Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Śródmieście, Wola

Obowiązek jazdy drogą rowerową

(1/16) > >>

swim:
Jeśli było to z gory przepraszam. 
Chcialbym się dowiedzieć czy nowe przepisy rowniez nakazują jazdę drogą rowerową jeśli to możliwe czy rowerzysta moze sobie wybrać normalna jezdnie lub drogę rowerową wedle uznania?

mateyko:
Z mojej wiedzy wynika że w nowelizacji PoRD nie było zmian które zmieniają warunki w których można zwykłym , pojedyńczym rowerem poruszać się po ulicy/DDR lub nie. Proszę forumowiczów o poprawienie mnie jeśli się mylę. Kolejność wg której możesz sprawdzić gdzie trzeba jechać wygląda następująco:

1. DDR (jeśli jest i jeśli prowadzi w tym samym kierunku którym jedziesz)
2. Pobocze/ulica
3. chodnik (tylko wtedy gdy na drodze przy której się znajduje ma ograniczenie prędkości powyżej 50 km/h i chodnik ma conajmniej 2m szerokości, lub w przypadku trudnych warunków atmosferycznych - np. gołoledź)

mplonski:
ogólnie ZTCP jest tak jak było, ale nie ma obowiązku jazdy po ddr jeśli nie prowadzi w kierunku gdzie jedziesz, nie trzeba też jechać ciągiem pieszo-rowerowym (pozioma kreska).

`L`:
Art. 33. 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. [...]

Art. 2. 5. droga dla rowerów - drogę lub jej część przeznaczoną do ruchu rowerów, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi; droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego;

Art. 2. 5. a) pas ruchu dla rowerów - część jezdni przeznaczoną do ruchu rowerów w jednym kierunku, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi;

(wytłuszczenia moje)

Jak wygląda oznakowanie drogi dla rowerów opisuje Dz.U. Nr 220, Poz. 2181.

Rano1:
Jak to w naszym kraju bywa, prawo często jest martwe. Ddr pojawiają się na jakimś odcinku drogi znienacka i tak samo się urywają. Często nawet nie ma możliwości zjechania na ddr, w szczególności w dużym ruchu miejskim. W 80% jest to chaos nieogarnięty przez władze. A i niektóre projekty ddr i przejazdy dla rowerów (np. po zebrze) realizowane są niezgodnie z prawem i wymogami bezpieczeństwa.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej