2. Bariery betonowe wcale nie będą lepsze. Stalowa się gnie i pochłania energię, a betonowa się kruszy, latają odłamki betonu, a bywa, że i całość jest odrzucana po uderzeniu. To jak zamiana dżumy na cholerę ;-)
A w co byś wolał przywalić: w stalową czy w betonową? No właśnie - efekt psychologiczny może zadziała na niektórych. Betonowa na pewno pochłonie energię znacznie skuteczniej - jak widać po zdjęciach obecne bariery nie dają rady.
Jak widać po zdjęciach obecne bariery dają radę. Bariera energochłonna dokładnie tak ma działać, że ma się w określonych miejscach giąć, zrywać i tym samym pochłaniać energię zderzenia. Na tym to właśnie polega.
Beton energochłonny? Zientarski "już wiem jakie emocje może wyzwolić stłuczka" Junior by się z Tobą nie zgodził
Rozpędź się, walnij głową w ścianę "z baranka" i udowodnij to, bo i ja inaczej nie uwierzę
Zgodzę się tylko co do efektu psycholgicznego.
A na poważnie: czy to nie w tym miejscu nie tak dawno podniesiono maks. prędkość?
Wydaje mi się, że podniesiono od Gdańskiego na południe, a tam akurat zawsze było 70 czy 80 km/h. Problem nie w ograniczeniu, tylko w tym, że ta droga zachęca do dużo szybszej jazdy. Czytałeś Adriana o 150km/h. Jak postawisz znak z pięćdziesiątką, dalej będą jeździć 150, bo to takie samo łamanie prawa jak dziś przy 80.
Tu by się faktycznie chyba przydał fotoradar. Przy 80km/h naprawdę trudno byłoby tam wypaść. Doświadczenie spacerowej, gdzie też wymieniali latarnie, a później bariery i latarnie, pokazuje, że to działa!