Dziękuję za informacje o pojawieniu się Planu.
Zacznę od plusów:
Cieszę się z powodu wrysowania w Plan torów tramwajowych w ulice Rakowiecką i Goworka/Spacerową. To powrót do historii, tory kiedyś tam były, ale w latach 70-tych je zlikwidowano. Jest to zgodne z planem budowy torów tramwajowych do Wilanowa.
Cieszę się z zaplanowania dróg rowerowych do okoła Ronda Jazdy Polskiej, łącznie z przejazdem przez południowy wlot Waryńskiego (kiedyś było tam przejście dla pieszych). Wszystko w poziomie terenu! Jest też odnoga na Pole Mokotowskie. Jest i odcinek po południowej stronie Al. Armii Ludowej do Marszałkowskiej.
Sama ul.Waryńskiego z obustronnymi drogami rowerowymi, też dobrze.
Aleja Szucha - droga rowerowa po wschodniej stronie... może być, choć po jezdni dobrze się jeździ.
Połączenie Skolimowskiej z Klonową przez skwerek fajny pomysł i jak rozumiem alternatywa do omijania skrzyżowania Puławskiej z Gwrorka.
Ulica Spacerowa, obustronne drogi rowerowe, też nie zaszkodzi.
Na minus:
Nie widzę sensu upychania na ul.Boya-Żeleńskiego drogi rowerowej. Będzie ciasno. Właśnie powstaje tam "Plac Unii" duży kompleks z parkingoem podziemnym, do którego wjazd-wyjazd będzie właśnie od Boya... Będzie parcie na nielegalne parkowanie - sytuacja jak na Złotej przy Złotych Tarasach. Nie mam wiedzy czy Inwestor Placu Unii ma przy okazji wybudować ten odcinek ddr.
Plac Unii Lubelskiej powtórka sytuacji z Placu Politechniki. Upchnięcie drogi rowerowej na 2/3 obwodu. Brak powiązania jej na północ z Marszałkowską i Polną. Zabranie miejsca pieszym przy rogatkach. Wiem że to 'rondo' ma po 2-3 pasy ruchu do okoła, ale taki kształt ddr nie podoba mi się. Jakie widzicie rozwiązanie?
Ulica Klonowa I tu nie jestem pewien co do sensu budowy ddr. To spokojna ulica. Jeśli już to wystarczą pasy rowerowe i uporządkowanie parkowania na równoległe.
Ulica Bagatela Po co tam droga rowerowa? Jezdnia jest tak szeroka, że nawet bez zmiany położenia krawężników zmieszczą się pasy rowerowe i parkowanie równoległe obustronne.
Wątpliwości
"Węzeł" Waryńskiego, Puławskiej, Goworka i Rakowieckiej. Podoba mi się pomysł stworzenie objazdu rowerowego przez Skolimowską, Chocimską. Wzdłuż Puławskiej do Goworka istnieje fatalna ddr, na Planie jej nie zaznaczono. Czy to oznacza likwidację? Ja by tego nie robił. Po naprawie (właściwie to gruntownej przebudowie) ten odcinek + wyznaczenie przejazdu rowerowego przez Goworka mógłby się stać łącznikiem "dla kinomaniaków". Obecnie bardzo dużo osób jeździ tam po pasach, czyli relacja ta jest potrzebna. Brak jest powiązania ddr z Rakowiecką i nie widzę możliwości tak owego. Wrysowanie wysepek przystanków tramwajowych na Goworka spowodowało przesunięcie krawężników, szczególnie na poółnocy co zabiera pieszym sporo chodnika.
To na początek... Macie inne pomysły, uwagi? Piszcie.