Autor Wątek: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...  (Przeczytany 10843 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

storm

  • Gość
http://ibikekrakow.com/2011/12/30/ministerstwo-transportu-uderza-w-nowotarskiego-extrawheela-ograniczajac-rynek-i-konkurencje/
[znalezione na preclu]
Cytuj

Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela ograniczając rynek i konkurencję?
Departament Transportu Drogowego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej konsultuje projekt Rozporządzenia, zmieniający rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia. Kilka proponowanych zmian jest kuriozalnych: uderzają one m.in. w firmę Extrawheel z Nowego Targu (producenta przyczepek do rowerów), negatywnie ingerują w rynek, ograniczają konkurencję, oraz mogą mieć zły wpływ na bezpieczeństwo. Na razie ciężko ocenić, czy te propozycje są wynikiem zwykłej niekompetencji, czy lobbingu konkurencji. Czy Krzysztof Cudzich współwłaściciel firmy ?Extrawheel? będzie ?nowym Romanem Kluską??

 Kontrowersyjny jest proponowany art. 53, 1b:

Przyczepa ciągnięta przez rower lub wózek rowerowy powinna być wyposażona w:
 2) Dyszel wyposażony w urządzenie sprzęgowe, uniemożliwiające przewrócenie się przyczepy w przypadku przewrócenia się roweru;
 3) Dodatkowe połączenie (łańcuch, linka), które w razie zerwania głównego urządzenia łączącego będzie zapobiegało dotykaniu jezdni przez dyszel i zapewniało niezbędną kierowalność przyczepy;
[...]
Przyczepka wypina się jak narty
 Ministerstwo życzy sobie by montować dodatkowy łańcuch lub linkę łączącą przyczepkę z rowerem. Nie argumentuje jednak, dlaczego miało by to zapewnić bezpieczeństwo rowerzysty. Praktyka jest dokładnie odwrotna: Przykładowo ? jednym z kluczowych elementów bezpieczeństwa w przyczepce polskiego producenta jest ?widelec? łączący przyczepkę z rowerem. Nie jest on montowany na stałe do osi roweru, tylko działa jak sprężyna zaciskając się na szybkozamykaczu. Pomysł ten zapewnia bezpieczeństwo rowerzysty w przypadku uderzenia bocznego lub z tyłu, ponieważ pozwala na całkowite wyczepienie się przyczepki od roweru. W przypadku kolizji odłączenie się przyczepki może uratować zdrowie lub życie rowerzysty. Analogicznie działa system wiązań narciarskich. Przez trzydzieści lat producenci modyfikowali system wypinania się wiązań podczas upadku narciarza. Za każdym razem jednak dokładali linki mocujące narty z butami użytkownika. Ilość wypadków w których tak przywiązane narty raniły lub zabijały koziołkującego człowieka wymusił na producentach zaniechanie tego systemu ?bezpieczeństwa?. Podobnie jest z rowerzystą. Zatem całkowite wypięcie przyczepki będzie bardziej, czy mniej bezpieczne dla jadącego rowerem człowieka? Bo dla ruchu drogowego fakt, czy po kolizji na drodze leży połączony lub wypięty zestaw rower + przyczepka, jest bez znaczenia.
[...]


Kolejne chore pomysły chorych biurwokratów, którym się nudzi w pracy i nie wiedzą za co biorą nasze pieniążki...


Rano1

  • Gość
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Sty 2012, 20:16:18 »
Jeśli projekt jest na etapie konsultacji społecznych, można zgłosić uwagi.
Ciekaw jestem, czy wie o tym firma produkująca te przyczepki.
Temat godny zainteresowania.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Sty 2012, 22:21:17 »
Jeśli projekt jest na etapie konsultacji społecznych, można zgłosić uwagi.
Ciekaw jestem, czy wie o tym firma produkująca te przyczepki.
Temat godny zainteresowania.

Na pewno warto, bo i bzdur w tym rozporządzeniu z tego co wiem ma być nieco więcej. Np ostrokołowcy powinni martwić się o obowiązek posiadania dwóch hamulców w rowerze. Posiadacze przyczepek (nie tylko EW), o wymagania wobec nich (to nie tylko temat dyszla, ale i oświetlenia, pasów dla dzieci). Osoby nie lubiące plastykowych odblasków w szprychach też mają powód do zmartwień. Jakby ktoś miał chęć (do ministerstwa i posłów mogą pisać też zwykli obywatele), to naprawdę warto włączyć się w konsultację tego rozporządzenia.

Co do Extrawheela, to podobno wiedzą i też pisali w sprawie.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Sty 2012, 01:01:20 »
Z tego co czytałem, to ma nastąpić delegalizacja opon z paskiem odblaskowym, co mnie delikatnie mówiąc niespecjalnie cieszy, bo w rowerach wszystkie opony takie mamy, a w przyczepce dziecięcej planujemy takie mieć.

Czy ktoś z was wie, czy za używanie opon z paskiem odblaskowym jest przewidziana sankcja w postaci mandatu, czy one po prostu mają zostać wycofane ze sprzedaży na terenie Polski?

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Sty 2012, 02:55:50 »
Może nie tyle delegalizacja, co wymóg aby odblaski na kołach były w kolorze żółtym:
Cytuj
7) w § 56 ust. 2 i 3 otrzymuje brzmienie:
?2. Dopuszcza się umieszczanie świateł odblaskowych:
1) barwy żółtej samochodowej ? na bocznych płaszczyznach kół pojazdu, o którym
mowa w § 53-55, z tym zastrzeżeniem, że z każdego boku pojazdu powinny być
widoczne dwa światła: jedno umieszczone na kole przedniej osi, a drugie ? na kole
tylnej osi;

Mnie dodatkowo zastanawia kwestia obowiązku wyposażenia rowerów w dwa hamulce:
Cytuj
5) § 53 otrzymuje brzmienie:
?§ 53. 1. Rower, wózek rowerowy, powinien być wyposażony:
3) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec; w przypadku pojazdów
wprowadzonych do obrotu od dnia 1 stycznia 2013 r. ? w dwa niezależne skutecznie
działające układy hamulcowe;
Ciekawie będzie jak policja będzie chciała sprawdzić to "wprowadzenie pojazdu do obrotu"... bo nie każdy rower jest wyprodukowany i sprzedawany przez producenta, może być samodzielnie złożony przez użytkownika. Druga sprawa nikt nie ma obowiązku przechowywania dokumentów zakupu roweru.
Warto to przeczytać, bo jest tam kilka ciekawych rozwiązań, ale jest też trochę bzdur.
Cały tekst rozporządzenia:
http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/projekty_aktow_prawnych/projekty_rozporzadzen/rozp_transport_drogowy/proj_rozp_wt/px_proj_rozp_wt_15_12_11.pdf
« Ostatnia zmiana: 02 Sty 2012, 10:34:05 wysłana przez oelka »
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

storm

  • Gość
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Sty 2012, 09:14:34 »
Chwileczkę, ale dlaczego mają zakazać używania opon z taśmami odblaskowymi? Czym używanie takiej opony grozi? Że nas kierowca szybciej zauważy? Czy może dlatego, ze piszący rozporządzenie ma zły humor (znowu)?


Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Sty 2012, 09:19:39 »
Czy ktoś z was wie, czy za używanie opon z paskiem odblaskowym jest przewidziana sankcja w postaci mandatu, czy one po prostu mają zostać wycofane ze sprzedaży na terenie Polski?

Nikt ich nie wycofa z obrotu. Zakaz dotyczy jazdy z takimi oponami, a nie obrotu nimi, posiadania, albo używania poza drogami publicznymi.

Mnie dodatkowo zastanawia kwestia obowiązku wyposażenia rowerów w dwa hamulce:
Cytuj
5) § 53 otrzymuje brzmienie:
?§ 53. 1. Rower, wózek rowerowy, powinien być wyposażony:
3) co najmniej w jeden skutecznie działający hamulec; w przypadku pojazdów
wprowadzonych do obrotu od dnia 1 stycznia 2013 r. ? w dwa niezależne skutecznie
działające układy hamulcowe;
Ciekawie będzie jak policja będzie chciała sprawdzić to "wprowadzenie pojazdu do obrotu"... bo nie każdy rower jest wyprodukowany i sprzedawany przez producenta, może być samodzielnie złożony przez użytkownika. Druga sprawa nikt nie ma obowiązku przechowywania dokumentów zakupu roweru.

Kilka ciekawostek z tym związanych jest.

Po pierwsze, jak budujesz własny rower lub składasz, to on nigdy nie był wprowadzony do obrotu. Pierwszy właściciel może nim więc jeździć całkowicie legalnie do kiedy zechce. Drugi właściciel, gdy go kupi (wystawienie na sprzedaż to wprowadzenie do obrotu), musi mieć już dwa hamulce. Mnie to pachnie nierównością wobec prawa.

Po drugie obowiązek udowodnienia winy leży po stronie oskarżającej, więc to nie Ty musisz mieć paragon z datą przed 2013, ale Policja musi Ci pokazać twój paragon z datą po. Już widzę setki spraw sądowych związanych z tym zapisem, a wszystkie przegrane przez Państwo, bo ani sądy, ani Policja zwykle nie mają bladego pojęcia o rowerach :)

Po trzecie przepis dotyczy też np rowerków biegowych (i nie tylko biegowych) dla dzieci, które na pewno nie stworzą zagrożenia na drodze, a mają jeden hamulec i drugi tam nie jest potrzebny.

IMO powinno się z zapisu skreślić rower, pozostawiając wózek rowerowy.

Chwileczkę, ale dlaczego mają zakazać używania opon z taśmami odblaskowymi? Czym używanie takiej opony grozi? Że nas kierowca szybciej zauważy? Czy może dlatego, ze piszący rozporządzenie ma zły humor (znowu)?

Głównie dlatego, że oni w ministerstwie to na rowerach się nie znają i nie wiedzą pewnie nawet, że coś takiego jest w obrocie. To nie jest nowy zapis, odblaski na oponach były niemile widziane już wcześniej.


Bubli jest więcej w tym rozporządzeniu:
-brak zniesienia durnego ograniczenia montażu przedniego światła na kierownicy do 90 czy 95cm. Większość posiadaczy rowerów MTB z amorami z przodu ma światło za wysoko. A za czołówki to w ogóle ludzi bedą musieli wsadzać na 1000 lat :D

-większość lampek tylnych ma zintegrowany odblask, a Oni mimo to nakazują mieć oddzielnie i odblask i lampkę tylną. Ja tak mam (bo mam bagażnik), ale ludzie na MTB to mogą mieć problemy.

-art 56 ust 2 mówi o tym, by mieć po jednym odblasku na koło. A jak ktoś chce po trzy na koło to jest kryminalistą? Durnota.

-Tak samo jak ograniczanie koloru odblasków - np biały odblask można mieć z przodu, więc kamizelka mająca białe odblaski do tyłu może zostać uznana za nielegalną. Urocze nie? Z mojego doświadczenia, im więcej odblasków na rowerze, nie ważne jakiego koloru, tym lepiej. Dwa ostatnie rowery miałem z ramami oblepionymi odblaskami w kolorach odpowiednio zielonym i niebieskim i nikt mnie nie pomylił z UFO, słupkami pobocza drogi, radiowozem, albo reklamą. A jeżeli nawet, to tym lepiej dla mnie :D
« Ostatnia zmiana: 02 Sty 2012, 09:22:20 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline darek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Sty 2012, 11:29:50 »
No dobra. Szykuje się bubel, to już wiemy. A teraz konkretne pytanie: KTO , KIEDY i CO konkretnie może zrobić, aby ten wątek nie był li tylko biciem piany a konstruktywną inicjatywą i próbą zaradzenia złemu? Czy rowerowe organizacje pozarządowe śledzą projekt przepisu aby na bieżąco trzymać rękę na pulsie i w czasie przeznaczonym na konsultacje społeczne nie być zaskoczonym z ręką w nocniku?


Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Sty 2012, 11:43:31 »
Myślę że każdy z nas może coś z tym zrobić pisząc pisma, a nawet majle do właściwego ministerstwa lub posłów z parlamentarnej grupy rowerowej.
Na tym generalnie to polega.
Sam chyba niebawem jak wrócę do Warszawy napiszę w sprawie odblasków.
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Sty 2012, 12:01:39 »
Dokładnie. Napisać powinien każdy. Nie Masa, nie ZM, nie bliżej nieokreślone "organizacje", tylko KAŻDY Z WAS. Co nie znaczy, że Masa lub ZM nic nie napisze. Ale potrzebne jest pospolite ruszenie!

Do kiedy? Nie wiem czy konsultacje nie kończą się  stycznia, ale w każdym razie trzeba się pośpieszyć koniecznie.

O czym? O tym co napisaliśmy, czyli, że rozporządzenie jest bublem. Najlepiej własnymi słowami ;)

Adres ministerstwa znajdziecie w necie.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline darek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Sty 2012, 13:18:08 »
Tym nie mniej, żeby jasnym było można by podwiesić wątek i na pierwszej stronie wyartykułować propozycje zmian istniejących zapisów lub propozycje nowych, które, ogólnie rzecz ujmując, są wbrew zdrowemu rozsądkowi rowerzystów (a to pewnikiem coś odmiennego od zdrowego(?) rozsądku parlamentarzystów).
Trochę to pójście na łatwiznę, ale też i ułatwienie roboty ludziom, którzy zwyczajnie czasu nie mają na porównywanie przepisów i projektów oraz na analizę zmian, ale na majla to już czas znajdą...
bo:"Do kiedy? Nie wiem czy konsultacje nie kończą się  stycznia, ale w każdym razie trzeba się pośpieszyć koniecznie."
« Ostatnia zmiana: 02 Sty 2012, 13:19:23 wysłana przez darek »

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Sty 2012, 13:53:11 »
Kilka rzeczy z tego rozporządzenia nie jest takich złych.
Cytuj
§ 53. 1. Rower, wózek rowerowy, powinien być wyposażony:
(...)
1a. Dopuszcza się, aby światła pozycyjne pojazdu, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2,
były zdemontowane, jeżeli kierujący tym pojazdem nie jest zobowiązany do ich używania
podczas jazdy.
Co oznacza, że w dzień przy dobrej widoczności nie trzeba mieć świateł założonych na rowerze.
I druga rzecz:
Cytuj
6) w § 56 w ust. 1 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
?1) światła pozycyjne oraz światła odblaskowe oświetlone światłem drogowym innego
pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej przejrzystości powietrza z odległości
co najmniej 150 m; w przypadku roweru dopuszcza się migające światła pozycyjne;?;
Tu plusem jest możliwość stosowania świateł migających bez wskazania czy ma być to z tyłu lub z przodu.
Mam nadzieję, że wymóg widoczności świateł i odblasków z odległości 150 metrów spełni większość dostępnego w handlu oświetlenia.

Inne proponowane punkty wymagają poprawek.
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline adriansocho

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 614
  • Płeć: Mężczyzna
  • All terrain, all mountain.
    • Profil na fejsie
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Sty 2012, 14:15:23 »
bez sensu z tym dodatkowym połączeniem dla przyczepki. Ze względu na konstrukcję, po odłączeniu połączenia sztywnego Extrawheel traci jakąkolwiek sterowalność, można by ją co najwyżej ciągnąć za sobą jak worek ziemniaków. Lepiej, żeby przyczepka się przewróciła i zatrzymała, niż doprowadziła do przewrócenia się roweru.
AdrianSocho

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Sty 2012, 18:10:46 »
bez sensu z tym dodatkowym połączeniem dla przyczepki. Ze względu na konstrukcję, po odłączeniu połączenia sztywnego Extrawheel traci jakąkolwiek sterowalność, można by ją co najwyżej ciągnąć za sobą jak worek ziemniaków.

Wydaje się, że ludzie z MI boją się panicznie, że wyczepiona przyczepka skręci i pojedzie gdzieś w krajobraz niosąc śmierć i zniszczenie przypadkowym osobom. Tak trochę przez analogię do przyczep samochodowych, które w takiej sytuacji faktycznie mogą być niebezpieczne i muszą mieć zabezpieczenia.

Inna sprawa, że przyczepka rowerowa to inne prędkości i o rząd wielkości mniejsza Masa. Ale kto powiedział, że pracując w ministerstwie trzeba się znać na fizyce i zauważać takie detale ;)


Lepiej, żeby przyczepka się przewróciła i zatrzymała, niż doprowadziła do przewrócenia się roweru.

Dokładnie. Zwłaszcza, że taka ciągnięta za rowerem przyczepka może być niebezpieczna. Może np dyszel wleźć w szprychy. Efekt bardzo niefajny, bo grozi tym, że zamiast małego nieprzewidywalnego pocisku (przyczepka) mamy duży nieprzewidywalny pocisk (rower+przyczepka+cyklista), który w dodatku przy niesprzyjających warunkach może polecieć w kilku kierunkach naraz.


Tym nie mniej, żeby jasnym było można by podwiesić wątek i na pierwszej stronie wyartykułować propozycje zmian istniejących zapisów lub propozycje nowych, które, ogólnie rzecz ujmując, są wbrew zdrowemu rozsądkowi rowerzystów

Przypominam, że konsultacje pozwalają po prostu napisać do Ministerstwa w formie "nie podoba mi się ten zapis bo", bez wchodzenia w zapisy prawnicze i wymyślania alternatywnego brzmienia kwestionowanych przepisów. Większość z tych rzeczy padła już tu na forum, wystarczy zrobić CTRL+C i +V do pisma. To akurat każdy chyba będzie umiał zrobić, bez pokazywania palcem ;-)

Tym niemniej, jeżeli ktoś zechce innym zrobić gotowca, to proszę bardzo. Ja się niestety nie wyrobię.


zdrowemu rozsądkowi rowerzystów a to pewnikiem coś odmiennego od zdrowego(?) rozsądku parlamentarzystów

Parlamentarzyści nie mają tu nic do powiedzenia. To nie ustawa, nie będzie głosowana, nie trafi do Sejmu :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Rano1

  • Gość
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #14 dnia: 02 Sty 2012, 19:06:57 »
Nie będę się tu teraz ustosunkowywał. Przeczytałem projekt nowelizacji z uzasadnieniem (warto czytać całość, także uzasadnienie, a także poświęcić czas na lekturę całości, tj. aktu zmienianego). Muszę jeszcze dotrzeć do przepisów obowiązujących, żeby coś samemu opracować w wolnej chwili.

Zwróćcie uwagę na podmioty wymienione w pkt. 2 Oceny Skutków Regulacji (OSR) - może warto napisać do Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego.

W procesie legislacyjnym rozważa się propozycje zgłaszane przez takie podmioty, udziela się im odpowiedzi. Może więc lepiej nawiązać kontakt z takowym Stowarzyszeniem niż pisać jako Iksiński.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #15 dnia: 02 Sty 2012, 20:09:05 »
Zwróćcie uwagę na podmioty wymienione w pkt. 2 Oceny Skutków Regulacji (OSR) - może warto napisać do Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego.

W procesie legislacyjnym rozważa się propozycje zgłaszane przez takie podmioty, udziela się im odpowiedzi. Może więc lepiej nawiązać kontakt z takowym Stowarzyszeniem niż pisać jako Iksiński.


To stowarzyszenie to ciekawy IMO bardzo zabieg marketingowo-lobbingowy. Popatrz na zarząd: np Jan Zasada (z Zasada-Rowery), Zbigniew Sosnowski (Kross), Krzysztof Dylewski (Leader), Piotr Tokarz (Rowerland - dystrybutor Zasady) i, chyba dla niepoznaki, w miarę niezależny Miłosz Kędracki.
Jeżeli masz wątpliwości, czy Panowie reprezentują rowerzystów jak ja i Ty, czy może swoje firmy sprzedające rowery lub części, to poczytaj jeszcze o tym czym do tej pory owo stowarzyszenie się zajmowało :-))

To tylko moja spekulacja bez żadnych dowodów, ale pewnie stąd ich pomysł by wywalić z rynku rowery z jednym hamulcem (jedyny ich zgłoszony wniosek?). Dlatego, że przypadkiem konkurencja ma sporo takich jednośladów w ofercie - większość rowerków dziecięcych, rowerki biegowe, ostre koła, niektóre mieszczuchy. Konkurencji nie zawsze opłaca się robić rowery specjalnie na rynek polski, więc możliwe że po wejściu regulacji kilka rowerów lub nawet mniejszych firemek zniknie z polskiego rynku. Dzięki temu zapisowi przypadkiem kurczy się też rynek rowerów nietypowych (np ostre koła), których Panowie w ofercie swoich firm już nie mają. Plus, zmaleje prywatny import z zachodu (część sprowadzanych rowerów ma tylko 1 hamulec), który tez jest konkurencją dla sprzedawanych przez nich rowerów nowych. Dziwnym zbiegiem okoliczności też w ofertach firm reprezentantów PSR trudno mi było też znaleźć rowery z jednym hamulcem, choć przyznam szczerze, przeglądałem oferty na szybkiego i mogłem coś pominąć.

Naprawdę uważasz, że z PSR byłoby o czym gadać i że Panowie ot tak odpuszczą jedyną zaproponowaną przez siebie zmianę przepisów, gdy ich ładnie poprosimy? ;)


BTW. Trupek szykuje ponoć jakiś gotowiec dla tych, co by chcieli coś napisać do Ministerstwa. Być może coś wrzuci. Ale jakby ktoś inny pracował równolegle, to naprawdę nic nie stoi na przeszkodzie, by mieć kilka wzorców pism.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Ministerstwo Transportu uderza w nowotarskiego Extrawheela...
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Sty 2012, 16:10:49 »
Miasta dla Rowerów właśnie puściły swoje stanowisko publicznie, więc ci, którym sie nie chciało napisać, nie mają już wymówki :P

Gotowiec jest dostępny TUTAJ.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)