Warszawska Masa Krytyczna
Inne sprawy rowerowe => Sprzęt => Wątek zaczęty przez: MasterTM w 31 Lip 2013, 22:31:32
-
Witam po dłuższej nieobecności :) Jako, iż udało mi się w końcu wybudować nowy rower, chciałbym go Wam tutaj zaprezentować ;) Moje pierwsze myśli po zbudowaniu przez znajomego pierwszego egzemplarza były takie, aby pojechać nim na Masę. Niestety, jak się okazało w drodze powrotnej, ciężko rozpędzić się powyżej 10km/h (V-max jak na razie 12) i na dłuższe dystanse rower się nie nadaje (16km przejechaliśmy w nieco ponad 2 godziny...) Zanim opowiem resztę - oto on:
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/q72/s720x720/1094954_693059337375982_784978101_n.jpg)
Zamysł jego zbudowania powstał dlatego, iż w Polsce raczej nikt nie ma, natomiast na zlotach w USA jest to już norma :) Teraz może krótko o specyfikacji:
Felgi - Borbet BS 16x9J
Opony - Good Year Eagle F1 205/45 R16
Piasty - Opel Astra I
Rama - własnej konstrukcji, stalowa
Lakier - 086 BMW - Schwarz
Przednie koło i napęd - jakiś niemiecki monocykl :)
Kierownica - BMXowa
Stery - Neco
Krzesło - made by IKEA :D
Plany na przyszłość: Polerka rantów felg, oklejenie, szersza opona na przód.
Czekam na opinie :D
-
Oryginalny, jednak nie na dłuższe pedałowanie, czyli taki bardziej na pokaz.
-
Pomysł zdecydowanie w dobrą stronę, natomiast można by wzorem rowerów flevobike umieścić suport wyżej i połączyć go z przednim kołem za pomocą przekładni łańcuchowej, wtedy rower zyskałby przełożenie oraz wolnobieg:) Chociaż to nie brak przełożeń jest odpowiedzialny za niską prędkość jazdy, a opory ruchu opon:)
-
Gratuluje pomysłu :)
ja to jednak bym pokombinował aby zrobić napęd na tył, na pewno prędkości się zwiększą, tym bardziej że powinny być przerzutki ...
-
Fajne!
Tylko jedno pytanie: jak się tym steruje, skoro pedały są zamontowane na sztywno na przednim kole?
@adriansocho:
Brak możliwości przekroczenia 125obr./min nie wygląda mi na problemy z oporami toczenia ;). Przy takiej kadencji też miałbym problemy, bo nogi odleciałyby mi w kosmos.
-
Tylko jedno pytanie: jak się tym steruje, skoro pedały są zamontowane na sztywno na przednim kole?
Pytasz o wrażenia z jazdy? Czy może pytasz, jak to w ogóle jest w stanie zakręcać? Bo brzmienie Twojego pytania sugeruje to drugie... co wydaje mi się być dosyć jasno wyjaśnione w pierwszym poście.
-
Jak fizycznie może skręcać to widać na zdjęciu. Nie bardzo natomiast wyobrażam sobie jednoczesne skręcanie i pedałowanie.
-
Zgaduję, że wygląda to mniej więcej tak: http://youtu.be/f74N7r9nLB0?t=50s
-
Dzieki za mile slowa :) Otoz opory toczenia nie sa wcale takie duze i niska predkosc spowodowana iest brakiem przelozen. Powyzej 10km/h pedalowanie przypomina bieg chomika w kolowrotku ;D Co do pytania o skrecanie: A miales za malolata trojkolowy rowerek? :) Skrecanie i pedalowanie jest jak najbardziej mozliwe. Skret oczywiscie nie jest gigantyczny, ale wystarczajacy na ulice. Nielugo filmy :)
Jesli chodzi o temat przekladni, wiele osob juz mi to mowilo, ale produkuje sie tak, gdyz to ja nie byc rower do zasuwania i na wycieczki, tylkoaby sie wyczilowac, polansowac i zrobic sobie Powolny Objazd Miasta :D Poza tym.. Wyobrazcie sobie, ze taki pojazd jedzie 30km/h... I wtedy pojawia sie pytanie, jak wyhamowac maja 85 procent masy z tylu :D Co do lansu... momentami czuje sie jak jakis celebryta.. ;D
-
... Poza tym.. Wyobrazcie sobie, ze taki pojazd jedzie 30km/h... I wtedy pojawia sie pytanie, jak wyhamowac maja 85 procent masy z tylu :D Co do lansu... momentami czuje sie jak jakis celebryta.. ;D
zainstalować hamulce tarczowe :)
-
Co do pytania o skrecanie: A miales za malolata trojkolowy rowerek? :) Skrecanie i pedalowanie jest jak najbardziej mozliwe.
Właśnie nie miałem. Zacząłem od sprzętu - chyba Rometu - z normalnym układem napędowym i doczepianymi kółkami. Ale za to miał nawet kierunkowskazy! ;)
Skret oczywiscie nie jest gigantyczny, ale wystarczajacy na ulice. Nielugo filmy :)
Czekam zatem na filmy. Lepiej będzie wszystko widać.
Poza tym.. Wyobrazcie sobie, ze taki pojazd jedzie 30km/h... I wtedy pojawia sie pytanie, jak wyhamowac maja 85 procent masy z tylu :D
Pakujemy do wozu dwa akumulatory samochodowe na stalowej linie, i gdy trzeba hamować, wyrzucamy je za burtę ;).
-
Niestety, póki co czekam na naprawę, gdyż przed siedziskiem na łączeniu pękła rama (podczas palenia gumy :D). Jutro/pojutrze powinienem odebrać rower ze wzmocnioną konstrukcją.
-
Pomysłowo i to bardzo , ale chyba średni komfort jazdy ;)
-
Pomysłowo i to bardzo , ale chyba średni komfort jazdy ;)
Szczerze? O niebo bardziej komfortowo, niż w tradycyjnym rowerze :)
-
Pomysłowo i to bardzo , ale chyba średni komfort jazdy ;)
Tak mi się przypomniało: http://forum.poziome.pl/index.php?topic=363.msg29434#msg29434
Przez ostatni tydzień codziennie słyszę pytanie/stwierdzenie - a to chyba niewygodne co? Zadaje wtedy pytanie - a siedziałeś kiedyś w fotelu - odpowiada zdziwiony - no tak - i co niewygodnie było?
-
Witam ponownie, znowu mnie tu dawno nie było ;D Rama szybko została pospawana i wzmocniona, więc teraz już nie ma szans na taką awarię. Przy okazji powrotu do domu zostałem sfilmowany przez prowadzącego fanpage Warsaw Spots na popularnym fejsie i oczywiście filmik ten się ukazał, więc jeśli chcecie zobaczyć, jak wygląda to w ruchu (akurat w dość szybkim ruchu, bo miałem do przejechania ok. 14 km :D), kliknijcie tutaj: https://www.facebook.com/photo.php?v=423857837723974&set=vb.345291958913896&type=3&theater :)
-
jak dla mnie mistrz :)
-
Wygląda fajnie, ale... jazda po lewej stronie podwójnej ciągłej, do tego przed zakrętem, i jeszcze w tym czasie filmując... ręce opadają.
-
Mnie rozwalił ten "tygrys miniaturka" w aucie :D
-
Siema!
Po zimowej nieobecności powodowanej zimą oraz pracą (kurierzy jednak nie mają za dużo czasu w tygodniu...) powróciłem. Rowerek stał przez zimę bez kół. Zostały one wyrównane, pomalowane i spolerowane, więc teraz jest już konkret ;) Do tego są węższe opony, tym razem 195/45 R16 (poprzednio było 205/45 :D). Naciąg też już wygląda całkiem zacnie :) Zresztą zobaczcie sami :D Pierwszy dzień jazd w tym roku już za mną :D
(https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10365445_883321895016391_209362407183108237_o.jpg)
Plany na najbliższe tygodnie związane z projektem:
-Oklejenie (tylko naklejki w stylu "szeroko i nisko, jak mówi pismo" albo "nie trąb poj*bie, bo jadę na glebie" :D)
-Konkretniejsza opona z przodu. Ta jest za wąska i poza tym już się kończy
-Pomyślimy też nad wyższą kierownicą.
-
Pogratulować rowerku... . Ot sztuka dla samej sztuki bo nie widzę najmniejszego sensu w jego codziennym użytkowaniu. Tylko jakaś okazjonalna zabawa.
-
Zastosowanie praktyczne: legalna jazda jezdnią nawet przy obecności DDR ;).
-
Zastosowanie praktyczne: legalna jazda jezdnią nawet przy obecności DDR ;).
Mam jeszcze kilka innych pomysłów:
-Spokojna i bezstresowa jazda lewym pasem mostu Poniatowskiego (prawy to buspas).
-Parkowanie na jezdni "tylko na chwilę" blokując wyjazd autu parkującemu nielegalnie na DDR obok ;)
-Jazda tam, gdzie stoi zakaz wjazdu rowerów B-9 (pojazd wygląda na szerszy niż 90cm, a więc jest WÓZKIEM ROWEROWYM)
Jeszcze kilka innych zastosowań pewnie się znajdzie ;)
-
Mam jeszcze kilka innych pomysłów:
-Spokojna i bezstresowa jazda lewym pasem mostu Poniatowskiego (prawy to buspas).
O tak... Byłoby to niezapomniane przeżycie!
-
Pogratulować rowerku... . Ot sztuka dla samej sztuki bo nie widzę najmniejszego sensu w jego codziennym użytkowaniu. Tylko jakaś okazjonalna zabawa.
Jego sens w codziennym użytkowaniu jest taki, iż pomaga się wychillować po całym dniu, a przy okazji zrobić małe show na mieście... czasem i nie takie małe :D
-
ostatnio oglądałem program bodajże "Jak to jest zrobione" lub coś podobnego
i w tym programie pokazywali przerzutkę dla monocykla,
może dla większego komfortu jazdy a i pewnie prędkości warto się nad takim ustrojstwem zastanowić ??
(http://jednokolo.pl/wp-content/uploads/2012/03/Shlumpf-przerzutka-do-monocykla.jpg)
-
ostatnio oglądałem program bodajże "Jak to jest zrobione" lub coś podobnego
i w tym programie pokazywali przerzutkę dla monocykla,
może dla większego komfortu jazdy a i pewnie prędkości warto się nad takim ustrojstwem zastanowić ??
Nie przy takich oponach. One generują zbyt duże opory toczenia. Przy oponkach 1,5 cala to miałoby sens ale wówczas wrażenie byłoby nikłe.