Autor Wątek: Nawierzchnia ciągu pieszo rowerowego na przebudowywanym wiadukcie ul.Modlińskiej  (Przeczytany 9363 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Poniżej odpowiedź na moje pytania udzielona przez panią Agatę Choińską,
rzecznik ZMID-u, z której wynika, że zamiast kostki będą płyty
chodnikowe 50x50cm, co jest dziwne, bo od początku postulowany był przez
mnie asfalt. Niezrozumiały jest też dla mnie związek pomiędzy
bezpieczeństwem pieszych, a rodzajem nawierzchni - uważam, że
nawierzchnia asfaltowa jest dla pieszych bezpieczniejsza niż taka z płyt
chodnikowych, bo o wystającą płytę chodnikową można się potknąć (a
któraś płyta chodnikowa ułożona na piasku wcześniej czy później zacznie
wystawać), a o asfalt naprawdę trudno się potknąć - ja jeszcze nie
widziałem asfaltu, który by wystawał na tyle, żeby się o niego potknąć.
Poza tym asfalt układany jest na podbudowie z kruszywa łamanego
zagęszczanego mechanicznie, co sprawia, że nawierzchnia taka jest
znacznie trwalsza niż płyty chodnikowe ułożone na piasku - ma to
znaczenie chociażby ze względu na możliwość odśnieżania mechanicznego
lub przejazd służb technicznych po ciągu pieszo-rowerowym do miejsca
awarii.

Wygląda niestety na to, że cały czas najbardziej brany jest pod uwagę
komfort dostępu do instalacji podziemnych (który jest potrzebny w
sytuacjach incydentalnych) i projektuje się ten ciąg jako przykrywkę dla
rur, która niestety musi być i nie bierze się pod uwagę jej podstawowej
funkcji, czyli prowadzenia ruchu pieszego i rowerowego...

Konkretny przykład zastosowania asfaltu na ciągu pieszo-rowerowym można
znaleźć na Powstańców Śląskich niedaleko Połczyńskiej, gdzie poszerzano
ulicę po przejęciu nieruchomości Państwa Gmurków.

Przyjęte Zarządzeniem nr 3618/2009 z 04-09-2009 "Standardy projektowe i
wykonawcze dla systemu rowerowego w m. st. Warszawie" przewidują
obowiązek uzyskania zgody na odstępstwo od obowiązku zastosowania
nawierzchni asfaltowej od Wydziału Transportu Rowerowego i Komunikacji
Pieszej Biura Drogownictwa i Komunikacji, do czego Zarząd Miejskich
Inwestycji Drogowych nie chce się zastosować, pomimo iż decyzja o
zmianie technologii wykonania nawierzchni została podjęta po wejściu w
życie standardów (które weszły w życie w dniu ogłoszenia, czyli
4.09.2009).

W związku z powyższym zwracam się z prośbą o pomoc w wyegzekwowaniu
obowiązku zastosowania nawierzchni asfaltowej na ciągu pieszo -
rowerowym po wschodniej stronie przebudowywanego wiaduktu w ciągu ul.
Modlińskiej.

Z poważaniem
Grzegorz Romanik


Cytat: Agata Choińska, rzecznik ZMID
Witam Pana,
Zgodnie z projektem, ciąg pieszo- rowerowy zlokalizowany po wschodniej
stronie ul. Modlińskiej miał być wykonany z kostki. Dopuściliśmy jednak
zmianę rodzaju nawierzchni i wspólnie z Zarządem Dróg Miejskich i
projektantem przebudowy uzgodniliśmy nowe, optymalne rozwiązanie.
Dotychczas proponowana przez projektanta fazowana kostka betonowa
została zamieniona na betonowe płyty chodnikowe 50 x50 , które
zapewniają zarówno bezpieczeństwo poruszających się tam pieszych jak i
wygodny przejazd rowerzystom.
Podkreślam, że ścieżka rowerowa jest zlokalizowana po zachodniej stronie
ul. Modlińskiej i będzie wykonana z czerwonego asfaltu, natomiast
chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego (czym de facto będzie ciąg
budowany po stronie wschodniej) musi uwzględniać potrzeby pieszych - w
tym przede wszystkim zapewnić im bezpieczeństwo.
« Ostatnia zmiana: 30 Sty 2010, 23:52:36 wysłana przez gromanik »

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Piękne pismo. Ale powalająca zapewne będzie dopiero odpowiedź.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

jarbla

  • Gość
Dobre jest zdanie, które się kończy "...oraz kto ponosi odpowiedzialność za ich nieuwzględnienie". Ja bym jeszcze dodał sformułowanie "aby pociągnąć do odpowiedzialności" lub "wyciągnąć konsekwencje za niekompetencję wobec tej osoby"   ;D   Mam nadzieję, ze i tym razem gromanik odniesie zwycięstwo nad głupawym aparatem administracyjnym.

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 19 Lut 2010, 12:06:53 wysłana przez gromanik »

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Nie analizowałem jeszcze, na czym swoje rozumienie standardów opiera ZMID, ale już przynajmniej wiadomo, że ZMID chce dogodzić kosztem pieszych i rowerzystów RWE STOEN, który ma tam kable. Moim zdaniem decyzja o zmianie technologii wykonania nawierzchni jest oddzielną decyzją, a nie częścią wcześniej podjętej decyzji  ;D 
Inna sprawa, że ciąg pieszo-rowerowy moim zdaniem powinien łączyć w sobie wymagania dla chodnika i drogi rowerowej, a jeśli są różne, to powinny być zastosowane te o wyższym standardzie, czyli dla drogi rowerowej:


Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów


Bogi

  • Gość
Dziękuję Ci za zainteresowanie i poświęcenie czasu na uświadamianie urzędników. Może dzięki takim ludziom będziemy mieszkać w coraz to lepszej Polsce.
Pozdrawiam.