Warszawska Masa Krytyczna
Inne => Hydepark => Wątek zaczęty przez: Mhrok w 27 Lut 2012, 00:22:38
-
Witam, natrafiłem na coś takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=wzL0Kyk4m-8#! (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wzL0Kyk4m-8#!)
Jak było to przenieść w nicość proszę ;)
-
Ja na pewno widziałem ten film. Choć chyba tu (na forum) go nie było.
Miłośnicy lusterek z tego forum się wkurzą ;-)
-
Koles ma zle ustawione lusterka. Po co je tak przygial "na samochod"? Musi swoje drzwi w nich ogladac?
-
Koles ma zle ustawione lusterka. Po co je tak przygial "na samochod"? Musi swoje drzwi w nich ogladac?
Fakt, panorama jest źle ustawiona, podobnie jak "zwykłe" lusterko. W przypadku tego drugiego wiele lepiej by już nie bedzie. W tej pozycji (pojazd "złamany" na łuku) wiele więcej się nie zobaczy w zwykłym lusterku niż bok naczepy. Max co by wyciągnął ze zwykłego lusterka to część pierwszego rzędu rowerzystów.
Z panoramy można wyciągnąć wiele więcej.
-
Widziałem kiedyś w necie instrukcję jak ustawić lusterka- nie pamiętam- Ty nawet chyba wrzucałeś do tego link. Ustawiłem wtedy lusterka zgodnie z instrukcją i okazało się, że widziałem około 60- 70% więcej. Większość martwych stref po prostu znikła. Problem w tym, że u nas nikt tego nigdzie nie uczy...
-
Problem w tym, że u nas nikt tego nigdzie nie uczy...
Nie tylko to. Także kierowcy jeszcze nieprzyzwyczajeni są do używania panoram w ciężarówkach i autobusach. Zwykle zerkają tylko w klasyczne lusterko, a w panoramę poniżej/obok już nie.
No i nie wszystkie pojazdy mają panoramiczne lusterka, bo Polska ma spore opóźnienie we wdrażaniu dyrektywy lusterkowej. Nasze Ministerstwo spóźniło się z nią bodajże 3 czy 4 lata, omal kar nie musieliśmy płacić. Rezultat jest taki, że wciąż mamy okres przejściowy na doposażenie starych ciężarówek i autobusów w dodatkowe lusterka, gdy inne kraje już dawno temat zamknęły.
-
Koles ma zle ustawione lusterka. Po co je tak przygial "na samochod"? Musi swoje drzwi w nich ogladac?
To prawda, być może też widać drzwi, bo kamerzysta nie trzyma kamery dokładnie w tym miejscu, co znajduje się głowa kierowcy. Druga sprawa, naczepa jest przestawiona jakby do skrętu, włączony kierunkowskaz, ja bym nie próbował wyprzedzać/omijać tira z tej strony, w którą skręca. Widziałem kiedyś samą fotkę, filmiku nie. Filmik trzeba postrzegać z perspektywy kraju o ruchu lewostronnym - po naszemu to ci rowerzyści stoją po prawej stronie auta.
-
Druga sprawa, naczepa jest przestawiona jakby do skrętu, włączony kierunkowskaz, ja bym nie próbował wyprzedzać/omijać tira z tej strony, w którą skręca.
Niestety wielu próbuje. W Wlk. Brytanii jest naprawdę bardzo dużo takich wypadków.
W Polsce też widywałem takie sytuacje. U nas pewnie byłby problem ludzi nieświadomych, gdybyśmy mieli więcej pasów rowerowych w jezdni i tak ze 100x większy ruch rowerowy niż obecnie. Na razie po prostu ci rowerzyści nie mają gdzie wpadać pod te ciężarówki (i autobusy).
Filmik trzeba postrzegać z perspektywy kraju o ruchu lewostronnym - po naszemu to ci rowerzyści stoją po prawej stronie auta.
Właśnie, to co piszesz, to jest naprawdę ważna sprawa! U nas identyczny problem z ciężarówkami jest gdy skręcają w prawo.
Dlatego NIGDY nie wjeżdżamy z prawej strony pojazdu sygnalizującego skręt w prawo LUB ZMIANĘ PASA w prawo. Ani z lewej strony strony pojazdu migającego w lewo. Wykuć zasadę na pamięć, wydrukować czcionką 72pix i powiesić nad łóżkiem ;)
-
Tylko puszczając ciężarówkę, trzeba uważać na srebrną toyotę.