Autor Wątek: Budowa 2 linii metra  (Przeczytany 30524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rano1

  • Gość
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #30 dnia: 04 Kwi 2011, 19:13:37 »
Ciąg jest w bardzo złym stanie, powybijana kostka, duże ubytki, korzenie drzew, i piach. (od strony Syreny jadąc tym ich objazdem, nie da się na ten ciąg wjechać)


Dopiero ciąg w stanie "pożal się Boże" jest między Mostem Śląsko-Dąbrowskim a Bielanami. Poza nielicznymi, wybaumowanymi odcinkami, leży tam prawie 40-letni zniszczony asfalt i...tyle lat nic z tą nawierzchnią nie robią. Już od pewnego czasu zaczynam ten ciąg nazywać Aleją Edwarda Gierka (bo od czasów I Sekretarza nikt nie pomyślał o wymianie nawierzchni).

Sorki...że trochę odjechałem ze Śródmieścia. Wracam, ok !

Są przedwojenne ulice (Nowogrodzka, Hoża itd.), w dużej części jednokierunkowe. Czy ktoś (z Szacownych Władz) kiedyś chociaż pomyślał tam o zmianie organizacji parkowania pojazdów i dodaniu kontrapasa rowerowego, z połączeniem np. ze ścieżką Cepelia-MDM (wzdłuż Marszałkowskiej) ?

Nie wiem,  czy w Urzędzie Dzielnicy Śródmieście są jakiekolwiek takie plany? Może...my zaczniemy je rysować (np. na mapach Warszawy, wysyłając do UD-ów)?


Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #31 dnia: 04 Kwi 2011, 19:21:44 »
Wybrzuszenia i korzenie już zgłaszałem do ZDM jakieś 2 tygodnie temu. Przesłali do ZOM pismo, by usunęli korzenie.

Dobrze by było, by ktoś jeszcze napisał.

Ciekawie będzie, jak ZOM tylko usunie korzenie i nie skoordynują tego z uzupełnieniem nawierzchni przez ZDM, bo wtedy będzie przez jakiś czas nawet gorzej niż teraz.

Na razie to lada dzień wyślę jakąś skargę na bezczynność urzędu. Zarówno na ZOM (korzenie nie usunięte), jak i na ZDM (miejsce nie zabezpieczone, nawierzchnia nie uzupełniona). Masz pomysł do kogo to słać i kto powinien być w "do wiadomości"?

Pytam, bo ja wcześniej nie miałem potrzeby wysyłać ponagleń, bo to co chciałem, robili w ciągu kilku, góra kilkunastu dni.

---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Savil

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 386
  • Płeć: Kobieta
  • Cylon i lasombra
    • http://savil.bikestats.pl/
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #32 dnia: 04 Kwi 2011, 19:23:56 »
Cytat: Rano1
Są przedwojenne ulice (Nowogrodzka, Hoża itd.), w dużej części jednokierunkowe. Czy ktoś (z Szacownych Władz) kiedyś chociaż pomyślał tam o zmianie organizacji parkowania pojazdów i dodaniu kontrapasa rowerowego, z połączeniem np. ze ścieżką Cepelia-MDM (wzdłuż Marszałkowskiej) ?

Wąsko tam jest niestety, kontrapas mógłby się nie zmieścić. Łatwiej byłoby chyba całe to tałatajstwo między Jerozolimskimi a Politechniką uznać za jednokierunkowe [na każdym odcinku w innym, losowym kierunku >.<] z wyłączeniem rowerów. Tak jak jest na parkingu przy szpitalu przy Bitwy Warszawskiej - z "drugiej" strony jest zakaz wjazdu i "nie dotyczy rowerów".

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #33 dnia: 04 Kwi 2011, 20:16:00 »
Cytat: Rano1
Są przedwojenne ulice (Nowogrodzka, Hoża itd.), w dużej części jednokierunkowe. Czy ktoś (z Szacownych Władz) kiedyś chociaż pomyślał tam o zmianie organizacji parkowania pojazdów i dodaniu kontrapasa rowerowego, z połączeniem np. ze ścieżką Cepelia-MDM (wzdłuż Marszałkowskiej) ?

Wąsko tam jest niestety, kontrapas mógłby się nie zmieścić. Łatwiej byłoby chyba całe to tałatajstwo między Jerozolimskimi a Politechniką uznać za jednokierunkowe [na każdym odcinku w innym, losowym kierunku >.<] z wyłączeniem rowerów. Tak jak jest na parkingu przy szpitalu przy Bitwy Warszawskiej - z "drugiej" strony jest zakaz wjazdu i "nie dotyczy rowerów".

Be-ze-dura. Akurat Nowogrodzka to jest tak szeroka, że kontrapas zmieściłby się nawet bez pozbywania się miejsc parkingowych. Tam na co dzień można spotkać rowerzystów, a nawet auta jeżdżące pod prąd. I spokojnie się mijają z tymi jadącymi poprawnie.

Z Hożą ciut gorzej, ale też nie jest to ulica na tyle wąska, by się nie dało. Generalnie jeżeli gdzieś byłby z takimi rzeczami jak ilość miejsca w Wawie kłopot, to chyba tylko na Starówce. Ale tam oficjalnie nie ma ruchu aut, więc i nie ma problemu.

Problem jest gdzie indziej - polskie prawo w przypadku wytyczania pasów rowerowych nakazuje zlikwidować parkowanie. Absurd i głupota, ale nasze inżyniery się tego trzymają i wytyczać nie chcom.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Rano1

  • Gość
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #34 dnia: 06 Kwi 2011, 19:44:00 »
To może Masy puścić właśnie takimi ulicami do kontrapasów?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #35 dnia: 07 Kwi 2011, 08:14:08 »
To może Masy puścić właśnie takimi ulicami do kontrapasów?

To jest myśl. Taka Masa już była i faktycznie można by ją powtórzyć.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #36 dnia: 07 Kwi 2011, 09:56:09 »
Kiedy przejeżdżałem 4 kwietnia zobaczyłem widok jaki kiedyś Gromanik sfotografował, nawet gorszy. Brak sztycy i części tablicy ze znakiem kierującym na objazd, a fragment który został leżał nadrukiem do ziemi. Przeniosłem resztkę w może lepsze miejsce:

Wyglądało na kradzież elementów, bo znak miał pourywane i poodkręcane obejmy.

Na górze wzdłuż krawężnika leżały dwie kostki,,, dołożyłem kilka następnych (leżały na trawniku porozrzucane) i wyszedł mały zjazd/podjazd. Niestety nie są niczym przytwierdzone.

I jestem tatą po raz drugi!

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #37 dnia: 09 Kwi 2011, 00:22:45 »
Na górze wzdłuż krawężnika leżały dwie kostki,,, dołożyłem kilka następnych (leżały na trawniku porozrzucane) i wyszedł mały zjazd/podjazd. Niestety nie są niczym przytwierdzone.

Może po prostu zorganizować wkrętarkę, trochę koszulek i kołków oraz   dwie deski lub płyty i je przymocować do krawężnika, a na płytach   wykonać wcześniej sprayem napis: wykonano w czynie społecznym ;-)
« Ostatnia zmiana: 09 Kwi 2011, 00:24:32 wysłana przez gromanik »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Kwi 2011, 15:42:21 »
Może po prostu zorganizować wkrętarkę, trochę koszulek i kołków oraz   dwie deski lub płyty i je przymocować do krawężnika, a na płytach   wykonać wcześniej sprayem napis: wykonano w czynie społecznym ;-)

Wiertarka hałasuje i trzeba mieć dostęp do prądu. Ale jak byś miał przyczepkę, nieco cementu na nią, trochę piachu i kielnię, to możemy sprawdzić czy nie da tam się zrobić w czynie społecznym fajnego i bardzo trwałego podjazdu.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Kwi 2011, 11:42:00 »
Wiertarka hałasuje i trzeba mieć dostęp do prądu. Ale jak byś miał przyczepkę, nieco cementu na nią, trochę piachu i kielnię, to możemy sprawdzić czy nie da tam się zrobić w czynie społecznym fajnego i bardzo trwałego podjazdu.

Trzeba byłoby tylko wybrać jakiś cement o krótkim, a najlepiej bardzo krótkim czasie wiązania, żeby to nie zostało zniszczone w czasie wykonywania przez poruszających się pieszych i rowerzystów. Ewentualnie trzeba byłoby przerzucić nad tym jakąś dechę czy cuś, póki nie zwiąże. Przynajmniej z wodą nie będzie problemu, bo do Wisły blisko.

A może by tak TVN Warszawa zaprosić?  ;)

Ze względu na to, że przed wtorkiem nie będę miał czasu na zajęcię się tym, to napiszę do ZTM przez formularz kontaktowy na ich stronie, żeby coś z tym z łaski swojej zrobili.
 
« Ostatnia zmiana: 10 Kwi 2011, 11:49:19 wysłana przez gromanik »

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #40 dnia: 10 Kwi 2011, 12:30:48 »
Trzeba byłoby tylko wybrać jakiś cement o krótkim, a najlepiej bardzo krótkim czasie wiązania, żeby to nie zostało zniszczone w czasie wykonywania przez poruszających się pieszych i rowerzystów.

Bez przesady, nocą to tam tłumów nie ma. A 10-12h wystarczy by przyschło na tyle, aby już dawało się po tym jeździć.

A może by tak TVN Warszawa zaprosić?  ;)

Nie wiem czy to jest dobry pomysł. Ja osobiście wolałbym akcję w stylu "z nocnej wracali wycieczki" niż medialny szał tworzenia dowodów winy ;)
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Kwi 2011, 14:19:10 »
Trzeba byłoby tylko wybrać jakiś cement o krótkim, a najlepiej bardzo krótkim czasie wiązania, żeby to nie zostało zniszczone w czasie wykonywania przez poruszających się pieszych i rowerzystów.

Bez przesady, nocą to tam tłumów nie ma. A 10-12h wystarczy by przyschło na tyle, aby już dawało się po tym jeździć.

A może by tak TVN Warszawa zaprosić?  ;)

Nie wiem czy to jest dobry pomysł. Ja osobiście wolałbym akcję w stylu "z nocnej wracali wycieczki" niż medialny szał tworzenia dowodów winy ;)

Na razie poszło do ZTM przez ich formularz kontaktowy żeby przestawili te znaki, co zawężają przejście, obniżyli krawężniki/zrobili podlewki i przesunęli płot budowy na tyle, aby betonowe podstawy nie zwężały przejścia.

Z mediami to przypomniała mi się akcja na Podleśnej z przycinaniem zieleni ograniczającej widoczność przy bocznej bramie AWF-u, gdzie poszło anonimowe info, do wszystkich możliwych służb i urzędów, że rowerzyści będą chcieli wyciąć drzewo, więc na miejscu już czekała straż miejska i policja, a na koniec przyjechała ekipa z ZOM-u i sama przycieła gałęzie ;-)

Offline gromanik

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 817
  • Płeć: Mężczyzna
    • Białołęka dla rowerów
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #42 dnia: 12 Kwi 2011, 23:46:42 »
Na razie poszło do ZTM przez ich formularz kontaktowy żeby przestawili te znaki, co zawężają przejście, obniżyli krawężniki/zrobili podlewki i przesunęli płot budowy na tyle, aby betonowe podstawy nie zwężały przejścia.

Dostałem pierwszą odpowiedź od ZTM na temat poprawy warunków ruchu pieszego i rowerowego w rejonie budowy stacji metra Powiśle:
Cytuj
Szanowny Panie,

Uprzejmie   informuję, że Pana wiadomość została przekazana do Biura Koordynacji   Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym Urzędu m.st. Warszawy.


   Z poważaniem,
Łukasz Filipczak

Zarząd Transportu Miejskiego



A tak wyglądał wniosek, który wysłałem przez formularz kontaktowy na stronie ZTM:
http://www.ztm.waw.pl/?c=115&l=1
From:
info
Sent: Sunday, April 10, 2011 12:08 PM
To: info
Subject: inna: Utrudnienia dla pieszych i rowerzystów przy budowie stacji metra Powiśle

data i czas: 2011-04-10 12:08:12
adres IP: -------------
imię i nazwisko: Grzegorz Romanik
email: gromanik@wp.pl
dane adresowe: -------------------------------------
tematyka wiadomości: inna
temat: Utrudnienia dla pieszych i rowerzystów przy budowie stacji metra Powiśle

treść: Zwracam się z prośbą o obniżenie krawężników lub wykonanie   podlewek umożliwiających sprowadzenie wózka i zjechanie rowerem na część   tymczasowego ciągu pieszo-rowerowego wyznaczonego na jezdni pomiędzy   Mostem Świętokrzyskim a ul. Wybrzeże Kościuszkowskie. Rozumiałbym nie   wykonywanie obniżeń krawężników, gdyby to była krótkotrwała zmiana   organizacji ruchu, ale w tym przypadku będzie ona trwała wiele miesięcy,   w związku z czym uzasadnione jest wykonanie obniżeń krawężników w   miejscach ukazanych na poniższych zdjęciach:
 
 http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71754
 http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71755
 
   Na potrzebę poprawy warunków ruchu pieszego i rowerowego wskazują   oddolne inicjatywy użytkowników tego ciągu polegające na układaniu   wzdłuż krawężnika kostek brukowych ułatwiających podjazd rowerem pod   krawężnik:
 http://img855.imageshack.us/img855/713/dsc00028b.jpg
 
   Zwracam się także z prośbą o przestawienie 2 znaków drogowych poza   szerokość i tak wąskiego ciągu pieszo-rowerowego wyznaczonego na jezdni   przy płocie budowy oraz o korektę położenia płotu budowy, tak aby   betonowe podstawy znajdowały się na chodniku, a nie na jezdni pełniącej   obecnie funkcję ciągu pieszo-rowerowego:
 http://bzaborow.org/galer/pg/photo/71756
« Ostatnia zmiana: 12 Kwi 2011, 23:52:23 wysłana przez gromanik »

Offline wildzi

  • Zabezpieczenie
  • ******
  • Wiadomości: 679
  • Płeć: Mężczyzna
  • Z Masą od września 2008. W Zabezpieczeniu od 2011.
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #43 dnia: 13 Kwi 2011, 22:09:15 »
Ktoś zadziałał narawdę szybko ???


I jestem tatą po raz drugi!

Szakal

  • Gość
Odp: Budowa 2 linii metra
« Odpowiedź #44 dnia: 18 Kwi 2011, 17:40:04 »
                                                   

Po drugiej stronie tak samo