Autor Wątek: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.  (Przeczytany 45872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #30 dnia: 05 Paź 2012, 22:47:27 »
@Olexy:
Ale jest też możliwość dopuszczenia rowerów pod prąd bez dodatkowego pasa. Sądzę, że takie rozwiązanie byłoby najlepsze, a dodatkowo zabrałoby najmniej miejsca, tak deficytowego w centrum. Na zdjęciach widać, jak dużo jest pieszych. Błędem było odebranie im przestrzeni, skoro rowerzyści bez najmniejszych problemów mogliby wygodnie śmigać po jezdni.

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Paź 2012, 10:01:06 »
Jeszcze do takiego pomysłu trzeba przekonać urzędników z ZTP i inżyniera ruchu.

Krzysztof
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline Mhrok

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 910
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #32 dnia: 06 Paź 2012, 10:38:24 »
Jak na razie napisałem do SM o ustanowienie stałego patrolu w celu monitorowania sytuacji. Zachęcam również do skrobnięcia pisma. Moja docelowa kolejność:
SM -> patrole -> mandaty -> ZTP z dowodami, że coś jest na rzeczy od SM

Kenneth

  • Gość
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Paź 2012, 12:01:50 »
@Olexy - kontrapas by IMHO nie przeszedł z powodu parkowania samochodów skośnie... Ten kierowca by wypatrywał samochodów nadjeżdżajacych z jednej strony, ale nie rowerów jadąychc z drugiej - łatwo o najechanie samozłomu.
Jeśli chodzi o parkowanie samozłomów na DDR - to było oczywiste od początku, że tak będzie... teraz muszą dowalić ze 100 słupków co 2 metry, aby nic tam nie wjeżdżało na tą DDRkę... A skutek będzie taki, że przez zwężenie tej uliczki, zostanie ona wkrótce potraktowana jako mały parking samozłomowy a nie ulica dla samochodów do dojazdu na Pl.Politechniki. I my rowerzyści za to dostaniemy po uszach, że zabraliśmy kierowcom ICH miejsce...

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Paź 2012, 14:35:41 »
Kontrpas by mógłby być, gdyby odwrócić cały układ. Miejsca do parkowania należało zlokalizować po stronie Politechniki, a po stronie parzystej chodnik zabezpieczony słupkami i kontrpas dla rowerów.

Krzysztof
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #35 dnia: 07 Paź 2012, 15:50:43 »
Ciekawie prezentuje się porównanie pierwotnych planów, poprawek zgłaszanych przez ZM i stanu obecnego.

http://www.zm.org.pl/?a=nowowiejska-102&img=1

7. Dostosowanie geometrii wlotów ulic jednokierunkowych do docelowej organizacji ruchu z kontrapasami dla ruchu rowerowego, tj. z wyłukowaniem 4 m w relacji niedostępnej dla ruchu samochodowego.
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline Olexy

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 197
  • Płeć: Kobieta
    • Warszawska Akademia Rowerowa
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #36 dnia: 07 Paź 2012, 21:06:22 »
@Miroslavka- niby tak, ale ja osobiście jestem zdania, że nasi kierowcy jeszcze nie dorośli do tego typu rozwiązań... Nasi rowerzyści też nie- skoro boją się wyjechać na ulice "z prądem" to nie sądzę by czuli się bezpiecznie jadąc pod prąd... Skończyłoby się to jak zawsze- w 90% na chodniku.
Wiem, że w Opolu się udało i wszyscy obeszli się bez wypadków, ale nie jestem mimo wszystko przekonana.
Warszawska Akademia Rowerowa- zapraszamy na naukę jazdy rowerem w ruchu miejskim! www.facebook.com/WarszawskaAkademiaRowerowa

Offline oelka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 328
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kolej na rower
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #37 dnia: 07 Paź 2012, 22:58:09 »
Warto zwrócić uwagę, że droga dla rowerów na Noakowskiego w stronę Koszykowej jest w tej chwili drogą donikąd. Brak jest możliwości wjazdu w Koszykową w lewo, w stronę Chałubińskiego. Natomiast wjazd w prawo nie jest jakoś szczególnie przydatny, bo prowadzi w stronę skrzyżowania z Lwowską, gdzie z placu Politechniki szybciej dojedzie się na warunkach ogólnych właśnie Lwowską.
Jedyne co zapewnia to dojazd od parkingu rowerowego przy bramie na terenie PW.

Krzysztof
Krzysztof Olszak

oelka.a.yahoo.com (.a. = @)
http://oelka.bikestats.pl/

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #38 dnia: 08 Paź 2012, 09:15:26 »
@Miroslavka- niby tak, ale ja osobiście jestem zdania, że nasi kierowcy jeszcze nie dorośli do tego typu rozwiązań... Nasi rowerzyści też nie

I nie dorosną póki nie zaczną po tym jeździć i się nie przekonają. A nie zaczną, bo takich rozwiązań nie buduje się. A nie buduje się gdyż "nie dorośli". Koło się zamyka.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Olexy

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 197
  • Płeć: Kobieta
    • Warszawska Akademia Rowerowa
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #39 dnia: 08 Paź 2012, 12:46:31 »
I nie dorosną póki nie zaczną po tym jeździć i się nie przekonają. A nie zaczną, bo takich rozwiązań nie buduje się. A nie buduje się gdyż "nie dorośli". Koło się zamyka.
Raffi- ciężko odmówić Ci racji,  że ludzie się nie przekonają zanim nie spróbują.
Wiem, że Wy nie mielibyście problemu z pojechaniem pod prąd, i że to rozwiązanie sprawdza się w przeróżnych miastach na świecie. Sama też nie mam nic przeciwko niemu, bo oszczędza i miejsce w mieście, i pieniądze wydawane na DDRy. 
Ale mam na myśli tak zwany "ogół". Tak trzeźwo patrząc- zobacz jaki w Warszawie jest problem z ludźmi na chodnikach, którzy nie jeżdżą po ulicach, bo "są przewidujący" (nawet są tacy, co Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat uważają za śmiertelne zagrożenie i lawirują między ogródkami).
Pytam się tak szczerze i bez żadnych złośliwości- naprawdę myślisz, że ktoś, kto boi się jechać po ulicy, z uspokojonym ruchem, zdecyduje się jechać pod prąd? (oczywiście wiem, że Noakowskiego to tylko kilkaset metrów, na których samochody częściej stoją niż jadą).
Z drugiej strony- wiem, że nigdy wszystkim nie dogodzisz, i że część chodnikowców prawdopodobnie na pasy i kontrapasy rowerowe też bałaby się wyjechać.

(oczywiście mówię o dopuszczeniu ruchu pod prąd, nie o kontrapasach, które gorąco popieram w każdej postaci)
Warszawska Akademia Rowerowa- zapraszamy na naukę jazdy rowerem w ruchu miejskim! www.facebook.com/WarszawskaAkademiaRowerowa

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #40 dnia: 08 Paź 2012, 15:13:29 »
@Olexy:
Wydaje mi się, że przeciętny użytkownik roweru nie boi się jazdy pod prąd, a nawet uważa ją za naturalną. Dodatkowo mimo tak wielu łamiących prawo w ten sposób, nie słyszy się o wypadkach spowodowanych w/w zachowaniem.
Co więcej chodniowcy też chętnie jeżdżą pod prąd (szczególnie na ulicach z niewielkim ruchem).
Uważam, że budowanie DDR w tym miejscu to marnotrawstwo środków i przestrzeni. Z takimi bublami trzeba walczyć.

Dowodem na to, że w mieście są budowane piękne DDRy mogą być dokonania uwiecznione przez użytkownika wildzi1985: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=569132&page=35
I HGW się pochwali inwestycjami rowerowymi. Ale gdzie tu jakikolwiek sens!? Wydaje mi się, że miasto ma za dużo pieniędzy.
Janosikowe 3xTAK!

Offline uasic

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 169
  • Płeć: Kobieta
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #41 dnia: 08 Paź 2012, 15:59:29 »
Wiem, że Wy nie mielibyście problemu z pojechaniem pod prąd, i że to rozwiązanie sprawdza się w przeróżnych miastach na świecie.

Ja nie miałam problemu, ale pan policjant miał.

Chociaż tak szczerze mówiąc, to ja miałam, tylko mi asertywności zabrakło.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #42 dnia: 11 Paź 2012, 08:56:20 »
Raffi- ciężko odmówić Ci racji,  że ludzie się nie przekonają zanim nie spróbują.
Wiem, że Wy nie mielibyście problemu z pojechaniem pod prąd, i że to rozwiązanie sprawdza się w przeróżnych miastach na świecie. Sama też nie mam nic przeciwko niemu, bo oszczędza i miejsce w mieście, i pieniądze wydawane na DDRy. 
Ale mam na myśli tak zwany "ogół". Tak trzeźwo patrząc- zobacz jaki w Warszawie jest problem z ludźmi na chodnikach, którzy nie jeżdżą po ulicach, bo "są przewidujący" (nawet są tacy, co Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat uważają za śmiertelne zagrożenie i lawirują między ogródkami).

No tak, ale czy to, że ktoś (albo dużo ktosiów) zachowuje się głupio, bo mu (im) się coś błędnie wydaje, to powód, by nie robić nic? W mojej opinii nie.


Pytam się tak szczerze i bez żadnych złośliwości- naprawdę myślisz, że ktoś, kto boi się jechać po ulicy, z uspokojonym ruchem, zdecyduje się jechać pod prąd?

Myślę, że z początku pewnie nie. Za drugim razem zdziwi się widząc tam kogoś, popuka się w głowę. Za trzecim razem zobaczy dwóch cyklistów, pomyśli, że to dziwacy. Za piątym się zastanowi, że skoro jeżdżą, to może nie jest to takie złe. Za 10 spróbuje. Za 20 przekona się, że nie ma w tym nic złego.

Zmiana mentalności to proces. Musi potrwać, wymaga dobrych wzorców (także w infrastrukturze). Nie zacznie się bez tych dobrych wzorców.


(oczywiście wiem, że Noakowskiego to tylko kilkaset metrów, na których samochody częściej stoją niż jadą)

Jak sobie popatrzysz na inne ulice, które proponujemy, to one też zwykle mają góra kilometr.


Z drugiej strony- wiem, że nigdy wszystkim nie dogodzisz, i że część chodnikowców prawdopodobnie na pasy i kontrapasy rowerowe też bałaby się wyjechać.

No właśnie. Gdyby przyjąć i szerzej zastosować Twój tok rozumowania w temacie dopuszczenia ruchu pod prąd, to przez analogię np nie powinniśmy budować drugiej nitki metra, bo przecież dziś nikt z niej nie korzysta i nie ma pewności, że zacznie po wybudowaniu.

Wyjściem do zmian nie jest nigdy stan obecny, a wizja świata, który chcesz osiągnąć. Jak chcesz by w mieście było bezpiecznie, to zaczynasz uspokajać ruch, a nie narzekać, że kierowcy tego nie zrozumieją, bo dziś przekraczają prędkość.



A tak BTW. Przez trzy ostatnie dni co rano jeździłem Noakowskiego. Ani piesi specjalnie nie łażą (spotkałem jedną sztukę), ani auta nie blokują trasy (zero sztuk na ddr). Geometria też akceptowalna. Zaczynam się powoli przekonywać, że w obecnej formie to rozwiązanie nawet się sprawdza.
« Ostatnia zmiana: 11 Paź 2012, 08:58:28 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Kenneth

  • Gość
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #43 dnia: 11 Paź 2012, 15:27:49 »
@Raffi - specjalnie pojechałem przedwczoraj Noakowskiego po południu, aby zobaczyć co tam się dzieje. Normalka:
- studenci próbujący łazić po DDR
- samozlomiarzy próbujący zaparkować, ale jednak mijający ten "dziwny parking", pewnie ze względu na dość wysoki krawężnik i to dziwne oznakowanie...
- dziwny wjazd na DDR - albo mi się wydaje, albo mam słaby wzrok, ale... nie ma wjazdu bezpośrednio z ronda, tzreba dojechać aż do Nowowiejskiej i po niej i przez tory wjechać, tak?
- dziwny wyjazd na Koszykową - w kierunku na Marszałkowską. A jak ja jadę do Chałubińskiego to co? Pod prąd i przez podwójną ciągłą na oczach kierowców? Brawa dla projektantów!

Jak zwykle niedoróbka goni niedoróbkę i powstaje coś dziwnego co się kupy nie trzyma... A swoją drogą - robią DDR na takiej małej uliczce, a na Koszykowej nie ma? Na Chałubińskiego też nie...

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Remont Noakowskiego - kolejna DDR, która będzie mało użyteczna.
« Odpowiedź #44 dnia: 11 Paź 2012, 15:40:24 »
@Raffi - specjalnie pojechałem przedwczoraj Noakowskiego po południu, aby zobaczyć co tam się dzieje. Normalka:
- studenci próbujący łazić po DDR
- samozlomiarzy próbujący zaparkować, ale jednak mijający ten "dziwny parking", pewnie ze względu na dość wysoki krawężnik i to dziwne oznakowanie...

No i to mnie właśnie pozytywnie zaskoczyło. Jednak mimo wszystko nie parkują. Nie wiem jak Ty, ale ja spodziewałem się tam rządka aut studentów i wykładowców, codziennie, od 9 do 20.


- dziwny wjazd na DDR - albo mi się wydaje, albo mam słaby wzrok, ale... nie ma wjazdu bezpośrednio z ronda, tzreba dojechać aż do Nowowiejskiej i po niej i przez tory wjechać, tak?
- dziwny wyjazd na Koszykową - w kierunku na Marszałkowską. A jak ja jadę do Chałubińskiego to co? Pod prąd i przez podwójną ciągłą na oczach kierowców? Brawa dla projektantów!

Jak zwykle niedoróbka goni niedoróbkę i powstaje coś dziwnego co się kupy nie trzyma... A swoją drogą - robią DDR na takiej małej uliczce, a na Koszykowej nie ma? Na Chałubińskiego też nie...

Ale zauważyłeś, że to wszystko o czym piszesz, to już nie Noakowskiego, a plac Politechniki i Nowowiejska? Pytam, żebyś nie pomyślał, że chwaląc Noakowskiego, z miejsca podoba mi się Nowowiejska ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)