Autor Wątek: Budują zjazd przy moście Gdańskim  (Przeczytany 21734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Maj 2011, 21:22:33 »
Na biedronce ?    ;)
To "Biedrona" nie "biedronka".  >:(

Przepraszam najmocniej że obraziłem twój rower  :)
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #31 dnia: 17 Cze 2011, 12:46:59 »
Dziś dostawiano barierki.
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Szakal

  • Gość
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Cze 2011, 12:50:24 »
Cytuj
Dziś dostawiano barierki.

:(

Trudno kilometry w nogach dojdą.

Szakal

  • Gość
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #33 dnia: 27 Cze 2011, 09:37:23 »
                                                                                         
Dodano znak informujący o kierunku dojazdu do mostu dostawiono barierki.

Offline qwerJA

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 301
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #34 dnia: 27 Cze 2011, 22:26:15 »
Już tamtędy jechałem.
 
To teraz jeszcze ładne kwiatki zasadzić.
 
Gdy się jest lekkoatletą zawsze można wnosić swój rower po schodkach, albo po nich zjeżdżać, ja nie zamierzam :)
Tomek jestem

" Warszawa to piękne miasto,
   tylko ludzie są . . .  "

Rano1

  • Gość
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #35 dnia: 30 Cze 2011, 11:48:42 »
Ścieżki dla rowerzystów powinny być projektowane dla wszystkich użytkowników dwóch kółek, nie tylko dla "górali", dałnhilowców i frirajderów.

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #36 dnia: 28 Maj 2013, 18:41:32 »
Na FB Pełnomocnika pojawił się do konsultacji projekt połączenia zjazdu z mostu Gdańskiego (ul. Wendetów) z pasami rowerowymi na Międzyparkowej. Zgłaszajcie uwagi ;)

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Maj 2013, 23:23:18 »
Pełnomocnik działa sobie na swoim ulubionym forum, ja odpowiem na moim ulubionym - nowy wymiar konsultacji społecznych ;)

http://s17.postimg.org/5hf246dhb/kons.jpg

http://postimg.org/image/4smzz7yqf/

P.S. Gdyby ktoś chciał mojego gotowca wziąć i go na FB czy jakoś tam do Pełnomocnika tudzież do innych ważnych osób sforwardować, to proszę bardzo.
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Maj 2013, 08:00:26 »
http://s17.postimg.org/5hf246dhb/kons.jpg
http://postimg.org/image/4smzz7yqf/

Co do łuku na końcu Międzyparkowej to się zgadzam.
Brakuje tez zjazdu ze Słonimskiego z jezdni by można było legalnie na ten DDR wjechać.

Natomiast twoja uwaga "wąski chodnik" sprowadza się do tego by z projektu za kilkaset tysięcy zrobić projekt za kilkanaście milionów z trawersowaniem skarby, potężnymi robotami ziemnymi lub kładką. Owszem, będzie lepiej, ale projekt taki zrobią gdzieś koło 2047 roku :P
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #39 dnia: 29 Maj 2013, 12:07:00 »


http://postimg.org/image/4smzz7yqf/



Niestety ale dla mnie usytuowanie przejazdu tuż za lub na łuku jest bezsensem gdyż wszyscy kierowcy samochodów dostawczych kompletnie nie mają widoczności na DDR. Są dwa rozwiązania.
1. Przejazd powinien być możliwie blisko pasa ruchu drogowego a wówczas widoczność jest w lusterku prawym
2. Przejazd powinien być w oddaleniu od skrzyżowania tak aby pojazd ustawił się prostopadle do DDR.

Oczywiście brak widoczności można zaradzić lustrem sferycznym.

Offline `L`

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 483
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie jeżdżę szybko. Jeżdżę dokładnie.
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #40 dnia: 29 Maj 2013, 21:15:59 »
Co do łuku na końcu Międzyparkowej to się zgadzam.
Brakuje tez zjazdu ze Słonimskiego z jezdni by można było legalnie na ten DDR wjechać.

Natomiast twoja uwaga "wąski chodnik" sprowadza się do tego by z projektu za kilkaset tysięcy zrobić projekt za kilkanaście milionów z trawersowaniem skarby, potężnymi robotami ziemnymi lub kładką. Owszem, będzie lepiej, ale projekt taki zrobią gdzieś koło 2047 roku :P

1. Jeśli będzie podjazd to zawsze lepiej niż tak, jak jest teraz. Ale znowu będziemy mieć sytuację - można było zrobić od razu dobrze ale po co, skoro można wydać teraz trochę mniej pieniędzy i liczyć, że takie rozwiązanie wystarczy, i nie będzie trzeba go za jakiś czas przerabiać.

2. Czy Pełnomocnik odkrywa Amerykę? Bo mi się wydaje, że wnioski o te podjazdy/zjazdy były już wiele razy zgłaszane?

3. Nie jestem pewny, czy w moim pomyśle potrzebne byłoby trawersowanie skarpy albo kładka. Jaka kładka, nie rozumiem - gdzie? Ostatnio tamtędy nie jeżdżę ale z tego co pamiętam i odświeżyłem sobie wizję dzięki google - spadek tych skarp jest na tyle mały, że przy odrobinie chęci da się zrobić prostą trasę punkt-punkt. Tamka jest chyba bardziej stroma. Tak na prawdę stromość tam jest iluzoryczna bo wrażenie takie sprawia wyniesiony most gdański.

4. Co do porównania budżetów to chyba Raffi trochę przesadzasz. Moja propozycja różni się od "pełnomocnikowej" w zasadzie głównie tym, że zamiast wpychać rowerzystów na niebezpieczny odcinek chodnika na wiadukcie puściłbym ruch dołem _po_powierzchni_gruntu_. To kilkadziesiąt metrów ścieżki więcej za barakami Monaru i około 20 metrów więcej przy Zdroju Królewskim (o! ktoś tak jeździ chyba! :P). Oznakowanie raczej nie kosztuje milionów, zazwyczaj?  ;)

Jadąc na masę sprawdzę, czy mi się tylko wydaje, czy taka trasa jest faktycznie możliwa do realizacji.

Znam dylemat - odsuwać DDR od jezdni (separacja i święty spokój - brak parkowania) czy może przysuwać - integrować transport i pozwalać na wybór alternatywnie jezdni. No i nie mam w tym zakresie wyrobionego zdania  ;D
« Ostatnia zmiana: 29 Maj 2013, 21:33:55 wysłana przez `L` »
"governments will use whatever technology is available to them to combat their primary enemy - which is their own population" - Noam Chomsky

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #41 dnia: 30 Maj 2013, 09:10:01 »
2. Czy Pełnomocnik odkrywa Amerykę? Bo mi się wydaje, że wnioski o te podjazdy/zjazdy były już wiele razy zgłaszane?

Nie odkrywa. Ja nawet tego od Niego nie wymagam. W końcu to facet, który nie jeździ na co dzień rowerem. Jakie On może mieć o tym pojęcie?

Najlepiej widać to po tym jak zakończono pasy rowerowe na Tamce ;)


Jaka kładka, nie rozumiem - gdzie? Ostatnio tamtędy nie jeżdżę ale z tego co pamiętam i odświeżyłem sobie wizję dzięki google - spadek tych skarp jest na tyle mały, że przy odrobinie chęci da się zrobić prostą trasę punkt-punkt.

4. Co do porównania budżetów to chyba Raffi trochę przesadzasz. Moja propozycja różni się od "pełnomocnikowej" w zasadzie głównie tym, że zamiast wpychać rowerzystów na niebezpieczny odcinek chodnika na wiadukcie puściłbym ruch dołem _po_powierzchni_gruntu_.
Jadąc na masę sprawdzę, czy mi się tylko wydaje, czy taka trasa jest faktycznie możliwa do realizacji.

Z budżetem faktycznie może przesadziłem, bo myślałem, że chcesz przejść NAD jezdnią, po kładce. A to średnio kosztuje tak ze 30 tys zł za metr bieżący kładki. Idąc dołem, w poziomie jezdni, koszty faktycznie będą znacznie niższe, porównywalne z tym co proponuje Pełnomocnik. Może jednak być trochę robót ziemnych, by tu i ówdzie podciąć skarpę i zachować obowiązujące prawem nachylenie DDR, ale chyba faktycznie nie będzie tego dużo.

Problem w tym, że prowadząc trasę dołem będziesz wypadał rowerem ze zjazdu (może nie mocno nachylonego, ale jednak zjazdu) wprost na przejazd rowerowy o dość słabej widoczności rowerzysta-kierowca. Widoczność ogranicza tam skarpa wiaduktu (raczej nie do ruszenia), jego podpory (zupełnie nie do ruszenia) i zieleń (niby można wyciąć). W każdym razie wiele tej widoczności tam nie poprawisz, bo musiałbyś odsunąć DDR od wiaduktu, a tam dalej to masz jakiś pomnik, który w dodatku jest w zagłębieniu względem terenu.

Testowałem podobne rozwiązanie zbudowane przy Moście Północnym (na Tarchominie) i będę uparcie twierdził, że przejazd rowerowy bez widoczności na końcu zjazdu to jest naprawdę kiepski pomysł. Zwłaszcza, że tą ulicą pod spodem to jednak samochody jeżdżą w sporej ilości.

Już nie mówiąc o tym, że w ogóle dokładanie punktu kolizyjnego z autami i trzech punktów kolizyjnych z pieszymi (tyle chodników przecinasz) w momencie, gdy można pójść górą, to z założenia słaby pomysł. Dlatego właśnie myślałem, że wrysowałeś kładkę i mówiłem o wysokich kosztach tejże.

Osobiście wolę wariant "pełnomocnikowy" górą. Owszem, na kilku metrach masz wąski chodnik na wiadukcie. Ale wiadukt ten obecnie się sypie i pewnie najdalej za 10 lat pójdzie do remontu w ramach którego uda się go poszerzyć. Ruch pieszy na tym chodniku niewielki, a pojechanie nim pozwala uniknąć jednego punktu kolizyjnego z autami (w dodatku ze słabą widocznością) i ze trzech z ruchem pieszym.


Znam dylemat - odsuwać DDR od jezdni (separacja i święty spokój - brak parkowania) czy może przysuwać - integrować transport i pozwalać na wybór alternatywnie jezdni. No i nie mam w tym zakresie wyrobionego zdania  ;D

Holendrzy i Duńczycy mają - uważają, że jakiekolwiek odginanie DDR przed jezdnią jest zabójczo niebezpieczne. Podobnie jak odsuwanie przejść i przejazdów o 5m od skrzyżowania, co u nas robi się "by auta nie stały na przejściu" - bo przecież zatrzymać się PRZED przejściem to dyshonor. Generalnie u nich w miastach nie znajdziesz "odsuwanych" przejść i przejazdów. Mam jakieś kilka tysięcy zdjęć i filmów na potwierdzenie tej tezy ;)

Gdyby to ode mnie zależało, to bym usunął te 5-10 metrowe bufory od skrzyżowania do przejścia, przejazdy i przejścia rysował tuż przy krawędzi skrzyżowania. I zmniejszyłbym łuki na prawoskrętach, by kierowcy nie mogli skręcać przy V>30km/h (dziś na wielu skrzyżowaniach można to zrobić przy 60km/h, co jest zabójcze dla pieszych.

A jak kierowcy nadal nie umieliby się zatrzymać przed przejściem i tam oczekiwać na możliwość włączenia się do ruchu, to polikwidowałbym te zielone strzałki w cholerę, bo to zwykle wtedy sobie nie radzą.

Takie przysuwanie przejść i zmniejszanie łuków ma same zalety- skracają się czasy ewakuacji, co pozwala lepiej zaplanować cykle sygnalizacji świetlnej, skrócić oczekiwanie pieszym i podnieść przepustowość dla aut NARAZ. Dzięki mniejszej powierzchni skrzyżowania można się odsunąć z jezdniami od zabudowań i zieleni, co pozwala zapewnić lepszą widoczność. Poza tym kierowcy ze zbyt dużymi skrzyżowaniami sobie zwyczajnie NIE RADZĄ, zwłaszcza na lewoskrętach, zwłaszcza gdy jest torowisko jakieś.
« Ostatnia zmiana: 30 Maj 2013, 09:13:47 wysłana przez Raffi »
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #42 dnia: 30 Maj 2013, 09:33:07 »
Na zjazd ze skarpy można bardzo prosto zaradzić... wystarczy postawić szykanę. W Dani i Szwecji przed każdym przejazdem przez ulicę z ruchem samochodowym owe szykany istnieją / bez sygnalizacji świetlnej/
 Z początku jest to wkurzające ale w gruncie rzeczy jest to bezpieczne rozwiązanie
- wyhamowuje rowerzystów do prędkości około 10 km/h czyli do prędkości pieszego
- rowerzysta jest dłużej zauważalny dla kierowców
- rowerzysta ma czas na ogarniecie sytuacji przed wjazdem na jezdnię
- szykana zabezpiecza przed wjazdem samochodów na DDR

Offline miroslavka

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 380
  • Płeć: Kobieta
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #43 dnia: 30 Maj 2013, 10:38:59 »
Już mamy podobny przejazd na Podczaszyńskiego http://goo.gl/maps/cCVXf
Postawienie szykan byłoby atakiem na zęby rowerzystów. Z górki i ostre zakręty? 3xNIE. Już lepsze są znienawidzone progi.

Jakby nie tak duży spadek (i brak pierwszeństwa), to rozwiązanie dołem wydaje się fajne. Widać, że skrót już jest wydeptany, więc byłby używany (też przez pieszych). Nie wiem co lepsze, bywam tam od wielkiej wody.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budują zjazd przy moście Gdańskim
« Odpowiedź #44 dnia: 30 Maj 2013, 16:09:52 »
Na zjazd ze skarpy można bardzo prosto zaradzić... wystarczy postawić szykanę.

Genialna propozycja. Zamiast pojechać bezkolizyjnie i bez zwalniania górą, zmuśmy rowerzystę do tego by jechał dwa razy dłużej dołem i po drodze hamował i ustępował pierwszeństwa autom. W relacji od mostu niech hamuje przed podjazdem pod górkę, żeby za łatwo nie miał. W relacji do mostu niech ma szykanę na zjeździe, co pokochają osoby z sakwami i przyczepkami, zwłaszcza jesienią, gdy na ddr spadną śliskie liście i deszcz. Strach mnie bierze, gdy takie "ułatwienia" dla rowerzystów proponują sami rowerzyści :P

Wspominałem już, że wolę wariant bezkolizyjny promowany przez Pełnomocnika? Nie jest idealny, ale przynajmniej nie jest kuriozalny, nie wydłuża czasu przejazdu i nie jest dyskryminujący rowerzystów.


W Dani i Szwecji przed każdym przejazdem przez ulicę z ruchem samochodowym owe szykany istnieją / bez sygnalizacji świetlnej/

Masz może foto? Bo kawałek Danii przejechałem, a nie przypominam sobie żadnej szykany dla rowerów po drodze.

Zwłaszcza prosiłbym o foto z tamtejszych miast, bo jednak ruch turystyczny na szlakach poza miastem to nie to samo co ruch transportowy w miastach.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)