Autor Wątek: Warszawska Masa Krytyczna - 27 lutego 2015  (Przeczytany 18674 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 738
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 27 lutego 2015
« Odpowiedź #45 dnia: 18 Mar 2015, 10:09:38 »
proponuje przeczytać też to:

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,lewis-i-mogridge-wiedza-gdzie-sa-br-kierowcy-z-mostu-lazienkowskiego,161386.html

A może przed zasłużoną dla Warszawy emeryturą przeczytałby to inrzynier Galas.
"Przy takich zastrzeżeniach wyjaśnienie paradoksu staje jest proste: im lepiej to wszystko działa, tym chętniej korzysta się z komunikacji miejskiej. A im więcej osób się do niej przesądzie, tym luźniej jest na drogach. W ten sposób z uruchomienia buspasa czy ścieżki rowerowej korzystają nawet ci kierowcy, którzy na internetowych forach najgłośniej na nie pomstują.

W Warszawie buspasy wciąż budzą wprawdzie wrogość kierowców, ale udało się przynajmniej przełamać ostrożność urzędników: sam fakt, że po pożarze mostu Łazienkowskiego od razu wzięli się za ich wytyczanie świadczy, że zmiana jednak postępuje (choć pomysł, by z tego samego powodu likwidować pasy rowerowe na Tamce dowodzi, że fakty wciąż nie docierają do wszystkich urzędników). Społeczny opór też jest dziś letni, w porównaniu z temperaturą sporów, gdy malowano pierwsze buspasy. O awanturze, jaka wybuchła, gdy wytyczano je na Trasie Łazienkowskiej, nie mówiąc.

I dobrze, bo te spory są zupełnie niepotrzebne. Kierowcy nie są bowiem wcale wrogami rowerzystów ani pasażerów. I nie chodzi nawet o to, że każdy kierowca bywa czasem jednym z nich. Wydajniejszy transport i szybsze podróżowanie to wspólny interes wszystkich użytkowników miasta, a świat zna już od dawna skuteczne narzędzia, by to osiągnąć. Ci, którzy nie chcą rezygnować z aut, powinni najmocniej walczyć o buspasy, ścieżki rowerowe czy priorytet dla tramwajów."


Offline realkrzysiek

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 27 lutego 2015
« Odpowiedź #46 dnia: 18 Mar 2015, 14:02:49 »
Gdzie wolność szlachecka? Kierowca chce pędzić i nie chce na drodze autobusów, rowerów, tramwai, przejść dla pieszych, świateł, rond, czy nawet fotoradarów.
Tu potrzebny jest długi proces edukacyjny wsparty przez urzędników.
Przyglądając się jak to wygląda w Holandii, to można złapać się za głowę, bo w rowerowym państwie udział prywatnego transportu samochodowego jest znacznie większy niż w Polsce i można wysnuć wniosek, iż promowanie rowerów przyczynia się do większej ilości samochodów.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Warszawska Masa Krytyczna - 27 lutego 2015
« Odpowiedź #47 dnia: 18 Mar 2015, 15:30:32 »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)