Autor Wątek: Problem z piastą / wolnobiegiem.  (Przeczytany 30263 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 229
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problem z piastą / wolnobiegiem.
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Lis 2012, 14:07:00 »
co do manetek do nexusa 8 to spoko. Pasują wszystkie oznaczone nexus8. Ja mam alfina (taki topowy rodzaj nexus8) i tez pasuje. Przełożenia? dla nexusa 7 jest to 245%, dla nexus 8 to 307%
"Gear range
Nexus is a family of parts, of which the Nexus Inter 8 eight speed hub is one. The Alfine 8-speed hub is a very similar, higher-end model, with dual roller clutches and needle-bearing pinions.
The overall range of the Shimano 8-speed hubs is 307%:

Ratio    0.527    0.644    0.748    0.851    1.000    1.223    1.419    1.615
Step    22.3%    16.0%    13.9%    17.5%    22.3%    16.0%    13.9%    
 

For comparison, the Nexus 7-speed hub as a range of 244%:

Ratio    0.632    0.741    0.843    0.989    1.145    1.335    1.545
Step    17.3%    13.8%    17.3%    15.8%    16.6%    15.8%     "
powyższe dane ze strony:
http://sheldonbrown.com/nexus8.shtml

Regulacja nexus 4,7,8 jest bajecznie prosta, brak łańcuszka z boku zmniejsza podatność na uszkodzenia i zerwanie. Hamulec w kontrze - skuteczny, ale wady oczywiste, rolkowy - działa w trudnych warunkach, ale jego skuteczność nie jest tak wysoka.

GFM

  • Gość
Odp: Problem z piastą / wolnobiegiem.
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Lis 2012, 15:40:12 »
Fajnie, że znalazłeś te dane.
Wiemy coś więcej.
Natomiast co do zerwania łańcuszka w Sachsie:
Łańcuszki miały 3 biegówki i 5 biegówki starego typu.
Łańcuszek wychodził z osi przez profilowaną nakrętkę
i lubił się w tym miejscu przetrzeć, a szczególnie jeśli
był wkręcony do końca i wydawało się, że układa się
prawidłowo.
7 biegówki miały sterowanie drutem z indeksacją
w mechanizmie przy osi tylnego koła.
5 biegówki nowego typu zdaje się tak jak 7.

Odkąd produkcję przejął Sram w 3 biegówce
łańcuszek jest prowadzony po plastikowej rolce.
W 7 biegówce drut zastąpiono linką z indeksacją
w manetce i zmieniono mechanizm sterujący.

W każdym z tych przypadków można zastosować
osłonę przekładni tak jak do klasycznej przerzutki.