Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Praga Południe, Rembertów, Wawer, Wesoła
Konsultacje projektu Stanisławowska-Dwernickiego-Szaserów
Gregorius:
--- Cytat: jolajola1 w 30 Maj 2016, 15:54:33 ---I, jak dla mnie projekt ma podstawową wadę wielu warszawskich projektów - urywa się w polu, a dokładniej na Mińskiej#Chodakowskiej.
No bo co dalej? O ile rowerzysta na zachód sobie pojedzie Mińską w ruchu ogólnym, to jak ma się dostać rowerzysta jadący na wschód z Grochowskiej na Mińską? Teleportacja? Znowu???
I czy projekt jest w jakikolwiek sposób skorelowany z projektem z zeszłorocznego BP, gdzie ma być niedługo (między innymi) kontraruch na Kamionkowskiej?
--- Koniec cytatu ---
Jolu! W projekcie ulicy (nie TRASY) Tysiąclecia ulica Mińska nie jest przelotową - rozumiesz?
Do Tysiąclecia możesz dojechać, ale dalej nie pojedziesz. Musisz skręcić w prawo.
Zatem jak już ten projekt zrealizują, to ze ścieżkami rowerowymi (jak wszystkie nowe).
Więc jadąc od Zamoyskiego skręcisz w lewo w Tysiąclecia, a następnie w prawo w Mińską.
Poza tym z w/w powodu spodziewam się znacznego zmniejszenia ruchu na Mińskiej.
Więc jak już się ta rewolucja dokona będzie można z natury określić jakie będą potrzeby
rowerowe na tym odcinku i czy jakakolwiek infra będzie w ogóle potrzebna.
Osobiście optował bym za pasami rowerowymi, bo jest wystarczająco szeroko.
Raffi:
Moim zdaniem ddr na Szaserów to nie był najlepszy pomysł. Lepsze byłyby pasy. Ale ddr już powstał, jest już ładnych kilka km tej trasy. I teraz najłatwiej, najtaniej i najlepiej będzie to jednak kontynuować by była ciągłość, a nie wywalać wszystko w kosmos i zaczynać od zera.
Docelowo i tak ten ddr na Szaserów jest do przebudowania. Tylko, że jak teraz zaproponujesz by go wywalić w kosmos i przeorać całą ulicę pod pasy, likwidując ludziom parkowanie, to cię wyśmieją - koszt gigantyczny, konflikty społeczne gigantyczne, a ruch rowerów niewielki. Za to jak to się uspójni drogę rowerową, to za kilka lat może tam być 5000 rowerów na dobę lub więcej. To jest zupełnie inne wyjście do negocjacji o czymkolwiek, gdy wydajesz kilkanaście baniek i zabierasz np. 50 miejsc postojowych dla 5000 rowerów niż dziś, gdy byś zabierał te same 50 miejsc i wydawał tą sama kasę dla ilu rowerzystów? Trzystu? Trzeba mieć tego świadomość.
O niektóre rzeczy niestety trzeba walczyć etapami, inaczej się nie uda. Dlatego ważne jest myślenie strategiczne, na te wiele lat do przodu. Pierwszy i najważniejszy jest dojazd do centrum, który się powoli, ale robi. Drugi jest kręgosłup przez Pragę w relacji północ-południe - idealnie na Grochowskiej, ale od biedy może i musi być Szaserów. Jak będzie to, to najedzie tyle rowerów, że zupełnie zmienią nam zasady gry i to, czego możemy się domagać od miasta czy dzielnicy.
SeBeQ:
--- Cytat: Raffi w 05 Cze 2016, 22:29:42 ---Moim zdaniem ddr na Szaserów to nie był najlepszy pomysł. Lepsze byłyby pasy. Ale ddr już powstał, jest już ładnych kilka km tej trasy. I teraz najłatwiej, najtaniej i najlepiej będzie to jednak kontynuować by była ciągłość, a nie wywalać wszystko w kosmos i zaczynać od zera.
Docelowo i tak ten ddr na Szaserów jest do przebudowania [...]
--- Koniec cytatu ---
Tylko, że te "ładnych parę km" ddr dalej od Chłopickiego to jest kostka, krzywa jak jasna cholera i z krawężnikami...
Jeżeli powstanie taki sam twór do Chłopickiego to nie dziękuję. Infra ma być dla każdego, a nie tylko dla rowerów MTB i Vmax 15km/h.
Z drugiej strony - skoro ścieżka najprawdopodobniej powstanie - to jak można rozwiązać połączenie pasów ze ścieżką inaczej niż niechlubny przykład Marszałkowska/Świętokrzyska?!
Raffi:
--- Cytat: SeBeQ w 06 Cze 2016, 01:04:06 ---Jeżeli powstanie taki sam twór do Chłopickiego to nie dziękuję.
--- Koniec cytatu ---
Nie powstanie. Miasto od dawna nie robi z kostki, kilku innych tematów też się nauczyło. Po tym co budują, jeździć się daje - przynajmniej tam, gdzie ja próbowałem to robić :)
Gregorius:
A ja będę się domagał szczegółowego przedstawienia przejazdów
przez rynsztoki, tak aby nie było 15 cm dołka po obu stronach jezdni.
To są drobiazgi o które trzeba walczyć, a nie powodują wywalenia
całego projektu w kosmos.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej