Autor Wątek: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej  (Przeczytany 64086 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #60 dnia: 05 Maj 2012, 08:37:28 »
W Krakowie do oznaczania kierunków ruchu na kontrapasach rowerowych stosowane są strzałki, a mimo to część rowerzystów traktuje je jako dwukierunkowe drogi dla rowerów
http://www.mmkrakow.pl/361399/2011/3/1/kontrapasy-sa-bezpieczne-analiza-przypadku-ul-kopernika-i-lubicz?category=news


Offline Publius

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #61 dnia: 05 Maj 2012, 09:59:28 »
Ja widziałem ze dwóch kamikaze co jechali przy Placu Zbawiciela pod prąd na czołowe z tramwajem, więc nic mnie już nie zdziwi :D

Offline MarioG

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
Re: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #62 dnia: 05 Maj 2012, 10:40:05 »
Na Orszady najgorsze jest to, że jadąc z góry pierwsze 50m jedzie się pod prąd bo pas zaczyna się pod pierwszym zjazdem. no chyba że chce się objechac Kosciol, na szosie nie polecam.
W internecie każdy może być kim chce. To dziwne, że tak wielu wybiera bycie durniem...

Offline Savil

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #63 dnia: 05 Maj 2012, 11:26:33 »
Czy na Koszykowej i Kapucyńskiej pojawił się może, albo planuje się pojawić, jakiś choćby mały rowerek namalowany na pasie? Bo wygląda to jak oddzielony kawałek nie wiadomo czego. Do głowy by mi nie przyszło, że to pasy dla rowerów.
Note bene na Filtrowej w stronę Grójeckiej, między Krzywickiego a Żwirki, od lat jest namalowany pas... czegoś? Ja tamtędy wyprzedzam korek, ale czy to jest pas rowerowy, pobocze, czy tylko musieli farbę zużyć do końca, to nie wiem.

Offline Wojtek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #64 dnia: 05 Maj 2012, 12:31:27 »
Na Filtrowej to jest pobocze, i jest oddzielone ciągłą linią, ale tak naprawdę to nie musi być w żaden sposób oznaczone, bo jeśli jest linia ciągła to samochody tam wjeżdżać nie mogą, a rowerzysta ma obowiązek korzystać z pobocza, jeśli takowe istnieje...


A na Koszykowej jeszcze nie byłem, ale oznakowanie by się przydało chociażby po to, żeby zachęcić rowerzystów do zjechania z chodnika...
Wojtek, po prostu Wojtek... kiedyś sailing_cyclist :P

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #65 dnia: 05 Maj 2012, 17:44:55 »
Jak to nie ma "rowerków"?



zdjęcia z 30 kwietnia
I jestem tatą po raz drugi!

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #66 dnia: 08 Maj 2012, 19:31:50 »
Oznakowanie poziome już gotowe - brakuje już tylko oznakowania pionowego, odblasków mocowanych do nawierzchni i betonowych barier przy Al. "Solidarności", żeby samochody nie korzystały z kontrapasa:




« Ostatnia zmiana: 08 Maj 2012, 21:17:58 wysłana przez gromanik »

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #67 dnia: 08 Maj 2012, 19:46:44 »
Już dzisiaj jechałem, minąłem patrol SM, koleś patrzył się na mnie jak na malowane ciele i kulturalnie acz stanowczo wytłumaczyłem jakiemuś rozmawiającemu przez telefon yapiszonowi do czego służy podwójna ciągła ;)

Będzie jakieś oficjalne otwarcie ?
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #68 dnia: 11 Maj 2012, 23:02:36 »
Od wtorku na Kapucyńskiej nic   się nie zmieniło, poza tym, że dziś jedna bariera była przestawiona   tak, żeby na kontrapas dało się wjechać - czyżby rowerzyści wzięli   sprawy w swoje ręce?







Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #69 dnia: 12 Maj 2012, 00:38:12 »
Na Euro będzie oddane  :D :)
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Rano1

  • Gość
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #70 dnia: 12 Maj 2012, 09:54:25 »
To i tak wyjazd z tunelu Wytrwałych-Zapaleńców (w skrócie WZ). Często tunel jest zakorkowany. Tam, jeśli nie pas dla rowerów (pewnie niemożliwy z uwagi na szerokość pasa dla samochodów), przydałaby się przynajmniej linia przerywana przy krawężniku, bo czasami samochody tak blisko krawężnika stają, że trudno przejechać rowerem.
Dlatego, z mojego punktu widzenia - czasem tam podjeżdżam, od Grodzkiej, najszybciej i najpewniej  jest wybrać opcję "schody na Plac Z".
Gdy tunel niezakorkowany, będzie fajnie z podjazdem do Kapucynów.

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #71 dnia: 12 Maj 2012, 10:00:53 »
To i tak wyjazd z tunelu Wytrwałych-Zapaleńców (w skrócie WZ). Często tunel jest zakorkowany. Tam, jeśli nie pas dla rowerów (pewnie niemożliwy z uwagi na szerokość pasa dla samochodów), przydałaby się przynajmniej linia przerywana przy krawężniku, bo czasami samochody tak blisko krawężnika stają, że trudno przejechać rowerem.
Dlatego, z mojego punktu widzenia - czasem tam podjeżdżam, od Grodzkiej, najszybciej i najpewniej  jest wybrać opcję "schody na Plac Z".
Gdy tunel niezakorkowany, będzie fajnie z podjazdem do Kapucynów.

W obie strony korek przeważnie kończy się w okolicach Muzeum Niepodległości, więc jadącym tunelem w stronę kontrapasa w niczym on nie przeszkadza. Tu czas pokonania odcinka od wlotu do tunelu do Krakowskiego Przedmieścia przy Kościele św. Anny kontrapasem i schodami/windą przy schodach ruchomych powinien wyjść zbliżony, bo rowerzysta jedzie dłuższą drogą tunelem pod górę, ale przy rosnącym natężeniu ruchu rowerowego od strony Pragi, gdyby wszyscy mieli wozić rowery windą obok schodów ruchomych (część nosi/jeździ tunelem), to tu by się tworzyło wąskie gardło.

W drugą stronę stoi także ul. Nowy Przejazd pomiędzy ul. Senatorską a trasą W-Z. Opcja przez schody na Plac Z. niewiele także daje tym, którzy jadą od strony Pl. Bankowego - musieliby skręcać w Bielańską w prawo, w Senatorską w lewo, odczekać swoje 2x na światłach i wytrząść się na bruku pomiędzy Miodową a Podwalem. A potem dojść do windy, poczekać, załadować się, zjechać, wyładować się, dojść do przejścia dla pieszych i dopiero jechać mostem - można by kiedyś zrobić jakieś porównanie, ile która opcja zajmuje...
« Ostatnia zmiana: 12 Maj 2012, 10:45:17 wysłana przez gromanik »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #72 dnia: 12 Maj 2012, 10:47:58 »
To i tak wyjazd z tunelu Wytrwałych-Zapaleńców (w skrócie WZ). Często tunel jest zakorkowany. Tam, jeśli nie pas dla rowerów (pewnie niemożliwy z uwagi na szerokość pasa dla samochodów), przydałaby się przynajmniej linia przerywana przy krawężniku, bo czasami samochody tak blisko krawężnika stają, że trudno przejechać rowerem.

Pasa nie da rady. Za wąsko. Musiałbyś zabrać jeden pas autom (co zakorkuje tramwaje i autobusy)). Nie mówię, że się nie powinno tego zrobić, czyli wywalić stamtąd całkowicie aut i zostawić zbiorkom i rowery, tylko po prostu nasze władze chyba jeszcze nie są na to gotowe.

Linia przy krawędzi też niewiele da, bo ile będziesz miał tego czegoś co linią wysmarujesz? 50cm? I tak za mało by wygodnie przejechać.

Poza tym kierowcy podświadomie zjeżdżają tam do prawej, bo boją się tramwajów. Można to wykorzystać i po prostu cały ten korek wyprzedzać od lewej. Ja tak robię i to najbezpieczniejsza metoda.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Mbaran

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
  • Mateusz Baran
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #73 dnia: 12 Maj 2012, 17:32:28 »
Jestem ciekaw ilu kierowców będzie tamtędy jeździło na górę.

Rano1

  • Gość
Odp: Pomysł na kontrapas na ul. Kapucyńskiej
« Odpowiedź #74 dnia: 12 Maj 2012, 18:24:04 »
To i tak wyjazd z tunelu Wytrwałych-Zapaleńców (w skrócie WZ). Często tunel jest zakorkowany. Tam, jeśli nie pas dla rowerów (pewnie niemożliwy z uwagi na szerokość pasa dla samochodów), przydałaby się przynajmniej linia przerywana przy krawężniku, bo czasami samochody tak blisko krawężnika stają, że trudno przejechać rowerem.

Pasa nie da rady. Za wąsko. Musiałbyś zabrać jeden pas autom (co zakorkuje tramwaje i autobusy)). Nie mówię, że się nie powinno tego zrobić, czyli wywalić stamtąd całkowicie aut i zostawić zbiorkom i rowery, tylko po prostu nasze władze chyba jeszcze nie są na to gotowe.


Tak. To wymaga pewnie dekady plus 100 lat w mentalności.
Trochę offtop, ale cóż. Trasa W-Z była projektowana przed II wojną światową, w zupełnie innej rzeczywistości ruchu kołowego. Za rozwojem motoryzacji nie poszedł rozwój infrastruktury drogowej. Wiem, że to "oczywista oczywistość", ale póki  W-Ztka będzie trasą przelotową między Radzymńsą a Wolską, nikt nie podejmie decyzji o wyłączeniu ruchu samochodowego na odcinku między Wileniakiem a Bankowym. Jeśli powstałaby obwodnica śródmiejska po stronie praskiej, prędzej można byłoby ograniczyć ruch samochodowy na Moście Śląsko-Dąbrowskim, albo przynajmniej między Wisłostradą a Bankowym.

CO DO CAŁEJ AKCJI Z "KONTRAKAPUCYNEM" - g r a t u l a c j e !

Niech ten przykład będzie zachętą dla innych w wytrwałym pisaniu uzasadnionych wniosków ws poprawy przemieszczania się rowerem po stolicy.
« Ostatnia zmiana: 12 Maj 2012, 18:26:34 wysłana przez Rano1 »