Autor Wątek: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów  (Przeczytany 24020 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
7 czerwca 2016 r. (wtorek) o godz. 17.00 w Centrum Społeczne PACA 40, ul. Paca 40 odbędą się konsultacje projektu Trasa rowerowa wzdłuż ciągu ulic Stanisławowska - J. Dwernickiego - Szaserów. Ma to być alternatywą dla" ruchliwej i nieprzyjaznej rowerzystom" ul. Grochowskiej. Na odcinku od ul. Chodakowskiej do ul. Wiatracznej mają być wyznaczone pasy rowerowe, a na ul. Szaserów ? drogi dla rowerów.


link do projektów 1 http://konsultacje.um.warszawa.pl/konsultacja/7-nowych-tras-rowerowych-targowek-praga-poludnie-ursynow-wola-i-bielany
link do projektów 2 https://zdm.waw.pl/aktualnosci/kolejne-konsultacje-projektow-nowych-drog-dla-rowerow

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Maj 2016, 15:54:33 »
I, jak dla mnie projekt ma podstawową wadę wielu warszawskich projektów - urywa się w polu, a dokładniej na Mińskiej#Chodakowskiej.
No bo co dalej? O ile rowerzysta na zachód sobie pojedzie Mińską w ruchu ogólnym, to jak ma się dostać rowerzysta jadący na wschód z Grochowskiej na Mińską? Teleportacja? Znowu???
I czy projekt jest w jakikolwiek sposób skorelowany z projektem z zeszłorocznego BP, gdzie ma być niedługo (między innymi) kontraruch na Kamionkowskiej?

Gregorius

  • Gość
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Cze 2016, 20:47:47 »
A jak dla mnie to 100% sukcesu.
Najważniejsze, że wreszcie będzie.
Projekt obejrzałem pobieżnie i wielkich wad nie widzę.
A że urywa się w polu?
Jolu! Nie od razu Kraków zbudowano.
Dojedziesz do tego szlaku na dotychczasowych zasadach.
Na konsultacjach postaram się być i chwalić oczywiście.
Niech robią jak najszybciej zanim Kaczor zablokuje.
Ten drugi (ś. p.) w 2009 zablokował Wiatraczną.
Do dzisiaj legalnie przez tory przejść nie można.
A ochroniarze czatują na odważnych.

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Cze 2016, 23:22:09 »
Najważniejsze, że wreszcie będzie.
Projekt obejrzałem pobieżnie i wielkich wad nie widzę.
Bardzo dobrze, że będzie, a nie można przy okazji zrobić porządnie?
Skoro nie widzisz wad to ja powiem, że jest nim ten twór na Szaserów? Wcześniej są pasy rowerowe to po co pakować się w ścieżkę rowerową na Szaserów, i to zauważ, tylko po jednej stronie... A potworek na skrzyżowaniu Dwernickiego/Szaserów/Wiatraczna to masakra na miarę Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej.
Proponuję pasy rowerowe aż do samego Chłopickiego. Rozwiązanie proste, obustronne, no i zdecydowanie tańsze.

Jak Bóg da, a partia pozwoli to postaram się być na konsultacjach...
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Gregorius

  • Gość
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Cze 2016, 21:01:48 »
Skoro nie widzisz wad to ja powiem, że jest nim ten twór na Szaserów? Wcześniej są pasy rowerowe to po co pakować się w ścieżkę rowerową na Szaserów, i to zauważ, tylko po jednej stronie... A potworek na skrzyżowaniu Dwernickiego/Szaserów/Wiatraczna to masakra na miarę Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej.
Proponuję pasy rowerowe aż do samego Chłopickiego. Rozwiązanie proste, obustronne, no i zdecydowanie tańsze.
Więc tak:
Pasy robi się po obu stronach OK?
Czy wyobrażasz sobie pas dwukierunkowy po jednej stronie? - chyba nie.
Ścieżka poza jezdnią może być dwukierunkowa i wystarczy po jednej stronie.
Ulica Dwernickiego jest szeroka i miejsca na wytyczenie pasów wystarczająco dużo,
choć odbędzie się to kosztem bezpłatnych miejsc parkingowych na ulicy.
Ulica Szaserów jest wąska (to jest najniebezpieczniejszy kawałek w całej dzielnicy)
i miejsca na pasy po prostu nie ma. Infra rowerowa ma powstać niskim kosztem
przez zmianę aranżacji, a nie przez przebudowę ulicy. Ścieżka wzdłuż płotu szpitala
a dalej jako część chodnika to koszt niewielki. Tu nie ma obciążeń rzędu 11,5 tony na oś.
Ten "potworek" za rok idzie do przebudowy - zaczynają domykać wewnętrzną
obwodnicę miasta - znaczy Wiatraczną - na razie na drugą stronę torów.
Czekałem na to ponad 30 lat, bo zamknęli ją wraz z ogłoszeniem stanu wojennego.
Ten projekt jest wystarczająco dobry by z niego korzystać i nie widzę powodu do
spychania go na święte nigdy z powodu jakichś pierdół. Nie chcę dłużej czekać,
bo mi życia zabraknie. A z tej ścieżki będę korzystał codziennie do pracy i z powrotem.

Gregorius

  • Gość
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Cze 2016, 21:16:20 »
I, jak dla mnie projekt ma podstawową wadę wielu warszawskich projektów - urywa się w polu, a dokładniej na Mińskiej#Chodakowskiej.
No bo co dalej? O ile rowerzysta na zachód sobie pojedzie Mińską w ruchu ogólnym, to jak ma się dostać rowerzysta jadący na wschód z Grochowskiej na Mińską? Teleportacja? Znowu???
I czy projekt jest w jakikolwiek sposób skorelowany z projektem z zeszłorocznego BP, gdzie ma być niedługo (między innymi) kontraruch na Kamionkowskiej?

Jolu! W projekcie ulicy (nie TRASY) Tysiąclecia ulica Mińska nie jest przelotową - rozumiesz?
Do Tysiąclecia możesz dojechać, ale dalej nie pojedziesz. Musisz skręcić w prawo.
Zatem jak już ten projekt zrealizują, to ze ścieżkami rowerowymi (jak wszystkie nowe).
Więc jadąc od Zamoyskiego skręcisz w lewo w Tysiąclecia, a następnie w prawo w Mińską.
Poza tym z w/w powodu spodziewam się znacznego zmniejszenia ruchu na Mińskiej.
Więc jak już się ta rewolucja dokona będzie można z natury określić jakie będą potrzeby
rowerowe na tym odcinku i czy jakakolwiek infra będzie w ogóle potrzebna.
Osobiście optował bym za pasami rowerowymi, bo jest wystarczająco szeroko. 

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Cze 2016, 22:29:42 »
Moim zdaniem ddr na Szaserów to nie był najlepszy pomysł. Lepsze byłyby pasy. Ale ddr już powstał, jest już ładnych kilka km tej trasy. I teraz najłatwiej, najtaniej i najlepiej będzie to jednak kontynuować by była ciągłość, a nie wywalać wszystko w kosmos i zaczynać od zera.

Docelowo i tak ten ddr na Szaserów jest do przebudowania. Tylko, że jak teraz zaproponujesz by go wywalić w kosmos i przeorać całą ulicę pod pasy, likwidując ludziom parkowanie, to cię wyśmieją - koszt gigantyczny, konflikty społeczne gigantyczne, a ruch rowerów niewielki. Za to jak to się uspójni drogę rowerową, to za kilka lat może tam być 5000 rowerów na dobę lub więcej. To jest zupełnie inne wyjście do negocjacji o czymkolwiek, gdy wydajesz kilkanaście baniek i zabierasz np. 50 miejsc postojowych dla 5000 rowerów niż dziś, gdy byś zabierał te same 50 miejsc i wydawał tą sama kasę dla ilu rowerzystów? Trzystu? Trzeba mieć tego świadomość.

O niektóre rzeczy niestety trzeba walczyć etapami, inaczej się nie uda. Dlatego ważne jest myślenie strategiczne, na te wiele lat do przodu. Pierwszy i najważniejszy jest dojazd do centrum, który się powoli, ale robi. Drugi jest kręgosłup przez Pragę w relacji północ-południe - idealnie na Grochowskiej, ale od biedy może i musi być Szaserów. Jak będzie to, to najedzie tyle rowerów, że zupełnie zmienią nam zasady gry i to, czego możemy się domagać od miasta czy dzielnicy.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Cze 2016, 01:04:06 »
Moim zdaniem ddr na Szaserów to nie był najlepszy pomysł. Lepsze byłyby pasy. Ale ddr już powstał, jest już ładnych kilka km tej trasy. I teraz najłatwiej, najtaniej i najlepiej będzie to jednak kontynuować by była ciągłość, a nie wywalać wszystko w kosmos i zaczynać od zera.
Docelowo i tak ten ddr na Szaserów jest do przebudowania [...]
Tylko, że te "ładnych parę km" ddr dalej od Chłopickiego to jest kostka, krzywa jak jasna cholera i z krawężnikami...

Jeżeli powstanie taki sam twór do Chłopickiego to nie dziękuję. Infra ma być dla każdego, a nie tylko dla rowerów MTB i Vmax 15km/h.

Z drugiej strony - skoro ścieżka najprawdopodobniej powstanie - to jak można rozwiązać połączenie pasów ze ścieżką inaczej niż niechlubny przykład Marszałkowska/Świętokrzyska?!
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Cze 2016, 07:46:50 »
Jeżeli powstanie taki sam twór do Chłopickiego to nie dziękuję.

Nie powstanie. Miasto od dawna nie robi z kostki, kilku innych tematów też się nauczyło. Po tym co budują, jeździć się daje - przynajmniej tam, gdzie ja próbowałem to robić :)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Gregorius

  • Gość
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Cze 2016, 17:49:31 »
A ja będę się domagał szczegółowego przedstawienia przejazdów
przez rynsztoki, tak aby nie było 15 cm dołka po obu stronach jezdni.
To są drobiazgi o które trzeba walczyć, a nie powodują wywalenia
całego projektu w kosmos.

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #10 dnia: 07 Cze 2016, 08:01:46 »
Grzegorz, nikt ci tego nie wyjaśni, ani nawet nie odpowie na jakiekolwiek pytanie dotyczące szczegółów. To wbrew nazwie nie są konsultacje dotyczące projektów,a prezentacje koncepcji PFU. Jak wczoraj stwierdzili na Radzymińskiej projekty będą powstawały po uzyskaniu finansowania unijnego w bliżej niesprecyzowanej przyszłości.
« Ostatnia zmiana: 07 Cze 2016, 09:28:34 wysłana przez mk1111 »
życie nie znosi próżni...

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Lip 2016, 11:56:30 »
Na stronie konsultacji http://konsultacje.um.warszawa.pl/konsultacja/7-nowych-tras-rowerowych-targowek-praga-poludnie-ursynow-wola-i-bielany jest info, że raporty (z tego projektu oraz pozostałych z okresu 25.05 - 17.06) będą dopiero w połowie sierpnia.

A wczoraj u IR widziałam projekt, który tylko częściowo uwzględniał nasze postulaty, te zgłaszane na spotkaniu. Są komplety przejść na skrzyżowaniach na wschód od Garwolińskiej, ale nie ma przejazdu rowerowego na wprost wyjścia ze szkoły, tam gdzie są światła piesze. Prowadzenie drogi rowerowej na zachód przy  stadionie Orła zabiera ponad połowę miejsc parkingowych dla mieszkańców, będą protesty i ostatecznie będzie parkowanie skośne na miejscach równoległych i powtórzy się sytuacja z parkowania na Świętokrzyskiej.

Nie pamiętam wszystkich naszych uwag... Marek, Ty wysyłałeś chyba oficjalne pismo z naszymi, Masowymi wnioskami. Czy udostępniłbyś kopię tu, albo wkleił text?

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Lip 2016, 00:47:49 »
Nie pamiętam wszystkich naszych uwag...
Śmigam tamtędy baaardzo regularnie, a Nasze postulaty wynikały nie z własnego widzimisię tylko z tego, czego oczekują mieszkańcy/osoby korzystające z infrastruktury.
Jeżeli zostanie to, co w większości zaprojektował Pan Projektant to nie będzie to z korzyścią dla żadnej ze stron.

Drodzy Kochani pamiętajcie, że od Chłopickiego jest twór, który dobitnie ukazuje zasadę zróbmy cokolwiek... Na tym odcinku widzę tylko "niedzielnych, przemieszczających się na góralach od opon 2".

Dlaczego ścieżki dla aut są zawsze z asfaltu dostosowanego do V>40km/h, obojętne czy jest to Jeep Grand Cherokee czy Koenigesegg...
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Lis 2016, 08:21:07 »
W projekcie zauważyłem dwa błedy.
1.Skrzyżowanie Dwernickiego-Szaserów-Wiatraczna.
Z kierunku Dwernickiego wjazd na ddr zaczyna się przez skrzyżowaniem z Wiatraczną. Według mnie wjazd powinien być za skrzyżowaniem już na ddr na Szaserów. Wiadomo, że samodzielne przejazdy rowerowe na skrzyżowaniach to miejsca bardzo kolizyjne. Pas rowerowy przechodzący przez skrzyżowanie jest o wiele bezpieczniejszy.
Ponadto na tym kierunku powinna być także śluza rowerowa by możliwa była jazda w jednym cyklu w Wiatraczną w kierunku północnym.
Kierunek przeciwny może pozostać bez zmian.
2.Skrzyżowanie Dwernickiego- Mycielskiego.
 Brak możliwości zjazdu z Dwernickiego w Mycielskiego z kierunku od Kickiego. Powinna być w tym miejscu linia przerywana . Także brakuje wyjazdy z Mycielskiego  na Dwernickiego. Ponadto sama Dwernickiego aż się prosi o kontrapas.

Gregorius

  • Gość
Odp: Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
« Odpowiedź #14 dnia: 24 Lis 2016, 15:08:44 »
W projekcie zauważyłem dwa błedy.
1.Skrzyżowanie Dwernickiego-Szaserów-Wiatraczna.
Według mnie wjazd powinien być za skrzyżowaniem już na ddr na Szaserów. Wiadomo, że samodzielne przejazdy rowerowe na skrzyżowaniach to miejsca bardzo kolizyjne. Pas rowerowy przechodzący przez skrzyżowanie jest o wiele bezpieczniejszy.

Co komu wiadomo - to zależy od poglądów nie koniecznie słusznych. W/g mnie jest dobrze.

Ponadto w tym kierunku powinna być także śluza rowerowa by możliwa była jazda w jednym cyklu w Wiatraczną w kierunku północnym.
Kierunek przeciwny może pozostać bez zmian.

A niby dokąd chciał byś tą Wiatraczną na północ jechać? Tam nie ma nic poza stanem wojennym
podtrzymywanym przez PKP.
W kierunku przeciwnym śluza jest jak najbardziej potrzebna, jak również długi pas do lewoskrętu.
Brak tego pasa korkuje ul. Szaserów każdego ranka co najmniej do Garwolińskiej.

Także brakuje wyjazdy z Mycielskiego  na Dwernickiego. Ponadto sama Dwernickiego aż się prosi o kontrapas.

Chyba coś ćpałeś - Mycielskiego jest jednokierunkowa więc nikt z niej wyjeżdżał nie będzie; natomiast
Dwernickiego jako dwukierunkowa będzie miała dwa pasy rowerowe po jednym w każdą stronę.
Kontrapas to coś z innego wymiaru.

Reasumując dobrze się stało, że konsultacje odbyły się w kręgu lokalsów i mamy je za sobą.
Zgłosiliśmy wiele uwag i postulatów, a co najważniejsze wszystkie były konstruktywne.
Natomiast próbę zanegowania projektu (niestety była) szybko spacyfikowaliśmy.
Znacznie lepiej jest jeździć DDRką z niewielkimi wadami niż nie mieć jeździć którędy.