Moje uwagi:
1. Skrót Połczyńska -> Dźwigowa przy stacji paliw BP.
Skrót jest używany przez jadących z Połczyńskiej w Dźwigową z pominięciem skrzyżowania. Po wybudowaniu DDR duża ilość jadących samochodów będzie przecinać przejazd przy Połczyńskiej i przy Dźwigowej zamiast bezpiecznie przez przejazd na samym skrzyżowaniu. Proszę więc o zaślepienie tego przejazdu z pozostawieniem wjazdu/wyjazdu od strony Połczyńskiej. W przypadku pozostawieniu wyjazdu do strony Dźwigowej proszę o zastosowanie nakazu skrętu w prawo z zastosowaniem wyspy blokującej jazdę prosto czy w lewo. Ma to na celu ograniczenie blokowania DDR przez pojazdy oczekujące na skręt w lewo czy jazdę prosto.
2. Okolice Połczyńska 17a i 19 (stacja LPG , myjnia i wulaknizacja)
W tym miejscu projektant przewidział poprowadzenie ruchu rowerowego po drogach serwisowych. Jest to rozwiązaniem substandardowym gdyż mieszany jest ruch pieszych i rowerzystów. Nawierzchnia jest niskiej jakości (w przypadku braku środków nie zostanie odremontowana). Z myjni wypływa brudna woda. Na wysokości stacji LPG nie przewidziano chodnika dla pieszych. Proponuję więc budowę odseparowanej infrastruktury rowerowej w formie DDR i chodnika lub w przypadku braku miejsca wspólnego CPR(ruch pieszych jest znikomy) przy jezdni ulicy Połczyńskiej. Alternatywnie można rozważyć poprowadzenie DDR przy płocie Ciepłowni Wola.
W przypadku pierwszym warto rozważyć :
- ograniczenie liczby wjazdów/wyjazdów - obecnie są 3.
- zastosowanie wyniesionych przejazdów ze zmniejszeniem promieni łuków na wjazdach/wyjazdach
- likwidację przejazdu między jezdniami ulicy Połczyńskiej -
Proszę wziąć pod uwagę że wcześniej istniała tu stacja paliw Orlen, jednak obecnie już nie istnieje i ruch na tych jezdniach serwisowych jest mniejszy. Są one często traktowane jak parking
3. Okolice Wolska 167 - City Bank
Projektant zaproponował poprowadzenie ruchu rowerowego po jezdni serwisowej. Jest to zły pomysł z kilku powodów. Jest to rozwiązaniem substandardowym gdyż mieszany jest ruch pieszych i rowerzystów. Nawierzchnia jest niskiej jakości (w przypadku braku środków nie zostanie odremontowana). Od strony zachodniej następuje przecięcie DDR i chodnika. Jednak największym problemem jest wpuszczenie na siebie dużych potoków pieszych i rowerzystów w okolicach wyjazdu z parkingu (na zakręcie). W teorii pieszych tam nie powinno być gdyż powinni iść chodnikiem przy budynku. Jednak mają do niego utrudniony dostęp w efekcie czego chodzą po jezdni serwisowej mijając się z samochodami. Dodanie tam dużego ruchu rowerowego będzie prowadziło do niebezpiecznych sytuacji. Proponuję więc budowę odseparowanej infrastruktury rowerowej w formie DDR i chodnika lub w przypadku braku miejsca wspólnego CPR(ruch pieszych jest znikomy) przy jezdni ulicy Wolskiej. Chodnik ma tam 4,5m.
Warto także rozważyć :
- zastosowanie wyniesionych przejazdów ze zmniejszeniem promieni łuków na wjazdach/wyjazdach
- w przypadku braku miejsca przeniesienie słupów oświetleniowych