Autor Wątek: Wypadki i potrącenia  (Przeczytany 520959 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #960 dnia: 18 Lip 2014, 00:52:02 »
Wjezdzasz na jezdnię w stronę zachodnia dojezdzasz do Popularnej i wjezdzasz na DDR. Nadkladasz tylko dodatkowe 500 m ;)

W sumie nie musisz jechać jezdnią, mozna się cofnąc do popularnej po jednokierunkowej DDR. :)

Możesz też złożyć wniosek o domalowanie tam 10m kontrapasa albo doczepienia T-22 i dodania 10m dalej B-2.

Jeśli już masz łamać przepisy, to lepiej zrób te 10m pod prąd po obszarze wyłączonym z ruchu niż gdybyś miał jechać jednokierunkową DDR pod prąd - szczególnie w takim miejscu, jak wąziutkie zjazdy/wjazdy na wiadukt.
zjazdy/wjazdy są normalnej szerokości - 2m. Jeśli chodzi o DDR na samym wiadukcie to przed chwilą spojrzałem na Google maps i po polnocnej jest rzeczywiscie mało - 1,6-1,8m . Po południowej jest wiecej bo całe 2m. Gdyby nie skrajnia to byłoby olrajt. W sumie tak się zastanowić to zakaz jazdy już przy Śmigłowca jest utrudnianiem życia ponad miarę.
Jadąc od wschodu natrafiamy na nakaz skrętu w prawo

https://maps.google.pl/maps?ll=52.210108,20.949743&spn=0.000336,0.000821&t=h&z=21&layer=c&cbll=52.210108,20.949743&panoid=aPqomIc41eeYZZwNhwqNDQ&cbp=12,192.27,,0,-9.14

A pozniej 5 znaków zakazu wjazdu . 3 są dedykowane dla rowerzystów.
https://maps.google.pl/maps?ll=52.209794,20.949466&spn=0.000336,0.000821&t=h&z=21&layer=c&cbll=52.209794,20.949466&panoid=kSBwXie3sZlblbG_0G0ZSw&cbp=12,254.77,,0,22.18

Skoro stoi znak nakazu skrętu to nipotrzbene juz są zakazy wjazdu. Bo jeśli ktoś się zastosował do pierwszego znaku to nie bedzie miał okazji nawet zobaczyć następnych. A kto nie dostosował sie do nakazu to oleje tez następne znaki.
Ten nakaz utrudnia rowerzystom dojazd w kilku relacjach . Po pierwsze nie można skęcić od razu w Śmigłowca, trzeba objezdzac rondo dookoła. Po zachodniej stronie nie ma przejazdów wiec trzeba  po jezdni.
Nie mozna prosto dojechać do Włodarzewskiej bo trzeba przejechać na drugą stornę Alej i przejechać pod wiaduktem koło torów.
Nie można też prosto dojechać do Mercedesa - ale po drugiej stornie jest tak samo prosto.
Największym problemem jest dojazd do ulicy Instalatorów. Żeby tam dojechać trzeba robić aż nawrotkę przy Popularnej. Jadąc przez wiadukt po południowej stronie jest mozliwośc wjechania w instalatorów bez łamaina przepisów. 
Zamiast więc postawić jeden znak przy wjeździe na jednokierunkową gdzies tutaj https://maps.google.pl/maps?ll=52.204352,20.941575&spn=0.000336,0.000821&t=h&z=21&layer=c&cbll=52.204352,20.941575&panoid=HM8CJolwaqdLvRUs2bADZA&cbp=12,254.66,,0,17.57
Stawia sie kilka niepotrzebnych znaków i próbuję się uniemozliwic rowerzyscie jazdę kilkaset metrów wcześniej. Jednocześnie utrudniając jazde w kilku innych kierunkach.

Offline Stalin

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 181
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #961 dnia: 18 Lip 2014, 10:03:33 »
Tak w ogóle to jednokierunkowość północnej DDRki jest o tyle "wątpliwa", że od wiaduktu w stronę Centrum oznakowanie poziome sugeruje ruch w obu kierunkach, np.: http://goo.gl/maps/KEULh.


Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #962 dnia: 21 Lip 2014, 14:45:41 »
Ścieżka rowerowa zapadła się pod rowerzystą w trakcie jazdy



http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,16356472.html
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #963 dnia: 21 Lip 2014, 18:58:59 »
A mógłbyś zacytować? Nie chce mi się przełączać na zdalny serwer, żeby móc przeczytać artykuł.

Ciekawe, co powie miasto. "Rowerzysta nie zachował odpowiedniej staranności w trakcie jazdy"? Czy może "powinien jechać z taką prędkością, by móc zareagować"? :D
« Ostatnia zmiana: 21 Lip 2014, 19:00:13 wysłana przez biały »

Offline jerzy1234

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 1 697
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #964 dnia: 21 Lip 2014, 19:21:54 »
Miasto nic nie powie ,bo tam już była tablica -koniec miasta  :P Oj tam ,oj tam  a kiedyś na stadionie X lecia autokar zapadł się pod ziemie (to dopiero było ) i to jeszcze był "naszych przyjaciół"  :)

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #965 dnia: 22 Lip 2014, 09:54:56 »
Dokładnie, ta droga rowerowa jest w zarządzie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, miastu nic do niej. Łatwo poznać, bo GDDKiA w odróżnieniu od miasta używa innego asfaltu na drogi rowerowe.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Hipek99

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #966 dnia: 30 Lip 2014, 09:48:58 »
Pół godziny temu potrącony rowerzysta na Rondzie Zesłańców. Jeśli dobrze zrozumiałem relację kolegi, który tam przybył tuż po zdarzeniu (była już karetka), odbyło się to w tym miejscu. Czyli tam, gdzie samochody na zielonym mogą się tak fajnie rozpędzić.

Serio, jakiś próg zwalniający by się tam przydał, czy coś. Albo chociaż światło pulsacyjne na sygnalizatorze tuż przed przejazdem.

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #967 dnia: 30 Lip 2014, 10:27:27 »
Czyli tam, gdzie samochody na zielonym mogą się tak fajnie rozpędzić.

Serio, jakiś próg zwalniający by się tam przydał, czy coś. Albo chociaż światło pulsacyjne na sygnalizatorze tuż przed przejazdem.

Wystarczy tylko zlikwidować prawoskręt,, zmniejszyć wyłukowanie ale najważniejsze zlikwidować pas rozbiegowy! . To jest ulica w centrum miasta nie autostrada więc obowiązują inne standardy projektowe!
« Ostatnia zmiana: 30 Lip 2014, 10:39:51 wysłana przez robertrobert1 »

Offline ŁukaszM

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 79
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #968 dnia: 30 Lip 2014, 10:55:04 »
W tym samym miejscu potrącono moją żonę w zeszłym roku.

Offline Hipek99

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #969 dnia: 30 Lip 2014, 11:14:58 »
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,16399121,Sroda_na_ulicach_Warszawy__NA_ZYWO_,,,1102874.html

Lewe lusterko - czyli możliwe że rowerzysta jechał od Zachodniego w stronę BC. Czyżby mając tak dobry widok chciał udowodnić, że to on ma zieleńsze zielone bo ma pierwszeństwo?

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #970 dnia: 30 Lip 2014, 13:58:25 »
Pytanie pierwsze...kto miał zielone?
Pytanie drugie ... jeśli oboje mieli zielone to dlaczego kierowca potrącił rowerzystę?

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #971 dnia: 30 Lip 2014, 14:12:04 »
 przejazd przez rondo po polnocnej stronie wydaje sie byc bezpieczniejsze mimo braku przejazdu dla rowerow czy przejscia

Offline Maćkofff

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stojaki.waw.pl
    • Stojaki.waw.pl
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #972 dnia: 30 Lip 2014, 15:09:59 »
Pytanie drugie ... jeśli oboje mieli zielone to dlaczego kierowca potrącił rowerzystę?
Bo nie patrzył. Jak większość...

Miałbym tak samo wczoraj na przejeździe rowerowym przez Żwirki i Wigury (skrzyżowanie z 17 Stycznia). BABA złotówa w ELE TAXI nawet nie spojrzała tylko aby do przodu.
___
Pozdrawiam serdecznie!

>   Parkingi rowerowe w Warszawie - Stojaki.waw.pl
>   Mapa stojaków, standardy projektowe, porady nt. bezpiecznego zostawiania roweru.

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #973 dnia: 30 Lip 2014, 17:04:29 »
przejazd przez rondo po polnocnej stronie wydaje sie byc bezpieczniejsze mimo braku przejazdu dla rowerow czy przejscia

Ale tylko podczas przejazdu ze wschodu na zachód bo w drugą stronę adrenalinka może znacznie podskoczyć.

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #974 dnia: 30 Lip 2014, 20:39:44 »
przejazd przez rondo po polnocnej stronie wydaje sie byc bezpieczniejsze mimo braku przejazdu dla rowerow czy przejscia

Ale tylko podczas przejazdu ze wschodu na zachód bo w drugą stronę adrenalinka może znacznie podskoczyć.

Akurat mam odwrotnie. Jak jade na wschód to jadę w miejscu, w którym powinny być wymalowane przejścia/przejazdy. Układ wysepek jest taki, że nie istnieje pas samochodowy , na ktorym cały czas moga być samochody. Prościej mówiąc zawsze da się doczekać na czerwone dla samochodów. W miescu w ktorym wydażył sie wypadek samochody mogą jechać prawie cały czas bo albo jada od Prymasa albo od Blue City. Po pólnocnej stronie jest więc paradoksalnie bezpieczniej. Jadąc o redury czekam az samochody skrecajace Prymasa->Reduta dostaną czerwone i bez problemów przejezdzam wszystkie jezdnie prowadzące z Prymasa. Pozniej troszkę czekam na jadących z BW1920 -> Prymasa i zajmuje miejsce przy skręcających Zachodni-> Prymasa. Jak skoncza jechac to jadę w storne przystanku i wskakuje na krawęznik. Dalej juz pod prąd do jadących PKSow i jestem przy Zachodnim dalej jadę zgodnie z prawem.
W drugą strone staram sie jechać bardziej zgodnie z prawem. Wyjezdzam drogą dla autobusów z Zachodniego łamąc zakaz ruchu. Aby jechać prosto musze sie przebic przez 2 pasy z Centrum. Jadę do skrzyżowania majac po lewej i po prawej po 2 pasy (mało komfortowa sytuacja). Przejezdzam skrzyzowanie. i wjezdzam albo na przystanek albo jade srodkowym pasem. Wzgledny komfort psują autobusy ktore tam się zatrzymują.
Ten wypadek to kolejny argument do dyskusji co jest bezpieczniejsze - segregacja czy mieszanie rowerów i samochodów.