Autor Wątek: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej  (Przeczytany 7719 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« dnia: 05 Kwi 2016, 14:58:04 »
20.04 (środa), godz. 18.00 w Urzędzie Dzielnicy Wilanów, ul. F. Klimczaka 2

Droga dla rowerów połączy istniejące i bardzo uczęszczane przez rowerzystów drogi dla rowerów wzdłuż Trasy Siekierkowskiej i al. Wilanowskiej. Będzie prowadzić po zachodniej stronie jezdni na odcinku ponad 4 km.
Projekt do obejrzenia tu http://rowery.um.warszawa.pl/aktualnosci/wydarzenia/konsultacje-nowych-dr-g-dla-rower-w

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Kwi 2016, 08:39:27 »
No i się odbyły. Standardowo. Miejscowy ciemnogród do którego nic nie dociera, który uważa że teraz jest dobrze ( z rowerami na chodniku), a tak w ogóle inwestycja za 7,5 mln ( z których ok. 1/3 to ddr reszta ich chodnik i przebudowa/budowa sygnalizacji świetlnych) to tylko zasłona dymna do kolejnej kradzieży ich własności. "Bo komuna nas już raz okradła,a dwa lata temu okradł nas ZDM i teraz znów nas okradnie". Był miejscowy Rejtan ( oszczędzone zostało darcie szat ale powiedział co ma w dupie - to nie obelga tylko wskazanie miejsca gdzie to wszystko ma- ale tu ciekawostka dla jego pracowników jak powstanie ddr to on w proteście zwolni wszystkich 18), moher lekko głuchy i nic nie pojmujący za to zagłuszający wszystkich, z 15 osób które chcą parkować zawsze i wszędzie ( chociaż już teraz jest zakaz) i trójka rowerowych oszołomów którzy są " traktowani w sposób uprzywilejowany bo panowie z nimi rozmawiacie o projekcie, a jak my zgłaszamy żeby tu i teraz projekt wyrzucić i zrobić nam miejsca parkingowe to nas się nie słucha. Generalnie ciemnogród uważa iż ddr najlepiej budować po drugiej stronie ulicy ( byle nie pod ich oknami)  poza tym to rowerowi terroryści mogą sobie jeździć Sobieskiego, a już ideałem było by gdyby jeździli Wałem Zawadowskim czy inną Czerniakowska-bis. Biedny Tomasz  D. nie chciał pojąć ( bo jest z urzędu który już raz ich okradł i teraz chce zrobić to samo)  iż Wiertnicza to wyjątkowa w skali miasta ulica gdzie do każdej posesji jest ( o zgrozo) wjazd z ulicy, nie ma gdzie parkować, ciągle wjeżdżają i wyjeżdżają taksówki, karetki, straż pożarna i śmieciarki ( o miejscowych nie wspominając bo ci nie robią nic innego tylko jeżdżą tam i z powrotem w poprzek chodnika) do tego  cały ten ruch odbywa się tyłem, a tak w ogóle to budowa ddr-ki spowoduje spadek wartości nieruchomości o 15 - 30 %.
Po zmarnowaniu godziny na ciągłe wysłuchiwanie kto jaki jest obrotny, jak to się lubi sądzić i co gdzie ma doszło do skandalu ( w mniemaniu miejscowych) bo jakieś oszołomy co to na rowerach dojechały i im pod oknami chcą jeździć zdominowały dalszą część spotkania zgłaszając swoje merytoryczne uwagi  do projektu. 
Ciemnogród wychodząc rozgoryczony z sali zawiązał komitet który ma doprowadzić do zablokowania budowy, zmiany planu miejscowego i zmiany klasy drogi z GP najlepiej na L.
Także standardowe konsultacje.
Z istotnych rzeczy:
-ZDM wydaje się że zamierza konstruktywnie podejść do uwag merytorycznych.
-mają sprawdzić możliwość likwidacji zatok autobusowych, stan prawny terenu pod kioskiem przez który trzeba odginać trasę oraz rozważyć całkowite przeprojektowanie w rejonie al. Wilanowskiej wraz z budową równoległego ( do istniejącego pieszego) mostka rowerowego  i rezygnacji z odcinka równoległego do kanałku ( na tyłach przystanku )
życie nie znosi próżni...

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Kwi 2016, 09:10:51 »
Ze zmianą klasy drogi to akurat ma sens. Ta ulica nijak nie spełnia i nigdy nie ma najmniejszej szansy spełnić parametrów drogi klasy GP. To GP to czysta fikcja urzedniczo-literacka - nic więcej.

Jak będzie obwodnica południowa, to faktycznie można tam pogrzebać w klasach dróg na południu, obniżyć, zwęzić o jeden pas, a mieszkańcom faktycznie wyznaczyć te miejsca postojowe których łakną :-)

btw, a dziś podobne spotkanie w sprawie Jagiellońskiej. Choć chyba będzie spokojniejsze, bo podmiotów mniej, lokalsi bardziej sensowni. Zastanawiam się, czy iść, czy może lepiej na Przedmasówkę, bo terminy się pokrywają.

« Ostatnia zmiana: 21 Kwi 2016, 09:12:19 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Kwi 2016, 09:17:13 »
O trzy klasy do L? I ile lat to zajmie? 5 czy 10, a na ten czas zablokuje budowę czegokolwiek . Co do POW to są jakieś opracowania że ruch po jej otwarciu się zwiększy, a nie zmniejszy. Ponadto to czego nie chcą pojąć to, że miejsca postojowe maj rozwiązać we własnym zakresie na swoich posesjach. A i zapomniałem o najśmieszniejszym. Po oddaniu ddr i remoncie chodników jak to określił jeden z miejscowych dzielnica zrobi z nich cieciów do odśnieżania. Bo kto niby to będzie odśnieżał? Teraz nie muszą ale później na pewno im każą. I nijak nie trafiało, że to bzdura.
życie nie znosi próżni...

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Kwi 2016, 11:01:56 »
Także standardowe konsultacje.

To już wiem czemu  Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej o konsultacjach Kasprzaka napisał:
Cytuj
Konsultujemy  dyskusja jest bardzo konstruktywna

PS. Kasprzaka to były moje pierwsze konsultacje.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Kwi 2016, 11:17:13 »
O trzy klasy do L?

Po co do L? Przecież to też nigdy nie będzie droga L. Ale do Z na przykład juz można.

I ile lat to zajmie? 5 czy 10, a na ten czas zablokuje budowę czegokolwiek .

Pewnie 10. Ale ja nie mówiłem, by przez ten czas nie robić ddr. Mówiłem tylko, że docelowo tam nie powinno być GP, bo te GP to jakaś ponura fikcja :P


A i zapomniałem o najśmieszniejszym. Po oddaniu ddr i remoncie chodników jak to określił jeden z miejscowych dzielnica zrobi z nich cieciów do odśnieżania. Bo kto niby to będzie odśnieżał? Teraz nie muszą ale później na pewno im każą. I nijak nie trafiało, że to bzdura.

Tu - znowu - towarzystwo jakąś rację ma. Jak masz posesję to odśnieżenie i CHODNIKA przed nią jest twoim obowiązkiem, pomimo że ulica nie jest twoja. Tak samo z wjazdem do posesji- kopiesz se go sam. I śniegu nie wolno na ddr zrzucić. 
Oni się boją, że przyjdzie niedouczony Strażnik i im wlepi mandat za nieodśniezenie ddr (czego robić nie muszą). Albo, że zgarniety śnieg nie zmieści się na trawniku i trafi jednak na ddr, a za to też są kary. Sytuacje takie się w przeszłości zdarzały, więc nie jest to taka zupełna lipa. Tylko, że to w ogóle nie na temat projektu - to na temat zasad odśnieżania i obowiązków włascicieli posesji dyskusja. Na zupełnie inne spotkanie :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Kwi 2016, 12:30:01 »
Mam nieco mieszane odczucia odnośnie tego co powyżej napisał sprawozdawca.

Miejscowy lud ma trochę racji...
Najpierw mieli dużą ulicę, ale przed nią spory własny teren na którym mogli parkować swoje samochody. W pierwszym kroku miasto zabrało części działek na pas drogi i zrobiło drogę najwyższej możliwej klasy, przy której nie wolno nijak parkować.
Z pozostałą częścią wypowiedzi nawet się zgadzam :P

Jeszcze jedno: obniżenie klasy wyszłoby okolicznym mieszkańcom na dobre, a ruch przeniósłby się obok - bo ma gdzie. Wówczas znalazłoby się miejsce {wg oczekiwań lokalesów} na: parking wzdłuż ulicy, szeroki chodnik, szeroka fajna DDRka, pasy rowerowe w obu kierunkach.
Wtedy zapewne przyszwędałaby się lokalna społeczność motocyklistów jeżdżących na jednym kole z protestem, że lokalny warsztat musi zwolnić 18 tuningowców i testerów tylnego koła.

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Kwi 2016, 12:41:57 »
Po co do L? Przecież to też nigdy nie będzie droga L. Ale do Z na przykład juz można.
A kto im zabroni? Chcą i ma Być.

Ale ja nie mówiłem, by przez ten czas nie robić ddr.
Ale do tego się to sprowadza.

Tu - znowu - towarzystwo jakąś rację ma. Jak masz posesję to odśnieżenie i CHODNIKA przed nią jest twoim obowiązkiem, pomimo że ulica nie jest twoja. Tak samo z wjazdem do posesji- kopiesz se go sam. I śniegu nie wolno na ddr zrzucić. 

Nie ma racji. Ich działki nie przylegają bezpośrednio do chodnika i po budowie również nie będą przylegały. Kolejna bzdura żeby udowodnić swoje racje ( a w zasadzie ich brak).

Miejscowy lud ma trochę racji...
Najpierw mieli dużą ulicę, ale przed nią spory własny teren na którym mogli parkować swoje samochody. W pierwszym kroku miasto zabrało części działek na pas drogi i zrobiło drogę najwyższej możliwej klasy, przy której nie wolno nijak parkować.

Nigdy nie mieli dużej ulicy i przed nią sporego własnego terenu na którym mogli parkować swoje samochody. Sami ci wczoraj nie raz wykrzyczeli, że teren przed domami ukradli im w latach 60 właśnie na budowę ulicy.

  szeroka fajna DDRka, pasy rowerowe w obu kierunkach.

A może tak bardziej realnie? DDR i pasy rowerowe? Na raz? Na jednej ulicy?
życie nie znosi próżni...

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Kwi 2016, 13:29:39 »
  szeroka fajna DDRka, pasy rowerowe w obu kierunkach.

A może tak bardziej realnie? DDR i pasy rowerowe? Na raz? Na jednej ulicy?

Ja tam sobie jestem to w stanie wyobrazić.
Jak popracujesz nad tym - Ty również :P

Jeżeli tą drogą ma być prowadzony szlak Wiślany, zwany via Vistula od Wisły Czarne do Gdańska to w mojej opinii byłby to zasadne.
W przypadku zmiany kategorii drogi na pewno złożę taki postulat. I to równolegle w dwa miejsca: do właściciela szlaku: Ministerstwo Infrastruktury i zarządcy drogi, czyli ZDMu.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Kwi 2016, 17:02:03 »
Po co do L? Przecież to też nigdy nie będzie droga L. Ale do Z na przykład juz można.
A kto im zabroni?

Taka sama napalona banda jak oni, tylko mieszkająca dalej i chcąca tą ulicą jeździć do miasta :)


Ale ja nie mówiłem, by przez ten czas nie robić ddr.
Ale do tego się to sprowadza.

Absolutnie NIE.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline pszyszek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 23
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Kwi 2016, 18:03:42 »
1. A dlaczego na GP akurat na Wiertniczej nie można się zatrzymywać na prawym pasie? Na Powsińskiej można na sporych odcinkach (choć niewielu to wykorzystuje) i postulat umożliwienia tego na Wiertniczej moim zdaniem jest dobry. A może Powsińska to nie jest GP?

2. Czy to normalne że na takich spotkaniach nie pojawia się nikt (a przynajmniej nie ujawnia) z Urzędu Dzielnicy?

3. Czy projektant może w wyjątkowych przypadkach zgłosić odstępstwo od standardów warszawskich? Chodzi o skrajnię. DDR odsunięto od latarni 60 cm (dziwne skąd taka wartość) podczas gdy w tych newralgicznych miejscach gdzie warto poszerzyć chodnik lub odsunąć go od budynku aby nie niszczyć schodów i nie wycinać drzew moim zdaniem wystarczyłoby utrzymać "Polskie 20 cm". Dla mnie jako rowerzysty nie byłby to żaden problem a dla mieszkańców jednak spory plusik.
« Ostatnia zmiana: 21 Kwi 2016, 18:28:35 wysłana przez pszyszek »

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Kwi 2016, 18:22:13 »
Projektant może co najwyżej wystąpić o odstępstwo, a nie sam coś ogłaszać. I nie, to nie jest dobry pomysł. Nie po to się walczy o dobre standardy aby dla kilku krzykaczy robić od nich odstępstwa. I jakie niby schody niszczyć? Jakoś projekt zachowuje wszystkie. Jest nawet jedno spore odgięcie żeby zachować schody które stoją na działce drogowej. Projektant mówił też wielokrotnie że zostawiają praktycznie wszystkie drzewa. Wycinka idzie tylko  tam gdzie nie ma innego wyjścia. Z tego co mówił kilka sztuk z kilkuset w granicach opracowania. 
życie nie znosi próżni...

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Kwi 2016, 23:59:05 »
Projektant mówił też wielokrotnie że zostawiają praktycznie wszystkie drzewa. Wycinka idzie tylko  tam gdzie nie ma innego wyjścia. Z tego co mówił kilka sztuk z kilkuset w granicach opracowania. 
Jedno uzupełnienie: te drzewa do wycinki i tak są do wycinki bo mają jakieś choroby i nie trzymają się dobrze. Gdzieś między wierszami padło, że nikt by nie pozwolił pociąć zupełnie zdrowych drzew.

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Kwi 2016, 08:22:54 »
Dajcie drzewo, a choroba się znajdzie :-)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konsultacje w sprawie DDR Powsińskiej i Wiertniczej
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Kwi 2016, 08:53:04 »
1. A dlaczego na GP akurat na Wiertniczej nie można się zatrzymywać na prawym pasie? Na Powsińskiej można na sporych odcinkach

Właściwie to nie można i tu i tu. ALE nikt tego specjalnie nie respektował, bo i potrzeby takiej nie było - ten trzeci pas wcale tam nie jest potrzebny. Na Wiertniczej też byłoby po staremu i staliby sobie autami na jezdni, gdyby nie kilka spektakularnych dzwonów, gdzie jakiś mistrzunio prostej wpasował się w zapakowany samochód.

2. Czy to normalne że na takich spotkaniach nie pojawia się nikt (a przynajmniej nie ujawnia) z Urzędu Dzielnicy?

Niestety normalne. Choć tak być nie powinno.


3. Czy projektant może w wyjątkowych przypadkach zgłosić odstępstwo od standardów warszawskich?

Procedura odstepstwa w standardach jest. Pytanie, czy powinno się ją tu zastosować? IMO nie.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)