Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
O rowerach w mediach / Odp: Nowe Stojaki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Ronberts dnia 17 Mar 2022, 21:44:54 »
Przed malowaniem zostały oczyszczone metodą piaskowania, a następnie pomalowane.
seriale online
Pomalowane przed malowaniem, to ci dopiero ciekawostka :D
Uwielbiam te przejęzyczenia.
42
Hydepark / Ambulans z Serca - potrzebna pomoc
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Raffi dnia 12 Sty 2022, 16:51:47 »
Hejka,
pewnie większość osób mnie nie pamięta, ale od 2003 roku do mniej więcej 2018 byłem jednym z Organizatorów Warszawskiej Masy. Dalej śmigam rowerem po Wawie, ale w międzyczasie zająłem się nieco inna działalnością - dalej jako wolontariusz. Jeżdżę karetką i pomagam bezdomnym i biednym. Niesamowita sprawa, poznaje się zupełnie inną Warszawę, zupełnie inny świat tuż obok nas. Jak ktoś jest ciekawy, to w linku poniżej są linki do artykułów i materiałów wideo jak wygląda.

Ale ja nie o tym...Niestety Karetka, którą jeździmy, mimo wielu napraw i wymian, mimo dziesiątek roboczogodzin jakie nad nią spędzam, sypie się z roku na rok coraz bardziej. Jak nie wypadną drzwi, to szwankuje elektryka, odpadnie wydech, albo nie działa stół od noszy... Całość jeździ w zasadzie tylko dzięki sile woli kierowców i wytrwałości mechaników. To tylko kwestia czasu, aż stanie tak, że już nie pojedzie dalej. Bez pojazdu nie ma Ambulansu z serca - karetka jest sercem tej działalności. Bez Ambulansu z Serca nie ma w Warszawie pomocy medycznej dla wielu osób nieubezpieczonych i bezdomnych. Po prostu umrą.
Stąd startuje zrzuta na nowy Ambulans: https://zrzutka.pl/d9xpvr. Potrzebna kwota jest niebagatelna, ale tu nie ma drogi na skróty - używane pojazdy mają po 500-700 tysięcy kilometrów przebiegu, drugi silnik pod maską i stan wyeksploatowania niewiele mniejszy od naszego wozu. Mniej wymęczonych życiem nikt ich nie sprzedaje, bo jeżdżą i robią robotę w Pogotowiu i firmach medycznych. W dodatku tu jeszcze wchodzą ograniczenia związane z przepisami i normami, by potem móc zarejestrować taki wóz jako specjalny i złożyć do MSWiA kwity by można było jeździć z sygnałami dźwiękowymi/świetlnymi więc wiele wozów widocznych na różnych OtoMoto niestety odpada.

Kto może niech wpłaci, ile może. Kto może niech udostępni, prześle dalej, wrzuci na Wykop, przekaże znajomym dziennikarzom, celebrytom i rekinom finansjery, zalajkuje na FB (https://www.facebook.com/ambulanszserca/)... każda, nawet najdrobniejsza pomoc jest cenna i zbliża nas do celu, którym jest to, by na obrazkach z życia karety było pomaganie ludziom, a nie scenki jak lekarz specjalista z kierowcą stoją blokując centralne skrzyżowanie w Wawie i we dwóch grzebią pod maską:
43
Zdjęcia i filmy z WMK / FOTO - Masa Mikołajów 2021
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jolajola1 dnia 26 Gru 2021, 19:56:52 »
zdjęcia z przejazdu, autorstwa A.M.
https://photos.app.goo.gl/FHuhYBCMcUnaNE69A
44
Warszawska Masa Krytyczna / Odp: Masa Mikołajów, edycja 2021
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Pafka dnia 25 Gru 2021, 19:43:00 »
wesołych  i zdrowych zyczy mikołaj do jutra HO HO
45
Warszawska Masa Krytyczna / Masa Mikołajów, edycja 2021
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jolajola1 dnia 23 Gru 2021, 12:53:12 »
Masa Mikołajów
26 grudnia godzina 17:00
W drugi dzień Świąt zapraszamy na ostatni w tym roku przejazd Warszawskiej Masy Krytycznej.

Na mroźne niedzielne popołudnie zapraszamy wszystkich chętnych rowerzystów, ciepło ubranych. Zapraszamy też dzieci, z opiekunami oczywiście. Niech zobaczą, że zimowa jazda rowerem to fajna sprawa.
Mile widziane okołoświąteczne przebrania, mikołajowe, śnieżynkowe, rudolfowe, bałwankoweitp.
Po zakończeniu przejazdu, pod kolumną Zygmunta, nasz Mikołaj będzie rozdawał duże czekoladowe cukierki.

Trasa: Plac Zamkowy, Krakowskie Przedmieście, Nowy Świat, plac Trzech Krzyży, aleje Ujazdowskie, plac Na Rozdrożu, aleja Szucha, plac Unii Lubelskiej, Marszałkowska, rondo Dmowskiego, aleje Jerozolimskie, E.Plater, Świętokrzyska, rondo ONZ, aleja Jana Pawła II, Chałubińskiego, Koszykowa, plac Konstytucji, Piękna, Krucza, aleje Jerozolimskie, rondo Dmowskiego, Marszałkowska, plac Bankowy, Senatorska, Miodowa, plac Zamkowy

Dystans - 13,3 km

Mapa


Mapka interaktywna: https://www.traseo.pl/trasa/masa-mikolajow-2-2aa

Przypominam - NIE JEŹDZIMY PO CHODNIKACH i NIE JEŹDZIMY NA JEDNYM KOLE W PELETONIE!
46
Sprzęt / 4limb
« Ostatnia wiadomość wysłana przez rowerozof dnia 18 Wrz 2021, 21:08:29 »


POCZUJ MOC ROWERU RĘCZNO-NOŻNEGO
Rower 4limb to pojazd, który napędzamy jest nie tylko nogami, ale i rękami. Aktywny udział biorą także plecy. Pracuje praktycznie całe ciało. Powoduje to, że rower jest szybszy i bardziej dynamiczny. Większa moc ułatwia także wjeżdżanie pod górę. Pokonamy wyższe wzniesienia lub zrobimy to szybciej. Zaangażowanie całego ciała przynosi wymierne korzyści zdrowotne. Pracuje większość mięśni i stawów. Żadne części ciała nie są usztywnione czy nienaturalnie napięte. Krew swobodnie przepływa zasilając w tlen wszystkie komórki organizmu. Zaangażowanie większej liczby mięśni to większy trening dla serca i spalanie większej liczby kalorii. Rower 4limb to idealne wparcie podczas odchudzania i pomoc w utrzymaniu prawidłowej wagi
https://4limb.pl/
https://facebook.com/4limb
https://www.youtube.com/channel/UCg8j7KVsfk-PjOQG9Pw496Q
47
Warszawska Masa Krytyczna / Wrześniowa Masa Krytyczna 2021
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jolajola1 dnia 17 Wrz 2021, 22:07:53 »
24 września godzina 19:00 Plac Zamkowy

Trasa przejazdu:
Pl. Zamkowy, Miodowa, Senatorska, Pl. Bankowy, Andersa, Mickiewicza, Pl. Inwalidów, Mickiewicza, Pl. Wilsona, Mickiewicza, Pl. Inwalidów, Mickiewicza, Andersa, Pl. Bankowy, Marszałkowska, rondo Dmowskiego, Al. Jerozolimskie, Pl. Zawiszy, Al. Jerozolimskie, rondo Dmowskiego, Marszałkowska, Pl. Konstytucji, Waryńskiego, rondo Jazdy Polskiej, Waryńskiego, Boya-Żeleńskiego, Pl. Unii Lubelskiej, Marszałkowska, Pl. Zbawiciela, Marszałkowska, Pl. Konstytucji, Marszałkowska, rondo Dmowskiego, Al. Jerozolimskie, rondo de'Gaullea, Al. Jerozolimskie, Most Poniatowskiego, Al. Poniatowskiego, Rondo Waszyngtona, Al. Poniatowskiego, most Poniatowskiego, Al. Jerozolimskie, rondo de`Gaullea, Al. Jerozolimskie, rondo Dmowskiego, Marszałkowska, Pl. Bankowy, Senatorska pl. Zamkowy.

Dystans: 25,1 km
Mapka ta sama, co we wrześniu 2019 roku


Mapka interaktywna https://www.traseo.pl/trasa/wieczor-dla-roweru-wrzesien-2-2aa
48
Śródmieście, Wola / Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez wildzi dnia 20 Sie 2020, 17:49:28 »
To niesamowite... To już 20 lat w XXI wieku, a Miasto wciąż bohatersko walczy samo ze sobą. Oni wciąż główkują jak zachować świętą przepustowość! A przecież rozwiązania były przedstawiane od wielu lat.

Pierwsze i najważniejsze, zaprzestanie traktowania Alej Jerozolimskich od Pl.Zawiszy do Ronda Wiatraczna jako przelotówki wschód-zachód.

Faktyczne przeniesienie parkowania na jezdnie, w miejsce obecnych prawych pasów. Odzyskane zostanie miejsce pod obustronne dwukierunkowe drogi rowerowe i drzewa.

Na Rondzie 40-latka "pojawi się" miejsce na pasy i przejazdy rowerowe we wszystkich relacjach...

Likwidacja Ronda Dmowskiego i odtworzenie normalnego skrzyżowania z gwiazdą rozjazdów tramwajowych. "Pojawi się" miejsce na obustronne drogi rowerowe i komplet przejść dla pieszych. Będą DUŻE potoki pieszych, no to trzeba dać szerokie przejścia dla pieszych z długim zielonym.

To tak na szybko. Cholera czy to takie trudne? Remont tuneli średnicowych będzie idealnym momentem aby po budowie zbudować wiele rzeczy od nowa, lepiej i wygodniej...
49
Śródmieście, Wola / Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez em c dnia 19 Sie 2020, 13:33:01 »
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-przebudowa-srednicy-co-z-przejsciem-podziemnym-przy-rotundzie-64008.html

"Nierozstrzygnięta pozostaje kwestia przejścia podziemnego w rejonie ronda Dmowskiego. Choć mają zostać wyznaczone przejścia naziemne (pierwsze w tym roku), to miasto chciałoby zachowania przejść podziemnych. Problemem jest jednak brak skrajni pionowej, która stanie się istotnym problemem przy przebudowie tunelu średnicowego i dostosowaniu infrastruktury do współczesnych norm i przepisów. ? Musimy utrzymać przejście podziemne. Takiej masy ludzi nie przerzucimy górą, gdy pojawią się pasy. Kolejarze to wiedzą, akceptują to stanowisko, ale od strony inżynierskiej nie wymyślono jeszcze co tam można zrobić ? mówi Robert Soszyński."

Nawet po remoncie linii średnicowej przejść nie będzie, brawo Warszawa.
50
Białołęka, Praga Północ, Targówek / Wysockiego-Marywilska propozycja rozwiązania
« Ostatnia wiadomość wysłana przez petek dnia 07 Sie 2020, 09:46:46 »
Cześć,
Na stronie Pełnomocnika rowerowego zamieściłem swoją propozycję rozwiązania niebezpiecznego przejazdu pod Trasą Toruńską. Czy ktoś z Was będzie zainteresowany dyskusją i rozwiązaniem?

https://www.facebook.com/PelnomocnikRowerowyWarszawa/posts/3133682510033859?comment_id=3136146963120747&notif_id=1596776180624694&notif_t=feed_comment&ref=notif
Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10