Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Moje miasto... Warszawa

Most Poniatowskiego

(1/1)

vit:
Warszawska Masa Krytyczna postanowiła (po raz setny) zapytać Miasto Stołeczne Warszawa o ruch rowerowy na Moście Poniatowskiego.

Po długich namowach udało się wstawić ten temat do agendy spotkania.
Jeżeli macie jakieś fajne pomysły na tą bardzo ważną przeprawę - napiszcie.
Ograniczeniem jest to, że most jest zbytkowny i kąserwator go pilnuje, tramwaje nie pojadą raczej innym mostem, a my środkiem ;) , dla samochodów nie da się go zamknąć zupełnie, bo jeden prominentny członek Masy jeździ tym mostem i nie :P

Tak zupełnie poważnie: wrzućcie Wasze pomysły poniżej, albo wyślijcie na kontakt@masa.waw.pl
Czasu nie ma wiele - ostatecznie od co najmniej 15 lat nic się nie zmieniło, więc czas do dziś, koniec dnia :P

Postawiliśmy informację na FB, o tutaj JA zapomniałem, sorry.

fottoman:
WiTam :)

jedyne rozsądne rozwiązanie to wpuścić rowery na BusPas(np malując tam po części wspólny pas rowerowo-autobusowy), nikt tam nic nie dobuduje ani nic podobnego.

Franc:
Za - rowery na buspas! Dla ułatwienia, autobusom namalować linię jednostronnie przekraczalną, więc, jak na lewym nie będzie korka, to sobie spokojnie wyprzedzą rowerzystę, a jak będzie korek, to i tak będą jechać za rowerzystą szybciej niż w korku. Jak się zrobi dziura w korku, to spokojnie wyprzedzą. Można dać rowerzystom uwagę o ułatwianiu wyprzedzania.

YouRoo:
Pozostawić bus pas jak jest i pas dla aut.
Tramwaje sobie. Nie interesują Nas.
Wyznaczyć ruch pieszy wyłącznie po stronie południowej mostu.
Wyznaczyć ruch rowerowy wyłącznie po stronie północnej mostu ( z dopuszczeniem ruchu pieszego ,ale bez pierwszeństwa dla pieszych) - argumentem dla tego rozwiązania jest fakt iż można dołączyć północną stronę mostu jako bieg rowerowy do istniejącej infrastruktury rowerowej na prawym brzegu (DDR w okolicy Stadionu Narodowego). Pozwoli to do rozwijania infrastruktury na lewym brzegu ,a mianowicie na budowie łącznika między mostem Poniatowskiego, a Nowym Światem ( na którym jest dopuszczony ruch rowerowy). ..., a DDR na ul. Świętokrzyskiej już jest.
 :-)

mp0011:
W Niemczech widziałem dość powszechnie stosowane ukośne krawężniki, umożliwiające wjazd i zjazd na chodnik nawet pod bardzo małym kątem, prosto z jezdni, bez hamowania. Dało by się je zastosować na tym odcinku? Rowerzyści jechali by buspasem, ale mieli możliwość (o ile nie ma pieszych i jest korek) ewakuować się na chodnik i autobus puścić, a potem wrócić na buspas?

Z resztą... buspas ma tam 600m, więc przejedzie się go w 2 minuty. I przez tyle czasu ile tam jeżdżę, jeszcze nie zdarzyło się żeby mnie jakiś autobus wyprzedził. W sensie, nie żeby nie mógł bo się nie mieści, po prostu nie jeżdżą tamtędy aż tak często.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej