Inne sprawy rowerowe > O rowerach w mediach

Rowerzyści pojadą pod prąd? Nowe przepisy do końca roku

<< < (3/3)

em c:
W temacie czytania ze zrozumieniem, to nigdzie nie napisałem, że jesteś przeciwnikiem kontrapsów, tylko że twój argument może być przeciwko nim użyty. Zobacz:


--- Cytuj ---Argumentem o mentalności i ogólnym "to u nas niebezpieczne!" można by (i tak się działo i dzieje) zbijać wszystkie projekty pasów i kontrpasów dla rowerów.
--- Koniec cytatu ---

Chodziło mi o to, że to niespecjalny argument. Jeśli przez "polską mentalność" miałeś na myśli to, że w Warszawie jest więcej samochodów niż w Radomiu, no to nic, nie domyśliłem się. Natomiast co ma ilość samochodów na mieszkańca do dopuszczenia ruchu na jednokierunkowych pod prąd? Będzie to znacznie ułatwienie które może przekonać ludzi do przesiadki na rowery, więc chyba jest to tym bardziej cenna inicjatywa?

jerzy1234:
 Będzie to znacznie ułatwienie które może przekonać ludzi do przesiadki na rowery, więc chyba jest to tym bardziej cenna inicjatywa?
[/
quote]
Ja już słyszałem opinie ludzi zachwyconych tym projektem(samochodziarzy)i już zapowiadają ze sobie zderzaki wzmocnią . Tak przekonasz ich udogodnieniami do przesiadki na rower. Nawet jak zaoferujesz im że będą tańsze elektryczne rowery nie zmusisz ich do przesiadki . Jedynie względy ekonomiczne  mogą naprawić mentalność . Niestety i w to nie należy wierzyć, bo niektórzy po trupach będą starać się mieć gablotę-bo sąsiad ma.

Raffi:

--- Cytat: mk1111 w 06 Paź 2014, 18:45:15 ---Pracuję w takim śmiesznym miejscu, że mam widok na dwie równoległe  ulice jednokierunkowe oddalone od siebie o ok 40m. Obie prostopadłe łączące je są dwukierunkowe. I co? Spora grupa kierowców samochodów jeździ jak chce za nic mając obowiązującą organizację ruchu. O tzw. "rowerzystach" szkoda wspominać. Ulicami jeżdżą w każdą stronę i przy tej krawędzi przy której im aktualnie wygodniej do tego wszystkie chodniki (a nie są jakoś ekstremalnie szeroki, miejscami nie spełniają żadnych norm, a jest na nich dopuszczone parkowanie dwoma kołami równolegle do jezdni).
--- Koniec cytatu ---

Nie napisałeś ile osób ginie tygodniowo, ile jest wypadków i ile rannych. Bo jeżeli zero, to potwierdza tylko tezę, ze dopuszczenie rowerów pod prad nie jest niebezpieczne.



--- Cytat: mk1111 w 06 Paź 2014, 18:45:15 ---Podsumowując: ruch dwukierunkowy dla rowerów na ulicach jednokierunkowych tak ale z głową. Nie wszędzie i nie na żywioł. (...) I na pewno  ulice muszą być wybrane z głową bo nie wszędzie się da wprowadzić takie rozwiązanie.
--- Koniec cytatu ---

Ale czytałeś jak to ma wyglądać? Tak nie w mediach, tylko w propozycji jak to jest napisane? Bo burzysz się, a będzie dokładnie tak jak postulujesz - nie z automatu i z oznakowaniem (tabliczki T-22).

Swoją drogą... wymienisz jakąś ulicę w Warszawie, gdzie Twoim zdaniem się nie da tego zastosować? Bo sporo jeżdżę po Warszawie a nie znam ulicy, która by się nie nadawała.



--- Cytat: jerzy1234 w 08 Paź 2014, 12:32:34 ---Ja już słyszałem opinie ludzi zachwyconych tym projektem(samochodziarzy)i już zapowiadają ze sobie zderzaki wzmocnią . Tak przekonasz ich udogodnieniami do przesiadki na rower.
--- Koniec cytatu ---

Pies co dużo szczeka, z reguły nie gryzie. Poza tym nie chodzi by ich przekonywać do czegokolwiek - to rowerzyści mają mieć łatwiej, szybciej i bezpieczniej. Kto będzie chciał do nich dołączyć, ten dołączy. Kto nie, dalej może jeździć naokoło i stać w korku :P

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej