Infrastruktura rowerowa i sprawy lokalne > Bielany, Bemowo, Żoliborz

Nowa ścieżka wzdłuż Wisły?

(1/4) > >>

Cor7ez:
http://reporter.pl/a/?id=2863-Plaza-na-Zoliborzu-bedzie-miala-bezplatna-wypozyczalnia-lezakow

Interesuje mnie ostatni fragment a dokładnie zdanie:
"Rozpoczynają się już prace nad budową ścieżki rowerowej, łączącej Śródmieście z Bielanami, przebiegającą przez Żoliborz wzdłuż Wisły. - informuje Urząd."

W którym miejscu jest przewidziana budowa tej ścieżki? Czyżby za Spójnią nad samą Wisłą, podobnie jak po praskiej stronie?

Cor7ez:
a jednak wyjaśniło się gdzie ta nowa trasa rowerowa będzie przy Wiśle. Najszersza droga rowerowa właśnie powstaje
na tyłach Spójni. Tak myślałem, że właśnie tam, zakładając wątek. Trochę szok, że w takim miejscu. Wycieli kawał przyrody, żeby zrobić tą ścieżkę. Ciekawe co na to Zielone Mazowsze :)
http://wawalove.pl/To-bedzie-najszersza-droga-dla-rowerow-w-Warszawie-ZDJECIA-sl12240

jerzy1234:
No cóż stało się . Chcesz skłócić kierowców z rowerzystami  to wybuduj im niepotrzebną ścieżkę -wydaj dużo milionów i daj medialną oprawę a kierowców "krew zaleje" jak zobaczą rowerzystę na ulicy. Niestety dalej nic się nie robi tam gdzie ludzie najwięcej podróżują a funduje nam się krajobrazy poza naszymi szlakami. Wystarczy dobrze przeczytać ankietę gdzie największy ruch rowerowy się odbywa.Coś mi się wydaje że Zielone Mazowsze nie ma siły przebicia, i tyle samo było brane ich słowo pod uwagę jak Masy.

kaczor1:
Część tych środków pochodzi z UE i są przyznane na konkretny cel, czyli właśnie na ten projekt, to oznacza, że nie przesuniesz ich na budowę jakiejś innej drogi .
Projekt remontu nabrzeży, czy jak kto woli rewitalizacji, jest ogromnym przedsięwzięciem i jego celem jest podniesienie atrakcyjności tego fragmentu miasta jako przestrzeni publicznej i ma on w znacznej mierze pełnić funkcje rekreacyjno-turystyczną, a z tego punktu widzenia, wydaje mi się, że ta droga stanowi  jednak wartość dodaną i jest potrzebna. Pamiętać należy też, że nie jesteśmy sami a to co jest budowane nie jest infrastrukturą przeznaczoną wyłącznie dla rowerzystów.
Oczywiście możemy postrzegać miasto jedynie w kategoriach transportowych, ale na ten projekt należy moim zdaniem spojrzeć znacznie szerzej. Ma on oczywiście wiele wad, o których wielokrotnie już wspominały zarówno osoby z ZM jak i z ?Ja Wisła? ale postawienie sprawy na zasadzie potrzebne/niepotrzebne nie prowadzi do niczego. Równie dobrze można powiedzieć "nie budujmy DDR, wydajmy kasa na (...) i tu sobie każdy wstawi co chce.


--- Cytat: jerzy1234 w 15 Gru 2013, 18:06:32 ---Coś mi się wydaje że Zielone Mazowsze nie ma siły przebicia, i tyle samo było brane ich słowo pod uwagę jak Masy.

--- Koniec cytatu ---

Ja nie przypominam sobie, aby ZM sprzeciwiało się temu projektowi. Pamiętam oczywiście uwagi na temat szczegółów (zakręty, nawierzchnia, punkty kolizyjne itd...) ale nie przypominam sobie postulatów kwestionujących zasadność tej trasy (jeśli się mylę, wyprowadź mnie z błędu) więc nie rozumiem o jakiej sile przebicia piszesz. To co mi się nie podoba to oczywiście nawierzchnia jeśli to ma być jedyna trasa, bo również należy pamiętać, że to pewnego rodzaju kręgosłup na warszawskiej mapie rowerowej.

em c:
"W przyszłym roku połączy Młociny z Wilanowem"


Ktoś się orientuje jak zamierzają poprowadzić ścieżkę w okolicach terenu zamkniętego (stacja badań wody, czy cokolwiek to jest) na wysokości stadionu Legii?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej