Inne sprawy rowerowe > O rowerach w mediach
rower w polu martwego widzenia
Maćkofff:
--- Cytat: Raffi w 31 Sie 2015, 14:08:34 ---Większość nowych busów i ciężarówek ma już lusterka panoramiczne pod/nad/obok lusterek bocznych. To załatwia problem o ile tylko kierowca z tych dobrodziejstw korzysta. A niestety tego na kursach na kat. B nie uczą... a powinni, bo większość busików jest własnie na "B".
--- Koniec cytatu ---
Daj spokój z tą jakością uczenia jak na Mazurach nie raz, nie dwa widziałem osobówki z szeroką przyczepą kempingową, gdzie kierowcy nie mieli pomontowanych adapterów do lusterek, żeby cokolwiek zobaczyć zza tej przyczepy ;-)
Klara:
jolajola1, trafiłam na angielski tekst, który porusza temat niewidzenia rowerzystów (i nie tylko) przez kierowców. W razie potrzeby mogę coś postreszczać, poprzetłumaczać. Niniejszym:
Czego pilot RAF-u może nauczyć rowerzystów
Może pytanie już nieaktualne, może to odpowiedź obok tematu, może powinna znaleźć się w innym wątku ;)
jolajola1:
Zapotrzebowanie wciąż jak najbardziej aktualne.
I jeszcze pamiętam iny film, tylko nie wiem, gdzie był, mam wykasowana historię przeglądania. Samochód osobowy wyjeżdża z podporzadkowanej, główną jedzie rowerzysta, tempem niespiesznym. Kierowca pilnie sie rozgląda, powoli zbliżajac się do miejsca skrętu. Ale boczny przedni słupek całkowicie mu zasłania rowerzystę. W trakcie wykonywania manewru też porusza głową, ale rowerzysta swoim niespiesznym tempem znowu jest schowany za słuipkiem....
robertrobert1:
--- Cytat: Maćkofff w 17 Wrz 2015, 15:14:59 ---
Daj spokój z tą jakością uczenia jak na Mazurach nie raz, nie dwa widziałem osobówki z szeroką przyczepą kempingową, gdzie kierowcy nie mieli pomontowanych adapterów do lusterek, żeby cokolwiek zobaczyć zza tej przyczepy ;-)
--- Koniec cytatu ---
Te adaptery jaki i normalne lusterka w busach, nie służą po to aby widzieć to co jest za przyczepą czy też bezpośrednio z tyłu busa, lecz są po to aby widzieć dokładnie to co jest z boku pojazdu.
Im lusterka dalej wystają od obrysu karoserii tym widzialność bezpośrednio za pojazdem się zwiększa ale za to powiększa się martwe pole bezpośrednio obok pojazdu.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej