Inne sprawy rowerowe > Sprzęt
Tarczówki w szosówkach
SeBeQ:
http://www.bikebiz.com//news/read/brake-makers-want-uci-to-allow-disc-brakes-on-road-bikes
Brake makers will today discuss how to tackle the UCI on making road discs race legal.
Oli:
Motyw ten toczy się od naprawdę dawna.
Ale moim zdaniem takie coś nie powinno mieć miejsca.
Szosa to szosa. Nie wyobrażam sobie jej bez pięknych dual pivotów.
Raffi:
Dla mnie też wygląda to dziwnie. Nieprędko się do tego przyzwyczaję.
W dodatku na oponkach 20mm, na mokrym, używanie hamulca tarczowego na pewno będzie interesującym, a często niezapomnianym doznaniem dla kolarza ;) Nieprzypadkowo kolarze do tej pory używali "zwalniaczy" na dual pivot, a nie czegoś wydajnego. Ograniczeniem była przyczepność opony.
Ale rozumiem o co może chodzić. O obręcze. Obręcze do hamulców szczękowych muszą mieć grubsze boczne ścianki - a więc cięższe boczne ścianki. Masa rotowalna to coś z czym szosowcy walczą przy każdej możliwości. No i jest jeszcze kwestia kompozytów. Co by nie mówić, nie jest to materiał szczególnie odporny na ścieranie, a więc średnio sprawdza się z hamulcami obręczowymi. A regularna wymiana kół za 10kPLN dlatego, że się zachciało hamować, nie jest czymś co tygryski lubią najbardziej.
I podejrzewam, że chodzi o to, iż zakładając tarcze (nawet ciężką), można sporo oszczędzić na obręczach i de facto wyjść na plus. Może nawet nie tyle wyjść na plus na masie roweru, ale na masie rotowalnej kół (tarcza, choć ciężka, jest blisko osi koła i ma mniejsze znaczenie niż obręcz).
Co za tym idzie, po szerszym wejściu tarcz do szos, spodziewam się wysypu nowej generacji lekkich obręczy kompozytowych, które z założenia będą "disc brakes only".
Safian:
@Raffi: przecież nikt normalny nie używa normalnych klocków z obręczami karbonowymi:
http://www.formicki-bike.pl/produkt.php?kod=4524&&id_pod_kat=47&&id_kat=4
adriansocho:
Współczesne rowery zawodnicze ważą poniżej wagi minimalnej, i trzeba je dociążać, aby osiągnąć 6,7 kg. Dlatego lekki przyrost masy widelca, ramy i zacisków z tarczami nie będzie takim problemem w obliczu tego, że da się na tych obręczach zejść z wagi.
Jeśli dobrze pamiętam, od niedawna tarcze zostały wpuszczone do wyścigów CX - tam to rozumiem. Ale w szosie - bitwa o gramy, albo chęć "wymuszenia" zmiany sprzętu na tarczowy u pasjonatów dysponujących kasą i muszących mieć nowy sprzęt co sezon.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej