Warszawska Masa Krytyczna

Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne => Śródmieście, Wola => Wątek zaczęty przez: axxenfall w 21 Kwi 2015, 18:38:34

Tytuł: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: axxenfall w 21 Kwi 2015, 18:38:34
Temat pośrednio rowerowy, ale wytyczenie przejść byłoby jakimś krokiem w kierunku ucywilizowania tego skrzyżowania. Zachęcam więc do podpisywania, jak też udziału w happeningu 5 V o 12:00.

Petycja: http://zmienmy.to/petycja/zebry-dla-ludzi-zlikwidujmy-bariery-przy-centralnym/

Więcej info:

http://srn.zm.org.pl/?a=petycja_przejscia-154
http://srn.zm.org.pl/?a=kds_centralny-154

Pozdrawiam,
Maciek
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 07 Maj 2015, 10:02:11
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/wladze-warszawy-obiecuja-przejscia-naziemne-przy-centralnym-49083.html


Wszystko cieszy, ale teraz trzeba uważnie patrzeć ratuszowi na ręce - w marcu 2014 ogłoszono, że przejścia naziemne przy r. Dmowskiego powstaną i to szybko, być może do końca roku, ale 2 miesiące temu ogłoszono że termin (?) to "za od 2 do 4 lat", co brzmi dla mnie brzmi jak klasyczne ZDMowskie "planowane w przyszłości", czyli nigdy.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 07 Maj 2015, 11:07:41
Właśnie miałem napisac, że cieszyć to się będzie z czego jak będzie widac zmiany w terenie. Bo to, że zrobią jakieś opracowanie, zastanowią się przy kawce i podyskutuja w jakiejś komisji nie jest jeszcze nawet projektem budowlanym :P Jeszcze tysiąc "obiektywnych" problemów może zatrzymac projekt po drodze do realizacji, ze słowem nieodżałowanego Jagusza Galasa na czele.

Przykład Dmowskiego, który podał em c jest chyba najlepszym przykładem. Wtedy to nawet ten sam Wojciechowicz obiecywał, zupełnie jak wczoraj i zupełnie tak jak mówił, ze zlikwiduje pasy rowerowe na Tamce. Dlatego do jego słów podchodziłbym ze spora rezerwą :P
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: wildzi w 07 Maj 2015, 16:47:20
Racja, racja Panowie. Wczoraj nieśpiesznie przejeżdżając obok Centralnego tak sobie pomyślałem... Przy Rondzie Dmowskiego od razu padały słowa że "nie da się", "ale sprawdzimy, przeanalizujemy...". Tu przy Centralnym od razu padły słowa "da się" i radni trzech dzielnic uchwalili że "TAK dla przejść dla pieszych". Może to taka celowa zmiana strategii? Na pewno wyczuwam o wiele lepszy odbiór społeczny dla tych przejść.

Pożyjemy, zobaczymy...

Udało się parę ładnych lat temu na Placu na Rozdrożu wyznaczyć przejście i przejazd rowerowy przez Szucha,
Udało się rok temu na Placu na Rozdrożu wyznaczyć przejście i przejazd rowerowy na wysokości Koszykowej,
Udało się na Emilii Platter
Udało się zachować przejścia dla pieszych na Placu Wileńskim

To może uda się wyznaczyć komplet przejść przy Dworcu Centralnym! Nadzieja umiera ostatnia ;-)
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: oelka w 07 Maj 2015, 17:02:02
Szansa jest nieco większa, za sprawą pełnomocnika, który robi przymiarki do projektu i budowy DDR w al. Jana Pawła II od ronda ONZ w stronę Alei Jerozolimskich.

http://rowery.um.warszawa.pl/sites/rowery.um.warszawa.pl/files/JP2_projekt-koncepcyjny_Wariant%20docelowy.pdf

http://rowery.um.warszawa.pl/sites/rowery.um.warszawa.pl/files/JP2_Koncepcja_DDR_Przekroje.pdf
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 08 Maj 2015, 08:54:19
Racja, racja Panowie. Wczoraj nieśpiesznie przejeżdżając obok Centralnego tak sobie pomyślałem... Przy Rondzie Dmowskiego od razu padały słowa że "nie da się", "ale sprawdzimy, przeanalizujemy...". Tu przy Centralnym od razu padły słowa "da się" i radni trzech dzielnic uchwalili że "TAK dla przejść dla pieszych". Może to taka celowa zmiana strategii?

Nie, technicznie Dmowskiego faktycznie jest trudnym tematem, bo tam gdzie miałybyć przejścia, są wyjścia z przejść podziemnych i przystanki tramwajowe, które są dużo powyżej jezdni - na tyle, że niepełnosprawny czy matka z wózkiem już z takiego przejścia nie skorzysta. A przecież to dla nich ma być.

Tych problemów nie ma na rondzie Czterdziestolatka (wolę nazwę rondo Gierka), bo przystanki tramwajowe są tam dłuższe, nie zaczynają się tuz przy rondzie, a wejścia do przejść podziemnych nie zajmują całej szerokości chodnika/platformy przystankowej.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: biały w 08 Maj 2015, 10:13:17
Wg TVN Warszawa (http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,zmiana-decyzji-beda-pasy-przy-rondzie-czterdziestolatka,167443.html):
Cytuj
Jak wyjaśnia, chodzi o to, aby między jezdniami w obu kierunkach stworzyć wysepki, na których mogliby zatrzymać się piesi. ? Teraz przechodnie musieliby przechodzić na jednych światłach przez wszystkie pasy. Za długo by to trwało. Musielibyśmy się liczyć z utrudnieniami dla tramwajów i ruchu kołowego ? precyzuje
Zastanawia mnie, o jakie wysepki chodzi. Przecież tam jest po 6-8m chodnika pomiędzy jezdniami a torami tramwajowymi, na każdym wlocie.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 08 Maj 2015, 10:55:29
Tych problemów nie ma na rondzie Czterdziestolatka (wolę nazwę rondo Gierka), bo przystanki tramwajowe są tam dłuższe, nie zaczynają się tuz przy rondzie, a wejścia do przejść podziemnych nie zajmują całej szerokości chodnika/platformy przystankowej.

Budki zajmują całą szerokość peronu od strony EPlater, Uniemożliwią dojście do przystanku od tamtej strony
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 08 Maj 2015, 10:58:07
Wg TVN Warszawa (http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,zmiana-decyzji-beda-pasy-przy-rondzie-czterdziestolatka,167443.html):
Cytuj
Jak wyjaśnia, chodzi o to, aby między jezdniami w obu kierunkach stworzyć wysepki, na których mogliby zatrzymać się piesi. ? Teraz przechodnie musieliby przechodzić na jednych światłach przez wszystkie pasy. Za długo by to trwało. Musielibyśmy się liczyć z utrudnieniami dla tramwajów i ruchu kołowego ? precyzuje
Zastanawia mnie, o jakie wysepki chodzi. Przecież tam jest po 6-8m chodnika pomiędzy jezdniami a torami tramwajowymi, na każdym wlocie.
Faktycznie bez sensu
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 08 Maj 2015, 15:30:31
Budki zajmują całą szerokość peronu od strony EPlater, Uniemożliwią dojście do przystanku od tamtej strony

Pełna zgoda, pozwolę sobie jednak zauwazyć pewien detal:
Od strony E.Plater to NIE jest rondo Czterdziestolatka, tylko skrzyżowanie Jerozoli z E.Plater :P
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 28 Paź 2015, 11:51:40
Klasyk. Na wiosnę było "jak dobrze pójdzie, to w tym roku", mamy jesień i obecnie "optymistyczym terminem jest 2017".


http://www.rdc.pl/informacje/warszawa-przejscia-naziemne-przy-rondzie-czterdziestolatka-nie-w-tym-roku/
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 19 Wrz 2016, 12:43:09
nie będzie przejść naziemnych przy rondzie Dmowskiego (http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,20711411,warszawa-wyklety-pieszy-przy-rotundzie-komentarz.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Warszawa_Wyborcza)



Cytuj
Nadzieję rozbudził ratusz. W sprawę zaangażował się osobiście wiceprezydent Jacek Wojciechowicz, usunięty nie tak dawno z ratusza. Przy gigantycznych inwestycjach, za które odpowiadał (m.in. metro), poprawienie skrzyżowania Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi i dodanie na nim przejść dla pieszych z zebrami to pryszcz. Budżet na taką inwestycję to okruszek z pańskiego stołu, który uginał się od sutych funduszy europejskich. Temat okazał się jednak za trudny.

Przejście przy Rotundzie? Nic z tym nie zrobimy?

- To prawda, nic z tym nie robimy - potwierdza Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.

ZDM przygotował dla byłego wiceprezydenta Wojciechowicza analizę. - Wynika z niej, że w żaden sensowny sposób nie da się urządzić przejść dla pieszych. Za dużo różnych kolizji. A pasy nie mogą być wąskie, bo ruch pieszych jest tu ogromny - przypomina Puchalski.

Należałoby kompleksowo przebudować bardzo rozległe i rozrzutnie zaprojektowane rondo w oszczędniejsze skrzyżowanie, co ostudziło zapał w mieście. Trzeba by zrobić sporo przekładek podziemnych rur i kabli.

Puchalski: - Przebudowa całego skrzyżowania kosztowałaby kilkanaście milionów złotych, zwłaszcza że to miejsce nie było tykane od lat
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: mk1111 w 19 Wrz 2016, 13:12:32
Na całe szczęście nie oni jedni nad tym pracowali. Powstaje jeszcze inny projekt.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 19 Wrz 2016, 13:58:34
nie będzie przejść naziemnych przy rondzie Dmowskiego (http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,20711411,warszawa-wyklety-pieszy-przy-rotundzie-komentarz.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Warszawa_Wyborcza)

Żeby naświetlić czytelnikom forum co to oznacza:
1) Żadnej ciągłej drogi rowerowej w Marszałkowskiej. Dalej będziecie targać rowery po schodach.
2) Żadnego sensownego rozwiązania rowerowego w Jerozolach.
3) Targać po schodach będziecie też wózki dziecięce i inwalidzkie. Windy bowiem wciąż niesprawne.
4) Dalsze ciśnięcie się na wąskich przystankach tranwajowych Centrum.
5) Brak szans na mniejsze korki na Jerozolach i w Marszałkowskiej (tworzy je właśnie to skrzyżowanie, przez wzajemnie blokujące się lewoskrety dookoła wyspy centralnej oraz przewymiarowanie wymuszające długie fazy cyklu sygnalizacji)

Słowem - po dupie dostają wszyscy, po równo. Czy nie właśnie to obiecywała w ostatnim wywiadzie nowa Pani Wiceprezydent Kaznowska? :P
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: rowerozof w 19 Wrz 2016, 14:06:40
nie będzie przejść naziemnych przy rondzie Dmowskiego (http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,20711411,warszawa-wyklety-pieszy-przy-rotundzie-komentarz.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Warszawa_Wyborcza)

Żeby naświetlić czytelnikom forum co to oznacza:
1) Żadnej ciągłej drogi rowerowej w Marszałkowskiej. Dalej będziecie targać rowery po schodach.
2) Żadnego sensownego rozwiązania rowerowego w Jerozolach.
3) Targać po schodach będziecie też wózki dziecięce i inwalidzkie. Windy bowiem wciąż niesprawne.
4) Dalsze ciśnięcie się na wąskich przystankach tranwajowych Centrum.
5) Brak szans na mniejsze korki na Jerozolach i w Marszałkowskiej (tworzy je właśnie to skrzyżowanie, przez wzajemnie blokujące się lewoskrety dookoła wyspy centralnej oraz przewymiarowanie wymuszające długie fazy cyklu sygnalizacji)

Słowem - po dupie dostają wszyscy, po równo. Czy nie właśnie to obiecywała w ostatnim wywiadzie nowa Pani Wiceprezydent Kaznowska? :P
Co do 5. się nie zgodzę. To nie rondo jest przyczyną korków tylko za dużo samochodów. Jako kontrprzykład podam R. Daszyńskiego . Podobnej wielkości, też tramwaje a na dokładkę przejścia i przejazdy. Relacje wzdłuż Towarowej prawie nigdy się nie korkują. Do ronda dojeżdża po prostu optymalna ilość samochodów. Bo z jednej strony blokuje Karcelak a z drugiej Zawisza.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 23 Wrz 2016, 15:27:35
Dyskusja jest akademicka trochę, ale oczywiście masz rację, że to auta robią korki, a dokładnie rzecz biorac nadmiar aut.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 29 Maj 2017, 10:25:23
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,21877737,al-jana-pawla-ii-zwezic-nie-tak-latwo-w-tym-roku-sie-to-jednak.html?disableRedirects=true


Cytat: Gazeta Wyborcza

Zwężanie al. Jana Pawła II trzeba odłożyć, na razie nie będzie też budowy przejść naziemnych wokół ronda Czterdziestolatka przy Dworcu Centralnym, mówi nasz informator.

Po burzliwych naradach w ratuszu zapadła pozytywna decyzja, a Łukasz Puchalski został dyrektorem Zarządu Dróg Miejskich. Przymierzał się do przetargu na projekt przebudowy al. Jana Pawła II i remontu w wakacje 2016 r. Ostatecznie ZDM przygotował dokumentację własnymi siłami ? była gotowa rok temu, a prace urzędnicy zapowiadali na sezon 2017. Jednak al. Jana Pawła II zabrakło na liście tegorocznych remontów. Dyrektor Puchalski mówił zaś ostrożnie, że w wakacje chciałby zwęzić chociaż jedną jezdnię. Powodem miały być spore koszty tego przedsięwzięcia. Teraz wiadomo, że nie uda się nawet tyle.
Najpierw pieniądze z Unii

Nie mogę jeszcze na 100 proc. powiedzieć, że w tym roku nie zaczniemy remontu al. Jana Pawła II, ale jest duże ryzyko ? przyznaje Puchalski. Dodaje, że dużo czasu zajęły uzgodnienia z kolejarzami (al. Jana Pawła II znajduje się na stropie nad peronami Dworca Centralnego). Trudniejsze, niż przypuszczano okazało się też wytyczenie trzech zebr i przejazdów rowerowych wokół ronda Czterdziestolatka. Biuro Mobilności w ratuszu uznało, że do pasów dla pieszych na wysokości ul. Nowogrodzkiej (pod estakadami al. Jana Pawła II) trzeba dodać sygnalizację świetlną. ZDM musiał więc przeprowadzić symulację ruchu. Dyrektor Puchalski zapewnia, że wyniki są dobre i tramwaje od strony Mokotowa nie będą tu tracić czasu z powodu dodatkowego postoju.

Dodaje, że przygotowania do remontu al. Jana Pawła II musiały zejść na dalszy plan także z innego powodu: ? Nasz tegoroczny budżet na inwestycje wynosi ponad 130 mln zł. Przede wszystkim musimy się skupić na terminowym wykorzystaniu dotacji Unii Europejskiej z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na nowe szlaki rowerowe. Wśród priorytetowych zadań wymienia też mniejsze przebudowy związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu i realizacją projektów z budżetu obywatelskiego przegłosowanych przez mieszkańców.

Szok, niedowierzanie etc.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: vit w 29 Maj 2017, 13:03:00

Szok, niedowierzanie etc.
A co w tym dziwnego?
Każdy pretekst by tego zadania nie ruszyć jest dobry. Byle do wyborów...
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 29 Maj 2017, 13:52:34
To sarkazm.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 29 Maj 2017, 14:14:55
Uzasadnienie mistrz:
Cytuj
"Przede wszystkim musimy się skupić na terminowym wykorzystaniu dotacji Unii Europejskiej z programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na nowe szlaki rowerowe. "

Dlaczego mistrz?
Słowem: Jest opóźnienie, bo jest inne opóźnienie. Jak na PKP normalnie :D
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 07 Sty 2018, 17:10:25
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,22854253,kolejny-rok-bez-zebr-w-centrum-przejscia-i-przejazdy-rowerowe.html

Cytuj
Najwcześniej w wakacje 2019 r. wokół skrzyżowania Marszałkowskiej z Al. Jerozolimskimi powstaną wygodne przejścia dla pieszych i trzy przejazdy rowerowe - poinformował wczoraj ratusz.

Szok, niedowierzanie, etc.


Natomiast na rondzie Dmowskiego ma być właściwie bez zmian, ale powstać mają przejścia na najbliższych ulicach, też w 2019.



(http://www.transport-publiczny.pl/img/20180103164754rondordmowskiegokoncepcja.png)

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-przejscia-dla-pieszych-na-rondzie-dmowskiego-w-2019-r-57289.html

Niby ma to być rozwiązanie tymczasowe, bo:

Cytuj
W perspektywie kilku lat planujemy natomiast kompleksową przemianę ulicy Marszałkowskiej i Alej Jerozolimskich ? mówi Kaznowska.

Ale wszyscy wiemy ile warte są takie plany. Moja predykcja jest taka, że w 2020 będzie można tu wklejać identyczne artykuły.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 09 Sty 2018, 11:40:26
Ja obstawiam, że dopiero w 2022. Cykl czteroletni związany z wyborami. Poprzednio o tym miejscu było głośno w 2014 roku.

Prawdziwą determinację miasta pokazuje fakt, że minęła cała kadencja, a z poziomu koncepcji ogólnej przeszliśmy nie na poziom chodzenia po przejściach, nawet nie na poziom wbicia pierwszej łopaty, ani nawet na poziom gotowego projektu. Nie ma nawet przetargu na projekt. Jest kolejna, bardziej szczegółowa koncepcja. I udało się policzyć pieszych i samochody. Rezultat jest więc równie spektakularny jak w przypadku np. Ronda Czterdziestolatka. I wyraźnie obrazuje brak woli HGW i spółki by cokolwiek naprawdę zmienić.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 02 Mar 2019, 10:27:42
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/przejscia-na-rondzie-dmowskiego-nie-powstana-nigdy-61032.html?fbclid=IwAR2Ga5u0s0p63F9sOIayA1mMl_j_RwGX1BVx4u7fKKBZukhtnrY7sYuuWNs

Cytuj
Perspektywa wytyczenia przejść naziemnych [na rondzie Dmowskiego] może teraz się znacząco oddalić. Jak się okazuje, ich zwolennikiem nie jest wiceprezydent Soszyński. Ostatnio, podczas spotkania z dziennikarzami, powiedział, że pomysł ten zablokuje. Jak wskazał, występuje tutaj duże natężenie ruchu, a wytyczanie pasów jest bez sensu, gdy istnieją przecież "bezpieczne przejścia podziemne".
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 04 Mar 2019, 09:06:13
Ciekawa sprawa, będzie można poobserwować i ocenić, czy miastem rządzi Prezydent, czy jego Zastępca :-)
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 27 Sie 2019, 12:26:03
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/co-z-przejsciami-na-rondzie-dmowskiego-projektowanie-przedluzone-62460.html


Trochę nieścisłość w tytule, bo projekt przejść na ziemnych na rondzie zdaje się w ogóle zdechł i nikt o nim nie wspomina, a teraz jesteśmy na etapie opóźnienia w projektowaniu (nei mówiąc o powstaniu) przejść odległych o kilkaset metrów od ronda. Najpierw pewnie otworzą most południowy.


I jak tu nie kochać tego kraju i miasta?
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 27 Sie 2019, 13:38:07
Zdechł zdechł, tylko jeszcze nieoficjalnie. Soszyński (vice) z Domaradzkim (neoGalas) już zadbają by opóźnień w procesie projektowania, konsultowania projektu, szukania funduszy na wykon i organizacji przetargów na tenże było tyle, aby w międzyczasie przyszedł od dawna już spodziewany koniec hossy budżetowej i projekt spadł z realizacji z powodu jak najbardziej niezależnego od miasta braku funduszy.

Jeszcze tego nie widać, ale ponieważ zmiany podatkowe, nowe opłaty za energię elektryczną i inne dobre zmiany prawdopodobnie pogrzebały już ten projekt. Nie trzeba było wiele by udupić projekt - trochę piasku w tryby urzędniczej machiny, trochę naciskania na hamulec, i spadnie z "powodów obiektywnych".
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 08 Gru 2019, 11:41:13
transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-przejscia-w-rejonie-rondzie-dmowskiego-dopiero-po-2027-r-63330.html


Grubo, tym razem okazuje się, że trzeba czekać do remontu... tunelu średnicowego. Obecnie "planowanego" na 2027.

Cytuj
Odpowiedzialny za transport wiceprezydent Robert Soszyński, który dał się poznać jako przeciwnik tych pasów, powiedział redakcji Naszego Miasta, że przebudowa ronda odbędzie się po remoncie kolejowej linii średnicowej.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: Raffi w 11 Gru 2019, 08:57:59
Mówiłem, że Soszyński to uwali, zresztą facet się nie krył.
Bo wywalenie tego na 2027 to jak uwalenie - to jest tak odległe, że w międzyczasie może się zdarzyć wszystko.

Teraz tylko pytanie kto rządzi miastem: Trzaskowski, czy Soszyński? Która wizja wygra. Trzaskowski publicznie obiecuje, Soszyński bez żenady blokuje.
I ciekawe czy oni sie tak nie umówili między sobą, by zamieszanie było lepsze, a po cichu Trzaskowski w pełni popiera to co wyrabia Soszyński. Nie tylko na Czterdziestolatku zresztą.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: em c w 19 Sie 2020, 13:33:01
https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/warszawa-przebudowa-srednicy-co-z-przejsciem-podziemnym-przy-rotundzie-64008.html

"Nierozstrzygnięta pozostaje kwestia przejścia podziemnego w rejonie ronda Dmowskiego. Choć mają zostać wyznaczone przejścia naziemne (pierwsze w tym roku), to miasto chciałoby zachowania przejść podziemnych. Problemem jest jednak brak skrajni pionowej, która stanie się istotnym problemem przy przebudowie tunelu średnicowego i dostosowaniu infrastruktury do współczesnych norm i przepisów. ? Musimy utrzymać przejście podziemne. Takiej masy ludzi nie przerzucimy górą, gdy pojawią się pasy. Kolejarze to wiedzą, akceptują to stanowisko, ale od strony inżynierskiej nie wymyślono jeszcze co tam można zrobić ? mówi Robert Soszyński."

Nawet po remoncie linii średnicowej przejść nie będzie, brawo Warszawa.
Tytuł: Odp: Przejścia przy rondzie Czterdziestolatka
Wiadomość wysłana przez: wildzi w 20 Sie 2020, 17:49:28
To niesamowite... To już 20 lat w XXI wieku, a Miasto wciąż bohatersko walczy samo ze sobą. Oni wciąż główkują jak zachować świętą przepustowość! A przecież rozwiązania były przedstawiane od wielu lat.

Pierwsze i najważniejsze, zaprzestanie traktowania Alej Jerozolimskich od Pl.Zawiszy do Ronda Wiatraczna jako przelotówki wschód-zachód.

Faktyczne przeniesienie parkowania na jezdnie, w miejsce obecnych prawych pasów. Odzyskane zostanie miejsce pod obustronne dwukierunkowe drogi rowerowe i drzewa.

Na Rondzie 40-latka "pojawi się" miejsce na pasy i przejazdy rowerowe we wszystkich relacjach...

Likwidacja Ronda Dmowskiego i odtworzenie normalnego skrzyżowania z gwiazdą rozjazdów tramwajowych. "Pojawi się" miejsce na obustronne drogi rowerowe i komplet przejść dla pieszych. Będą DUŻE potoki pieszych, no to trzeba dać szerokie przejścia dla pieszych z długim zielonym.

To tak na szybko. Cholera czy to takie trudne? Remont tuneli średnicowych będzie idealnym momentem aby po budowie zbudować wiele rzeczy od nowa, lepiej i wygodniej...