Warszawska Masa Krytyczna
Inne => Hydepark => Wątek zaczęty przez: Mhrok w 18 Kwi 2012, 10:24:58
-
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,cba-zatrzymuje-stolecznych-urzednikow,41896.html (http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,cba-zatrzymuje-stolecznych-urzednikow,41896.html)
CBA zatrzymało pracowników Zarządu Dróg Miejskich oraz Biura Drogownictwa i Komunikacji urzędu miasta, a także przedsiębiorców. Śledztwo dotyczy przyjmowania łapówek przez urzędników. Stołeczny Ratusz odmawia komentarza w tej sprawie.
Agenci zatrzymali 8 mężczyzn w wieku od 33 do 65 lat. - Wśród nich są naczelnik Wydziału Sygnalizacji i Oświetlenia w Zarządzie Dróg Miejskich oraz jego zastępca - poinformował w rozmowie z tvnwarszawa.pl rzecznik Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Jacek Dobrzyński. Jak podał, zatrzymano także jednego pracownika Biura Drogownictwa i Komunikacji urzędu miasta oraz pięciu przedsiębiorców z województwa mazowieckiego.
Szef CBA Paweł Wojtunik przesłał do prokuratora generalnego zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w sześciu sprawach rozpatrywanych... Sprawa dotyczy podejrzenia przyjęcia co najmniej 90 tysięcy złotych przez stołecznych urzędników.
Łapówki za światła?
Mieli oni brać łapówki w związku ze zmianami sygnalizacji świetlnej na warszawskich drogach, w 2011 roku. Pieniądze wręczali przedstawiciele firm, które startowały w przetargach na sygnalizacje i oświetlenie m.in. skrzyżowań.
Wszystkie zatrzymane osoby przewieziono do prokuratury okręgowej w Warszawie.
- Trwają przesłuchania podejrzanych. Część z nich już usłyszała zarzuty. Inni usłyszą je do końca dnia - powiedział Dariusz Ślepokura, rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie. Jak dodał, zatrzymanym grozi do 8 lat więzienia.
ZDM i Ratusz nie komentują
Od rana agenci CBA zabezpieczają dokumenty w Zarządzie Dróg Miejskich oraz w biurze drogownictwa i komunikacji w stołecznym ratuszu.
Rzecznik ZDM podkreśla, że tylko CBA kontroluje drogowców kilka razy w roku. - Do tego dochodzą jeszcze kontrole innych urzędów, które mają takie prawa. My nie mamy nic do ukrycia - mówi w rozmowie z tvnwarszawa.pl Adam Sobieraj.
Zapytaliśmy też w Ratuszu, czy o sprawie wie prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz, która jest przełożoną urzędników. - Ratusz nie komentuje sprawy - ucina rozmowę rzecznik urzędu miasta, Bartosz Milczarczyk.
-
Po przeczytaniu tytułu myślałem, że chodzi o stosowanie kostki fazowanej zamiast tańszych i lepszych rozwiązań....
-
No ciekawi mnie co z tego wyjdzie, kto poleci, a kto zostanie. W każdym razie jak ich trochę CBA i inne organy przepuszczą, to może zaczną bardziej prawa przestrzegać, bo w tej chwili bywa z tym różnie (vide nielegalne przyciski na drogach rowerowych, brak sygnałów dla niewidomych, niezachowanie skrajni, przyciski mocowane niezgodnie z prawem). Na pewno ZDM i BDiK nie zaszkodzi.
Zresztą wcale bym się nie zdziwił jak okaże się, iż nalot był po sygnale od kogoś z ZM lub Masy. Parę osób nasyłało już na ZDM różne kontrole w związku z nieprawidłowościami.
-
Tyko ciekawe , kto zapłaci za sygnalizacje niezgodne z prawem i inne kwiatki rodem z kraju dzikiego ?
-
Prawdopodobnie my. Czyli państwo, podatki i spółka.
-
Moim zdaniem wietrzenie kadr to może nawet oszczędzić pieniądze. Do tej pory w wydziale sygnalizacji pisali na jakiekolwiek prośby (czy to zmiany programu sygnalizacji, czy wytyczenie przejazdu rowerowego), że do tego konieczna jest kosztowna przebudowa sygnalizacji.
Jak przestaną tak pisać na każde jedno pismo, czyli de facto robić rynek dla firm montujących te nowe sygnalizacje w miejsce starych, to nawet pomijając koszty usuwania niezgodności z prawem, może nam to wyjść na dobre.
A może ludzie, którym odpisywano właśnie o tym, że się nie da bo konieczna przebudowa, napiszą do CBA i zechcą zeznawać? ;) Mnie akurat nigdy tak nie odpisali, ale jak ktoś ma takie kwity, to może być ciekawy dowód w sprawie. Zwłaszcza jeżeli uda się pokazać CBA, że przebudowa wcale nie była konieczna.
-
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,wnioski-o-areszt-dla-urzednikow-z-zdm,42006.html (http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,wnioski-o-areszt-dla-urzednikow-z-zdm,42006.html)
Tutaj więcej informacji:
Wiadomo też gdzie stanęły sygnalizatory, przy zamawianiu których dochodziło do nieprawidłowości: Radzymińska, Trocka, Gorzkowska, Jurskiego, Noworzeczna, Wybrzeże Szczecińskie, Zwycięzców, Sobieskiego, Karowa Chałubińskiego, Grzybowska, pl. Unii Lubelskiej ? wylicza gazeta.
-
Dziwne, że na Jerozolach nie znaleźli niegospodarności w tym całym ynteligentnym systemie.
Nie jest żadną tajemnicą, że ciągle są jakieś jaja z nim - tramwaje korkuje na Zawiszy, wcale korków nie zmniejszył, a w dodatku nie za bardzo da się w nim grzebać bo zdaje się, że właścicielem praw autorskich pozostał Złomens, który je montował. W dodatku pracownik, który systemem zarządza, pracuje 8-16, pon-pt, więc jak coś się stanie w piątek o 16:05 co wymaga zmiany programów sygnalizacji (np awaria rury) to zmiana nastąpi w poniedziałek o 8 ;)
-
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,wnioski-o-areszt-dla-urzednikow-z-zdm,42006.html (http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,news,wnioski-o-areszt-dla-urzednikow-z-zdm,42006.html)
Tutaj więcej informacji:
Wiadomo też gdzie stanęły sygnalizatory, przy zamawianiu których dochodziło do nieprawidłowości: Radzymińska, Trocka, Gorzkowska, Jurskiego, Noworzeczna, Wybrzeże Szczecińskie, Zwycięzców, Sobieskiego, Karowa Chałubińskiego, Grzybowska, pl. Unii Lubelskiej ? wylicza gazeta.
Czyżby cała sprawa była wyjaśnieniem stawiania świateł na prawoskrętach?... ::)
-
TVN nawet nie umie informacji podać. Nie ma ulicy o nazwie "Gorzkowska", ani tym bardziej "Karowa Chałubińskiego". A informacja, że sygnalizacja jest gdzieś na Sobieskiego lub gdzieś na Radzymińskiej jest tak przydatna, że w zasadzie mogłoby jej nie być ;-)
Czyżby cała sprawa była wyjaśnieniem stawiania świateł na prawoskrętach?
Nie. Osygnalizowania prawoskrętów wymaga prawo.
-
Ciekawe, czy dostanę od wydziału Sygnalizacji i Oświetlenia (po numerze pisma się domyślam, ZTSO) odpowiedź zgodnie z KPA, która powinna dojść do 23 kwietnia ;>