Zbliza sie sezon nazwimy to "suchy" o ile w zimowym lalem na niego Finish zielony to moze polecicie cos albo wypowiecie sie na temat warunkow suchych i doradzicie co mu zaaplikowac albo moze zmienic myslenie nt. lancucha i jego konserwacji - finish czerwony?
Z uwagi na cenę zdecydowanie odradzam. Zresztą wszystkie oliwki do łańcuchów są absurdalnie drogie - w przeliczeniu na litr to potrafią kosztować drożej niż dobrej klasy syntetyk do samochodu, co jest CHORE, bo taki syntetyk wcale nie jest gorszy i musi znosić o wiele więcej niż oliwka na łańcuchu.
Vexol. Najtańszy chyba na rynku środek do konserwacji łańcuchów - zwłaszcza w przeliczeniu ilość/łańcuch.
Kupiłem butlę 1 litrową w 2008 roku i nadal stoi i z niej czerpię...
Vexol strasznie syf łapie. Choć jest tani.
Ja osobiście używam czegoś jeszcze lepszego i tańszego. Syntetyczny olej silnikowy 0W40 przeznaczony do ultranowoczesnych diesli z turbinami, filtrami DTP i wszystkimi bajerami wymagającymi super oleju. Kumplowi taki olej zostaje bo bańka ma 4 litry, a do silnika wchodzi mu 3,5. Olej ten ma dwie zalety:
1) mam go zupełnie za darmo w ilościach jakich nie jestem w stanie przejeść, więc jest tańszy niż Vexol !
2) ma tak małą lepkość, że w ogóle nie lepi się do niego brud. Mała lepkość ma też wadę - oznacza łatwiejsze wymywanie oleju przez wodę, więc trzeba częściej smarować łańcuch. Mnie to nie przeszkadza, ale jak ktoś chce może użyć oleju o większej gęstości (który przy okazji łatwiej zdobyć za darmo bo więcej aut na takim jeździ).
każdy w serwisie rowerowym mówi mi że łańcuch powinno się zmieniać po zrobieniu 1000km (czego zresztą nigdy nie robiłem) - i to nie tylko jeżeli chodzi o jazdę w terenie.
W salonie samochodowym mówili mi, że jazda autem starszym niż trzyletnie jest niebezpieczna. Ale to nie znaczy, że trzeba im wierzyć
Osobiście na łańcuchach zwykle jeździłem 3-4 kkm jeżeil nie chciałem zmieniać kasety lub 6kkm jeżeli chciałem zmieniać kasetę. Choć tu dużo zalezy od stylu jazdy. Generalnie zmieniałem łańcuch, gdy dało się go odciągnąć od korby na największym blacie na 5-6mm.