Autor Wątek: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik  (Przeczytany 33481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik
« Odpowiedź #45 dnia: 21 Cze 2012, 10:05:33 »
No to dodam jedynie, że (moim skromnym zdaniem) EW nadaje się na obciążenia max. 10 kg.
Więc śpiwór, karimata, może namiot jeśli lekki i ew. jakaś ciepła kurtka.
Inaczej mówiąc rzeczy lekkie choć mogą być objętościowo duże.
Gdzieś na trasie, kiedy zjedliśmy już połowę konserw i wypiliśmy połowę wody
można pokusić się o zamianę koła i niech coś najlżejszego jedzie na flaku.
Resztę przerzucamy na rower.
A jaką masz alternatywę?  ;)

To trochę bez sensu. Kupować EW, obciążając się dodatkowo kilkoma kilogramami a wszystko po to aby zabierać mniej niż do sakw i jeżdzić wolniej niż sakwami.
Mówisz, że przerzucasz rower. Co, gdzie i w jaki sposób. Nie mów ogólnikami.
Alternatywę do jazdy na flaku... :o Wymiana dętki ;D ;D ;D

A oto kilka opinnii użytkowników EW...

http://narowerze.info/index.php?option=com_kunena&func=view&catid=13&id=906&Itemid=331

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik
« Odpowiedź #46 dnia: 21 Cze 2012, 10:22:57 »
Chyba jednak z jednokołówką to ty nie jeździłeś.
Chciałbym zobaczyć cię na EW z 30 kg ładunku.  :) ;D :D

Co prawda to nie było do mnie, ale zdarzało mi się wozić 30kg ładunku na EW. Choć faktycznie nie jest to najlepszy pomysł (przyczepka próbuje prowadzić rower) to jestem żywym dowodem na to, że się da.


Na prostym gładkim asfalcie nie przekraczasz 15 km/godz.

Yes we can. Przy 57km/h na równej drodze nawet mocno nie buja rowerem ;) Ale na nierównej radzę nie próbować ;)


Do tego jeszcze sztywność widelca.
Z tego co się EW przyjrzałem to nie jest powalająca.

Zdecydowanie nie jest i to poważna wada konstrukcyjna, której NIE DA SIĘ wyeliminować. Jednym z założeń konstrukcyjnych tej przyczepki jest giętki widelec, bez tego byś jej nie zaczepił do roweru. Chcąc poprawić sztywność trzeba by zmienić wszystko to, co EW czyni EW.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

GFM

  • Gość
Odp: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik
« Odpowiedź #47 dnia: 21 Cze 2012, 11:31:24 »
http://allegro.pl/przyczepka-do-roweru-bagazowa-fv-raty-i2419140859.html
Moja konstrukcja jest dodatkowo resorowana. A poniżej EW.
http://allegro.pl/extrawheel-przyczepka-rowerowa-voyager-solo-oem-rt-i2399872116.html

Porównajcie sami.
Uwaga - tego EW sprzedają bez koła.
p.s. nie mam z tymi aukcjami nic wspólnego.
« Ostatnia zmiana: 21 Cze 2012, 11:34:41 wysłana przez GFM »

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik
« Odpowiedź #48 dnia: 21 Cze 2012, 12:12:38 »

Porównajcie sami.

Porównuję. Przyczepka waży 8 kg. To bardzo dużo. Dokładając 30 kg wyposażenia mamy blisko 40 kg do ciągnięcia.

EW jest 2 razy lżejszy ale razem z kołem będzie kosztować ponad 700 pln a za taką kasę można mieć prawie komplet sakw Ortlieba.


Offline wiki

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik
« Odpowiedź #49 dnia: 18 Lut 2014, 08:40:55 »
Jeśli negujecie użytkowanie przyczepek rowerowych na "kontynencie europejskim" to zapadła mi w pamięci taka scena- na swoim Camino Frances na rowerze (przejechałem jakieś 900 km w 15 dni w lipcu 2013 r.) na podjeździe na Monte do Gozo 1)na rowerze matka z dzieckiem w foteliku, 2)chłopiec jakieś 10 lat na swoim rowerze 3)a na końcu ojciec z przyczepką rowerową 2 kołową, w niej klamoty (namiot, śpiwory, sakwy itp.) no i tu mnie ścięło- w przyczepce siedział dorosły seter, no jakieś 25 kg wagi. Rodzina wyglądała na przejechane kilkaset km.

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik
« Odpowiedź #50 dnia: 18 Lut 2014, 20:58:56 »
Podobny zestaw rowerowo-osobowy już widziałem tylko w znacznie większym wykonaniu
1. Ona w pełni obładowana sakwami
2 Synek nastoletni w pełni obładowany sakwami
3. Kilku latek z sakwami tylnymi
4. On na tandemie z kilkulatkiem z sakwami i przyczepką i ... psem

Także podróżowali ale ich dzienne dystanse nie były większe niż 30 km w dodatku jeżdzili z bagażem co drugi dzień.

Tak więc jeśli nie masz zamiaru pokonywać więcej jak 80-100 km dziennie codziennie to możesz śmiało wchodzić w przyczepkę. Większe dystanse raczej przyczepke eliminują chyba, że konstrukcja roweru wyklucza sensowne obładowanie się sakwami.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik
« Odpowiedź #51 dnia: 19 Lut 2014, 09:42:46 »
Tak więc jeśli nie masz zamiaru pokonywać więcej jak 80-100 km dziennie codziennie to możesz śmiało wchodzić w przyczepkę. Większe dystanse raczej przyczepke eliminują chyba, że konstrukcja roweru wyklucza sensowne obładowanie się sakwami.

Mój rekord z przyczepką dwukołową to jakieś 250km w ciągu doby. Składało się na to jeżdżenie po Warszawie, Warszawska Masa, wyjazd do Lublina nocą i Masa w Lublinie. W przyczepce była zabudowa audio (słynny "Kredens") o masie około 60kg. Zestaw miał dwie duże flagi, co by opór powietrza był odpowiedni. To tyle na temat "większe dystanse przyczepkę eliminują" :P


Co się zaś tyczy wyboru sakwy-EW-przyczepka dwukołowa, to sprawa jest prosta jak włosy Mongoła. Jak nie musisz brać przyczepki - bierz sakwy. Tańsze i lżejsze są, nie ma z nimi wielu problemów, które są z przyczepkami.

Jak masz do przewiezienia coś dużego, co nie włazi do sakw, ani na bagażnik (dotyczy to też np. dwójki dzieci) - bierz dużą przyczepkę dwukołową. Nie jest wygodna, stawia spore opory, ale za to zmieści duży bagaż (nie koniecznie duzy wagowo, może być duży rozmiarowo i lekki) który nie zmieściłby się na rowerze.

EW to zaś wybór dla kogoś, kto nie może zamontować normalnych sakw do roweru (rowery z pełnym zawieszeniem i takie, do których nie da się doczepić bagażnika), albo jedzie na Syberię i bagaże nie mieszczą Mu się w sakwy przy rowerze i potrzebuje dorzucić sobie jeszcze dwie sakwy gratów. W innych przypadkach EW nie ma sensu - jest bardziej kłopotliwa od sakw i mniej ładowna od dużych przyczepek.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Marcin:)

  • Nowicjusz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik
« Odpowiedź #52 dnia: 20 Lut 2014, 14:25:34 »
Jeździłem kiedyś z sakwami, później zbudowałem dużą przyczepkę 2 kołową, o wymiarach 110 na 89cm (czy coś koło tego) i jestem bardzo zadowolony. Ile tam można rzeczy władować i ile mniej rowerem buja niż z sakwami. Trasę około 220km pokonałem z kumplami w ciągu 13h. A w przyczepce miałem bagaże na miesiąc wakacji + dużo wody + akumulator 7ah.  Paradoks przyczepki polega na tym, że o ile przy małym ciężarze jedzie się z nią ciężej niż z sakwami, to przy większym już przyczepka jest lepsza.

Do mojej mogę śmiało ładować 30kg, powyżej 30 - 50 zaczyna już bujać rowerem przy każdym ruchem kierownicy.

Zawsze jeździłem z kimś, więc miał kto mi pomóc wsadzić przyczepka do pociągu (przy starych pociągach, wchodzi tylko bokiem). Znoszenie - wnoszenie przyczepki po schodach na dworcach, to też nic ciekawego. A najwięcej stracha jest na ruchomych schodach ;-)

Miałem porównaniej mojej do ew i nigdy, ale to nigdy bym nie kupił przyczepki jednokołowej.

Offline wit

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Przyczepka vs Sakwy i Bagażnik
« Odpowiedź #53 dnia: 18 Mar 2014, 06:52:14 »
Cóż, mogę potwierdzić zalety (niezbyt  drogiej) przyczepki 2-kołowej. Zrobiłem z nią 2 2-tygodniowe wyjazdy, takie po 40-60 kilometrów dziennie, gdy wiozłem nią wszystko dla 3-osobowej rodziny, włącznie z namiotem i całym spaniem. Oczywiście, że się toto czuje za sobą, holowałem szosówką, więc musiałem przewidywać, bo hamowanie jest wtedy słabe. Ale rozwiązanie jest naprawdę ok i zamierzam je stosować w kolejnych latach.