Warszawska Masa Krytyczna
Inne sprawy rowerowe => O rowerach w mediach => Wątek zaczęty przez: `L` w 18 Lut 2013, 09:55:11
-
Przewidywania:
http://www.zm.org.pl/?a=transprojekt_centrum-12c
Rzeczywistość:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,13416633,Zlikwiduja_5_tys__miejsc_parkingowych__W_zamian_sciezki.html
-
W zeszłym tygodniu na spotkaniu z mieszkańcami Muranowa miejski inżynier ruchu Janusz Galas przestrzegał, że to nie koniec. - Ruch rowerowy wymaga, żeby wprowadzić określone zasady parkowania. Będzie zakaz stawiania samochodów prostopadle i skośnie do jezdni - ogłosił. I dodał: - Lobby rowerowe jest bardzo silne i zaborcze.
-
Typowe dziel i rządź w wydaniu miasta. Jak już wzięli się za porządkowanie parkowania (a musieli wcześniej czy później), to chcą to na kogoś zwalić, by nie stracić w notowaniach (wybory coraz bliżej). Rowerzyści są kozłem ofiarnym, chłopcem do bicia.
A prawda jest taka, że na Muranowie powstaje SPPN, a nic dla rowerów - i tną miejsca parkingowe aż furczy. Przy Łazienkach tną miejsca aż huczy i też nic tam dla rowerów nie powstaje. Przy przebudowach ulic i remontach chodników, gdzie nie robi się nic dla rowerów, też porządkują parkowanie. Nawet w koncepcji wytyczania pasów rowerowych w centrum likwiduje się miejsca postojowe na ulicach, na których wcale nie wymaga tego ruch rowerowy.
Trzeba będzie się z tym kłamstwem Galasa mocno rozprawiać, bo że wokoło tego zrobi się dym, to nie mam najmniejszych wątpliwości. Nie wiem jak Wy - ja nie mam ochoty nadstawiać drugiego policzka, by Ratusz nie stracił w notowaniach przed wyborami ;)
-
No tak określenie ''zaborcze'' jest tu najbardziej na mejscu :o .
Tylko że jeżeli to silne i zaborcze lobby rowerowe nie upomni się polepszenie infrastruktury rowerowej - budowę nowych ścieżek rowerowych - to nikt inny tego nie zrobi.
-
W zasadzie można Galasa oskarżyć o celowe podjudzanie grup społecznych przeciw sobie. Bo taki jest wydźwięk jego wypowiedzi.
Krzysztof
-
No tak kolejny wiekopomny pan decyzyjny inż (Tylko inżynier :o ?) Galas musi Nas bardzo nie lubić. Bo o wszystko Tylko Się Upominamy :) . A on biedny musi ''coś tam'' odpisać, poprawić żeby Brać Rowerowa niezbyt Bardzo naciskała ;) .
Pozdro.
-
W zasadzie można Galasa oskarżyć o celowe podjudzanie grup społecznych przeciw sobie. Bo taki jest wydźwięk jego wypowiedzi.
W zasadzie można. Dlatego napisałem, że to klasyczne "dziel i rządź". Bo do tego to się sprowadza.
Galas pojawił się na konsultacjach dotyczących Strefy Płatnego Parkowania na Muranowie, a nie jakiejkolwiek inwestycji rowerowej. Przy okazji SPPN nie robi sie NIC dla rowerów. Rzucanie jakimkolwiek opracowaniem (w dodatku jak mi wiadomo nieskończonym) jest po prostu nie na temat. A mówienie, że przez to opracowanie likwiduje się ludziom miejsca parkingowe, to jest po prostu totalny bullshit. Dziwię się, że ktokolwiek to kupił :P
Zwłaszcza, że kilka dni później w Wyborczej pojawiło się coś takiego:
Według inżyniera Galasa warszawiacy powinni się oswajać z myślą, że miejsc postojowych w Śródmieściu będzie ubywać. W ocenie inżyniera ruchu ok. 60 proc. z nich jest dziś sprzecznych z przepisami.
Słowem - to nie tylko dziel i rządź, ale próba odwrócenia uwagi od nieudolności miasta (a dokładniej ZDM i Galasa), która polega na tym, że nie udało im się zgrać zmian w organizacji parkowania z uruchomieniem SPPN w tych miejscach. I to nie udało się zgrać o kilka miesięcy.
Żeby było śmieszniej, Galas i ZDM likwidują błędy przeszłości (często własne!) w wytyczaniu miejsc parkingowych w miejscach nielegalnych, na przykład za blisko skrzyżowań czy przejść dla pieszych. Jak ktoś nie wierzy, wystarczy pójść pod siedzibę ZDM, w miejsce gdzie każdy drogowiec w Warszawie bywa regularnie. Znajdziemy tam:
Miejsca parkingowe za blisko skrzyżowań i przejść dla pieszych, ograniczające widoczność:
(http://bzaborow.org/galer/photo/filename/28462/norm/P2131604.JPG.12322.0.jpg)
(http://bzaborow.org/galer/photo/filename/28446/norm/P2131595.JPG.12322.0.jpg)
(http://bzaborow.org/galer/photo/filename/28449/norm/P2131597.JPG.12322.0.jpg)
(http://bzaborow.org/galer/photo/filename/28455/norm/P2131600.JPG.12322.0.jpg)
Miejsca zbyt wąskie, wytyczane na zbyt wąskich chodnikach:
(http://bzaborow.org/galer/photo/filename/28451/norm/P2131598.JPG.12322.0.jpg)
Zdjęcia pochodzą z lutego 2007 roku i mam ich więcej (http://bzaborow.org/galer/pg/show/644?page=0). Co się tam zmieniło przez te lata? Niewiele, a w każdym razie nic co by zmieniło ten stan rzeczy. Tam też kiedyś zlikwidują te miejsca, bo są niezgodne z prawem. Ciekawe na jakie rowerowe papiury się wtedy powołają? ;)