Autor Wątek: Ograniczenia prędkości 30 km/h uznane za Europejską Inicjatywę Obywatelską  (Przeczytany 14456 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline kultowy

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 310
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...tylko jak krzyk cichnie przyjaźń
[...]
Zakupy - duże zakupy faktycznie wygodniej autem. Pytanie tylko po co robić duże zakupy, skoro można świeże żarcie sobie przywozić do domu wracając rowerkiem z pracy codziennie. Raz, że będzie zawsze świeże. Dwa, że możesz kupić dokładnie to na co masz danego dnia ochotę, a trzy że wspierasz lokalnych przedsiębiorców, a nie Geronimo Martensa lub Auchana. Małe zakupy wejdą do jednej sakwy - sprawdzone.

oj Raffi, Raffi od razu widać żeś nieżonaty ;P
pozdrawiam,
grzech aka straszny bibliotekarz

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Raffi: ja to wiem, że w cywilizowanych krajach takie strefy Tempo30 wprowadza się na uliczkach typu Nowogrodzka, Nowowiejska itd. Ale tak jest w cywilizowanych krajach a my żyjemy w BRoP a tu wszystko jest możliwe.
Ostatnio postawili mi fotopstryka na wjeździe do wAw (na granicy między Mysiadłem a wAw), w miejscu w którym niby jest przejście dla pieszych ale dookoła są nieużytki, komisy samochodowe, stacja benzynowa i salon samochodowy i do którego dojeżdża się Puławską (2x3pasy z przedziałkiem) jadąc 70km/h przez Mysiadło a od granicy z wAw jest ciągle ta sama 2x3pasy z przedziałkiem i 50km/h. Jest to jawne wyciąganie ręki po kasę a nie poprawa bezpieczeństwa. Poprawa bezpieczeństwa to by była wtedy, gdyby postawili zamiast fotopstryka kładkę nad ulicą i potrójnego fotopstryka z opcją czerwone światło i jazda poboczem oraz pasem dla prawoskrętów na wprost na skrzyżowaniu Puławskiej z Karczunkowską/Karmazynową.
Sam zauważam średnią prędkość przemieszczania się po wAw w godzinach szczytu na poziomie 33km/h a Żona ma prędkość średnią coś koło 15km/h (Piaseczno => Mokotów ~15km, czas jazdy 1H) co nie zmienia sytuacji, że po 2100 na pustej Nowowiejskiej, Wilczej i okolicy można spokojnie sobie jechać 50km/h nie stwarzając zagrożenia.
Drugi przykład to fotopstryk przed Tunelem na Wisłostradzie: większość Wisłostrady ma rozsądne ograniczenie do 70~80km/h, tylko ten tunel ma 50km/h, mimo, ze jak pokazuje doświadczenie 80km/h jest tam zupełnie bezpieczną prędkością. A dlaczego w tunelu jest 50km/h i nic nie można zmienić ??, Wiecie dlaczego ?? ;D Fotopstryk jest tam tylko do zarabiania pieniędzy a nie do poprawy bezpieczeństwa.
Problemem nie jest ten, który jedzie uważnie 50km/h tylko ten co zapier.... 100km/h. A proponowane rozwiązanie dotknie tych, którzy jeżdżą 50km/h, bo ci co zapier.... 100km/h i tak będą zapier.... .

A co do mieszkania na zadupiu: wiesz Raffi: za jakieś 15lat, jak moich Terrorystów uda mi się wyrzucić z domu i nie będę już potrzebował dla nich 2 pokoi, to się wtedy zastanowię. Jak na razie budowa domu na Zadupiu wychodzi taniej niż kupno mieszkania w wAw, o satysfakcjonującej powierzchni. :)

Raffi: ty jeszcze nie masz Terrorystów, (zrób sobie, co ma być Ci lepiej), to zobaczysz. Tak oczywiście, można małym samochodem podróżować - zdarzyło mi się jechać moim starym Twingo na rejs po Mazurach w 3 osoby dorosłe i Terrorysta lat 3miesiące, ale późniejszy wyjazd Xiężniczką w 2 dorosłe i 2 Terrorysty był wygodniejszy.
A zakupy (nawiązując do Kultowego): spróbuj zapakować paczkę pieluch 72szt. + słoiczki z żarciem do sakwy. Oczywiście Gromanik wielokrotnie udowadniał, że się da, ale są łatwiejsze sposoby spędzania wolnego czasu.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Wracając do tematu: ja jestem osobiście przeciwny takiemu ograniczeniu do 30km/h w centrach miasta bo boję, się, że te przepłacane eurobiurwy i warszawscy urzędasy mogą to wprowadzić na tych ulicach na których jakoś się jedzie (Dolinka Służewiecka i Trasa Siekierkowska) oraz jest szansa, że czasem da się przejechać (Puławska o świcie i koło 1500).

Ja tego poparcia na pewno nie podpiszę, bo u nas będzie wyglądało to tak jak z ograniczeniem, które jest teraz. Postawili ograniczenie do 50km/h z nadzieją, że ludzie zwolnią chociaż do 70 km/h. Niech najpierw wprowadzą w życie bowiązujące ograniczenia.

A ja widzę w tym projekcie duży potencjał. Ograniczenie prędkości do 30km/h jest wnioskowane w miejscach, gdzie niechronieni uczestnicy ruchu nie mają zapewnionego odpowiedniego bezpieczeństwa w inny sposób. Myślę, że to mógłby być impuls dla tworzenia rozwiązań rowerowych przy miejskich autostradach. Mogłoby powstać natychmiast wiele dróg rowerowych, a kierowcy oddawaliby jeden pas z pocałowaniem ręki! :D Niestety bez odgórnych rozporządzeń jesteśmy zdani na łaskę i niełaskę kacyków.
Inaczej DDR do Piaseczna nie doczekamy się w tym dziesięcioleciu, Żwirkami będziemy jeździć po wybojach, a centrum z Jerozolimskimi, Chałubińskiego i Marszałkowską nadal będzie produkować chodnikowców.

Biorąc pod uwagę wprowadzone ograniczenia - drogi projektowanoby w końcu tak, by rozwinięcie prędkości 100km/h było niemożliwe :D, a kierowcy przestrzegali ograniczeń (tak, tak hurraoptymizm...)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Ostatnio postawili mi fotopstryka na wjeździe do wAw (na granicy między Mysiadłem a wAw), w miejscu w którym niby jest przejście dla pieszych ale dookoła są nieużytki, komisy samochodowe, stacja benzynowa i salon samochodowy i do którego dojeżdża się Puławską (2x3pasy z przedziałkiem) jadąc 70km/h przez Mysiadło a od granicy z wAw jest ciągle ta sama 2x3pasy z przedziałkiem i 50km/h. Jest to jawne wyciąganie ręki po kasę a nie poprawa bezpieczeństwa.

Zdziwisz się, ale to niewinnie wyglądające przejście na zadupiu jest jednym z najniebezpieczniejszych w Warszawie. Właśnie dlatego, że wielu myśli tak jak Ty - że tu jest bezpiecznie, prosto, szeroko i nie ma pieszych.


Poprawa bezpieczeństwa to by była wtedy, gdyby postawili zamiast fotopstryka kładkę nad ulicą

Pominę różnicę w kosztach kładki i fotoradaru, ale pochodziłbyś sobie z wózkiem lub zakupami przez taka kładkę, to byś ekspresowo zmienił zdanie. Zupełnie pomijam kwestie osób z niepełnosprawnością, bo oni o kładkach wypowiadają się w jeszcze bardziej pieszczotliwych słowach niż reszta pieszych.


Sam zauważam średnią prędkość przemieszczania się po wAw w godzinach szczytu na poziomie 33km/h a Żona ma prędkość średnią coś koło 15km/h (Piaseczno => Mokotów ~15km, czas jazdy 1H) co nie zmienia sytuacji, że po 2100 na pustej Nowowiejskiej, Wilczej i okolicy można spokojnie sobie jechać 50km/h nie stwarzając zagrożenia.

Nigdy nie jechałem po Wilczej tyle. Za wąsko, a co chwila jakieś auta cofają z miejsc parkingowych, albo piesi zza nich wychodzą. Zwykle koło 30 km/h jadę. Na tych kilkuset metrach szybszą jazdą G zaoszczędzę :P

Nowowiejska to nieco inna ulica, bo już Zbiorcza. Ale i tak tym 50km/h wcale nie jest krócej.


Drugi przykład to fotopstryk przed Tunelem na Wisłostradzie: większość Wisłostrady ma rozsądne ograniczenie do 70~80km/h, tylko ten tunel ma 50km/h, mimo, ze jak pokazuje doświadczenie 80km/h jest tam zupełnie bezpieczną prędkością. A dlaczego w tunelu jest 50km/h i nic nie można zmienić ??, Wiecie dlaczego ?? ;D Fotopstryk jest tam tylko do zarabiania pieniędzy a nie do poprawy bezpieczeństwa.
Problemem nie jest ten, który jedzie uważnie 50km/h tylko ten co zapier.... 100km/h. A proponowane rozwiązanie dotknie tych, którzy jeżdżą 50km/h, bo ci co zapier.... 100km/h i tak będą zapier.... .

Oczywiście masz rację, z tym 80km/h w tunelu. Powiem więcej - ten tunel to ogólnie najbezpieczniejsze miejsce Wisłostrady. Prędzej bym tam postawił to 80km/h niż np przy Spójni.

Wiem też czemu w tunelu stoi 50km/h. Uśmiejesz się. Bo jest tam zajebiście nowoczesny system sterowania ruchem zamówiony przez miasto za grube miliony. A on potrafi na znakach zmiennej treści (też takich za grube miliony) przed tunelem wyświetlić tylko dwie wartości - 50 i 30. No i musi być 50 albo 30, bo nie ma kasy na zmianę tych drogich tablic, a wyłączyć tego się nie da, bo tunel to tylko jeden z elementów tego systemu (obejmuje całe Powiśle plus kilka ulica poza) i bez niego wszystko się oczywiście posypie i zakorkuje.
Tak, CBA już była w ZDM w wydziale sygnalizacji.

Po co tam radar? Tego i ja nie wiem, nie przypominam sobie tam wypadków.


Raffi: ty jeszcze nie masz Terrorystów, (zrób sobie, co ma być Ci lepiej), to zobaczysz.

Dlatego napisałem, że masz trudniej.


A zakupy (nawiązując do Kultowego): spróbuj zapakować paczkę pieluch 72szt. + słoiczki z żarciem do sakwy. Oczywiście Gromanik wielokrotnie udowadniał, że się da, ale są łatwiejsze sposoby spędzania wolnego czasu.

Grzesiek po prostu sobie świetnie zorganizował życie pod tym względem. Mieszka na parterze i w zasadzie wjeżdża rowerami do mieszkania, które zresztą nieco przebudował, by mieć łatwiej. No i wszystkie cele podróży z dziećmi ma stosunkowo blisko, a nawet jak nie, to wypracował sobie odpowiednie trasy dojazdu.

I teraz można to traktować na dwa sposoby. Można powiedzieć "ale ja nie mam tak dobrze jak Grzesiek, u mnie to niemożliwe", a drugie to tu coś przerobić, tam zmienić ucząc się od Grześka jak zrobić by to było możliwe.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Raffi: ja zawszę kładkę rozumiem z windą i/lub rampą, przede wszystkim rampą.

Ograniczenie prędkości w tunelu: ja też wiem o tym wyświetlaczu - dlatego tam były te pytajniki i usmieszek. 8) A fotopstryk jest tam po to, bo człowieki wiedzą, że tunelem można jechać bezpiecznie 80km/h nie zwalniając, tak jak po prawie całej Wisłostradzie. A tak bęc, kaska leci.

Przyszło CBA do ZDM i kogo posadzono? Czy pozostali pracownicy wyciągnęli właściwe wnioski?

Można wbijać gwoździe kombinerkami, stukając się co drugie uderzenie w palec, można, tylko po co? Można jechać do Białegostoku przez Radzymin, Wyszków i Ostrów (a także ciągle przez Zambrów), ale można tez jechać obwodnicami tych miejscowości. Zgadnij którędy łatwiej. Nie piszę, że się nie da, sam woziłem z Auchan duże zakupy w bocznym wózku doczepionym do mojego IMK P7, ale samochodem najczęściej łatwiej.

Ja mam do tego projektu takie same zastrzeżenia jak do ścieżki rowerowej wzdłuż Puławskiej: jak mają ją zrobić taką jak przez Piaseczno i Mysiadło a potem taką jak od Wilanowskiej do Dolnej, to ja dziękuję, wolę jezdnią - szybciej i bezpieczniej. Co najwyżej skorzystałbym jak bym miał jechać z Terrorystami do wAw . A znając działania urzędasów i naczelnego debila ruchu to można się spodziewać samych utrudnień dla rowerzystów a nie ułatwień.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Raffi: ja zawszę kładkę rozumiem z windą i/lub rampą, przede wszystkim rampą.

Tak czy siak jest to dyskryminacja pieszych i rowerzystów. Bo to oni muszą pokonywać różnice wysokości i łazić/jechać naokoło.

Temat wind pominę milczeniem. W Warszawie połowa nie działa, kiedykolwiek by się tego nie sprawdzało :P A połowa to akurat tyle ile potrzeba, by statystyczna kładka stała się przeszkodą nie do pokonania.


Przyszło CBA do ZDM i kogo posadzono? Czy pozostali pracownicy wyciągnęli właściwe wnioski?

Sprawa trwa, jeszcze nikogo. Ale cała góra wydziału sygnalizacji spędziła nieco czasu w areszcie. Dziwię się, że nie słyszałeś, było o tym dość głośno. Nawet na swojej stronie się z tego nabijałem.



Można jechać do Białegostoku przez Radzymin, Wyszków i Ostrów (a także ciągle przez Zambrów), ale można tez jechać obwodnicami tych miejscowości. Zgadnij którędy łatwiej.

Bogu a prawdą, rowerem właśnie tak jeżdżę, bo obwodnice idą naokoło ;) A samochodem... w ogóle nie jeżdżę teraz do Białego, czekam aż skończą grzebać przy tym S8 za Zambrowem, bo teraz to jest masakra (a przynajmniej była, gdy ostatnio jechałem).


Ja mam do tego projektu takie same zastrzeżenia jak do ścieżki rowerowej wzdłuż Puławskiej: jak mają ją zrobić taką jak przez Piaseczno i Mysiadło a potem taką jak od Wilanowskiej do Dolnej, to ja dziękuję, wolę jezdnią - szybciej i bezpieczniej. Co najwyżej skorzystałbym jak bym miał jechać z Terrorystami do wAw . A znając działania urzędasów i naczelnego debila ruchu to można się spodziewać samych utrudnień dla rowerzystów a nie ułatwień.

Taka jak przez Piaseczno i Mysiadło to na pewno nie będzie, bo Warszawa ma uchwalone standardy, które wiele bubli uniemożliwiają. A w Mysiadle i Piasecznie ani nie ma standardów, ani się chyba nikt nie zainteresował tematem, to zrobili co im wygodnie było.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Tak czy siak jest to dyskryminacja pieszych i rowerzystów. Bo to oni muszą pokonywać różnice wysokości i łazić/jechać naokoło.

Temat wind pominę milczeniem. W Warszawie połowa nie działa, kiedykolwiek by się tego nie sprawdzało :P A połowa to akurat tyle ile potrzeba, by statystyczna kładka stała się przeszkodą nie do pokonania.

W sumie coś w tym jest z tą różnicą poziomów i nie działającymi windami.
No to światła dla pieszych na przycisk + fotopstryk na okoliczność przejazdu na czerwonym.

Sprawa trwa, jeszcze nikogo. Ale cała góra wydziału sygnalizacji spędziła nieco czasu w areszcie. Dziwię się, że nie słyszałeś, było o tym dość głośno. Nawet na swojej stronie się z tego nabijałem.

Wiem, że weszli, wiem, że się nabijałeś ale nie wiem jaki jest finał bo sprawa ucichła w mediach.

Bogu a prawdą, rowerem właśnie tak jeżdżę, bo obwodnice idą naokoło ;) A samochodem... w ogóle nie jeżdżę teraz do Białego, czekam aż skończą grzebać przy tym S8 za Zambrowem, bo teraz to jest masakra (a przynajmniej była, gdy ostatnio jechałem).

Skończyli grzebać przy Zambrowie, skończyli grzebać wylotówkę do Jeżewa z Białegostoku i teraz jest jazda miodzio: Piaseczno => Białystok (przez węzeł Marsa czy jak się będzie teraz nazywać) 2h30min, ze średnią prędkością 88km/h, z czego w większości trasy przelotowa prędkość 120km/h. Yesssss.


Taka jak przez Piaseczno i Mysiadło to na pewno nie będzie, bo Warszawa ma uchwalone standardy, które wiele bubli uniemożliwiają. A w Mysiadle i Piasecznie ani nie ma standardów, ani się chyba nikt nie zainteresował tematem, to zrobili co im wygodnie było.

Standardy, standardami a życie - życiem, tu jestem pesymistą.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Rano1

  • Gość
A może po mieście w przyszłości będzie wehikuł stanowiący hybrydę między małą osobówką a rowerem poziomym. Napęd jak w rowerze plus dopalacz elektryczny. Oczywiście kabina kierowcy  :)
Wpierw musi jednak podupaść petrobiznes...

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
A może po mieście w przyszłości będzie wehikuł stanowiący hybrydę między małą osobówką a rowerem poziomym. Napęd jak w rowerze plus dopalacz elektryczny. Oczywiście kabina kierowcy  :)
Wpierw musi jednak podupaść petrobiznes...

Clive Sinclair (ten od komputera Spektrum) już tego próbował w latach osiemdziesiątych i pomimo wpompowania gigantycznej kasy w ten projekt, pojazdy C5 bo tak się nazywały, cieszyły się znikomą popularnością.
Pewnie nie był to odpowiedni czas, na tego typu konstrukcje.

Od 2010 firma próbuje ponownie wrócić do tej koncepcji z modelem X-1
 
x1 presentation footage
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
qźwa, muszę zagęszczać ruchy - Kamil Manecki z Velocraft'u taki zbudował, ten Sinclair w UK ma taki, zaraz się okaże, że ktoś zbuduje to w wAw i nie będę pierwszy.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
A może po mieście w przyszłości będzie wehikuł stanowiący hybrydę między małą osobówką a rowerem poziomym. Napęd jak w rowerze plus dopalacz elektryczny. Oczywiście kabina kierowcy  :)
Wpierw musi jednak podupaść petrobiznes...

Clive Sinclair (ten od komputera Spektrum) już tego próbował w latach osiemdziesiątych i pomimo wpompowania gigantycznej kasy w ten projekt, pojazdy C5 bo tak się nazywały, cieszyły się znikomą popularnością.
Pewnie nie był to odpowiedni czas, na tego typu konstrukcje.

Od 2010 firma próbuje ponownie wrócić do tej koncepcji z modelem X-1


Kupiłbym to choćby dziś, gdyby nie jeden detal - koszty zakupu są pewnie absurdalne, nawet jak na pozioma ;) A niestety to jest klucz do sukcesu. Jak się komuś uda taki rower zaoferować w cenie skutera (czyli tak do 5-7 kPLN), to pomysł ma szanse. Jak nie, to nie ma co się za to nawet brać.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Kenneth

  • Gość
Jestem tego samego zdania co @Raffi. Choćbym miał się okredytować, to jak na polskie jesienne warunki i cieplejszą zimę to takie cuś jest w sam raz. Nooo... Oczywiście przydałoby się z przodu większe kółeczko i z tyłu (minimum jak na "polskie drogi" - te 20").

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Kupiłbym to choćby dziś, gdyby nie jeden detal - koszty zakupu są pewnie absurdalne, nawet jak na pozioma ;) A niestety to jest klucz do sukcesu. Jak się komuś uda taki rower zaoferować w cenie skutera (czyli tak do 5-7 kPLN), to pomysł ma szanse. Jak nie, to nie ma co się za to nawet brać.

http://www.sinclairzx.com/spec-x-1.html

Cena jest od... - ciekawe co zawiera.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Kenneth

  • Gość
~600 funtów? Po ile funt? 5.23 PLN... Hmmm... No to w sumie nie tak wcale drogo...?
Niech dodadzą tam więc jeszcze:
- kółka 20"
- kaseta 9 biegowa
- z przodu blat tak minimum 56
- amortyzacja przód i tył

Tylko co z transportem z Wlk.Brytanii do nas? Samoliot?
No i jestem ciekaw, ile to waży. Czy polepszona aerodynamika zrównoważy aby taki ciężar kabinki?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
~600 funtów? Po ile funt? 5.23 PLN... Hmmm... No to w sumie nie tak wcale drogo...?

No właśnie wręcz podejrzanie tanio. Już bym klikał, gdyby nie to, ze strona obiecuje dostarczyć w okolicach lipca 2011, czyli raczej oferta nie jest przesadnie aktualna.


No i jestem ciekaw, ile to waży. Czy polepszona aerodynamika zrównoważy aby taki ciężar kabinki?

30kg, na stronie jest napisane. A opory równoważy silnik elektryczny, który wspomaga to cacko.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)