ZDM WAW własnie opublikował wyniki Warszawskiego Badania Ruchu 2015 - pierwszego kompleksowego od dekady. Jeszcze nie wszystko jest jasne, ale wiadomo już jaki mamy modal split w WAW:
"Najpopularniejszym środkiem lokomocji jest niezmiennie komunikacja zbiorowa ? codziennie wykonywanych jest w ten sposób 56,9 proc. podróży. Na drugim miejscu jest transport indywidualny ? 38,6 proc. podróży, następnie rowerowy ? 3,8 proc. Jedna podróż w komunikacji miejskiej trwa 41 min., samochodem 32 min., a na rowerze (przy czym mówimy tu o przemieszczaniu się w konkretnym celu, nie rekreacyjnie) ? 26 min. Podróże piesze trwają ok. 14 min. Najwięcej podróży, blisko 60%, odbywa się w całości w lewobrzeżnej części miasta. Podróże na drugą stronę Wisły to 23% , tylko 17% to podróże mieszkańców prawej strony miasta, nie przekraczających rzeki. Wskaźnik ruchliwości mieszkańców Pragi wynosi 1,9 a lewego brzegu Wisły ? 2,03.
W ciągu 16 godzin dnia (w godz. 6-22) granice Warszawy przekracza ponad 1,3 mln aut ? ok. 690 tys. wjeżdża do miasta, wyjeżdża ok. 633 tys. pojazdów. Do Śródmieścia oraz centralnych części Pragi, Woli i Ochoty wjeżdża ponad 526 tys. pojazdów, a w tej grupie ponad połowa to lekkie samochody ciężarowe. Wisłę przejeżdża ponad 482 tys. pojazdów dziennie ? ok. 241 238 do centrum i ok. 241 107 z centrum. "
źródło:
http://zdm.waw.pl/aktualnosci/komunikacja-samochod-i-rowerPrzy czym 3,8% udziału ruchu rowerowego z 3 350 000 podróży jakie warszawsacy wykonują codziennie daje nam 127300 podróży rowerem dziennie. Całkiem nieźle jak na miasto, w którym ścisłe centrum jest nierowerowe, a spora część tras dojazdowych do centrum jest dziurawa.