Warszawska Masa Krytyczna

Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Śródmieście, Wola => Wątek zaczęty przez: jolajola1 w 29 Maj 2014, 13:32:38

Tytuł: Art 33 PoRD a jazda Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki
Wiadomość wysłana przez: jolajola1 w 29 Maj 2014, 13:32:38
Czy jadąc od Myśliwieckiej, od południa ulicami Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki - czy obowiązuje mnie jazda DDRką biegnącą równolegle do ulicy, ale wewnątrz parku, schowaną za drzewami?
Co dalej, na skrzyżowaniu z Ludną? DDRka dochodzi do skrzyżowania. Czy mam sie na nia przedostawać? Ona znowu potem biegnie przez park, w znacznej odległości od jezdni, zaś koło jezdni jest tylko DdRiP, którym zdaje się nie mam obowiązku jechać?
Od pkp Powisle jest normalna wydzielona DDR wzdłuż płotu. Jeżeli do wiaduktu PKP jechałam po jezdni, to czy mam obowiązek przejść po pasach na drugą stronę i jechać DDR.

A celem moim jest dojechanie do Tamki i skręt w kierunku Wisły.
Jak mam rozmawiać z policjantem, któremu nie spodobała się moja jazda po jezdni na tym odcinku?
Tytuł: Odp: Art 33 PoRD a jazda Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki
Wiadomość wysłana przez: Stalin w 29 Maj 2014, 14:06:52
IMO nie masz takiego obowiązku, nie dlatego, że DDR jest oddalona od ulicy, tylko dlatego, że jest po jej drugiej stronie. Ten temat był już poruszany, np. przez Raffiego tu: http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=1378.msg21212#msg21212 (http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=1378.msg21212#msg21212)

Obowiązek masz tylko wtedy, gdy ścieżka biegnie po prawej stronie jezdni. W myśl prawa, znaki po lewej stronie, zwłaszcza oddalone o 6 pasów ruchu od Ciebie i praktycznie niemożliwe do zauważenia, nie zobowiązują Cię do niczego.
Tytuł: Odp: Art 33 PoRD a jazda Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki
Wiadomość wysłana przez: oelka w 29 Maj 2014, 14:19:19
W kierunku do Tamki na Kruczkowskiego problemu nie ma, gdyż DDR a pomiędzy Książęcą i al. 3 Maja CPR są po drugiej stronie ulicy, nie ma więc obowiązku korzystania z nich. Gorzej wygląda w drugą stronę, gdzie DDR a dalej ciąg pieszo-rowerowy do Książęcej są po tej samej stronie, jest więc obowiązek korzystania z nich.
Wzdłuż ulicy Rozbrat nie ma drogi dla rowerów w żadnej postaci.
Tytuł: Odp: Art 33 PoRD a jazda Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki
Wiadomość wysłana przez: łowca w 29 Maj 2014, 15:01:29
... gdzie DDR a dalej ciąg pieszo-rowerowy do Książęcej są po tej samej stronie, jest więc obowiązek korzystania z nich..

CPR=możliwość korzystania. Nie obowiązek.
DDR=obowiązek, o ile prowadzi tam, gdzie chcesz jechać
Tytuł: Odp: Art 33 PoRD a jazda Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki
Wiadomość wysłana przez: em c w 29 Maj 2014, 18:42:19
Ostatnio któreś z ministerstw niestety twierdząco odpowiedziało na pytanie o to, czy CPR to droga dla rowerów, więc ich zdaniem też trzeba nim jechać (jeśli prowadzi etc.). Ale ja mandatu absolutnie bym nie przyjął i tak. Jakby coś to gdzieś jest zapis, że znaki drogowe powinny stać nie dalej niż (chyba) 2 metry od drogi, więc jakieś ścieżki parkowe się nie łapią. Po mojemu też można się na to powoływać w razie potrzeby, ale nie widziałem, żeby ktoś zagadnienie omawiał szerzej.
Tytuł: Odp: Art 33 PoRD a jazda Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki
Wiadomość wysłana przez: `L` w 29 Maj 2014, 22:19:16
Ostatnio któreś z ministerstw niestety twierdząco odpowiedziało na pytanie o to, czy CPR to droga dla rowerów, więc ich

A to ciekawe... Pokaż! PoRD przestało obowiązywać?
Tytuł: Odp: Art 33 PoRD a jazda Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki
Wiadomość wysłana przez: em c w 30 Maj 2014, 08:39:42
tutaj (http://polskanarowery.sport.pl/blogi/rowerowe_leszno/2014/01/ministerstwo_obowiazek_korzystania_ze_sciezki_pieszorowerowej/1?bo=1&order=najstarsze)


Cytat: Ministerstwo Transportu
"W związku z powyższym należy stwierdzić, że nakazy wyrażone tymi znakami odnoszą się odpowiednio od obu grup użytkowników drogi dla rowerów i pieszych, oznakowanej znakiem C-13/16, dlatego też kierujący rowerem jest obowiązany do korzystania z tej drogi"
Tytuł: Odp: Art 33 PoRD a jazda Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki
Wiadomość wysłana przez: `L` w 01 Cze 2014, 13:59:23
tutaj (http://polskanarowery.sport.pl/blogi/rowerowe_leszno/2014/01/ministerstwo_obowiazek_korzystania_ze_sciezki_pieszorowerowej/1?bo=1&order=najstarsze)


Cytat: Ministerstwo Transportu
"W związku z powyższym należy stwierdzić, że nakazy wyrażone tymi znakami odnoszą się odpowiednio od obu grup użytkowników drogi dla rowerów i pieszych, oznakowanej znakiem C-13/16, dlatego też kierujący rowerem jest obowiązany do korzystania z tej drogi"

Świetnie! Na to czekałem! Serio! :)

Cytuj
należy zwrócić uwagę, że droga dla rowerów i pieszych (oznakowana znakiem nakazu C-13/16) składa się z drogi dla rowerów (znak C-13) oraz drogi dla pieszych (znak C-16).
STOP! Bo dalej jest prawniczy bełkot pod którym podpisał się Sekretarz stanu Zbigniew Rynasiewicz. Znalazłem tutaj: http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/InterpelacjaTresc.xsp?key=6F1E4C8E

Jeśli tak jest i każda droga oznaczona C-13/16 ma "w sobie" drogę dla rowerów, to można domagać się realizacji zapisu
Cytuj
droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

A teraz poleci pytanie do pana Rynasiewicza, jak takie "oddzielenie" ma być realizowane, gdy mamy znak C-13/16 z kreską poziomą... I kto ma pierwszeństwo - jest ono inaczej określone na drodze oznaczonej C-13 i inaczej na C-16...
Tytuł: Odp: Art 33 PoRD a jazda Rozbrat i Kruczkowskiego do Tamki
Wiadomość wysłana przez: em c w 01 Cze 2014, 14:55:40
Zgadzam się w 100% i właśnie na to powołałbym się w przypadku próby obdarowania się mandatem. Droga dla rowerów wg definicji jest w ten czy inny sposób wydzielona od pojazdów i osób porusających się nie na rowerach, a CPRowość CPRu polega właśnie na tym, że piesi i rowery są wymieszani, 'CPR' z wydzieloną częścią dla pieszych i oddzielną dla rowerów to nie CPR. Ergo, CPR to nie DDR.