@qwerJA
Zawsze możesz poszukać kogoś, kto cię nauczy. Sądzę, że na forum jest sporo osób, które takie rzeczy potrafią zrobić i chętnie pokażą. Nawet jeśli sam nie będziesz zakładał (nie każdy ma zdolności manualne, nie każdy ma wyczucie), to przynajmniej będziesz w stanie ocenić, czy nic nie budzi twoich wątpliwości.
Nawet jeśli nie wymianę klocków, to regulację jednak warto opanować - tak hamulców jak i przerzutek. W żadnym serwisie nie zrobią tego tak dobrze, jak robi się to samemu. Serwisant może mieć gigantyczną wiedzę i doświadczenie. Nigdy jednak nie będzie wiedział, z jakimi ustawieniami najlepiej się czujesz. Nie będzie wiedział, jaką miękkość klamki lubisz. Na stojaku pokręci kilka razy kołem na próbę, może przejedzie kilkanaście metrów, może pokręci pedałami i polata łańcuchem po kasecie bez obciązenia. Choćby nawet bardzo chciał, więcej zrobić nie może. Nie przejedzie kilkudziesięciu kilometrów, żeby zauważyć, że przy normalnym używaniu raz na parenaście prób łańcuch nie wskakuje na zębatkę. Tak więc podstawy warto znać, żeby takie rzeczy sobie dostosowywać i, przede wszystkim, w trakcie sezonu nie latać z byle czym do serwisu.