Warszawska Masa Krytyczna
Inne sprawy rowerowe => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: Szakal w 14 Gru 2010, 15:45:25
-
Skończył się sezon a w sklepach obniżki cen. Zamierzam kupić nowy amortyzator, zastanawiał się nad kupnem Suntour XCR LO 100 (http://allegro.pl/suntour-xcr-lo-z-hydraulika-super-cena-nowy-i1348989067.html (http://allegro.pl/suntour-xcr-lo-z-hydraulika-super-cena-nowy-i1348989067.html)). Oczywiście będę jeździł większość po mieście lecz nie będę odpuszczał jazdy po Kampinosie. Jakie są Wasze opinie dot. tego amortyzatora.
-
Jakie są Wasze opinie dot. tego amortyzatora.
moja opinia jest chyba oczywista - CIĘŻKI ;)
-
Na razie to mogę o sprzedającym powiedzieć, że niezbyt się przyłożył do opisu przedmiotu.
"GÓRNA KORONA" - a jest dolna w jednopółkowcach?
"MTB 1 1/8 AHED" - a-head, bo to rozmiar główki (head) ramy i sterów.
"PRZYSTOSOWANY DO HAMULCÓW TYPU V-BREK" - nie kupuj, takie hamulce niełatwo dostać :D
"AMORTYZACJA SPRĘŻYNY" - to już hit konstrukcyjny :)
"Z HYDRAULICZNĄ BLOKADĄ SKOKU SPEED LOOK" - a nie LOCK, od angielskiego słowa "blokada"?
Z resztą sprzedający nieco "mija się z prawdą" pisząc, że to "nowy model". Modele "nowe", na 2011 nie mają czarnych goleni. Tak przynajmniej twierdzi producent (http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Forks/2888/XCR/SF11-XCR+LO+26%27.html), ale co on tam wie ;)
Na moje oko, gość sprzedaje model z 2010r, bo wtedy były czarne golenie. Tylko nadal mi nie pasuje fakt, że w 2010 XCR-LO był cały czarny (http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Forks/2608/XCR/SF10-XCR+LO+26%27.html), a ten tu jest biały. Choć w przypadku amora "z demontażu" to możliwe, producenci czasem celowo dają inny kolor amorów dla wersji pudełkowej, a inny do montażu fabrycznego. Na amor "fabryczny" wskazuje jeszcze co innego:
Gość pisze, że " FABRYCZNA DŁUGOŚĆ RURY STEROWEJ - 180 MM" co jest ciekawe, bo w innej aukcji (http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100cm-bialy-lock-out-i1362158781.html) amor taki jest sprzedawany z "FABRYCZNA DŁUGOŚĆ RURY STEROWEJ - 255 mm." 255mm podaje tez producent na swojej stronie. Rur sterowych raczej się nie przedłuża, więc poprawna musi być 255mm ;) Krótsza rura sterowa wskazuje na demontaż z jakiegoś roweru. Koleś kupując rower zażyczył sobie zmianę amora. Sprzedawca posłusznie wymienił. A teraz pozbywa się "pozostałości" po tamtej transakcji. Amortyzator może i jest nowy, ale prawdopodobnie był już montowany w rowerze, a może i jeżdżony.
Na to z resztą wskazuje też dokumentacja fotograficzna amora - dość uboga, z fotami niezbyt dobrej jakości (delikatnie mówiąc) i zręcznie omijająca rejon rury sterowej i goleni - żeby klient przypadkiem czegoś na nich nie zobaczył?
W wagę 2,2kg też bym raczej nie wierzył. Zależnie od rocznika, producent podaje 2,3-2,4kg. Ale cóż, przy stalowej rurze sterowej i za tą cenę, cudów się nie spodziewaj. Na innej aukcji (http://allegro.pl/amortyzator-suntour-xcr-lo-100cm-bialy-lock-out-i1362158781.html) podają wagę 2380g i to chyba bardziej realna wartość. W każdym razie bardziej realna niż 2200g.
Tyle o tej aukcji i amorze. O samym amorze i konkurencji może jeszcze Seba coś napisze. Ja się nie znam, tylko po prostu skorzystałem z google ;)
A teraz pytanie główne: Na miasto na pewno potrzebujesz 100mm skoku? Ja bym brał 80. Będzie pewnie ciut tańszy, ale na pewno będzie lżejszy. Skoku 100mm moim zdaniem jeżdżąc po mieście nie wykorzystasz.
Podsumowując: Zastanów się nad tym czego potrzebujesz - podanie miasta jako docelowego sposobu użytkowania nie wymaga 100mm skoku. Nawet jeżeli nadal zadecydujesz, że to powinien być XCR, to NIE z tej aukcji. Nie premiuj ludzi, co piszą w opisie co im ślina na język przyniesie.
-
Raffi zrobił ładne zestawienie. A rura 180 mm może być za krótka dla wielu ram, zwłaszcza z klasycznymi sterami. Mi by było szkoda 200zł na tego Suntoura, już wolałbym dozbierać do 650 i kupić Epicona (da się w nim ustawić skok 80 mm, a waży ok. 1700 g), albo jakąś używkę. Podobny jakościowo jest RST Gila, a można na allegro dostać taniej.
Raffi, gratulacje za wymienienie idei, której również ja hołduję - nie premiować leszczy!
-
Wielkie dzięki za pomoc. A powiedzcie mi jeszcze co nie co o tej aukcji: http://allegro.pl/suntour-xcr-100-hydrauliczny-z-blokada-skoku-i1355536515.html (http://allegro.pl/suntour-xcr-100-hydrauliczny-z-blokada-skoku-i1355536515.html) Czemu ten sam model jest o 50zł tańszy? Czy to może mieć związek z kolorem ("bo mu się nie sprzedawał") czy jak?
-
Dzięki adriansocho, sprawdziło się rura serowa 18cm nie pasuje do mojego bika. Chwilowo się wstrzymuję będę musiał upatrzyć coś innego.
-
Czemu ten sam model jest o 50zł tańszy? Czy to może mieć związek z kolorem ("bo mu się nie sprzedawał") czy jak?
Jest tańszy, bo to kolejny amor z demontażu. Dlatego nigdzie nie napisali, że jest nowy, nieużywany. Gość przynajmniej nie kłamie w żywe oczy. Choć milcząco pomija fakt montażu w rowerze. A na zdjęciach pomija rurę sterową i okolice osi koła, by nie było widać śladów montażu. Nie wiadomo też ile czasu sprzęt był używany, ile przejechał itp. Przeszłość tego sztućca to zagadka.
Kolor pośrednio też jest związany z tym wszystkim - wiadomo po tym, że to amor z demontażu, oem. A to dlatego, że NIE JEST BIAŁY. To jedyna barwa w jakiej producent go oferował w wersji pudełkowej. A przynajmniej tak twierdzi oficjalna strona Suntoura.
Dziwię się tylko, że o to nas pytasz. Mając wiedzę z mojego posta, powinieneś być w stanie w minutę sam to ocenić bez pudła. Czyżby kacyk utrudniał główkowanie? ;)
-
Na XCRach jeździ dużo ludzi i w tym przedziale cenowym to jeden z lepszych (o ile można powiedzieć, ze jest dobry) amorków, aczkolwiek ten konkretny tak jak raffi zauważył jest jakiś dziwny (wersja OEM'owa?)
Ja na Twoim miejscu celowałbym w taką TORE:
http://allegro.pl/rock-shox-tora-302-coil-manetka-wyprzedaz-i1373863441.html (http://allegro.pl/rock-shox-tora-302-coil-manetka-wyprzedaz-i1373863441.html)
(Małe zużycie przy mocowaniu kół, co wskazuje, że faktycznie pewnie nie był jeżdżony.)
Te tory są o wiele bardziej wytrzymałe, wolniej zrobią Ci się luzy (szczególnie przy blokadzie skoku, co w mieście może okazać się przydatne) i ogólnie będzie lepsza praca
Przede wszystkim pytanie: jakie masz hamulce i ramę?
-
Sura stalowa amora powinna mieć 20 cm. Hamulce vbrejki. Zastanawiam się nad tym amorem: http://alerower.pl/index.php?p83,amortyzator-suntour-xcr-lo-blokada-skoku-ahead-srebrny (http://alerower.pl/index.php?p83,amortyzator-suntour-xcr-lo-blokada-skoku-ahead-srebrny)
-
Znalazłem aukcję ze sklepu: http://alerower.pl/index.php?p83,amortyzator-suntour-xcr-lo-blokada-skoku-ahead-srebrny (http://alerower.pl/index.php?p83,amortyzator-suntour-xcr-lo-blokada-skoku-ahead-srebrny) Możecie mi powiedzieć z którego roku jest ten model amortyzatora? I czy cena odpowiednia jest do niego. Myślę że najprawdopodobniej go kupię.
-
Znalazłem aukcję ze sklepu: http://alerower.pl/index.php?p83,amortyzator-suntour-xcr-lo-blokada-skoku-ahead-srebrny (http://alerower.pl/index.php?p83,amortyzator-suntour-xcr-lo-blokada-skoku-ahead-srebrny) Możecie mi powiedzieć z którego roku jest ten model amortyzatora? I czy cena odpowiednia jest do niego. Myślę że najprawdopodobniej go kupię.
Mam propozycję Szakal: Wskazaliśmy Ci stronę producenta. Przerzucenie jej i samodzielne sprawdzenie jak amor wyglądał w danym roku zajmie Ci 5 minut i da sporo nowych doświadczeń ;)
Później napiszesz tu wnioski, sprawdzimy je. W ten sposób Ty będziesz miał pewność i na przyszłość będziesz umiał zrobić to sam. Przyda się pewnie wielokrotnie.