Autor Wątek: tylna lampka  (Przeczytany 47348 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Wojtek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 230
  • Płeć: Mężczyzna
tylna lampka
« dnia: 21 Sie 2011, 20:25:07 »
Chciałem was poprosić o radę przy wyborze tylnej lampki - zależy mi żeby była BARDZO mocna i najlepiej do 100 zł.
 z góry dzieki za propozycje
Wojtek, po prostu Wojtek... kiedyś sailing_cyclist :P

Offline Publius

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Sie 2011, 20:26:42 »
Wall-e (BPM-2SL) od MacTronica. 2 mocne diody i dobre soczewki. Nigdy nie widziałem mocniejszej lampki. Odkąd z nią jeżdżę to pare razy słyszałem zza pleców komentarze na jej temat, więc daje po oczach :P

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Sie 2011, 07:59:01 »
Wall-e (BPM-2SL) od MacTronica. 2 mocne diody i dobre soczewki. Nigdy nie widziałem mocniejszej lampki. Odkąd z nią jeżdżę to pare razy słyszałem zza pleców komentarze na jej temat, więc daje po oczach :P

Kilka osób jeżdżących regularnie na masę ma CatEye TL-LD610-R 3, też wyróżniają się w tłumie. Może na kolejnej je porównamy?
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Sie 2011, 09:53:30 »
Wall-e (BPM-2SL) od MacTronica. 2 mocne diody i dobre soczewki.

Też mogą ją polecić. Zwykle w lampkach tylnych jest jedna dioda dużej mocy, a w tej są dwie, każda z inną optyką (jedna dioda ma szeroką, druga wąską), co zapewnia super widoczność.

Nigdy nie widziałem mocniejszej lampki.

Ja widziałem, ale to była lampka robiona z trzech dobrze wysterowanych diód Cree. Czegoś takiego nikt jeszcze nie wprowadził do masowej produkcji.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline chrupek

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 136
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Sie 2011, 12:37:54 »
Ja posiadam takową i jest po prostu rewelacyjna i baterie starczają na długo. i ma dwa poziomy różnych światełek.

http://allegro.pl/lampa-tl-ld1100-cateye-od-formicki-bike-i1765747645.html
Komu w drogę temu rower.

Offline mateyko

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 449
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Sie 2011, 13:35:58 »
Ja posiadam takową i jest po prostu rewelacyjna i baterie starczają na długo. i ma dwa poziomy różnych światełek.

http://allegro.pl/lampa-tl-ld1100-cateye-od-formicki-bike-i1765747645.html

Taki szczegół, ta lampka być może nie spełnia kryteriów zawartych w paragrafie 55 ust .4  rozporządzenia Ministra Transportui Gospodarki  Morskiej z 01.04.1999 w sprawie obowiązkowego wyposażenia pojazdów
Wygląda na to że diody skierowane na boki mogą dawać światło czerwone widoczne również z przodu.
Właściciele, jak to wygląda w tej lampce?

"Światła czerwone nie mogą być widoczne z przodu, a światła białe (źółte selektywne) - z tyłu"

Źródło:
http://www.rowery.org.pl/wyposazeniepojazdow.pdf
« Ostatnia zmiana: 22 Sie 2011, 13:37:46 wysłana przez mateyko »

Offline darek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Sie 2011, 13:45:06 »
Ja posiadam takową i jest po prostu rewelacyjna i baterie starczają na długo. i ma dwa poziomy różnych światełek.

http://allegro.pl/lampa-tl-ld1100-cateye-od-formicki-bike-i1765747645.html

a jak jedziesz z przodu i świecisz "wędrująco" to można z tyłu jechać i patrzeć, patrzeć, patrzeć.... żeby tylko wyhamować! :D :D :D

Offline chrupek

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 136
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Sie 2011, 14:03:09 »
Z przodu tego czerwonego nie widać. Jest tylko z tyłu i czasem zapali się na boki jeśli zmienisz tryb.
Komu w drogę temu rower.

Offline ksm

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Sie 2011, 14:54:45 »

Właściciele, jak to wygląda w tej lampce?

"Światła czerwone nie mogą być widoczne z przodu, a światła białe (źółte selektywne) - z tyłu"



Obfotografuje to nocy i wrzucę fotkę. Nie sądzę aby na tle pracującej CatEye HL-EL530, z rowerzystą na siodełku było to widoczne.


Na pewno lampkę widać z boku, diody tam umieszczone nadają barierkom przy drodze czerwoną poświatę. Czytałem o jakiś amerykańskich statystykach wykazujących że większość kolizji z rowerzystami w nocy związana była z strzałem  w bok a nie wjechaniem w d..ę. Ciekawy jestem jak wygląda to w Polsce.


Czy ktoś orientuje się jaka jest formalna definicja przodu? Ile stopni od osi symetrii ramy?

Offline Publius

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Sie 2011, 15:15:18 »
BPM-2SL zdecydowanie nie świeci do przodu. Widać go na boki, ale to dobrze.


 
Ja widziałem, ale to była lampka robiona z trzech dobrze wysterowanych diód Cree. Czegoś takiego nikt jeszcze nie wprowadził do masowej produkcji.
Korekta: Nigdy nie widziałem mocniejszej, seryjnej, lampki ;-)



 
Może na kolejnej je porównamy?
Na piątkową raczej nie przyjadę, bo nie zdążę wyjść z roboty... Ale przy jakiejś okazji nie ma problemu.
« Ostatnia zmiana: 22 Sie 2011, 15:18:57 wysłana przez Publius »

Offline MYSH

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
  • =^..^=
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Sie 2011, 15:31:37 »
ksm - co do boku to polecam odblaski, ewentualnie folię odblaskową, działa lepiej od światełka bo odbija światło które świeci a jak wiadomo lampa samochodowa świeci sporo mocniej niż niejedna lampka rowerowa. No i co ważniejsze nie zużywa energii i nie oślepia ludzi z tyłu, dla mnie najlepszym rozwiązaniem jest z tyłu, obojętnie jaka diodówka byle by świeciła + kupa światełek odblaskowych, i na pewno nikt Ci nie powie że jesteś mało widoczny na drodze, z przodu co innego, warto widzieć gdzie się jedzie ale z z tyłu i boku tylko odblaski.
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki...
Cuda zajmują mi trochę czasu...
:)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Sie 2011, 16:16:47 »
ksm - co do boku to polecam odblaski, ewentualnie folię odblaskową

Polecam też opony z wtopionym w nie paskiem odblaskowym. Rozwiązanie nic nie waży, nie trzeba oklejać ramy, a sprawdza się idealnie. Zresztą w nowych rowerach miejskich i trekingowych takie opony to już raczej standard.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

storm

  • Gość
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Sie 2011, 21:35:56 »
Nieprawda @Raffi! waży! Kilka gram, ale dla OMC kÓriera to stanowczo za dużo! Poza tym prawdziwy lansjer jest prawdziwym Batmanem (batman forever!) i nigdy nie chce być widoczny dla innych! Dopiero wtedy można się poczuć prawdziwym Małym Chu...jkiem!


A tak na serio - polecam mocne i pulsujące. jak strzela po gałach a la "wykrywacz padaczki" to żaden kieroffca nie powie (potem), że nie widzi(widział). Ma walić po gałach ile się da.
JAK zrobić? Najlepiej poprosić kogoś, kto zna się na elektronice o zmontowanie takiego zestawu, dostarczając 3x diody CREE. Wychodzi taniej i O WIELE LEPIEJ niż kupne lampeczki w sklepach rowerowych. Moja lampka (ów zestaw o którym wspomniał @Raffi, a który ja nazywam wykrywaczem padaczki bo tak chwilami działa), na tyle mocno zniechęca do ajzdy za mną, że tiry zjeżdżają na skraj swojego prawego pasa, a osobówki walą lewym podczas mijania mnie na DK2 - keidy ja grzecznie jadę środkiem szerokiego pobocza... ;)
Oczywiście kupna jest ładniejsza, ma wymienialne bakterie, jest przenośna, odłaczalna, ma estetyczniejsze wykończenia i w ogóel kształty... Tylko pytanie co lepsze w nocy i na co zwróci uwagę kierowca? Kształt i estetykę czy na moc światła widocznego z ponad kilometra?


Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Sie 2011, 01:18:17 »
Najlepiej poprosić kogoś, kto zna się na elektronice o zmontowanie takiego zestawu, dostarczając 3x diody CREE. Wychodzi taniej i O WIELE LEPIEJ niż kupne lampeczki w sklepach rowerowych.
Zawsze można do kupnej obudowy wstawić nowe diody. I jakby ktoś chciał iść na taki "deal" to niedługo będę własnie coś dłubał i tworzył. Jak opracuje na czym będę chciał składać drivery diod i zrobię płytki to zrobię wątek. Bo pewnie będę miał z 10 sterowników na zbyciu(na przód i na tył).

Offline ksm

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: tylna lampka
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Sie 2011, 14:40:32 »
Polecam też opony z wtopionym w nie paskiem odblaskowym. Rozwiązanie nic nie waży, nie trzeba oklejać ramy, a sprawdza się idealnie. Zresztą w nowych rowerach miejskich i trekingowych takie opony to już raczej standard.


Od półtora roku takie gumy (letnie) mam w rowerze "użytkowym", zimowe kolczaste opony z paskiem przetrwały już trzecią zimę.
Do tego odblaskowe paski w sakwie, jeśli jadę po cywilnemu to na nogawkach odblaskowe zaciskacze. W sakwie na wypadek zmroku lub skrajnego pogorszenia widoczności jest kamizelka odblaskowa (czy ktoś robi kamizelki z napisem "Nie stoisz w korku, tworzysz go." :D )?


Poza tym wolę także świecić a nie tylko odbijać światło. W minionych latach rowerowałem do pracy zimą, nieoświetloną drogą z Czosnowa do Kazunia, w ciągu 4 lat jeżdżenia dwa razy spotkałem zmotoryzowanego batmana, jadącego czarną nocą w świetle księżyca. Przerażające doświadczenie, nie widzisz w lusterku zbliżających się świateł, nie widzisz jak reflektory samochodu oświetlają ci drogę i nagle z rykiem silnika wyprzedza cię czarny Golf, oczywiście bez zachowania przepisowej odległości.