kusząca cena to teraz... nie sadzę żeby poszedł za <2000
nigdy nie zaciskałem takich hebli... warte to grzechu? bo jakoś mi się wydaje że problemy z olejem nie są warte V-ek
Czy warte - skoro produkują i ktoś na tym jeździ to coś w tym musi być. Jednakowoż wolałbym już tarcze... Co nie zmienia faktu, że w Magurach klocki masz zawsze równolegle do obręczy i ogromną siłę ścisku (były szeroko stosowane w trialu).
Nie rozumiem jednak jednej rzeczy - jak przerzutka może być iluś biegowa? Czy to nie zależy wyłącznie od kasety?
Wynika to z zamierzchłych czasów historii, kiedy faktycznie niższe grupy przerzutek nie obsługiwały wyższych rzędowości. Teraz jednak większość Acer da się ustawić,by w miarę poprawnie obsługiwały 9 rzędowe kasety (sam regulowałem kiedyś 6 rzędowego Tourney'a żeby obsługiwał 8 i dał radę). Teraz wchodzą do MTB napędy 10 rzędowe (w szosach 11) i zobaczymy czy historia się powtórzy
Oczywiście do obsługi konkretnej ilości przełożeń potrzeba jeszcze paru dodatkowych elementów jak manetki o odpowiedniej kombinacji, odpowiedni łańcuch (szerokość & długość), wspomniana już kaseta, ale także przerzutka przednia (pojemność, mocowanie, kąt mocowania, ciąg linki czy słynne "swingi")... ale może lepiej nie straszyć Cię na początku
Ja mam jeszcze sporo cierpliwości więc śmiało pytaj
Co do wózków, to są, tak jak pisał Pimpf - którkie, średnie i długie. Ale to dla Ciebie nie ważne, mając z tyłu napęd typowo z MTB, kdzie tryby w kasecie mają dużo zębów (np 32), najlepiej mieć wózek długi, zwany u shitmano SGS.
Oprócz wózków to jest jeszcze pojemność przerzutki, ważne szczególnie jak zamiast korby MTB wsadza się trekkingową albo lepiej szosową...
Co do długości wózków należy też wspomnieć, że modele MTB i szosowe mają inne długości wózków, choćby nazywały się tak samo, ale także w obrębie przerzutek MTB jest to trochę bardziej skomplikowane (XTR). Ale jak to mawiają nie XTRy napędzają rowery