Autor Wątek: Pomoc w wyborze. ;]  (Przeczytany 9388 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Drex

  • Gość
Pomoc w wyborze. ;]
« dnia: 22 Sty 2010, 13:45:19 »
Planuję sobie kupić w najbliższym czasie nowy rower, już z takiej trochę lepszej półki.

Potrzebuję porady- jako że w sprzęcie jestem dość nieobeznany. Czy ktoś zna i wie coś o modelach:

Wheeller PRO 39 ( http://www.wheelerpolska.home.pl/mtb_wl3900.html )

Wheeller PRO 49 ( http://www.wheelerpolska.home.pl/mtb_wl4900.html )

Są warte swojej ceny? Jaka jest ich awaryjność i ogólne oceny z użytkowania?

Offline SeBeQ

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 593
  • Płeć: Mężczyzna
  • =============== Make Gravity Your Slave ==========
Odp: Pomoc w wyborze. ;]
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Sty 2010, 22:19:43 »
Jakie dostałeś na nie ceny, tzn. za ile możesz je mieć?
Osobiście wolałbym tego na pełnym Deore zamiast na miksie Acery z Deore i pseudotarczami...
A może inaczej: jakie masz oczekiwania co do tego roweru i ile masz na to przeznaczone $?
Pozdrawiam
SeBeQ

---> Make Gravity Your Slave <---

Drex

  • Gość
Odp: Pomoc w wyborze. ;]
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Sty 2010, 23:17:20 »
Pierwszy 1699 a drugi 1999.

co do przeznaczenia- musi być dość ogólne- przede wszystkim jazda po mieście z okazyjnymi (2-3 razy w miesiącu) wyskokami do lasu czy gdzieś na jakiś plener. ;)

W sumie też bym wolał tego 49, jednak moje środki finansowe są ograniczone- mam nadzieję że uda mi się pożyczkę wziąć. ;) W przypadku 39 dokupię jeszcze jakieś dodatki i u-locka mieszcząc się w 2k, co mi się nie uda przy tym droższym... ;)

Offline Czarny

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 176
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomoc w wyborze. ;]
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Sty 2010, 00:30:37 »
Rowniez upieralbym sie przy pelnym osprzecie Deore i generalnie jednak jest kupic sobie drozszy model, niz tanszy, a pozniej i tak wiecej w niego inwestowac.
Cudowne dziecko dwóch pedałów. :-))

Rano1

  • Gość
Odp: Pomoc w wyborze. ;]
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lut 2010, 19:03:12 »
Stary, te podstronki to jakaś porażka. Opis "dla frajerów", bo nie ma pełnego wykazu osprzętu i przełożeń (korba, kaseta).
Do takiej jazdy, jak piszesz, polecałbym zastanowić się nad crossem. Po co Ci koła do górala. Nie lepiej 28calowe i opony półslicki ?
Sam jeżdżę na kilkunastoletnim turystycznym, iż planuję na przyszłość przesiąść się na krossowy (lżejszy, rama alu, z amorem przednim - obecny rower to prawie 20kg). Dlatego ostatnimi czasy przeglądam strony wuwuwu, pod kątem rowerów krosowych (tzw. rekreacynych).
U  Unibike'a, jak pamiętam jest model w cenie ok. 2 tys. PLN full deore (przerzytki no i - co równie istotne piasty !), Ogólnie w przedziale 2-3 tys. powinno się już unikać zestawień z wciskanym osprzętem poniżej deore. Piasty w tej klasie mają już naprawdę fajne uszczelnienia. Głębiej sięgając w tematykę - co do niezawodności obecnych podzespołów - nie doradzę. Z tyłu mam do dziś acerę (!) a że dbam o rower to trzyma sie do dziś. Z przodu wymieniłem 3-4 lata temu, bo się acera sypnęła (konkretnie nity od tego "rękawa") i mam solidne deore xt.
Podstawa to oczywiście rama i rozmiar. Warto więc pomyśleć i sprawdzić, jacy producenci jakiej jakości sprzedają.
O karbonie oczywiście nie rozmawiamy ;)
Fajne rzeczy ma np. Cannondale...ale przy zimowej przecenie  ;D
Aaa...ostatnio pojawiają się rodziny rowerów o nazwie FITNESS, np. Treki FX  :P
Zobacz stronki Meridy, Gianta...

jarbla

  • Gość
Odp: Pomoc w wyborze. ;]
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lut 2010, 20:15:03 »
U  Unibike'a, jak pamiętam jest model w cenie ok. 2 tys. PLN full deore (przerzytki no i - co równie istotne piasty !)
Jeżeli chodzi Ci o ten rower to z tyłu ma SLX. ;) http://www.unibike.pl/zethos.html

A co do piast Deore... Opinie na ich temat są dość niejednoznaczne  ;D  http://rower.com/recenzje.php?op=prod&id=258

Jeżeli autor tematu nie zamierza wydawać na rower więcej niż 2,5tyś to lepiej ograniczyć się do polskich marek Kross lub Unibike. Wtedy nie płaci się za nalepkę. No i intensywnie przeglądać Alledrogo, zawsze może coś ciekawego wyskoczyć.

Drex

  • Gość
Odp: Pomoc w wyborze. ;]
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Lut 2010, 20:59:40 »
Rower już jakiś czas temu kupiony- wybrałem PRO 39. Jak na moje potrzeby spisuje się bardzo dobrze- nie narzekam na niego. ;)

Rano1

  • Gość
Odp: Pomoc w wyborze. ;]
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Lut 2010, 21:58:22 »
U  Unibike'a, jak pamiętam jest model w cenie ok. 2 tys. PLN full deore (przerzytki no i - co równie istotne piasty !)
Jeżeli chodzi Ci o ten rower to z tyłu ma SLX. ;) http://www.unibike.pl/zethos.html

A co do piast Deore... Opinie na ich temat są dość niejednoznaczne  ;D  http://rower.com/recenzje.php?op=prod&id=258

Jeżeli autor tematu nie zamierza wydawać na rower więcej niż 2,5tyś to lepiej ograniczyć się do polskich marek Kross lub Unibike. Wtedy nie płaci się za nalepkę. No i intensywnie przeglądać Alledrogo, zawsze może coś ciekawego wyskoczyć.
Tak, miałem na myśli Zetoxa za 2 kawałki złotoksa

SLX - jest powyżej deore, pod XT  :)

Jakie opinie na temat piast deore? przeczytałem ten wątek i powiem szczerze , że opinię są rozbieżne. Przyczyn może być wiele:
primo-nic nie wiemy o użytkownikach, czy jeżdżą w marę spokojnie, rekreacyjnie, czy trzaskają rowerami na maratonach mtb, gdzie po roku lub 2ch wymienia się część osprzętu
secundo-to słyszałem, że te średniowyższe podzespoły nie są az tak solidne, jak kilka lat temu wstecz. Z drugiej zaś strony wiele lat temu były chyba jednak droższe.
Wydaje mi się, że warto pytać w warsztatach, czy też kilku oblatywaczy WMK, co rocznie robi dziesiątki tysięcy km  ;D

Polskie marki. Też o tym myślałem, bo dobry osprzęt jest w stosunku do ceny, ale co z ramą? Skąd np. Kross i Unibike biorą ramy. Swoich hut przecież nie mają.  8)

Słowo o piastach. Ja na swoim bicyklu przejechałem pewnie ponad 15000km (kilka tys. nieoblicznikowane). Kilka przeglądów, smarowań i jeżdżę NA TYCH SAMYCH PIASTACH PONAD DEKADĘ - przód Formula, tył Altus  :D
« Ostatnia zmiana: 14 Lut 2010, 22:11:03 wysłana przez Rano1 »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Pomoc w wyborze. ;]
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Lut 2010, 22:58:48 »
SLX - jest powyżej deore, pod XT  :)

Kilka rzeczy z tej grupy ma Seba i Pimpf. Raczej sobie chwalą. Ogólnie ludzie mówią, że obecnie to jedna z ciekawszych grup Shimano.

Jakie opinie na temat piast deore? przeczytałem ten wątek i powiem szczerze , że opinię są rozbieżne. Przyczyn może być wiele:
primo-nic nie wiemy o użytkownikach, czy jeżdżą w marę spokojnie, rekreacyjnie, czy trzaskają rowerami na maratonach mtb, gdzie po roku lub 2ch wymienia się część osprzętu

Jak ktoś jeździ poważnie w maratonach, to sprzęt zmienia znacznie częściej niż co 2 lata. Ostra jazda w błocie potrafi zakatować wszystko. Seba pewnie byłby tu w stanie podać konkretne przykłady z czasów, gdy pracował na Spójni, ale mieli tam stałych klientów, co po kilka razy w sezonie robili większe przeglądy i bynajmniej nie przesadzali, bo za każdym razem było co robić.


secundo-to słyszałem, że te średniowyższe podzespoły nie są az tak solidne, jak kilka lat temu wstecz. Z drugiej zaś strony wiele lat temu były chyba jednak droższe.

Były trwalsze. Ludzie co mają LX '95, XT, czy XTR z przełomu wieków, do dziś na tym jeżdżą i ani myślą zmieniać. Powszechnie się uważa, że to sprzęt nie do zajeżdżenia - i faktycznie jest trwały, choć na pewno zajeździć się go da - sprawdzone. W późniejszych latach natomiast do konstrukcji dorwali się designerzy i ekonomowie - pierwsi uczynili sprzęt ładniejszym (czasem kosztem praktyczności), a drudzy mniej trwałym, by klient czasem jednak kupił nowszy sprzęt ;-)

Dawniejsze grupy nie były też szczególnie droższe - XT przerzutka na tył sprzed kilku lat kosztowała jakieś 159-169zł. Teraz nowe stoją po 169zł. Shadowy tylko są droższe ciut zazwyczaj, ale tu nie ma z czym porównać. Kiedyś shadowów nie było..

Dawniejsze komponenty zwykle za to są ciut cięższe. Nie to by te 10g cokolwiek zmieniało, ale niektórzy mają na tym punkcie fioła. Inna sprawa, że lightować w nieskończoność nie można - z czasem dochodzi się do momentu, gdzie z wagą traci się też trwałość. Dlatego nie koniecznie opłaca się dziś kupować najwyższe, najbardziej wylightowane grupy. Okolice SLX-XT to IMO optimum.


Polskie marki. Też o tym myślałem, bo dobry osprzęt jest w stosunku do ceny, ale co z ramą? Skąd np. Kross i Unibike biorą ramy. Swoich hut przecież nie mają.  8)

W zasadzie z tego samego miejsca, co giant, czy inne firmy - czyli z Chin. Bardzo prawdopodobne, że nawet z tej samej fabryki.

Słowo o piastach. Ja na swoim bicyklu przejechałem pewnie ponad 15000km (kilka tys. nieoblicznikowane). Kilka przeglądów, smarowań i jeżdżę NA TYCH SAMYCH PIASTACH PONAD DEKADĘ - przód Formula, tył Altus  :D

Jeżeli chodzi o piasty, to różnią się tylko czestotliwością, z jaką się tam zagląda. Nieuszczelnione to w zasadzie mozna smarować po kazdym deszczu/błocie itp. jak ktoś chce mieć długie lata w idealnym stanie. A jak nie to te 2x w roku wypada zajrzeć, albo częściej, gdy się robi luz lub coś hałasuje.
Uszczelnione ja zwykle co rok lub dwa smarowałem (co te 8-12kkm). I piasty spokojnie do tych 40kkm dojeżdżały (dalej to nie wiem, rower mi ukradli).
Maszynowe są bezobsługowe - raz na kilka lat (40-60kkm albo wiecej, jeszcze nie doszedlem do takiego dystansu na piascie by miec wiedze) zatrze się łożysko i się je wymienia. Smarowac nie ma co - wszystko nierowbieralne i uszczelnione.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

jarbla

  • Gość
Odp: Pomoc w wyborze. ;]
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Lut 2010, 10:19:21 »
SLX - jest powyżej deore, pod XT  :)
He, he ja to wiem. ;) Chciałem zaznaczyć, że jest nawet lepiej niż Deore. Co w tym przedziale cenowym jest dobrym rezultatem. Podobno można wyrwać tego Zethosa już za 1770zł http://www.forumrowerowe.org/topic/63475-rowery-pomoc-w-wyborze-roweru-cross/

Też o tym myślałem, bo dobry osprzęt jest w stosunku do ceny, ale co z ramą? Skąd np. Kross i Unibike biorą ramy. Swoich hut przecież nie mają.  8)

Zarówno Kross jak i Unibike chyba od Kinesisa.

Kilka przeglądów, smarowań i jeżdżę NA TYCH SAMYCH PIASTACH PONAD DEKADĘ - przód Formula, tył Altus  :D
Właśnie dlatego, że były sprzed dekady co dobrze wytłumaczył Raffi.  :)

Pozdrawiam