Autor Wątek: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?  (Przeczytany 44845 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #45 dnia: 27 Cze 2012, 10:38:35 »
Z tego co słyszałem, to zaplanowana jest w dalszej przyszłości budowa
dwupasmówki mniej-więcej równolegle do Wału.
Oczywiście od ronda na końcu Bora-Komorowskiego począwszy.
Wcześniej czy później ten ruch zbiorczy z dalszych dzielnic czy
osiedli na Gocław dotrze. Już taka specyfika miasta.
Nie da się mieszkać blisko centrum, a jednocześnie z dala od drogi.

Offline Fochna

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 94
  • Płeć: Kobieta
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #46 dnia: 27 Cze 2012, 10:44:47 »
Nikt nie mówi o mieszkaniu z dala od drogi. Ale budowa kolejnej dwupasmówki - z ekranami jak rozumiem - jest kolejnym przykładem złego planowania. Skoro jedna szafa nie daje rady, to postawię trzecią i piątą... nie, wywalę trochę ciuchów ;)
« Ostatnia zmiana: 27 Cze 2012, 15:32:15 wysłana przez Fochna »

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #47 dnia: 27 Cze 2012, 10:52:16 »
Z tego co słyszałem, to zaplanowana jest w dalszej przyszłości budowa
dwupasmówki mniej-więcej równolegle do Wału.
Oczywiście od ronda na końcu Bora-Komorowskiego począwszy.

To ma być owa tzw obwodnica Wawra czy Patriotów. Ale także ma powstać droga Nowozabielska, która będzię odlegla zaledwie o 500 m od Wału. Czy ona będzie miała charakter dwupasmowy... nie wiem. Oby nie bo wówczas to byłby kompletny bezsens. W tym miejscu zdecydowanie bym widział tramwaj i lokalną droge dojazdową ale to są tylko moje, i nie tylko moje, pobożne życzenia. :D

GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #48 dnia: 27 Cze 2012, 11:05:02 »
Nikt nie mówi o mieszkaniu z dala od drogi. Ale budowa kolejnej dwupasmówki - z ekranami jak rozumiem - jest kolejnym przykładem złego planowania. Skoro jedna szafa nie daje rady, to postawię trzecią i piątą... nie, wywalę trochę ciuchów ;)

Po przetłumaczeniu na nasze brzmi to mniej więcej tak:
Za dużo ludzi do Warszawy przyjeżdża - trzeba to ograniczyć.
Najlepiej po prostu nie wpuszczać.
No, może tylko im ten wjazd utrudnić.
Koniec tłumaczenia.

Ale nie zapominaj, że warszawiacy też niekiedy potrzebują
gdzieś pojechać i wrócić. Brak dróg bije we wszystkich.
A tak w ogóle to mamy chyba dość niskie zagęszczenie ludności.
Wyobraź sobie Saską Kępę zabudowaną 100-piętrowcami.
Same biura i wszyscy dojeżdżają przez Gocław.
Horror co? Pewnie kiedyś tak będzie, może nie dożyjemy.
Miasto się rozrasta i to co kiedyś było spokojnym zadupiem
pomału zmienia swój charakter.
Za jakie 20-30 lat Gocław będzie się do ścisłego centrum
zaliczał.

GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #49 dnia: 27 Cze 2012, 11:14:03 »
To ma być owa tzw obwodnica Wawra czy Patriotów. Ale także ma powstać droga Nowozabielska, która będzię odległa zaledwie o 500 m od Wału. Czy ona będzie miała charakter dwupasmowy... nie wiem. Oby nie bo wówczas to byłby kompletny bezsens. W tym miejscu zdecydowanie bym widział tramwaj i lokalną droge dojazdową ale to są tylko moje, i nie tylko moje, pobożne życzenia. :D

Odkąd ze względów oszczędnościowych zrezygnowano z III linii metra zaczęto myśleć o tramwaju.
Na pewno przejedzie przez Gocław i pojedzie dalej do Lasu. (os. Las)
Ma dotrzeć (od Waszyngtona przez działki) do Bora-Komorowskiego gdzieś tam, gdzie się rozszerza.
Rezerwy terenu są po obu stronach. Ciekawe jak to rozwiążą.

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #50 dnia: 27 Cze 2012, 11:19:00 »

Miasto się rozrasta i to co kiedyś było spokojnym zadupiem
pomału zmienia swój charakter.
Za jakie 20-30 lat Gocław będzie się do ścisłego centrum
zaliczał.

Tak jak to można doskonale zobaczyć w Paryżu.

Receptą na komunikacje jest gęsta sieć drogowa, również przez rzekę. Tymczasem ilość przepraw przez Wisłę mamy niewielką. Brakuje mostu na Kępie, który by zapewniał bezpośrednia komunikację w południowych częściach miasta a także mostów lokalnych, pieszo-rowerowych tak popularnych na całym świecie.




GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #51 dnia: 27 Cze 2012, 11:33:11 »
@robertrobert1:
Mostu na Kępie raczej się nie spodziewaj.
Po drugiej stronie Wisły jest bardzo rozległy teren
należący do wodociągów i wstęp wzbroniony.
Na pewno przydałby się most "Na zaporze"
tj. na wysokości Siekierek czyli ze 2 km za
Siekierkowskim. Ponadto będzie jeszcze most
autostradowy gdzieś za Wilanowem.
Mostek pieszo rowerowy na fotce baaaardzo
mi się podoba, ale na Wiśle musiałby mieć
znacznie wyższe i dłuższe przęsła.
Wisła lubi przybrać niekiedy, a jest żeglowną.
Statki też się muszą zmieścić. Ale jestem ZA.
Gęstej sieci komunikacyjnej też nam brakuje,
a protestantów jest wielu.

Offline Brom

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #52 dnia: 27 Cze 2012, 16:14:24 »
na pytanie czy mogę jechać odpowiadali, że tak i ze trzech radziło uważać żeby mnie "nie przejechali".
Czy oni faktycznie mają świadomość, że miejsce rowerów jest poza jezdnią?   :o
W drodze do Kobyłki, na Tamce, którą właśnie zamykali z powodu meczu Pan Policjant wprost nakazał mi zjechanie na chodnik. Kilku innych nie widziało w jeździe po chodniku niczego zdrożnego.

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #53 dnia: 27 Cze 2012, 16:26:05 »
W drodze do Kobyłki, na Tamce, którą właśnie zamykali z powodu meczu Pan Policjant wprost nakazał mi zjechanie na chodnik. Kilku innych nie widziało w jeździe po chodniku niczego zdrożnego.

Jeśli ktoś kieruje ruchem to, w świetle prawa, wszelkie znaki i przepisy przestają obowiązywać.

GFM

  • Gość
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #54 dnia: 27 Cze 2012, 16:29:55 »
Słusznie. Nakazał więc trzeba.
Ale mnie łaskawie pozwolił sugerując jedynie
zachowanie zwiększonej ostrożności. :o
Przy w zasadzie wyłączonym ruchu.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #55 dnia: 27 Cze 2012, 17:15:53 »
mnie łaskawie pozwolił sugerując jedynie zachowanie zwiększonej ostrożności. :o
Przy w zasadzie wyłączonym ruchu.

Ja to w często wręcz liczę na takie pozwolenie. W ten sposób rowerem co roku dojeżdżam na groby na Święto Wszystkich Świętych. W ten sposób będę jutro wracał z pracy w czasie, gdy kibice będą szli na stadion i gdy znowu zamkną Wybrzeże. W ten sposób dojeżdżałem na studia, gdy była wizyta Obamy i Krakowskie było teoretycznie wyłączone z ruchu ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Brom

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 218
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Charakter drogi - lokalna, przelotowa, każda?
« Odpowiedź #56 dnia: 28 Cze 2012, 00:10:14 »
Jeśli ktoś kieruje ruchem to, w świetle prawa, wszelkie znaki i przepisy przestają obowiązywać.
Jasne. Zdziwiło mnie to, że nakazał coś, co w zasadzie było dość niebezpieczne. Spodziewałem się raczej, że po prostu nie będę mógł jechać i będzie przymusowy spacer, a tu wyraźnie Policja doradza jazdę chodnikiem. Najczęściej jednak jest tak, że mimo wszystko pozwalają jechać niby zamkniętą ulicą. Podobnie jak opisywał Raffi dość często w ten sposób pokonuję Krakowskie Przedmieście zamykane z różnych powodów.