Autor Wątek: Przejazd Krawężnikowy  (Przeczytany 18742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Wrz 2016, 20:31:41 »
Armii Ludowej kładka
Uszkodzone kratki odwodnienia liniowego
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501544.838526231&Y=5787247.948472465&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Amii Ludowej/Marszałkowska
Uskok jezdnia/Torowisko - chyba normatywny (1cm) nie nie przyjemny
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501310.295162027&Y=5787159.912032044&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Mniej więcej w tym miejscu "kopczyk kreta" na ddr (Armii Ludowej)
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501471.551992805&Y=5787215.075361358&S=12&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Plac na Rozdrożu
Brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501717.107953402&Y=5787264.649624957&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Plac na Rozdrożu
Wykruszenia przy krawężniku.
Powinno się ustawić znak A-7 (dla kierowców) przed przejazdem dla rowerów
http://mapa.um.warszawa.pl/mapaApp1/mapa?service=rowery&L=PL&X=7501752.69384379&Y=5787359.104367482&S=13&O=d_szybka_podklad_orto&T=0500400800xB3

Ujazdowskie całe
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową
Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.

Zakończenie DDR na Ujazdowskich Raffi ma racje, jest tam uskok w miejscu gdzie większość rowerzystów włącza się do ruchu, czyli zaraz obok przejścia dla pieszych (nie ma tam przejazdu tylko znak koniec DDR)
https://goo.gl/maps/3DaAemCZYWy
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Wrz 2016, 21:06:44 »
Kaczor, uściślij, proszę

Rozdroże "Brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji" - przy DOKŁADNIE którym słupie? na "serku" ?

cyt :Mniej więcej w tym miejscu "kopczyk kreta" na ddr (Armii Ludowej)... GDZIE ten kopczyk kreta dokładnie jest i co to znaczy?  kretowisko spod asfaltu? na wysokości którego budynku?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Wrz 2016, 21:21:05 »
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową

Tutaj akurat ZDM szykuje się do wdrażania dość ciekawego rozwiązania. Zaprojektowano dwa nowe rodzaje słupków,  podobnych do obu rodzajów aktualnie wykorzystywanych czarnych wzorów ("Syrenki" i "Gamdzyki"). Różnią się materiałem ciut miększym niż żeliwo (przy okazji nierdzewnym i rzekomo nie wymagającym malowania), a ich wygląd to efekt kompromisu pomiędzy estetyką, możliwościami prawnymi (zastrzeżone wzory słupków i patenty) oraz potrzebami rowerzystów i osób niepełnosprawnych (np. niedowidzących). Uczestniczyłem w pracach nad tym projektem jako konsultant - nie wszystko jest w 100% po mojej myśli, ale na pewno jest lepiej niż obecnie (czarne słupki z malowaną na żółto kulką na szczycie, nieodblaskowe i niewidoczne). Pilotażowo radziłem by nowe słupki przetestować właśnie na Ujazdowskich, bo jest tam ciemno pod gałęziami i jest spora presja na nielegalne parkowanie.
To było już ładnych kilka miesięcy temu, nie wiem czy nie rok, więc możliwe, że zdążyli już się z tym ogarnąć i wykon w terenie też będzie już całkiem niedługo.


Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.

Oczywiście masz rację, że zabruki wkurzają. Ale to jest generalnie szerszy temat niż same ddr i dzielnica śródmieście. Problem jest systemowy i wymaga decyzji politycznych - na jak długo można pozwolić tzw. gestorom sieci kłaść nawierzchnie tymczasowe i z czego powinny być. A także  - kto powinien to kontrolować (wydaje się, że obecnie kontroli brak) i jak karać, gdy gestor zawali wszystkie terminy. Generalnie pewne jest, że zabruków nie wyeliminujemy. One mają swój sens (pomagają podbudowie "się ułożyć" po rozkopaniu i sprawiają, że nawierzchnia docelowa jest potem równiejsza. Do tego ograniczają koszty, bo zamiast łatać po każdej dziurce oddzielnie można np. raz na miesiąc zamówić większą partię asfaltu, wypożyczyć sprzęt (zamiast łatać "z łopaty") i zrobić 20 miejsc, co jest tańsze i skuteczniejsze.
Pytanie tylko gdzie powinny się spotkać interesy gestorów z interesami użytkowników. Bo wydaje się, że obecnie nie spotykają się tam, gdzie powinny i zabruki trwają za długo. Ale to pytanie polityczne, o kasę i priorytety w inwestycjach miejskich, odpowiedź nie jest łatwa.
« Ostatnia zmiana: 13 Wrz 2016, 21:25:47 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Wrz 2016, 21:27:47 »
dla informacji - spisane i zaznaczone na mapie wszystko, co powyżej
Kaczor, proszę odpisz tu do jutra do 14 to buble przy AL

ewentualnie zaznacz na tej mapie, punktowo, nie odcinkowo
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1VQMc4e3PRyVg_3XGEqUF5FgcKTk
« Ostatnia zmiana: 13 Wrz 2016, 21:37:50 wysłana przez jolajola1 »

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Wrz 2016, 21:52:50 »
Kaczor, uściślij, proszę

Rozdroże "Brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji" - przy DOKŁADNIE którym słupie? na "serku" ?
Tak
https://goo.gl/maps/iu1zJhKgopn

cyt :Mniej więcej w tym miejscu "kopczyk kreta" na ddr (Armii Ludowej)... GDZIE ten kopczyk kreta dokładnie jest i co to znaczy?  kretowisko spod asfaltu? na wysokości którego budynku?
Jolu nie pamiętam numeru budynku. To jest mniej więcej w połowie  odcinka pomiędzy Marszałkowską a kładką. Nie wiedziałem jak to nazwać. Wygląda jak by kret wylazł z asfaltu :) czyli taka dziura, której krawędzie są do góry. Nie jest to duże, ale bez problemu da się zauważyć.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Wrz 2016, 21:59:13 »
Jeszcze tylko dopiszę, że nowe słupki, o których pisałem właśnie się pojawiły "na mieście". Co prawda nie na Ujazdowskich, a na Krasińskiego, ale jak ktoś chce to można pojechać, obejrzeć, pomacać, przetestować.

https://www.facebook.com/PelnomocnikRowerowyWarszawa/photos/ms.c.eJwzNLA0NrIwNTc0MTA3NjW11DOECRiYmxgYGZkhBIB8MwtLIwACAAoj.bps.a.1093285684073562.1073741962.400889316646539/1093285710740226/?type=3&theater
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Wrz 2016, 22:03:54 »
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową

Tutaj akurat ZDM szykuje się do wdrażania dość ciekawego rozwiązania.
Tak wiem.
I ciszy mnie to, zwłaszcza w kontekście wielu pism, które w tym temacie wysyłałem - sam bym się na słupek na ujazdowskich kiedyś nadział, pomimo że wiedziałem że tam są. Czarne na czarnym jest słabe więc cieszy fakt, że urząd dostrzegł problem i coś próbuje z tym robić

Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.

Oczywiście masz rację, że zabruki wkurzają. Ale to jest generalnie szerszy temat niż same ddr i dzielnica śródmieście. Problem jest systemowy i wymaga decyzji politycznych - na jak długo można pozwolić tzw. gestorom sieci kłaść nawierzchnie tymczasowe i z czego powinny być.
Temat znam od drugiej strony. Często nie można znaleźć  wykonawcy, który chce przyjechać do takiej malej roboty. Myślę, że dobrym rozwiązaniem było by, aby to władający drogą odtwarzał docelową nawierzchnie, a gestor sieci ponosił z tego tytułu opłatę. Nie wiem natomiast, czy przepisy pozwalają na takie rozwiązanie.

« Ostatnia zmiana: 13 Wrz 2016, 22:05:30 wysłana przez kaczor1 »
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Wrz 2016, 22:48:59 »
A propos słupków na Al. Ujazdowskich...

Dziś spędziłem poranek na komendzie na Waliców, w charakterze sprawcy najechania na któryś z nich, około 2 w nocy. Słupek był bez elementów odblaskowych, bez linii krawędziowej, czyli znajdował się w skrajni.

Został mi postawiony zarzut z Art 3, czyli niezachowanie należytej ostrożności i zaproponowany mandat w wysokości 200pln. Policja sprawdza w ZDM czy słupek nie został uszkodzony, gdyż według nich powinienem pokryć ewentualne uszkodzenia (dobrze, że mam OC ;) ). Mandatu odmówiłem, czekam na rozprawę - z możliwą grzywną do 3000pln. Żyć, nie umierać...

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Wrz 2016, 09:01:44 »
Pamiętaj, że jako sprawca masz możliwość odmówić zeznań policji, a jako podejrzany możesz wyłącznie nic nie pamiętać. Policja czasem celowo przesłuchuje jako świadka, by zarzuty postawić dopiero potem - na podstawie Twoich zeznań. Trzeba na to uważać.

Pierwszy wyrok zapewne będzie nakazowy, pewnie nie będą Cię nawet wzywali by wysłuchać twoich racji. Co za tym idzie, najpewniej będzie nie po twojej myśli. Bedziesz się musiał odwołać, do czego zdaje się potrzebny jest już prawnik. Tyle w najbliższych miesiącach.

Napisz na PW, chciałbym być bliżej tej sprawy, może uda mi się coś pomóc.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Wrz 2016, 09:06:11 »
A propos słupków na Al. Ujazdowskich...

Dziś spędziłem poranek na komendzie na Waliców, w charakterze sprawcy najechania na któryś z nich, około 2 w nocy. Słupek był bez elementów odblaskowych, bez linii krawędziowej, czyli znajdował się w skrajni.

Został mi postawiony zarzut z Art 3, czyli niezachowanie należytej ostrożności i zaproponowany mandat w wysokości 200pln. Policja sprawdza w ZDM czy słupek nie został uszkodzony, gdyż według nich powinienem pokryć ewentualne uszkodzenia (dobrze, że mam OC ;) ). Mandatu odmówiłem, czekam na rozprawę - z możliwą grzywną do 3000pln. Żyć, nie umierać...

Dlaczego poszedłeś na Waliców? Złapali cię na gorącym uczynku czy chciałeś odszkodowanie od ZDM i musiałeś mieć papier z Policji?

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Wrz 2016, 11:00:39 »
Na Waliców byłem, ponieważ mnie wezwali telefonicznie dzień wcześniej, nie mówiąc w jakim charakterze.  Zrobili to po tym, jak napisałem uprzejmą prośbę o zabezpieczenie monitoringu w związku ze zdarzeniem. Na nagraniu tak na prawdę nic konkretnego i obciążającego nie widać, więc cało oskarżenie opiera się na moich własnych słowach, które jednak protokołowane nie były...

I tak, wystąpiłem do ZDM o pokrycie szkód materialnych i to ZDM tego wymagał...

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Wrz 2016, 12:18:23 »
Pierwszy wyrok zapewne będzie nakazowy, pewnie nie będą Cię nawet wzywali by wysłuchać twoich racji. Co za tym idzie, najpewniej będzie nie po twojej myśli. Bedziesz się musiał odwołać, do czego zdaje się potrzebny jest już prawnik. Tyle w najbliższych miesiącach.
Do samego odwołania od trybu nakazowego prawnik potrzebny nie jest. Wzory pism jak internet szeroki i głęboki czy długi i szeroki.
Potem sprawa, tak za pół roku, ale podejście w postępowaniu nakazowym jest proste: bez czytania skazać. Wartość skazania = mandat + 100.
O całej reszcie będę coś wiedział w połowie października ;) , zobaczymy czy z tarczą czy na... , czy będzie apelacja czy nie.
Na pierwszy strzał idę bez prawnika.

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Wrz 2016, 14:58:44 »
wracając do ad_remu   :P
Koszykowa, a więc i jej nawierzchnia, nie jest na Śródmieściu
na Mariensztacie słupki już nie migrują, bo (podobno) zostały usunięte

Spis przygotowany na przejazd:


OBSZAR - ARKADIA, JPII, GDAŃSKI
Rondo Babki Radosława, DDR po zachodniej stronie wiaduktu, wlot JPII w rondo
wystający ponad powierzchnię krawężnik, wgryzający się na kilkanaście cm wgłąb DdR... Jadąc od wiaduktu i skręcając w prawo można się o niego wyłożyć.
Rondo Babka - wszystkie rynsztoki z poziomicą.
Rynsztoki, ale o sygnalizacji to nawet więcej niż napomknąć. Po pierwsze dlatego, by wiedzieli i nie mogli mówić, że nikt im nie narzekał na to. Po drugie to wstyd by przejazd przez jedno skrzyżowanie trwał 10 minut, a tak tam bywa w niektórych relacjach! Po trzecie dlatego, że ruch rowerów tam rośnie i momentami już rowery nie mieszczą się na wysepkach. A po czwarte dlatego, że wysepki te są tak krótkie, że na niektórych normalny rower nie mieści się i musi wystawać na jezdnie - tymczasem czerwone są tam tak ustawione, że nie ma możliwości by na tych wysepkach trafić na zielone i nie stać.

wjazd do Arkadii za przystankiem ?Radosława 09?, przebudowa geometrii, by wymusić redukcję prędkości na autkach, wypadki 

DDR na JP2 od Feminy do Babki. i nawierzchnia, i geometria, i widoczność. Krawężniki też. Obietnica ZDM z zimy, że będzie robione? Uściślić

Wylot Dzielnej na JPII, ostry zakręt ze słupkiem przy Pawiaku

wylot Dawidowskiego na Słomińskiego
wczesnym latem było zapadlisko + wystający krawężnik, a wieczorem akurat w to miejsce pada cień wiaduktu... ale może naprawione w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, bo zgłaszane

Anielewicza, jak w relacji na wschód wjechać na DDR przy Polin? + nieciągłość, brak przejazdu przez Andersa, + malowanie na Wałowej
DDR Karmelicka od parku Polin + przejazd przez Stawki




OBSZAR - DÓŁ
nawierzchnia DDR na Topiel, Browarnej i Kruczkowskiego (plus odcinek przez Park) woła o pomstę do nieba.

nowy NSR między Podwalem a fontannami, zachodnia strona Wisłostrady, krawężnikowy uskok wzdłużny ZA WYSOKI


OBSZAR - CENTRUM-ZACHÓD
Marszałkowska cała
- przejazdy przez uliczki obejrzeć po drodze (Wspólna i Hoża są ok., inne nie wiem)
- dzioby parkujących samochodów wystają na DDR
- praktycznie wszystkie słupki na Marszałkowskiej niezgodnie z zarządzeniem 5523/2010. Powinny być trzy dwa na brzegach poza skrajnią i jeden środkowy oznakowany liniami krawędziowymi. Są natomiast dwa na brzegach i to w skrajni. W skrajnię wchodzą też sztyce znaków i miejscami maszty sygnalizatorów.
- zakręty 2 x 90 stopni przy Koszykowej

Plac Konstytucji ? brak ciągłości między DDR Marszałkowskiej a Waryńskiego, między przystankiem Konstytucji 01 a końcem DDR na płn od Śniadeckich
może patrony rowerowe wbić!

Waryńskiego#Nowowiejska, obejść całe skrzyżowanie z poziomicą, rynsztoki głębokie, ślady zalegania wody,  jak ma wyglądać droga w relacji na wschód ? zeszlifować krawężnik na zjeździe ?bramowym? za znakiem ?nie dotyczy roweru? na Nowowiejskiej

Rondo Jazdy Polskiej - przystanek autobusowy(kier Dw. Zachodni) wygrodzenia sobie, wiata sobie, wymalowane przejścia dla pieszych sobie.

Waryńskiego/Pole Mokotowskie krzewy przy pomniku Jazdy Polskiej ograniczają widoczność przy skręcaniu z Waryńskiego w główną aleje parkową. Wymagana zamiana krzewów na niskopienne, lub inną roślinność (może jakieś kwiaty?) - nasadzenia ZOM robi na jesieni.

Armii Ludowej kładka uszkodzone kratki odwodnienia liniowego
Amii Ludowej/Marszałkowska  uskok jezdnia/torowisko - chyba normatywny (1cm) ale bardzo nieprzyjemny
mniej więcej w połowie  odcinka pomiędzy Marszałkowską a kładką "kopczyk kreta" na DDR (Armii Ludowej)

Plac na Rozdrożu.
- Brak miejsca na akumulację rowerzystów - konieczna zmiana cyklu świateł. Przy płn-wsch wyjściu z tunelu, na ?serku?
- przy pomniku Dmowskiego odchodząca płatami farba z DDR-a.
- brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji (też na serku)
wyjazd z TŁ na Rozdroże - Wykruszenia przy krawężniku. Ustawić znak A-7 (dla kierowców) przed przejazdem dla rowerów

Ujazdowskie całe
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową
Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.

Krawężnik za wysoki na końcu DDR Ujazdowskich plac 3+++, tam gdzie DDR kończy się na powierzchni chodnika, jakoś trzeba zjechać na jezdnię, uskok w miejscu gdzie większość rowerzystów włącza się do ruchu, czyli zaraz obok przejścia dla pieszych (nie ma tam przejazdu tylko znak koniec DDR) ?Rozwiązanie systemowe?....


OBSZAR - CENTRALNE CENTRUM
Świętokrzyska,
rynsztoki! wszystkie, włącznie z odnogami prowadzącymi na pasy w Emilii Plater. Przejechać całość x2. Północna strona od Nowego Światu do ONZ, objechać całe rondo z poziomicą.
Południowa strona, do ONZ do placu Powstania, w tej relacji oprócz rynsztoków ? parkowanie nielegalne przed wlotem Mariańskiej, zasłaniają, wypadki, donice gęściej lub słupki oraz blendy rowerowe przy Jasnej i Powstańców, nieprawidłowe, bo dotyczą tylko przejazdów rowerowych oraz źle ustawione czasy świecenia

rondo ONZ, rynsztoki,
wskazanie od rowerzysty ?Wystający krawężnik przecinający DDR.? Przejazd przez płn JPII, zach, pod kamienicą Twarda 28, tą zaślepioną

Miodowa, zakończenie pasa rowerowego w kierunku starówki, zakłębienie w asfalcie w którym podczas opadów zbiera się woda. Wiadomo, że ulica i tak idzie do przebudowy i to się zmieni wszystko tam - warto niezależnie od przebudowy. Cały wylot z pasa jest zalany wodą - mi to nie przeszkadza, bo wyjeżdżam sobie do lewej krawędzi jezdni, ale część rowerzystów zjeżdża na chodnik (nigdy nie wiadomo co jest pod lustrem wody)

Parkowanie na Śwętokrzyskiej, Noakowskiego czy pasach na Emilii Plater Niech się nie wykręcają SM, tam wszedzie dawno powinny być słupki lub inne "fizyczne" bariery przeciw autom nielegalnie parkujących.

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Wrz 2016, 17:43:43 »
Czy jest szansa, przy okazji takiego przejazdu, weryfikacji sensowności stosowania C-13/C-16 z poziomą kreską w niektórych miejscach? Być może da się miejscami zamiast tego zaproponować C-16 + T-22?

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Przejazd Krawężnikowy
« Odpowiedź #29 dnia: 14 Wrz 2016, 18:07:52 »
tak, przynajmniej można spytać, zaproponować
tylko musiałabym dostać dokładną listę miejsc, gdzie taka potrzeba jest - w takiej kolejności, jak te uwagi napisane przeze mnie powyżej