wracając do ad_remu
Koszykowa, a więc i jej nawierzchnia, nie jest na Śródmieściu
na Mariensztacie słupki już nie migrują, bo (podobno) zostały usunięte
Spis przygotowany na przejazd:
OBSZAR - ARKADIA, JPII, GDAŃSKIRondo Babki Radosława, DDR po zachodniej stronie wiaduktu, wlot JPII w rondo
wystający ponad powierzchnię krawężnik, wgryzający się na kilkanaście cm wgłąb DdR... Jadąc od wiaduktu i skręcając w prawo można się o niego wyłożyć.
Rondo Babka - wszystkie rynsztoki z poziomicą.
Rynsztoki, ale o sygnalizacji to nawet więcej niż napomknąć. Po pierwsze dlatego, by wiedzieli i nie mogli mówić, że nikt im nie narzekał na to. Po drugie to wstyd by przejazd przez jedno skrzyżowanie trwał 10 minut, a tak tam bywa w niektórych relacjach! Po trzecie dlatego, że ruch rowerów tam rośnie i momentami już rowery nie mieszczą się na wysepkach. A po czwarte dlatego, że wysepki te są tak krótkie, że na niektórych normalny rower nie mieści się i musi wystawać na jezdnie - tymczasem czerwone są tam tak ustawione, że nie ma możliwości by na tych wysepkach trafić na zielone i nie stać.
wjazd do Arkadii za przystankiem ?Radosława 09?, przebudowa geometrii, by wymusić redukcję prędkości na autkach, wypadki
DDR na JP2 od Feminy do Babki. i nawierzchnia, i geometria, i widoczność. Krawężniki też. Obietnica ZDM z zimy, że będzie robione? Uściślić
Wylot Dzielnej na JPII, ostry zakręt ze słupkiem przy Pawiaku
wylot Dawidowskiego na Słomińskiego
wczesnym latem było zapadlisko + wystający krawężnik, a wieczorem akurat w to miejsce pada cień wiaduktu... ale może naprawione w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, bo zgłaszane
Anielewicza, jak w relacji na wschód wjechać na DDR przy Polin? + nieciągłość, brak przejazdu przez Andersa, + malowanie na Wałowej
DDR Karmelicka od parku Polin + przejazd przez Stawki
OBSZAR - DÓŁnawierzchnia DDR na Topiel, Browarnej i Kruczkowskiego (plus odcinek przez Park) woła o pomstę do nieba.
nowy NSR między Podwalem a fontannami, zachodnia strona Wisłostrady, krawężnikowy uskok wzdłużny ZA WYSOKI
OBSZAR - CENTRUM-ZACHÓDMarszałkowska cała
- przejazdy przez uliczki obejrzeć po drodze (Wspólna i Hoża są ok., inne nie wiem)
- dzioby parkujących samochodów wystają na DDR
- praktycznie wszystkie słupki na Marszałkowskiej niezgodnie z zarządzeniem 5523/2010. Powinny być trzy dwa na brzegach poza skrajnią i jeden środkowy oznakowany liniami krawędziowymi. Są natomiast dwa na brzegach i to w skrajni. W skrajnię wchodzą też sztyce znaków i miejscami maszty sygnalizatorów.
- zakręty 2 x 90 stopni przy Koszykowej
Plac Konstytucji ? brak ciągłości między DDR Marszałkowskiej a Waryńskiego, między przystankiem Konstytucji 01 a końcem DDR na płn od Śniadeckich
może patrony rowerowe wbić!
Waryńskiego#Nowowiejska, obejść całe skrzyżowanie z poziomicą, rynsztoki głębokie, ślady zalegania wody, jak ma wyglądać droga w relacji na wschód ? zeszlifować krawężnik na zjeździe ?bramowym? za znakiem ?nie dotyczy roweru? na Nowowiejskiej
Rondo Jazdy Polskiej - przystanek autobusowy(kier Dw. Zachodni) wygrodzenia sobie, wiata sobie, wymalowane przejścia dla pieszych sobie.
Waryńskiego/Pole Mokotowskie krzewy przy pomniku Jazdy Polskiej ograniczają widoczność przy skręcaniu z Waryńskiego w główną aleje parkową. Wymagana zamiana krzewów na niskopienne, lub inną roślinność (może jakieś kwiaty?) - nasadzenia ZOM robi na jesieni.
Armii Ludowej kładka uszkodzone kratki odwodnienia liniowego
Amii Ludowej/Marszałkowska uskok jezdnia/torowisko - chyba normatywny (1cm) ale bardzo nieprzyjemny
mniej więcej w połowie odcinka pomiędzy Marszałkowską a kładką "kopczyk kreta" na DDR (Armii Ludowej)
Plac na Rozdrożu.
- Brak miejsca na akumulację rowerzystów - konieczna zmiana cyklu świateł. Przy płn-wsch wyjściu z tunelu, na ?serku?
- przy pomniku Dmowskiego odchodząca płatami farba z DDR-a.
- brak wypełnienia nawierzchni przy słupie sygnalizacji (też na serku)
wyjazd z TŁ na Rozdroże - Wykruszenia przy krawężniku. Ustawić znak A-7 (dla kierowców) przed przejazdem dla rowerów
Ujazdowskie całe
Czarne słupki w osi DDR powinny być oznaczone pomarańczową taśmą odblaskową
Konieczność likwidacji "czasowych" zabruków.
Krawężnik za wysoki na końcu DDR Ujazdowskich plac 3+++, tam gdzie DDR kończy się na powierzchni chodnika, jakoś trzeba zjechać na jezdnię, uskok w miejscu gdzie większość rowerzystów włącza się do ruchu, czyli zaraz obok przejścia dla pieszych (nie ma tam przejazdu tylko znak koniec DDR) ?Rozwiązanie systemowe?....
OBSZAR - CENTRALNE CENTRUMŚwiętokrzyska,
rynsztoki! wszystkie, włącznie z odnogami prowadzącymi na pasy w Emilii Plater. Przejechać całość x2. Północna strona od Nowego Światu do ONZ, objechać całe rondo z poziomicą.
Południowa strona, do ONZ do placu Powstania, w tej relacji oprócz rynsztoków ? parkowanie nielegalne przed wlotem Mariańskiej, zasłaniają, wypadki, donice gęściej lub słupki oraz blendy rowerowe przy Jasnej i Powstańców, nieprawidłowe, bo dotyczą tylko przejazdów rowerowych oraz źle ustawione czasy świecenia
rondo ONZ, rynsztoki,
wskazanie od rowerzysty ?Wystający krawężnik przecinający DDR.? Przejazd przez płn JPII, zach, pod kamienicą Twarda 28, tą zaślepioną
Miodowa, zakończenie pasa rowerowego w kierunku starówki, zakłębienie w asfalcie w którym podczas opadów zbiera się woda. Wiadomo, że ulica i tak idzie do przebudowy i to się zmieni wszystko tam - warto niezależnie od przebudowy. Cały wylot z pasa jest zalany wodą - mi to nie przeszkadza, bo wyjeżdżam sobie do lewej krawędzi jezdni, ale część rowerzystów zjeżdża na chodnik (nigdy nie wiadomo co jest pod lustrem wody)
Parkowanie na Śwętokrzyskiej, Noakowskiego czy pasach na Emilii Plater Niech się nie wykręcają SM, tam wszedzie dawno powinny być słupki lub inne "fizyczne" bariery przeciw autom nielegalnie parkujących.