Pochwalicie się pomysłami?
Póki co złożone zostały 4 projekty, po jednym na każdy obszar:
- przejście dla pieszych przez Raszyńską i rowerowa alternatywa dla Grójeckiej i Alej: Tarczyńska i Koszykowa [kontrapas na Tarczyńskiej, przejście i przejazd przez Raszyńską]
- tempo 30 na ulicy Opaczewskiej
- wyznaczenie pasów rowerowych na ulicy Korotyńskiego
- wygodniej dla pieszych i rowerzystów: wzdłuż Alej Jerozolimskich do placu Zawiszy [ciąg rowerowy po południowej stronie Alej od Grzymały do placu Zawiszy, w dużej mierze uliczkami parkingowymi].
Założenie było takie, by starać się uniknąć rozpraszania głosów rowerowych, aczkolwiek był pewien problem z wymyśleniem sensownego projektu ogólnodzielnicowego. Ostatecznie padło na ww. Jerozolimskie, które w dużej mierze pokrywają się z planami pełnomocnika w tym zakresie, ale jako że koszt był umiarkowany, a przepuszczenie projektu przez budżet zapewniłoby jego realizację w terminie do 2015 a nie 2020, stanęło na nich.
- zadaszony parking dla rowerów: wiata + 5 stojaków u- kształtnych (parking http://goo.gl/maps/MwyOH), koszt. ok. 16000 złotych
- stojaki: Grójecka / Radomska (przed apteką, blokada parkowania na rogu ulicy), Tarczyńska (przed kawiarniami)
Stojaków podobno jest aż nadto w ZTM, dzielnica musi się tylko zdeklarować, gdzie chciałaby, aby je postawiono - więc jest szybsza i tańsza opcja niż przez budżet.
- kontrapasy z obszaru Grójecka - Filtrowa - Wawelska - Niepodległości: Mochnackiego 500m, Pługa 110m, Mianowskiego 350m, Filtrowa 350m, razem 1310m
- kontrapasy: Tarczyńska 180m, Spiska 230m, Słupecka + Sękocińska 600m, Joteyki 200m, Barska 350m (parkowanie tylko po jednej stronie), Węgierska 250m (parkowanie tylko po jednej stronie), razem 1810m
- przebicie Barskiej do Szczęśliwickiej + przejazd / śluza umożliwiający skręcenie w Szczęśliwicką w lewo; Glogera, Korzeniowskiego, Hoffmanowej, Uniwersyteckiej do Wawelskiej
Kompleksowy pomysł kontrapasowy (choć na większości tych ulic chyba lepszym rozwiązaniem byłoby same oznakowanie pionowe) byłby fajnym rozwiązaniem braku koncepcji na projekt ogólnodzielnicowy, tylko że wszystkie wypadają na Starą Ochotę, gdzie jest najwięcej ulic jednokierunkowych. Chyba żeby próbować argumentować, że na tyle kompleksowe podejście umożliwi podróże w różnorakich relacjach z/do pozostałych części Ochoty. Trzeba by
a) policzyć koszty (na Ochocie jednak budżet w każdym przekroju jest dość ograniczony),
b) przysiąść i przejrzeć problemy pod względem priorytyzacji i rozwiązań technicznych (obawiam się, że po wprowadzeniu SPPN na Starej Ochocie, wszystko co wiązałoby się z dalszą likwidacją miejsc parkingowych w kwartale Grójecka-Wawelska-Raszyńska-Filtrowa, mogłoby narobić sporo złej krwi),
c) jeśli zgłaszać projekt, to najlepiej do końca tygodnia, by załapał się jeszcze na etap wstępnej rewizji i możliwość zgłaszania poprawek.
Pozdrawiam,
Maciek