Autor Wątek: Miodowa - konsultacje przed przebudową  (Przeczytany 18317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Sie 2015, 09:37:54 »

Myśle że dla poprawy bezpieczeństwa autobusy na całym ciągu NŚ-Krakowskie powinny zatrzymywać cię na każdym przystanku. Autobusy pospieszne nie musialyby wyprzedzać tych niepospiesznych

Powodzenia w przekonaniu do tego ZTM i pasażerów :D Wezmą Cię za oszołoma, więc prośba - zgłoś ten postulat jako prywatna osoba, nie jako Masa :P
Tle, że na Krakowskim i Nowym Świecie wyprzedzają również autobusy, które zatrzymują się na każdym przystanku - nie tyko te pośpieszne.

To co niepokoi, to możliwość zastosowania nawierzchni kamiennej. Choć dobrze się komponuje z charakterem otaczającej przestrzeni, to niestety, nie sprawdza się przy tak dużym ruchu autobusów, czego przykład mamy właśnie na Krakowskim.     

edit
I jeszcze jedno - przy dość wąskich pasach samochodowych i podwójnej ciągłej z jednej strony, miejscami parkingowymi z drugiej (i oby parkowali zgodnie z przepisami, a nie jak zwykle po skosie wystając na DDR, jak na świętokrzyskiej przed McD) ciężko będzie zachować legalny odstęp 1m od rowerzysty. Przejeżdżanie innym pasem to wbrew pozorom także wyprzedzanie, i przepis ten nadal obowiązuje, o czym kierowcy nie pamiętają.

Przy pasach rowerowych będzie ciężko - ciężko jak na Świętokrzyskiej i Międzyparkowej, gdzie pas jednak działa, nie ma wypadków i generalnie jedzie się rowerem nawet gdy auta stoją.

Za to bez pasów przy jezdni 6-7m będzie to absolutnie niewykonalne by wyprzedzać lub omijać bezpiecznie. I będziesz miał przepychanie się kierowców, wyprzedzanie na trzeciego i wpychanie w krawężnik jak na Krakowskim lub Nowym Świecie. Nie wierzę, że Ci się to tam nie zdarzało. Tak samo nie wierzę, że nie zauważasz tam rowerzystów na chodnikach - którzy są właśnie efektem powyższego. To są dwa powody dla których twierdzę, że NŚ i Krakowskie źle działają i są błędem, którego popełnić na Miodowej się nie powinno.

A jak na Miodowej stanie korek np. do Senatorskiej, to przy braku pasów rowerowych i wąskiej jezdni Ty też będziesz stał z autami, bo zabraknie ci miejsca by je ominąć. Przerabiamy to już na Nowym Świecie przy Świękotrzyskiej. To takie fajne i prorowerowe nie móc normalnie przejechać, tylko musieć stać między puszkami wdychając spaliny? ;)

I w godzinach wieczornych duża część rowerzystów albo jedzie prosto z pasa do skrętu w lewo, albo wbija się na chodnik, jadąc pomiędzy niemałą ilością pieszych. 



« Ostatnia zmiana: 26 Sie 2015, 09:45:36 wysłana przez kaczor1 »
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #16 dnia: 09 Wrz 2015, 21:09:52 »
Na dzisiejszych konsultacjach pojawił się dość radykalny pomysł odtworzenia miejsc postojowych które ulegną likwidacji na ulicy Miodowej kosztem kontrapasa na ul. Kapucyńskiej. 
życie nie znosi próżni...

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
życie nie znosi próżni...

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Lis 2015, 10:08:15 »
To co niepokoi, to możliwość zastosowania nawierzchni kamiennej. Choć dobrze się komponuje z charakterem otaczającej przestrzeni, to niestety, nie sprawdza się przy tak dużym ruchu autobusów, czego przykład mamy właśnie na Krakowskim.

Na Krakowskim jest spieprzona podbudowa. Budowała ją upadająca firma, w przetargu 100% cena, bez jakiejkolwiek kontroli miasta i pod presją terminów. To było spieprzone od początku. I tyle w temacie.

Sama nawierzchnia nie jest tu winna (choć jej nie lubię), czego dowodem są ulice o identycznej nawierzchni np. w Wilnie na Litwie. I też jeździ tam mnóstwo autobusów, a ulica równa jak stół.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Lis 2015, 10:19:47 »
Wariant wybrany. Oczywiście ten wsteczny

Demokracja wygrała  :P

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Lis 2015, 11:57:40 »
Wariant wybrany. Oczywiście ten wsteczny
Demokracja wygrała  :P

To jest właśnie problem z konsultacjami społecznymi - może wyjść coś niedobrego, choć klepnęła to większość (większość czego?)- i w zasadzie wtedy jest się między młotem a kowadłem. Można albo zignorować wyniki konsultacji i dostać po dupie, albo wybudować gniota i dostać po dupie.


Kluczem tutaj jest słowo "większość". Jeżeli mamy ulicę, gdzie było 150 wniosków do konsultacji społecznych i większość była przeciwko pasom, to znaczy, że jakieś 75-149 osób było przeciwko pasom rowerowym. Nie jest to większość bezwzględna mieszkańców miasta, nie jest to też większość użytkowników tej ulicy. To mniej niż tam przejeżdża rowerem w ciągu porannego szczytu komunikacyjnego :P


Dla mnie więc taki wynik konsultacji oznacza 2 rzeczy:
1) ZDM nie umiał dotrzeć do zainteresowanych, czyli konsultacje były przygotowane słabo.
2) Rowerzyści (w tym Masowicze!) zlali konsultacje i teraz poniosą za to zasłużoną karę jeżdżąc po bublu przez kolejne 20 lat.
Przy czym możliwa jest kombinacja 1 i 2. Na moje oko raczej z dużą domieszką 2, a mniejszą 1.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Lis 2015, 13:30:37 »
Jak w budżecie partycypacyjnym "większość" wybiera projekty rowerowe to dobrze, jak "większość" nie wybrała pasów rowerowych na Miodowej to źle. Filozofia Kalego.

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Lis 2015, 15:04:53 »
2) Rowerzyści (w tym Masowicze!) zlali konsultacje i teraz poniosą za to zasłużoną karę jeżdżąc po bublu przez kolejne 20 lat.
Jak możesz tak pisać skoro sam nie wziąłeś udziału w konsultacjach ?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Lis 2015, 16:04:33 »
Jak możesz tak pisać skoro sam nie wziąłeś udziału w konsultacjach ?

I tu się mylisz :P


Jak w budżecie partycypacyjnym "większość" wybiera projekty rowerowe to dobrze, jak "większość" nie wybrała pasów rowerowych na Miodowej to źle. Filozofia Kalego.

Ja po prostu zauważam słabości formuły konsultacyjnej. Równie dobrze mogło się skrzyknąć 200 kierowców, którzy mogli chcieć tam wielkiego parkingu lub autostrady i co wtedy? Też byliby większością, nawet miażdżącą większością zapewne.
Niestety założenie, że większość ma rację nie zawsze się sprawdza w kwestiach technicznych.


Natomiast obecnie wątpliwa jest nawet ta większość, co to zadecydowała. Olek Buczyński przerzucił raport z konsultacji i policzył - 30 głosów przeciw pasom, 40 za ich utrzymaniem (w części także od liczących wiele osób stowarzyszeń). Dla mnie ta większość jest dość wątpliwa.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Gru 2015, 10:14:23 »
Ja stoję okrakiem, bo totalnie podoba mi się pomysł na zwężenie ulicy, likwidację świateł i ograniczenie do 30stu km/h, natomiast doskonale wiem jak coś takiego nie działa na NŚ i Krakowskim. Największym plusem byłoby zlikwidowanie tych nonsensownych świateł; wiele razy stoję tam jako pieszy i rowerzysta zastanawiając się czemu właściwie ich nie ignoruje, nie można by ich zlikwidować ot tak?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Gru 2015, 10:27:36 »
Pasy rowerowe na szczęście nie są żadną przeszkodą, by uspokjoić ruch na jezdni, polikwidować światła, wprowadzić wyniesienia, zmniejszyć rozmiary skrzyżowań by nie dało się skręcać z V=40km/h, polikwidować zbędne pasy ruchu dla aut itp.

To tylko miasto postawiło sprawę głupio dając dwa wariantu - z pasami i światłami, albo bez i z uspokojeniem ruchu. To kanalizowało dyskusję na linii albo pasy, albo uspokojenie i WYPACZYŁO wyniki konsultacji społecznych. Zresztą jak przeczytasz raport z konsultacji, to sporo osób pisało, że chce i pasów, i uspokojenia. Na co miasto odpowiadało zdawkowo - uspokojenie tak, pasy nie. Nie dorzucając żadnego komentarza dlaczego własnie tak sobie wybrali :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Gru 2015, 14:09:36 »
Ale pasy rowerowe są przeszkodą, żeby zwęzić ulicę. To na pierwszym miejscu umieścił em c.
Myślę, że za wybranym wariantem przesądziło chęć zrobienia fajnej "zabytkowej przestrzeni", będącej spójnym przedłużeniem KP , niż dobro rowerzystów. Zgodzono się na rowerzystów na chodnikach. Może też pomyśleli "KP i tak jest skopane dla rowerzystów, więc dodatkowe 500m nie zrobi większej różnicy." :)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Gru 2015, 15:30:03 »
Ulicę (własciwie jezdnię, bo ulica to tam jest od budynku do budynku, jej szerokość się nie zmienia) tak, ale już same pasy dla aut możesz zwęzić i pasy rowerowe w tym nie przeszkadzają. Inna sprawa, że za dużo ich nie zwęzisz, bo autobus ma 2,55m szerokości (plus lusterka?) i nie daje się nim jechać idealnie co do milimetra, więc musi być zapas.

Ale moim zdaniem 2,75 lub 3,00 jest realne i do zrobienia - z pasami rowerowymi czy bez. Tymczasem obecnie Oni chyba tam planowali 3,25 czy nawet 3,50, dobrze pamiętam?
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Wrz 2016, 10:01:41 »
Jednak pasy będą
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,20660197,komunikacja-w-warszawie-miodowa-z-pasami-rowerowymi-ale-bez.html
Cytuj
Ostatecznie jednak pasy rowerowe pozostaną na Miodowej. Drogowcy uznali, że nie warto ich likwidować w sytuacji, gdy na ulicy nie będzie można posadzić drzew. - Na to nie zgodzili się gazownicy, którzy mają tam własne instalacje. Na Miodowej nie jest tak szeroko jak na Świętokrzyskiej, gdzie niedawno udało się uzgodnić lokalizacje nowych drzew z właścicielami urządzeń podziemnych - mówi dyrektor ZDM Łukasz Puchalski.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Miodowa - konsultacje przed przebudową
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Wrz 2016, 09:30:54 »
Bardzo mądra decyzja. Bez pasów byłoby tam to samo co na Krakowskim Przedmieściu. Tylko bardziej, bo aut więcej.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)