Autor Wątek: Wypadki i potrącenia  (Przeczytany 528397 razy)

0 użytkowników i 12 Gości przegląda ten wątek.

Offline fottoman

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tomek alias fottoman
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1155 dnia: 17 Lip 2015, 07:50:49 »
...
Mam też pewien pomysł co można w tym konkretnym miejscu zrobić, by ów lewoskręt nie zabijał. Rozwiązanie jest banalnie proste - należy go zlikwidować. Na górze Tamki jest rondo, wjechanie tam i zjechanie tak, by zamiast w lewo skręcać w prawo trwa góra kilka minut. Przy skręcie w prawo jest PEŁNA widoczność w lusterku (lub przez ramię w przypadku rowerów), nie ma zasłaniania przez auta stojące w korku... Jest to rozwiązanie dyskryminujące (wbrew pozorom nie tylko kierowców, rowerom też zdarza się skręcać w lewo), ale moim zdaniem w tym miejscu ma ono sens. I chyba kiedyś nawet już było, gdy Tamka jeszcze miała 3 pasu ruchu.

szybsze i tańsze mogło by być postawienie tam lustra, wtedy i skręcający i nadjeżdżający widzieli by więcej.

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1156 dnia: 17 Lip 2015, 08:59:34 »
I chyba kiedyś nawet już było, gdy Tamka jeszcze miała 3 pasu ruchu.
WG historycznego GSV zakazu skrętu nie ma.


szybsze i tańsze mogło by być postawienie tam lustra, wtedy i skręcający i nadjeżdżający widzieli by więcej.

Nie mogę sobie wyobrazic gdzie je postawić i w którą stronę ma być skierowane. BTW ZDM nie zgadza się na stawianie luster na drogach gdzie jest ograniczenie do 50 km/h. Słyszałem jedno uzuasadnienie do projektu BP. Lustra zniekszytałcają obraz i wbrew pozorom nie poprawiają bezpieczeństwa.

Offline łowca

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1157 dnia: 17 Lip 2015, 12:16:29 »

Mam też pewien pomysł co można w tym konkretnym miejscu zrobić, by ów lewoskręt nie zabijał. Rozwiązanie jest banalnie proste - należy go zlikwidować.

Jako że nie kojarzę konkretnego miejsca, mam pytanie.

Czy ten 'lewoskręt' to przerywana podwójna ciągła (czyli możliwość skrętu w lewo i wjazdu w posesję), czy skrzyżowanie?

Bo jeśli to pierwsze, to żadne 'puszczanie' kogokolwiek przez auta stojące w korku w dół nie jest okolicznością obciążającą dla rowerzysty. Rowerzysta jadący w dół nie ma szansy zobaczyć, że tam w podwójnej ciągłej jest dziura. Nie musi wiedzieć, że mu ktoś z dołu może lewoskręt wykonywać.

A jeśli to drugie - to współwinni zdarzenia powinni być również kierowcy, którzy te skrzyżowanie blokowali.

Offline Klara

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Kobieta
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1158 dnia: 17 Lip 2015, 12:42:29 »
To jest skrzyżowanie: mapy google'a. Przejechałam tamtędy dzisiaj (z dołu do góry) i tylko jedno jest inaczej - ten znak informujący o układzie pasów. Teraz jest tylko "prawa połowa" (czyli informacja o pasach pod górę). Specjalnie wybrałam tę drogę do pracy i właśnie na to zwróciłam uwagę. Zastanawiałam się, czy kierowcom się "przypomina", że w dół też są dwa pasy.

Swoją drogą - dlaczego raz stawia się takie "pełne", a raz "połowiczne" znaki?
« Ostatnia zmiana: 17 Lip 2015, 13:18:42 wysłana przez Klara »

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1159 dnia: 17 Lip 2015, 12:51:04 »

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1160 dnia: 17 Lip 2015, 13:14:44 »

A jeśli to drugie - to współwinni zdarzenia powinni być również kierowcy, którzy te skrzyżowanie blokowali.

No właśnie nie blokowali.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1161 dnia: 17 Lip 2015, 13:16:42 »
I chyba kiedyś nawet już było, gdy Tamka jeszcze miała 3 pasu ruchu.
WG historycznego GSV zakazu skrętu nie ma.


szybsze i tańsze mogło by być postawienie tam lustra, wtedy i skręcający i nadjeżdżający widzieli by więcej.

Nie mogę sobie wyobrazic gdzie je postawić i w którą stronę ma być skierowane. BTW ZDM nie zgadza się na stawianie luster na drogach gdzie jest ograniczenie do 50 km/h. Słyszałem jedno uzuasadnienie do projektu BP. Lustra zniekszytałcają obraz i wbrew pozorom nie poprawiają bezpieczeństwa.


To opinia twoja, czy ZDM? Bo jasne, że obraz w lustrach jest bardzo zniekształcony i należy o tym pamiętać, ale taki obraz często jest znacznie lepszy od braku obrazu, np. lustro na Puławskiej przy królikarni jest wielce przydatne.

Offline łowca

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1162 dnia: 17 Lip 2015, 13:45:58 »

No właśnie nie blokowali.

A, skoro jak twierdzisz, 'nie blokowali', to ja rozumiem, że ostatni samochód w dół Tamki stał na wysokości rogu białego budynku, a potem była przerwa i nastepne auto w dół (poprzednie właściwie) stało już za pasami dla pieszych.
Tylko w takiej sytuacji nawet rowerzysta 'grzejący w dół 40 km/h' ma wystarczającą widoczność, żeby mógł zauważyć hipotetyczną 'mamę z wózkiem' na przejściu dla pieszych i wyhamować.
A kierowca wykonujący lewoskręt widzi wyraźnie, że ma dwa pasy z przeciwka.

A jeśli 'nie blokowali' oznacza 'była dziura na tyle, że dało się  wykonać lewoskręt' - to blokowali, niezgodnie z PoRD.

Dla mnie argument 'rowerzysta mógł jechać wolniej i wtedy nic by mu się nie stało, a skoro jechał szybko to sam jest sobie winien' jest tej samej klasy co 'mógł nie jechać w ogóle'.

Offline remitent

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1163 dnia: 17 Lip 2015, 14:06:56 »
A to teraz rogi budynków, a nie granice jezdni wyznaczają skrzyżowania?
Nocna Masa Krytyczna - 2. sobota miesiąca - godz. 24:00 - nocnamasa.pl

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1164 dnia: 17 Lip 2015, 14:20:37 »
Cytuj
Obszar skrzyżowania - obszar obejmujący wspólną część dróg danego skrzyżowania, ograniczony wyznaczonymi lub domniemanymi liniami zatrzymania oraz ich przedłużeniami (rys. 2.1.1).

Zazwyczaj te linie zatrzymania malowane są jeszcze zanim krawężnik przejdzie w łuk, czyli zanim kierowcy zaczynają skręcać.
W tym przypadku będzie to (na oko) na wysokości tego słupka który na GSV nie jest w cieniu białego budynku, lub nawet następnego.


Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1166 dnia: 17 Lip 2015, 15:11:26 »
To opinia twoja, czy ZDM? Bo jasne, że obraz w lustrach jest bardzo zniekształcony i należy o tym pamiętać, ale taki obraz często jest znacznie lepszy od braku obrazu, np. lustro na Puławskiej przy królikarni jest wielce przydatne.

ZDMu . Mogę sobię jednak wyobrażć sytacje gdy lustro daje złudne poczucie bezpieczeństwa. Nie wiem, nie znam się.


A jeśli to drugie - to współwinni zdarzenia powinni być również kierowcy, którzy te skrzyżowanie blokowali.

No właśnie nie blokowali.


Ciekawi mnie własnie sytuacja kierowcy który ustępuje pierwszeństwa mimo że takie pierwszeństwo ma. W tej sytuacji takie ustąpienie pierwszeństwa skutkowało, pośrednio, wypadkiem. Postawę tego ktory ustąpił można traktować jako blokowanie ruchu ponieważ ten kierowca powstrzymywł się od ruchu mimo ze miał pierwszeństwo. Podobna sytacja jest przy zatrzymywaniu sie przed przejsciem dla pieszych jeśli pieszy nie wszedł na przejscie . Zgodnie z PoRD to kierowca ma pierwszeństwo. Czy będzie moja wina jeśli z tego powodu coś się stanie. Inna sytacja to jazda na zamek błyskawiczny. Żaden przepis nie reguluje że mam przepuszczac samochody jadące z kończącego się pasa. Kto będzie winny jeśli coś sie stanie ustępując pierwszeństwa. Oczywistym jest że bez ustępowania pierwszeństwa niektóre wloty skrzyżowań byłyby kompletnie zablokowane, ilość wypadków byłaby większa. Może jednak lepiej nie być zbyt uprzejmym.

Offline mp0011

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 186
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1167 dnia: 17 Lip 2015, 15:14:54 »
Mój błąd, trochę nieprecyzyjnie się wyraziłem i niechcący wprowadziłem w błąd...
Niepotrzebnie i zbyt pochopnie wskazywałem to skrzyżowanie, bo tu linia zatrzymania nie miałaby żadnego sensu ;)

Chodzi mi o to, że takie linie mogą być nawet kilka metrów przed krawędzią jezdni (jeżeli np. są sygnalizatory, przejście, przejazd dla rowerów, tory, widoczność itp - to definiuje ustawa) więc nie w każdym przypadku "granice jezdni" wyznaczają skrzyżowanie.

Offline fottoman

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tomek alias fottoman
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1168 dnia: 13 Sie 2015, 13:04:38 »
BMW zmiotło rowerzystę. Jego rower przeleciał kilkanaście metrów i zranił przechodnia.

http://www.tvn24.pl/rowerzysta-zabity-przez-rozpedzone-bmw,568300,s.html


Offline vit

  • Moderatorzy globalni
  • ******
  • Wiadomości: 737
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #1169 dnia: 13 Sie 2015, 13:12:18 »
tradycyjnie pismaki z tvn-u nie potrafią nawet sklecić jednego porządnego przekazu:
ten zabity pan nie był rowerzystą tylko pieszym przeprowadzającym prawidłowo rower przez pasy; gdyby niezgodnie z przepisami przejeżdżał przez te pasy pewnie by żył...