Autor Wątek: Na ratunek budżetowi partycypacyjnemu - pasy rowerowe na Stryjeńskich.  (Przeczytany 5307 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Istnieje zagrożenie że realizacja projektu bezpiecznych przejść dla
pieszych i pasów rowerowych na ul. Stryjeńskich zostanie wstrzymana.
Pomóż
nam, by do tego nie dopuścić.

"Partycypacja na niby"

W ubiegłym roku w ursynowskim budżecie partycypacyjnym zwyciężył
projekt
pasów rowerowych i bezpiecznych przejść dla pieszych na ulicy
Stryjeńskich.
Niestety kilku radnych  aktywnie dąży do tego, by nie realizować
zwycięskiego pomysłu. Zagrożony jest nie tylko ten projekt, ale cały
budżet   partycypacyjny. Zignorowanie podjętej przez mieszkańców
decyzji
może otworzyć drogę do wstrzymania realizacji również innych
projektów.
Również od Ciebie zależy jakie będą dalsze losy tego projektu.

Co możesz zrobić:
1) Przyjdź na sesję Rady Dzielnicy Ursynów, na której radni chcą
przyjąć
uchwałę o odsunięciu realizacji projektu (Porządek obrad i projekt
uchwały
- p 11.
https://bip.warszawa.pl/NR/exeres/9F089639-ABD2-49BF-ACF3-7E5BE8003DCA,frameless.htm
 )

Sesja odbędzie się 19 kwietnia (wtorek) o godz. 18 w Urzędzie Dzielnicy
Ursynów, al. KEN 61


2) Przyjdź na spotkanie informacyjne organizowane przez Centrum
Komunikacji
Społecznej 26 kwietnia (wtorek) o godz. 18.00 w Natolińskim Ośrodku
Kultury, ul. Na Uboczu 3.


Przyjdź i pokaż swoje poparcie dla zwycięskiego projektu i dla budżetu
partycypacyjnego!

Materiały na temat projektu i odpowiedzi na najczesciej pojawiajace sie
watpliwosci:
https://zdm.waw.pl/aktualnosci/beda-zmiany-na-stryjenskich
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Jolu - wrzuć proszę na www Masy.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Proponuję nie wczuwać się jakoś szczególnie w tą konkretną sytuację.
"Na ratunek budżetowi partycypacyjnemu - pasy rowerowe na Stryjeńskich."

Pomysł z uspokajaniem ruchu i malowaniem pasów rowerowych na Stryjeńskich na lata 2016-2020 uważam za kretyński.
Osobiście się cieszę, że radni mają ten sam punkt widzenia.

Otóż:
Nadchodzi wiekopomna chwila i pod naszymi oknami GDDKiA buduje obwodnicę. Metodą odkrywkową. Z południa na północ Ursynowa, na przekroju Płaskowickiej mamy 3 ulice: Stryjeńskich, KEN i Rosoła. Na Płaskowickiej tworzą się korki przy wszystkich drożnych 6 pasach ruchu w każdą stronę - 2 ronda + światła na Rosoła.
W roku 2017 zostanie zamknięta (wg generalnego wykonawcy) Rosoła i zostaną dwie ulice w relacji północ - południe.
KEN i właśnie Stryjeńskich.
Gdzieś ten ruch musi się pomieścić chociażby, żeby stać. Już nie oczekuję, że będzie jechać, ale stać też gdzieś musi.
Co do samej idei uspokajania ruchu i malowania pasów rowerowych na Stryjeńskich się zgadzam, to uważam, że można z tym poczekać 4 lata. Przez ten czas ruch tam jest wystarczająco spokojny, a jak będzie zamknięte Rosoła to i tak wszystko będzie stać.

Dlatego proponuję nie drzeć szat i udawać zagrożenia dla demokracji tylko dlatego, że ktoś wreszcie pomyślał.
Jako Masa mamy forsować rozwiązania prorowerowe, ale nie bezkrytycznie. A tak przy okazji to w mojej opinii (nie badanej, a tylko obserwowanej jako okoliczny mieszkaniec) ruchu rowerowego to akurat tam raczej nie ma.

Wrzucanie tego na stronę jest moim zdaniem bezcelowe.
Ale to tylko indywidualna opinia.

EDIT: jedyne co warto wymóc na radnych to zapewnienie realizacji tego projektu po ostatecznym zakończeniu i oddaniu obwodnicy.
To raczej warto.
Nie piszę na pewno warto, bo jako Witek mam wątpliwości, jako członek Masy mieć ich nie mogę :P
« Ostatnia zmiana: 18 Kwi 2016, 12:33:23 wysłana przez vit »

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna


W roku 2017 zostanie zamknięta (wg generalnego wykonawcy) Rosoła i zostaną dwie ulice w relacji północ - południe.
KEN i właśnie Stryjeńskich.

A wg ZDM:
Cytuj
2. ?Należy poczekać z realizacją projektu do zakończenia budowy obwodnicy?
Podczas budowy Południowej Obwodnicy Warszawy ma zostać zachowana możliwość przejazdu w ciągu ul. Stryjeńskich al. KEN i ul. Rosoła, a także ciągłość ul. Płaskowickiej.

EDIT: jedyne co warto wymóc na radnych to zapewnienie realizacji tego projektu po ostatecznym zakończeniu i oddaniu obwodnicy.

A wg ZDM:
Cytuj
2. ?Należy poczekać z realizacją projektu do zakończenia budowy obwodnicy?
Ponadto, jak napisano wyżej, projekt z budżetu partycypacyjnego musi być zrealizowany do końca 2016 r.
życie nie znosi próżni...

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
EDIT: jedyne co warto wymóc na radnych to zapewnienie realizacji tego projektu po ostatecznym zakończeniu i oddaniu obwodnicy.

Ten pomysł jest niezbyt dobry. Ulica jest w gestii ZDM i pasy realizuje ZDM więc radni sobie mogą, co najwyżej przegłosować uchwałę w której apelują o to czy o tamto. Poza tym za 4 lata będą inni radni. Nawet jeśliby byli ci sami, to "wymóc zapewnienie na polityku" jest z definicji bezskuteczne.

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
O kurcze,
nie otworzył mi się artykuł ZDMowy i wyszło na to, z cytatów Markowych, że ZDM ma nowego rzecznika prasowego ... a na koncie tego nie zauważyłem  :'(

 :P

O kurcze,
nie otworzył mi się artykuł ZDMowy i wyszło na to, z cytatów Markowych, że ZDM ma nowego rzecznika prasowego ... a na koncie tego nie zauważyłem  :'(

 :P

EDIT:
E nie, to nie tak, już otworzyłem stronę ZDMu z linka...
Podczas spotkania dla okolicznej ludności został dokładnie narysowany plan działań przy budowie obwodnicy. Rosoła ma być efektywnie zamknięta 18 miesięcy, a pozostały czas Płaskowickiej w kierunku Rosoła i dalej będzie zapchana ciężarówkami wywożącymi ziemię na Pola Wilanowskie. Tak przez jakieś 2 lata.
Dodatkowo i Stryjeńskich i Rosoła mają być okresowo wyłączane z ruchu. Kiedy i jak - "zostanie uzgodnione z miejskim inżynierem ruchu". Wykonawca "zrobi wszystko by metro nie zostało wyłączone z ruchu, a jeżeli już to na tak krótko, jak to możliwe"
Na wysokości szkoły są światła, do których wszystko stoi bo jak napisano w artykule ZDM ruch w kierunku Kabat nie ma się gdzie za bardzo rozłożyć.

Także wszystko co napisano to prawie prawda...
« Ostatnia zmiana: 18 Kwi 2016, 13:56:26 wysłana przez vit »

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Dawno się tak nie ubawiłem. Ale do rzeczy.  Skoro chcesz żeby wierzyć w to co twierdzi generalny wykonawca to zauważ, że ZDM twierdzi co innego. Z doświadczenia wiem iż wykonawcy zawsze próbują wszystko maksymalnie pozamykać aby to im było łatwiej. Otoczenie jest dla nich co najwyżej utrudnieniem.
ps. nie wiem co cię tak bolą te pasy. Ty i tak kursujesz w druga stronę więc korki i utrudnienia ( ten argument pada zawsze i na każdych konsultacjach) mało ci zaszkodzą. A jak przypominam sobie twoje wizje dotyczące al.KEN to już zupełnie cię nie rozumiem. 
życie nie znosi próżni...

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Dawno się tak nie ubawiłem. Ale do rzeczy.  Skoro chcesz żeby wierzyć w to co twierdzi generalny wykonawca to zauważ, że ZDM twierdzi co innego. Z doświadczenia wiem iż wykonawcy zawsze próbują wszystko maksymalnie pozamykać aby to im było łatwiej. Otoczenie jest dla nich co najwyżej utrudnieniem.
Marku, cieszę się, że mogłem Cię uszczęśliwić  :-*
Zadajmy sobie pytanie: komu bardziej wierzę Generalnemu Wykonawcy czy ZDM? ???
Zastanawiam się czy mam jakiekolwiek wątpliwości...
Pamiętasz jak wyglądała Świętokrzyska podczas budowy metra? A pamiętasz co na jej temat pisał ZDM w zakresie ruchu pieszych i rowerów?

Dla mnie przedstawiciel ASTALDI mówił z sensem, a to co przekazał między wierszami jest jednoznaczne: zamkniemy wszystko (pod pretekstem bezpieczeństwa) i uzgodnimy to z miejskim inżynierem ruchu.
Przerażająca podczas spotkania była bierność przedstawiciela ZDM, który milcząco potwierdził, że na wszystko się zgodzą.

Bardziej niż Stryjeńskich te setki ciężarówek z ziemią z wykopu mnie straszy...

Offline mk1111

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 881
  • Płeć: Mężczyzna
Pamiętasz jak wyglądała Świętokrzyska podczas budowy metra?
Pamiętam. Pamiętam również, że jeden z pierwszych zamkniętych odcinków stał niemal nietknięty prawie rok. Służył właśnie Astaldi i Turkom za skład wszystkiego co niepotrzebne. Zakres prac jaki tam prowadziliśmy był  śmieszny - wystarczały krótkotrwałe zwężenia, a nie całkowite wycięcie ruchu. Stąd moje przekonanie, że teraz znów najchętniej zamknęli by wszystko dla świętego spokoju.
Ale pamiętam również ciągnącą się latami budowę metra. Ursynów przecięty z południa na północ. Jakoś wtedy dawali rade organizować objazdy - odgięciami jezdni poza miejsce prowadzenia prac. A metoda budowy była taka sama jaka ma być teraz. 
życie nie znosi próżni...

Offline jolajola1

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 1 056
  • Płeć: Kobieta
  • jeżdżę w opasce żeby mi wiatr nie gwizdał w uszach
    • z roweru filmowane
Na stronę Masy bym nie wrzucała, bo jak widzę i nie tylko tu, to odłożenie/zmiana/usunięcie tego projektu BP budzi jednak różne opinie.
Wrzucę za to na FB Masy.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Pomysł z uspokajaniem ruchu i malowaniem pasów rowerowych na Stryjeńskich na lata 2016-2020 uważam za kretyński.

Ja tez za te pasy umierać nie planuję.

Ale jak stworzysz precedens, że można sobie nie realizować zwycięzkich projektów z BP, a sporo tam projektów rowerowych jest również budzących jakieś kontrowersje czy protesty - to się zdziwisz, bo nie powstanie żaden pas ani projekt rowerowy z BP. A jest wśród nich kilka naprawdę ważnych.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Mogą nie powstać też inne projekty z BP