Warszawska Masa Krytyczna
Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Śródmieście, Wola => Wątek zaczęty przez: qwerJA w 05 Wrz 2011, 22:27:04
-
Właśnie zbieram się do napisania pisma (mam napisane), w którym łącznie wniosę o odmalowanie kontrapasa na Oboźnej w stronę Dynasów, oraz utworzenie kontrapasa na Oboźnej w dół od Sewerynów (pozatym o przycięcie drzew zasłaniających tabliczkę T-22 i odmalowanie przejścia dla pieszych). Mam więc pytanie jakie kroki były już w tym celu podejmowane i jak się zapatrujecie na takie oto rozwiązanie, jakie wstępnie nakreśliłem w szkicu poniżej.
Przepraszam za jakość, ale to wersja do konsultacji.
(https://lh5.googleusercontent.com/-kmm5PwF5IcM/TmVVTzdUORI/AAAAAAAACG0/CwApPI-rseQ/s512/schemat.jpg)
[ edit ] poprawiłem ;)
Pozatym mam pytanie, czy waszym zdaniem celowe jest fizyczne wytyczanie tak kontrapasa na Oboźnej jak i de facto na początku ulicy Dynasy, czy może wystarczą same tabliczki T-22.
-
Dziś zamiast kluczyć przez Sewerynów, pojechałem kawałek prosto, patrzę oczom nie wierzę, prawa strona ulicy pusta, co jest, czyżby wprowadzili zakaz parkowania, jadę dalej, jest zakaz, nowiutki znak, panowie z jakiejś firmy drogowej odmalowują kontrapas i przejście, znaki pionowe, za wyjątkiem tego co był obklejony naklejkami jakby też lśnią świeżością. Chciałem polecieć na dół Oboźną pod zakaz, ale zniechęciły mnie jakieś ciężarówki służb miejskich (wodociągów jak się okazało). W drodze powrotnej zapytałem panów co odmalowywali pasy, czy ten kontrapas będzie też dalej do końca Oboźnej poprowadzony, ale chyba się specjalnie nie orientowali.
Coś się dzieje i to w dobrym kierunku.
-
Coś się dzieje, bo niedawno ztp dostał ode mnie kilka miłych słów o organizacji ruchu w tym miejscu. :) Moze to to.
-
Cóż, ja zdjełałem, popełniłem coś takiego . . . i nie dostałem na to jeszcze odpowiedzi, więc zdziwiło mnie że coś zaczęło się dziać.
Zaczeli coś robić, przed wysłaniem mi odpowiedzi, popatrzyłem i stwierdziłem że są rzeczy, które się fizjologom nie śniły :)
(http://api.photoshop.com/v1.0/accounts/55ced7d9c5a74783932f2b8093b2495d/assets/3afd501d592f4128bae1297cb777c6e7/renditions/1024.jpg?md=1317763722000)
(http://api.photoshop.com/v1.0/accounts/55ced7d9c5a74783932f2b8093b2495d/assets/cb40a3ed68a64edea2ff64e5059d53b2/renditions/1024.jpg?md=1317763598000)
(http://api.photoshop.com/v1.0/accounts/55ced7d9c5a74783932f2b8093b2495d/assets/456ce77db11c48a6a69bad9981f4c61b/renditions/1024.jpg?md=1317763619000)
(http://api.photoshop.com/v1.0/accounts/55ced7d9c5a74783932f2b8093b2495d/assets/eee23a8346a9450298466a26e4ef236d/renditions/1024.jpg?md=1317763656000)
(http://api.photoshop.com/v1.0/accounts/55ced7d9c5a74783932f2b8093b2495d/assets/9820098f7b7142ab854ba37b5ec9f9f6/renditions/1024.jpg?md=1317763698000)
-
Byłem dzisiaj, jedynie odnowiono oznakowanie poziome.
-
Warto też wnioskować o połączenie kontrapasa w ciągu ul. Oboźnej z Krakowskim Przedmieściem poprzez krótki odcinek drogi dla rowerów pomiędzy zakończeniem ulicy Oboźnej przy parkingu za pomnikiem Kopernika a Krakowskim Przedmieściem...
-
Na Krakowskim do dziś pokutuje stare założenie, że ROWERZYSTÓW NIE MA, przełamane lekko wyłączeniem od zakazu wjazdu (rowery na "białej litanii" pod zakazem).
Pisałem, dzwoniłem ws przejazdu rowerami z ul. Traugutta na Krakowskie. Poskutkowało sporadycznie - zastąpieniem 4 donic 3 donicami w miejscu, gdzie kończy się jezdnia ul. Traugutta. Miejscy włodarze jednak leją dalej na tą sprawę - postawili co prawda akurat tam stojaki, ale wyjazd z Traugutta totalnie zablokowali, kolejny już rok podczas wiosny-lata-jesieni, robieniem tam wystaw na ulicy. Rowerzyści muszą się przeciskać na chodniku szerokości 1 metra, między murami a zaparkowanymi samochodami.
Po tym, co powyżej, jestem pesymistą co do połączenia ddr-em Oboźnej z Krakowskim.
Jeśli jednak - postuluję pamiętać o ul. Traugutta - znacznie lepszy dojazd rowerem od strony Marszałkowskiej spokojną ul. Traugutta. Tak naprawdę wystarczyłoby na końcu tej ulicy, jak również Oboźnej, obniżyć krawężniki i postawić znaki ostrzegawcze - "STOP ! PIESI" (...i studenci ;) ).