Warszawska Masa Krytyczna
Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Śródmieście, Wola => Wątek zaczęty przez: mplonski w 16 Mar 2010, 18:12:51
-
W śródmieściu mamy wiele ulic, a prawie każda z nich stoi w sporym korku, a niektóre są "przystosowane inaczej" do ruchu rowerowego (np. Marszałkowska). W związku z tym, warto przypomnieć urzędnikom o możliwości kombinacji B-2 z T-22 - podobnie jak niedawno zrobił Marek Słoń (http://www.zm.org.pl/?a=dzika-103).
Postanowiłem po raz kolejny poprosić ZDM o dostawienie T-22 przy Nowowiejskiej oraz Alei Wojska Polskiego oraz ZTP o to samo przy ul. Nowogrodzkiej. Poniżej załączam pisma.
(http://s.plo.net.pl/pisma/MP-16-mar-10-36.jpg)
(http://s.plo.net.pl/pisma/MP-16-mar-10-37.jpg)
-
Odpowiedź pewnie będzie negatywna. Tu jest nieco problemów prawnych.
Kontrapasa nie można wytyczyć, gdy jest parkowanie przy krawędzi jezdni. Dobrze, że nawet o niego nie prosisz.
A T-22 można niestety dwojako interpretować w przepisach. Według jednego sposobu interpretacji - się da. Według drugiego - nie można. I tu są spore kłopoty, z resztą nie tylko w Warszawie. Także koniecznie wrzuć odpowiedź jak dostaniesz. Będziemy wtedy działać pisząc kolejne pisma tak, by przyjęto pierwszy sposób interpretacji, wytykając wady drugiego ;-)
-
Odpowiedź pewnie będzie negatywna. Tu jest nieco problemów prawnych.
Spodziewałem się tego i też niecierpliwie czekam na odpowiedź. Lubię dostawać najpierw jakieś ciekawostki, a potem pokazywać ludziom, że czasem nie do końca piszą prawdę.
Kontrapasa nie można wytyczyć, gdy jest parkowanie przy krawędzi jezdni. Dobrze, że nawet o niego nie prosisz.
jak dla mnie to wytyczanie kontrpasa w Alei Wojska Polskiego jest lekko bez sensu - natężenie ruchu jest zbyt małe. gdyby jeździło więcej aut, można by dać kontrpas przy terenach zielonych i odgrodzić go separatorem i słupkami w kilku miejscach, ale patrząc na tamtejszy ruch samochodowy i rowerowy nie jest to potrzebne.
Nowowiejska z kolei i tak ma małe natężenie ruchu, a rowerzysta dzieliłby pas tylko z tramwajami, a więc segregacja ruchu kontrpasem jest zbędna.
natomiast na Nowogrodzkiej albo spokojnie da się przejechać, albo wszystko stoi, także w sumie omija się stojące auta, a szerokość ulicy nie do końca pozwala na kontrpas.
w sumie teraz wpadłem na pomysł, aby zrobić kontrpas na Mazowieckiej (tzn po stronie wschodniej) odgrodzony separatorem i słupkami w kilku miejscach, ale urzędnicy nie są jeszcze chyba na to gotowi.
-
Odpowiedź pewnie będzie negatywna. Tu jest nieco problemów prawnych.
Spodziewałem się tego i też niecierpliwie czekam na odpowiedź. Lubię dostawać najpierw jakieś ciekawostki, a potem pokazywać ludziom, że czasem nie do końca piszą prawdę.
Nie będziesz zawiedziony ;-)