Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Śródmieście, Wola

Most Świętokrzyski - Dylatacja

(1/6) > >>

kaczor1:
W lipcu ubiegłego roku, występowałem o zasłonięcie blachą perforowaną szczelin dylatacyjnych po zachodniej stronie mostu (po wschodniej są zasłonięte). Cały czas są tam wkładane deki, ktoś zasypuje szczeliny ziemią, a ostatnio znalazła się tam nawet podrdzewiała zapora drogowa (U-20a) więc wyraźnie widać, że szczeliny choć nie są jakoś wyjątkowo duże, to wielu osobą uprzykrzają życie.
Pismo wysyłałem do ZDM a ten przesłał je do firmy Trasa Świętokrzyska.
Niestety, do dziś nie mam żadnej odpowiedzi. Firma jest spółką prawa handlowego (w dodatku w likwidacji) a nie organem administracji państwowej, więc KPA jej nie obowiązuje i jeśli ma kaprys, może nie odpowiadać.
Ma ktoś pomysł, jak taki temat ugryźć?

gromanik:
Zapytać ZDM, czy nie może tego zadania wykonać w ramach bieżącego utrzymania przeprawy lub zlecić Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg, ewentualnie zwrócić się z tym zapytaniem też do Biura Drogownictwa i Komunikacji lub napisać skargę do prezydenta miasta, tudzież poprosić któregoś z radnych o interpelację.



źródło:
http://forum.zm.org.pl/viewtopic.php?f=1&p=21722#p21722

kaczor1:
No to nasmarowałem do ZDM tak:

--- Cytuj ---Dotyczy: Osłonięcia szczelin dylatacyjnych na Drodze Dla Rowerów (Most Świętokrzyski)
 
Szanowni Państwo
 
            W związku z fakty, iż od złożenia wniosku (251/RK/07/2011) o podjęcie działań mających na celu zasłonięcie szczelin dylatacyjnych po zachodniej stronie Mostu Świętokrzyskiego, minęło ponad dziewięć miesięcy, oraz z niepodjęciem jakichkolwiek działań przez spółkę Trasa Świętokrzyska (państwa pismo z przekazaniem wniosku ZDM-ZUWM-RJE-704-419-2-11 z dnia 28.07.2011) jak również nieudzielanie jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony Spółki, zwracam się z prośbą o informacje, czy istniej możliwość realizacji niezbędnych prac mających na celu likwidacje problemu, w ramach bieżącego utrzymania przeprawy, lub zlecenie ich Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg.
 
            Zwracam uwagę, iż na podstawie bieżących obserwacji jasno można stwierdzić, że szczeliny dylatacyjne stanowią znaczną uciążliwość dla osób korzystających z przeprawy, o czym świadczy fakt, że również w tym roku podobnie jak w latach ubiegłych, są one zasłaniane różnymi  przedmiotami lub wypełniane ziemią.
            Ponadto zgodnie ze ?Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie? przyjętymi zarządzeniem nr 5523/2010 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2010 r. w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju systemu transportu rowerowego, na terenie miasta stołecznego Warszawy, wysokość uskoków na drodze rowerowej, nie powinien przekraczać 1cm, a zalecana jest ich całkowita eliminacja, tymczasem wysokość uskoków w przedmiotowym miejscu, jest wielokrotnie większa.


--- Koniec cytatu ---

Może jakieś uwagi?
   

gromanik:
Maksymalną wysokość uskoku określa ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Natomiast zapis w Standardach jest uszczegółowieniem zapisu z rozporządzenia. Rozporządzenie jest starsze niż Most Świętokrzyski, a Standardy nie.

§ 48. 1. Pochylenie podłużne ścieżki rowerowej nie powinno przekraczać 5%. W  wyjątkowych wypadkach dopuszcza się większe pochylenia, lecz nie większe niż  15%. Wysokość progów i uskoków na ścieżce rowerowej nie powinna przekraczać 1  cm.    

W międzyczasie wyszła też nowelizacja zarządzenia:
http://bip.warszawa.pl/Menu_przedmiotowe/zarzadzenia_uchwaly/Zarzadzenia/Prezydent_m__st__Warszawy/2012/marzec/2165_2012.htm


--- Cytat: kaczor1 w 03 Maj 2012, 18:58:43 ---No to nasmarowałem do ZDM tak:

--- Cytuj ---Dotyczy: Osłonięcia szczelin dylatacyjnych na Drodze Dla Rowerów (Most Świętokrzyski)
 
Szanowni Państwo
 
            W związku z fakty faktem, iż od złożenia wniosku (251/RK/07/2011) o podjęcie działań mających na celu zasłonięcie szczelin dylatacyjnych po zachodniej stronie Mostu Świętokrzyskiego, minęło ponad dziewięć miesięcy, oraz z niepodjęciem jakichkolwiek działań przez spółkę Trasa Świętokrzyska (państwa pismo z przekazaniem wniosku ZDM-ZUWM-RJE-704-419-2-11 z dnia 28.07.2011) jak również nieudzielanie jakiejkolwiek odpowiedzi ze strony Spółki, zwracam się z prośbą o informacje, czy istniej możliwość realizacji niezbędnych prac mających na celu likwidacje problemu, w ramach bieżącego utrzymania przeprawy, lub zlecenie ich np Zakładowi Remontów i Konserwacji Dróg (żeby nie zawężać grupy potencjalnych podwykonawców).
 
            Zwracam uwagę, iż na podstawie bieżących obserwacji jasno można stwierdzić, że szczeliny dylatacyjne stanowią znaczną uciążliwość dla osób korzystających z przeprawy, o czym świadczy fakt, że również w tym roku podobnie jak w latach ubiegłych, są one zasłaniane różnymi  przedmiotami lub wypełniane ziemią.
            Ponadto zgodnie ze ?Standardami projektowymi i wykonawczymi dla systemu rowerowego w m.st. Warszawie? przyjętymi zarządzeniem nr 5523/2010 Prezydenta m. st. Warszawy z dnia 18 listopada 2010 r. w sprawie tworzenia korzystnych warunków dla rozwoju systemu transportu rowerowego, na terenie miasta stołecznego Warszawy, wysokość uskoków na drodze rowerowej, nie powinien przekraczać 1cm, a zalecana jest ich całkowita eliminacja, tymczasem wysokość uskoków w przedmiotowym miejscu, jest wielokrotnie większa.


--- Koniec cytatu ---

Może jakieś uwagi?
   

--- Koniec cytatu ---

Raffi:
Nie wiem czy słanie pism do ZDM cokolwiek da. Trzeba mordować trasę Świętokrzyską, najlepiej dać jakieś groźne "do wiadomości" do nadzoru budowlanego i kilku innych organów kontrolnych (Gromanik lepiej doradzi) i nie prosić, a domagać się doprowadzenia drogi do stanu zgodnego z prawem cytując zapis o tym 1cm ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej