Autor Wątek: Wypadki i potrącenia  (Przeczytany 520878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kaczor1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 734
    • www.kaczor2.blogspot.com
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #945 dnia: 16 Lip 2014, 15:05:22 »
Winę w tym zdarzeniu ponoszą również parkujący kierowcy, bo gdyby samochody nie były zaparkowane skośnie, to byśmy się w fanfarze bluzgów minęli i tyle.
Niestety, regularne telefony do SM, też są mało skuteczne.
IX Zlot Rowerów Poziomych Bełchatów 2016


"30 ucisków 2 wdechy. Bo poza życiem w internecie istnieje to prawdziwe, które czasem na chwilę się zatrzymuje"
Autor nieznany

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #946 dnia: 16 Lip 2014, 17:44:16 »


Niestety zmartwię cię: to nic nie da. Przerabiałem to na Jerozolimskich. Tamtejsze jednokierunkowe kostkotwory są dosłownie oblepione znakami B-2. Kiedyś nawet na forum dawałem ich listę. Skuteczność marna.

A dziwisz się? Bo ja wcale. Przecież w al. Jerozolimskich dość często jest potencjalny cel podrózy natomiast legalne dotarcie z jednej strony na drugą bardzo oddalone.

Offline robertrobert1

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 762
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #947 dnia: 16 Lip 2014, 17:45:56 »
Policji nie było, ale jeśli rowerzysta nie pokryje kosztów i sprawa pójdzie do sądu, będę światkiem zeznającym na korzyść kierowcy  :P
światkiem? ;)
Mnie też tam regularnie mijają takie ludzie co "wiedzom lepij".

Możemy mieć albo prawo na ulicach albo bezprawie. Co wybierasz?

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #948 dnia: 16 Lip 2014, 21:30:39 »
A dziwisz się? Bo ja wcale. Przecież w al. Jerozolimskich dość często jest potencjalny cel podrózy natomiast legalne dotarcie z jednej strony na drugą bardzo oddalone.
Akurat tak się składa, że południowo-wschodni kostkotwór prowadzi tylko do jednego budynku, do którego dojazd z przeciwnej strony byłby utrudniony. Na całej pozostałej części masz krzaki, płoty i ogólnie wielkie nic.

Do ceglastych budynków z drugiej strony faktycznie dojazdu nie ma, ale skoro już i tak łamią prawo, to od dwukierunkowej mogą 50m przejechać chodnikiem i są na miejscu. Zresztą sprawa dotyczy osób jadących pod prąd na wiadukcie, a tam już naprawdę nie ma to żadnego uzasadnienia.

I próżno podejrzewać, że musieli jechać tą samą stroną Jerozolimskich, więc nie chciało im się krążyć z jednej strony na drugą. Kupa tych osób stoi potem na światłach na Popularnej albo Łopuszańskiej/Kleszczowej... zero oszczędności.

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #949 dnia: 16 Lip 2014, 22:58:02 »
Dziś, jeden człowiek w samochodzie ZDM'u wysyłał mnie na chodnik wzdłuż Dolinki Służewieckiej (jak jechałem jezdnią w górę, od Wilanowskiej). Bardzo zabawny koleś. Pomachałem mu renkom i pojechałem dalej - nie chciało mi się z nim gadać o poprawności oznakowania dróg, konieczności używania ich itp.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #950 dnia: 17 Lip 2014, 02:35:17 »
Dziś, jeden człowiek w samochodzie ZDM'u wysyłał mnie na chodnik wzdłuż Dolinki Służewieckiej (jak jechałem jezdnią w górę, od Wilanowskiej). Bardzo zabawny koleś. Pomachałem mu renkom i pojechałem dalej - nie chciało mi się z nim gadać o poprawności oznakowania dróg, konieczności używania ich itp.

Szkoda, że nie zapamiętałeś numerów auta. Ja w takiej sytuacji już pisałbym skargę do ZDM do wiedzy Pełnomocnika że pacjent się zajmuje na drodze czymś za co nie ma płacone i czym się zajmowac nie powinien :D
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #951 dnia: 17 Lip 2014, 09:04:52 »
To był koleś w firmowym samochodzie z kogutem, prawdopodobnie robiący jakąś inspekcję czy coś.
Sugerował mi, żebym jechał po chodniku, bo przecież, jeżeli znak o DDRiP (pozioma kreska) stoi jakieś 5m od krawężnika, dobre 0.5m za chodnikiem, bez możliwości legalnego wjazdu to ja mam całkowite prawo go nie zauważyć, uznać, że to chodnik i olać.
Przynajmniej tak mi się wydaje :)
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline Hipek99

  • Bywalec
  • *
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #952 dnia: 17 Lip 2014, 10:15:31 »
Jak to jest z Jerozolimskimi?
(...)
Jakby nie patrzeć, na odcinku między Śmigłowca i Popularną obie DDR-ki są jednokierunkowe (z obu stron są zakazy wjazdu). Mimo to nikt się tym nie przejmuje.

Zadajesz pytania i sam sobie odpowiadasz - jest dokładnie tak jak piszesz. DDRki są jednokierunkowe i wszyscy mają to w głębokim poważaniu.
Liczyłem po cichu, że ktoś mi powie, że to jakiś relikt i trwają przygotowania do legalizacji tam ruchu dwukierunkowego (bo poza fragmentem po południowo-wschodniej stronie, tuż za wiaduktem, gdzie trzeba albo kawałek pojechać pod prąd, albo chodnikiem, wszędzie nie ma przeszkód do ruchu w obu kierunkach).

bez możliwości legalnego wjazdu to
Jak odróżnić "legalny wjazd" od "nielegalnego"?

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #953 dnia: 17 Lip 2014, 10:32:46 »
Liczyłem po cichu, że ktoś mi powie, że to jakiś relikt i trwają przygotowania do legalizacji tam ruchu dwukierunkowego

To nie relikt, tam zdaje się jest kłopot z poszerzeniem DDR do odpowiedniej szerokości by się dawało mijać na tych ciasnych łukach. IMO bez wydania solidnej kasy na ściany oporowe nie da się tego poprawić. Ale możesz próbować, a nuż ZDM ma wolne kilka lub kilkanaście baniek i nie wie na co je wydać :D


bez możliwości legalnego wjazdu to
Jak odróżnić "legalny wjazd" od "nielegalnego"?

Legalny to taki, który nie wymaga od Ciebie łamania prawa podczas korzystania z niego. Nielegalny wymaga np. jechania chodnikiem, po przejściu dla pieszych, pod prąd, skręcaniu na zakazie, przejazdu przez linię ciągłą lub zatrzymania się w miejscu niedozwolonym.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline Franc

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 25 lat na poziomie
    • Moje rowery
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #954 dnia: 17 Lip 2014, 10:42:00 »
bez możliwości legalnego wjazdu to
Jak odróżnić "legalny wjazd" od "nielegalnego"?

Legalny (porządny) wjazd na DDR jest np. na Puławskiej, przy Dolnej (na szczęście) bywa jednak zasłonięty przez parkujące samochody. Legalny jest na Puławskiej tuż przed obwodnicą (jak się jedzie na południe), jednak jak wyprzedza się samochody lewym pasem, to też można go przeoczyć. Porządny wjazd jest na Idzikowskiego, przed Sobieskiego (jadąc z góry) i na Wołoskiej przed Konstruktorską (jadąc od Woronicza).
I znaki muszą stać w przepisowej odległości bo inaczej nie obowiązjuą.

Nie wiem jak wstawić zdjęcie ze StreeView.
Franc "Rowery Poziome Rule"

IMK P8 (SWB ASS) w stanie śmierci technicznej, Thyss 222
szary Peugeot 508SW z DW10CTED4
szary Renault Modus z D4F

Offline Maćkofff

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 712
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stojaki.waw.pl
    • Stojaki.waw.pl
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #955 dnia: 17 Lip 2014, 11:39:33 »
To nie relikt, tam zdaje się jest kłopot z poszerzeniem DDR do odpowiedniej szerokości by się dawało mijać na tych ciasnych łukach. IMO bez wydania solidnej kasy na ściany oporowe nie da się tego poprawić. Ale możesz próbować, a nuż ZDM ma wolne kilka lub kilkanaście baniek i nie wie na co je wydać :D
Problemem nie jest szerokość DDR tylko to: https://www.google.pl/maps/@52.20443,20.941734,3a,75y,256.08h,75.19t/data=!3m4!1e1!3m2!1suLBMA8ayytfOjRpprd755w!2e0
___
Pozdrawiam serdecznie!

>   Parkingi rowerowe w Warszawie - Stojaki.waw.pl
>   Mapa stojaków, standardy projektowe, porady nt. bezpiecznego zostawiania roweru.

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #956 dnia: 17 Lip 2014, 12:13:33 »
To nie relikt, tam zdaje się jest kłopot z poszerzeniem DDR do odpowiedniej szerokości by się dawało mijać na tych ciasnych łukach. IMO bez wydania solidnej kasy na ściany oporowe nie da się tego poprawić. Ale możesz próbować, a nuż ZDM ma wolne kilka lub kilkanaście baniek i nie wie na co je wydać :D
Problemem nie jest szerokość DDR tylko to: https://www.google.pl/maps/@52.20443,20.941734,3a,75y,256.08h,75.19t/data=!3m4!1e1!3m2!1suLBMA8ayytfOjRpprd755w!2e0

Jednokierunkowosc poludniowej DDR jest oczywista - brak mozliwosci jazdy na zachod ( chodnik lub droga jednokierunkowa). Polnocna DDR jest mniej oczywista. Sam (po kilku latach jezdzenia tamtedy) sie bardzo zdziwilem gdzy zobaczylem zakaz wjazdu przy skrzyzowaniu z Popularna. Nie moglem zrozumiec dlaczego tam on jest. Problemem jest szerokosc DDR na samym wiadukcie, ma niecale 2m. Jesli wziac pod uwage  bariery energochlonne w skrajni to szerokosc DDR to jakies 1,5m. Jedyne co tam mozna wyznaczyc do jednokierunkowa DDR. Ten sam problem jest po poludniowej. Najlpiej byloby wyznaczyc CPR na gorze. Rowery milyby dwukierunowosc, a piesi wiecej miejsca. Wysylalem do Pelnomocnika nawet propozycje rozwiazania tego ale nie spotkalem sie z entuzjazmem.
Jako ze AJ staly sie moja droga do pracy to zamierzam zlozyc wniosek o poprawe roznych rzeczy na odcinku od Ursusa do Centrum. Lacznie z przejazdem przez RZS po polnocnej stronie :) Moze ZDM nie wie o tym jakie sa potrzeby rowerzystow bo jeszcze nie dostal zadnego zgloszenia/wniosku.

Offline łowca

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 152
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #957 dnia: 17 Lip 2014, 12:53:26 »
To nie relikt, tam zdaje się jest kłopot z poszerzeniem DDR do odpowiedniej szerokości by się dawało mijać na tych ciasnych łukach. IMO bez wydania solidnej kasy na ściany oporowe nie da się tego poprawić. Ale możesz próbować, a nuż ZDM ma wolne kilka lub kilkanaście baniek i nie wie na co je wydać :D
Problemem nie jest szerokość DDR tylko to: https://www.google.pl/maps/@52.20443,20.941734,3a,75y,256.08h,75.19t/data=!3m4!1e1!3m2!1suLBMA8ayytfOjRpprd755w!2e0

Zaraz zaraz ....
Jeśli wyjeżdżam rowerem spod biurowców przy Daimlera i chcę pojechać na wschód wzdłuż Alej - to którędy?
Bo skoro północna DDRka jest jednokierunkowa, stoi zakaz wjazdu, to nie wolno mi na nią wjechać. OK. Przejadę uliczkami pod wiaduktem na południową stronę Alej - ale nie mogę spod wiaduktu skręcić w prawo do DDRki bo mam kolejny zakaz wjazdu.
Owszem, mogę zejść z roweru i 10 metrów przeprowadzić go po chodniku.
Albo pojechać ulicą Jutrzenki do Popularnej, i nadłożyć 2 kilometry.

Offline rowerozof

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 331
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #958 dnia: 17 Lip 2014, 13:43:50 »

Zaraz zaraz ....
Jeśli wyjeżdżam rowerem spod biurowców przy Daimlera i chcę pojechać na wschód wzdłuż Alej - to którędy?
Bo skoro północna DDRka jest jednokierunkowa, stoi zakaz wjazdu, to nie wolno mi na nią wjechać. OK. Przejadę uliczkami pod wiaduktem na południową stronę Alej - ale nie mogę spod wiaduktu skręcić w prawo do DDRki bo mam kolejny zakaz wjazdu.
Owszem, mogę zejść z roweru i 10 metrów przeprowadzić go po chodniku.
Albo pojechać ulicą Jutrzenki do Popularnej, i nadłożyć 2 kilometry.
Wjezdzasz na jezdnię w stronę zachodnia dojezdzasz do Popularnej i wjezdzasz na DDR. Nadkladasz tylko dodatkowe 500 m ;)

Offline biały

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wypadki i potrącenia
« Odpowiedź #959 dnia: 17 Lip 2014, 21:39:44 »
Możesz też złożyć wniosek o domalowanie tam 10m kontrapasa albo doczepienia T-22 i dodania 10m dalej B-2.

Jeśli już masz łamać przepisy, to lepiej zrób te 10m pod prąd po obszarze wyłączonym z ruchu niż gdybyś miał jechać jednokierunkową DDR pod prąd - szczególnie w takim miejscu, jak wąziutkie zjazdy/wjazdy na wiadukt.