Warszawska Masa Krytyczna

Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Śródmieście, Wola => Wątek zaczęty przez: mplonski w 16 Mar 2010, 18:12:51

Tytuł: Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd
Wiadomość wysłana przez: mplonski w 16 Mar 2010, 18:12:51
W śródmieściu mamy wiele ulic, a prawie każda z nich stoi w sporym korku, a niektóre są "przystosowane inaczej" do ruchu rowerowego (np. Marszałkowska). W związku z tym, warto przypomnieć urzędnikom o możliwości kombinacji B-2 z T-22 - podobnie jak niedawno zrobił Marek Słoń (http://www.zm.org.pl/?a=dzika-103).

Postanowiłem po raz kolejny poprosić ZDM o dostawienie T-22 przy Nowowiejskiej oraz Alei Wojska Polskiego oraz ZTP o to samo przy ul. Nowogrodzkiej. Poniżej załączam pisma.

(http://s.plo.net.pl/pisma/MP-16-mar-10-36.jpg)

(http://s.plo.net.pl/pisma/MP-16-mar-10-37.jpg)
Tytuł: Odp: Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 17 Mar 2010, 18:23:32
Odpowiedź pewnie będzie negatywna. Tu jest nieco problemów prawnych.

Kontrapasa nie można wytyczyć, gdy jest parkowanie przy krawędzi jezdni. Dobrze, że nawet o niego nie prosisz.

A T-22 można niestety dwojako interpretować w przepisach. Według jednego sposobu interpretacji - się da. Według drugiego - nie można. I tu są spore kłopoty, z resztą nie tylko w Warszawie. Także koniecznie wrzuć odpowiedź jak dostaniesz. Będziemy wtedy działać pisząc kolejne pisma tak, by przyjęto pierwszy sposób interpretacji, wytykając wady drugiego ;-)

Tytuł: Odp: Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd
Wiadomość wysłana przez: mplonski w 17 Mar 2010, 21:07:56
Odpowiedź pewnie będzie negatywna. Tu jest nieco problemów prawnych.

Spodziewałem się tego i też niecierpliwie czekam na odpowiedź. Lubię dostawać najpierw jakieś ciekawostki, a potem pokazywać ludziom, że czasem nie do końca piszą prawdę.

Cytuj
Kontrapasa nie można wytyczyć, gdy jest parkowanie przy krawędzi jezdni. Dobrze, że nawet o niego nie prosisz.

jak dla mnie to wytyczanie kontrpasa w Alei Wojska Polskiego jest lekko bez sensu - natężenie ruchu jest zbyt małe. gdyby jeździło więcej aut, można by dać kontrpas przy terenach zielonych i odgrodzić go separatorem i słupkami w kilku miejscach, ale patrząc na tamtejszy ruch samochodowy i rowerowy nie jest to potrzebne.

Nowowiejska z kolei i tak ma małe natężenie ruchu, a rowerzysta dzieliłby pas tylko z tramwajami, a więc segregacja ruchu kontrpasem jest zbędna.

natomiast na Nowogrodzkiej albo spokojnie da się przejechać, albo wszystko stoi, także w sumie omija się stojące auta, a szerokość ulicy nie do końca pozwala na kontrpas.

w sumie teraz wpadłem na pomysł, aby zrobić kontrpas na Mazowieckiej (tzn po stronie wschodniej) odgrodzony separatorem i słupkami w kilku miejscach, ale urzędnicy nie są jeszcze chyba na to gotowi.
Tytuł: Odp: Dopuszczenie ruchu rowerowego pod prąd
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 18 Mar 2010, 21:17:36
Odpowiedź pewnie będzie negatywna. Tu jest nieco problemów prawnych.

Spodziewałem się tego i też niecierpliwie czekam na odpowiedź. Lubię dostawać najpierw jakieś ciekawostki, a potem pokazywać ludziom, że czasem nie do końca piszą prawdę.

Nie będziesz zawiedziony ;-)