Warszawska Masa Krytyczna
Inne sprawy rowerowe => Sprzęt => Rowery Poziome => Wątek zaczęty przez: Mhrok w 11 Lut 2012, 11:29:42
-
Widzę, że powstał specjalny dział - to i musi powstać mój wątek. Będzie tutaj mniej technicznie niż na poziome.pl a bardziej w formie relacji z frontu.
To po kolei, co chcę mieć:
rower poziomy SWB z sterowaniem nadsiodłowym
- Amortyzacja tyłu
- Koła 20" i 26"
- Rama stalowa - tutaj krótki komentarz, dlaczego stal... bo taniej i łatwiej obrabiać ;)
Co mam:
- Ramę na części
- początki projektu
- Manetki Shimano SL-M430
- Tylna przerzutka RD-M390
- Korba FC-M431
- Trzy łańcuchy CN-HG53
Czekam na fotelik i szukam intensywnie widelca (sztywny z pivotami na 1" ahead) - tzn. szuka się.
Czekam też na przypływ gotówki na tylne koło, przednie koło i damper. Część z tych części jest już wybrana i czeka na mnie ;D
Dziś może jakiś wstępny rys ramy wytworzę, to się pochwalę.
-
Dobra, to po prawie 10 stronach na forum.poziome.pl czas na aktualizację tutaj:
Zdecydowałem, że pierwsza wersja będzie jednak z aluminium oraz będzie klejona - wykorzystam obecność doświadczonego w tej kwestii Raffiego :)
Ostatnio wypatroszyłem hulajnogę jakąś, mam z niej kółka, łożyska (do wymiany) oraz (najważniejsze) kierownicę rozsuwaną (regulowanej długości).
Do tego pewnie na początku przyszłego tygodnia zostaną zamówione fotelik i przedni amortyzator(cholerstwo drogie - 329zł).
Aktualny projekt ramy, już wiem, że kilka rzeczy będzie zmienione:
(http://[size=78%]http://puu.sh/kdzS[/size].jpg)(http://puu.sh/kdzS.jpg)
-
Zdecydowałem, że pierwsza wersja będzie jednak z aluminium oraz będzie klejona - wykorzystam obecność doświadczonego w tej kwestii Raffiego :)
Służę wiedzą i doświadczeniem.
przedni amortyzator(cholerstwo drogie - 329zł)
Seba Ci kiedyś pokaże co to znaczy drogi amortyzator, bo widać masz w tej kwestii do nadrobienia ;)
-
przedni amortyzator(cholerstwo drogie - 329zł)
Seba Ci kiedyś pokaże co to znaczy drogi amortyzator, bo widać masz w tej kwestii do nadrobienia ;)
Najpierw zaproponowali mi taki 20" karbonowy - za ledwie 1300zł. To faktycznie, taniocha :d
-
przedni amortyzator(cholerstwo drogie - 329zł)
Seba Ci kiedyś pokaże co to znaczy drogi amortyzator, bo widać masz w tej kwestii do nadrobienia ;)
Najpierw zaproponowali mi taki 20" karbonowy - za ledwie 1300zł. To faktycznie, taniocha :d
1300zł to też taniocha ;) Tu masz Monstera w promocji za 3k PLN (http://pro-bike.pl/produkty/item_2780_widelec_marzocchi_monster_t200.html). Super monstera nie znalazłem, ale ponieważ ma 10cm większy skok i kosztuje pewnie jeszcze o jakieś 1-2k więcej. A tu masz leciutki RS SID za 4 kafelki (http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_amortyzator-sid-xx-wc-dual-air-2011-ROCK-SHOX__P_53181761-53010001__PZTA_1__PD_53010585.html). I to też nie jest ostatnie słowo producentów ;) Seba by pewnie znalazł lepsze i droższe :D
A 300złotych? Tyle to niektórzy płacą za dwa koszyczki na bidon (http://www.wertykal.com/pl/p/Colnago-koszyk-bidonu-carbon/721). Tysiaczek? To akurat by kupić kierownicę szosową (http://www.wertykal.com/pl/p/3T-ERGOSUM-TEAM/25) i to też wcale nie taką najdroższą. W cenie 1300zł do kierownicy możesz dorzucić jeszcze dwa takie kółeczka do przerzutki (http://vincere.nazwa.pl/sklep/index.php?p806,ceramiczne-kolko-przerzutki-model-1-swiss-comp-11t-zlote) i na przykład kilka śrubek z tytanu (http://vincere.nazwa.pl/sklep/index.php?k37,sruby-tytanowe) lub zacisk sztycy (http://smud-carbon.eu/obejmaCL.html) :P
Jeżeli chodzi o części rowerowe, to only sky is the limit. Można dać 3800 za piastę (http://www.soul-kozak.com/sklep/rear-piasta-tylna-mnetic-p-82.html),
-
No i mam główkę ramy, jutro dostanę sztuciec i fotel, do tego przyjdzie przerzutka przednia. Czyli jedynymi brakującymi częściami z osprzętu będzie tylne koło i hamulce. Z tylnym kołem się wstrzymam i najwyżej użyję koła od piona, bo planuję zakupić identyczne i tak.
Czyli teraz kupić materiały na ramę i zrobić ramę ;D
-
heh to rób od razu dwie albo i 3 :P potem możesz poporstu sprzedać :)
ja jako że nie mam zdolności manualnych w ogóle to muszę się zadowolić ramą którą dostałem :) swoją drogą i tak mi się podoba ale może kiedyś też zapragnę przesiąść się na SWB ewentualnie mieć rame SWB:) napisz ile Cie planuje wynieść taka rama:P to może zapłacę za drugą ;)
-
Tak naprawdę to nie wiem ile wyniesie. Jeszcze nie mam ukończonego projektu na ostatni guzik.
Nie wiem ile spoiwa pójdzie, a co za tym idzie ile będę musiał go kupić. Co ja wiem w ogóle?
-
wiesz więcej niż ja ja nawet nie wiem czym się klei aluminium :) taki gigantyczny superglue ?:P
to zapisuj dokładnie co ile czego kupiłeś potem może ktoś inny (patrz ja) wykorzysta tą wiedzę :> swoją drogą Raffi ma faktycznie łeb jak sklep w tej materii :)
-
Jeszcze nie mam ukończonego projektu na ostatni guzik.
A kiedy planujesz mieć? Tak pytam z ciekawości, bo już kilka tych terminów było, a sam wspominałeś że warto Ci czasem dac motywującego szturchańca ;)
Nie wiem ile spoiwa pójdzie, a co za tym idzie ile będę musiał go kupić.
A czym ostatecznie zdecydowałeś się spajać? Spoiwo brzmi strasznie tajemniczo :D
swoją drogą Raffi ma faktycznie łeb jak sklep w tej materii :)
Praktyka, praktyka. A moja wiedza i tak jest bardzo wąska i ograniczona do aluminium i epoksydów. Plus ogólna, wcale niezbyt szczegółowa wiedza o geometrii ram i doborze osprzętu.
Naprawdę im więcej się uczę o rowerach, tym bardziej zdaję sobie sprawę o ilu rzeczach wciąż nie mam bladego pojęcia ;)
-
A kiedy planujesz mieć? Tak pytam z ciekawości, bo już kilka tych terminów było, a sam wspominałeś że warto Ci czasem dac motywującego szturchańca ;)
To nie jest kwestia tego, że mi się nie chciało, tylko zakończeniem projektu nazywam moment, w którym będę miał widelec i fotel i będę mógł to pomierzyć i przymierzyć się, nie chcę zostać zaskoczonym jakąś niespodzianką z tej strony. A widelec i fotel dotrą jutro ;)
A czym ostatecznie zdecydowałeś się spajać? Spoiwo brzmi strasznie tajemniczo :D
Spoiwo brzmi tajemniczo, taki był plan.
Praktyka, praktyka. A moja wiedza i tak jest bardzo wąska i ograniczona do aluminium i epoksydów.
Planuję wykorzystać Twoją wiedzę i doświadczenie w kwestii aluminium i epoksydów i sklecić ramę z użyciem właśnie tych specyfików z różnymi dodatkami, na przykład włóknem węglowym. Ale to już wiesz ;)
-
Planuję wykorzystać Twoją wiedzę i doświadczenie w kwestii aluminium i epoksydów i sklecić ramę z użyciem właśnie tych specyfików z różnymi dodatkami, na przykład włóknem węglowym. Ale to już wiesz ;)
Niby wiem, ale mogło się zmienić, więc wolałem zapytać. Na etapie projektu nie ma rzeczy niemożliwych, a koncepcja już kilka razy Ci się zmieniała.
-
Ha! Mam fotel i sztuciec. Pamiętajcie, nie pakujcie jednego w drugie bez odpowiednich zabezpieczeń, sztuciec leżał tak jakby wewnątrz fotela i zrobił rysy rurą sterową...
-
Ha! Mam fotel i sztuciec. Pamiętajcie, nie pakujcie jednego w drugie bez odpowiednich zabezpieczeń, sztuciec leżał tak jakby wewnątrz fotela i zrobił rysy rurą sterową...
Ja bym odesłał zniszczony fotelik, bo to ewidentna wina sklepu.
-
No i mam profile na wahacz oraz już zrobione haki(uwaga, zdjęcie robione wiertarką):
(http://dl.dropbox.com/u/14904054/rower/2012-04-21%2020.21.07.jpg)
-
Czemu mi się zdaje, że prawy hak jest wyższy od lewego w miejscu zasadniczego haka?
-
Chodzi ci o to, że nad osią jest więcej aluminium? Bo tak jest.
-
Tak, o to właśnie. A dlaczego tak te haki zostały wycięte?
-
Bo po drodze wycinając górę tego mniejszego popełniłem kilka błędów w wycinaniu ;)
-
Może warto wyciąć jeszcze raz? kwestia wytrzymałości w używaniu, poza tym nie wiem jak one będą powiązane z ramą, ale żeby Ci nie wyszło, że jeden będzie niżej niż drugi, bo będziesz miał koło pod kątem.
-
To jest 10mm aluminium...
Będą one wsunięte w profil wahacza. A wycinać nie mam w czym... skończyła mi się blacha ;)
-
10mm na wysokość czy na grubość? Teraz już pytam tylko z ciekawości, bo i tak wytrzyma.
-
Właśnie zmierzyłem, przypadkiem trochę wyszło mi w przekroju 10x10mm, w najcieńszym miejscu oczywiście ;)
-
A, to kawał mela, nie masz o co się martwić.
-
Dokładnie, a różnica w wysokości nie będzie miała żadnego znaczenia użytkowego. Poza większą waga jednego haka ;-)
Bardziej się zastanawiam gdzie dasz otworki M5 by móc sobie zamontować bagażnik lub błotniki. Nad i z tyłu haków trochę mało miejsca. A te otwory zwykle robi się nad osią i nieco z tyłu:
(http://bzaborow.org/galer/photo/filename/25199/norm/DSCN3127.JPG.31425.0.jpg)
A jak już o wadze: Nie jest złym pomysłem ponawiercać haki. To nie tylko zmniejsza wagę, ale i zwiększa powierzchnię klejenia/laminowania:
(http://bzaborow.org/galer/photo/filename/74733/norm/DSC_9910.JPG20110508-3915-13rsa57-0.jpg)
-
Ha!
Mam profile na ramę. Zaczynam powoli przygotowywać miejsca połączeń, docinać i takie tam.
-
Podliczaj całą konstrukcję. Byś potem mógł podać wartość pracy.
-
Podliczaj całą konstrukcję. Byś potem mógł podać wartość pracy.
To Ci mogę podać od ręki: W kosztach materiałów wyjdzie jakieś 500, może 800zł. Z kosztami pracy będzie ze 4000 zł.
-
Zrobione dziś:
łączenia bom-główka ramy- profil główny ramy oraz zrobiony otwór na oś wahacza.
Jutro wahacz i profil zafotelowy, potem zrobienie stojaka do tego wszystkiego i ostateczne pasowania. Potem zakup włókna węglowego. :)