Autor Wątek: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline  (Przeczytany 25151 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Wrz 2013, 10:00:49 »
Chociaż patrząc na to, że przerzutki z długim wózkiem też w opisach mają 34T, to nie wiem, może podają po prostu maksymalną lilość ząbków na największej zębatce z tyłu? Tak jakby korby były wszędzie takie same.

Offline Drottnar

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 270
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Wrz 2013, 10:04:10 »
Właśnie przeglądam aukcje i w bardzo niewielu podają pojemność przerzutki, a to przecież dosyć istotna informacja. Gdybyś na to nie zwrócił uwagi, to bym nawet nie wiedział, że mogę mieć problem. Teraz muszę się zastanowić, co szybciej wymienię - czy przerzutkę czy kasetę. Jeżeli przerzutkę, to pozostałbym przy Alivio a jeżeli kasetę, to pewnie jednak kupiłbym Deore albo XT.

Offline persson

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Wrz 2013, 12:01:09 »
Przerzuciłem odpowiedź do tego wątku, bo chyba bardziej tu pasuje

Wydaję mi się, że przy ramie trekingowej czy crossowej 44 z przodu to świat i ludzie jeżeli idzie o zakres twardych przełożeń. Jeździłem w tym roku sporo z tzw sakwiarzami gdzie 75% to rowery trekingowe ? crossowe, bądź jakieś pochodne hybrydy na zestawach:
koła 28??(różne grubości opon), przód 48-38-28 z tyłu kasety górskie 32 lub 34. Praktycznie cały czas zasuwają z przodu na środkowej, bo na 48 przy tej pozycji jaką zajmują na rowerze i jego charakterystyce nie są w stanie w dolnych zakresach kasety efektywnie na płaskim jechać. Duży blat wykorzystują tylko do długich zjazdów. Na rowerze szosowym czy na poziomce to inna bajka w zależności od łydki patelnia 48, 50,52 zdaje egzamin wręcz jest nieodzowna inne prędkości, inna pozycja na rowerze, środek ciężkości itd. U ciebie moim zdaniem lepiej wykorzystasz zakres kasety szosowej jeżdżąc na mniejszych blatach.
« Ostatnia zmiana: 26 Wrz 2013, 12:06:08 wysłana przez persson »

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Wrz 2013, 12:28:07 »
słowo klucz: "sakwiarze", jak ktoś planuje mieć rower pod kątem wycieczek z całym ekwipunkiem i butelką gazową w sawkach to może faktycznie 44 wystarczy. Ja jeżdżę bez sakw i przy korbie 48-38-xy i 8 rzędowej kasecie irytowało mnie to, że jeżdżąc po mieście często dochodziłem do granicy środkowego blatu (tzn.2-6) ale nie całkiem kalkulowało mi się wrzucanie przełożenia 3-7 na jakieś 4 sekundy, bo już zbliżałem się do świateł, skrzyżowania czy innego miejsca, w którym trzeba zwolnić albo zatrzymać się. Więc kupiłem trochę bardziej szosową kasetę i dla mnie jest to układ idealny, trzeci blat wrzucam na dłuższych odcinkach na których nie ma świateł w mieście i generalnie przejażdżkach rekreacyjnych, a do jazdy po mieście w zdecydowanej większości przypadków wystarcza mi drugi blat. Przy mniejszej korbie problem byłby jeszcze bardziej wyraźny i na bank nie chciałbym takiej mieć.


Cytuj
Teraz muszę się zastanowić, co szybciej wymienię - czy przerzutkę czy kasetę

prawie na bank kasetę. Przerzutka sama z siebie może łapać luzy ale przy w miarę regularnym czyszczeniu i ewentualnym zmianie kółek w wózku może służyć naprawdę dłuuuugo oferując działając ok, natomiast kasety zużywają się od samej jazdy, a im bardziej się zużyją, tym bardziej zużywają łańcuch, którego postępujące zużycie wpływa na coraz szybsze zużywanie się kasety - klasyczne sprzężenie zwrotne, dlatego wręcz nie nie należy dokatowywać kaset do śmierci absolutnej bo w tym momencie łańcuch jest już tak zużyty, że zaczyna to negatywnie wpływać na blat korby. Co nie znaczy, że sam tak robię, ale pewnie gdybym wymieniał łańcuch co 3-4 tys km. to i kasety żyłyby dłużej. Natomiast jeśli przerzutka działa, to działa, nie przejmować się i jechać.
« Ostatnia zmiana: 26 Wrz 2013, 12:35:13 wysłana przez em c »

Offline Drottnar

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 270
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Wrz 2013, 12:34:45 »
No właśnie - ja podobnie jak em c - jeżdżę praktycznie wyłącznie po ulicach i śmieszkach. Wypraw nie robię... może kiedyś, jak dzieci podrosną. Jazdę na dużych blatach mam przećwiczoną i dobrze mi się tak jeździło. Co prawda nie na kasecie szosowej. Zwłaszcza, że obecnie jeżdżę na przełożeniach 3x9 - 3x6. Na 2x5 lub 2x6 właściwie tylko ruszam z postoju.
« Ostatnia zmiana: 26 Wrz 2013, 12:36:41 wysłana przez Drottnar »

Offline persson

  • Uczestnik
  • **
  • Wiadomości: 174
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Wrz 2013, 14:26:45 »
Musiałbyś popróbować i pojeździć na trekkingu czy crossie z 44rz blatem i byś sobie porównał. Niestety spotkać tego typu rower tak złożony fabrycznie jest chyba praktycznie niemożliwe pozostają tylko użytkownicy, którzy składają osprzęt do swoich potrzeb. Ja jeżdżę na kołach 26" poruszam się jadąc samemu po szosie z prędkościami około 25-33 km/h i przy prawidłowej kadencji (co prawda ze względu na kolana jeżdżę na wysokiej ok. 90-100 obr/min) korzystam z przełożeń 44-14, 44-16, 44-18.  Na zjazdach korzystam z przedostatniej zębatki z tyłu, najmniejsza służy mi tylko do regulacji. Nie chce mi się wierzyć, żeby w rowerze, uogólniając typ trekkingowym, gdzie jest wysoko środek ciężkości, pozycja wyprostowana, była potrzeba blatu 48, zwłaszcza dysponując kasetą szosową.
Co do sakwiarzy to raczej miałem na myśli typ roweru na jakim ta grupa rowerzystów się porusza, a nie ich załadunek, chociaż ci tak właśnie obładowani na dużych wyprawach twardych przełożeń nie wykorzystywali, bo się nie rozpędzą, a przy podjazdach o nachyleniu pow 7-8% (przy małej zębatce z przodu 28) kończyły im się miękkie. Teraz ratują ich kasety 36T.
Najważniejsze jest, żeby tobie odpowiadało. Jeżeli ci taka korba pasuje, jak napisałeś, to bierz taką.
Ja zaznaczyłem tylko alternatywę, bowiem zmieniając osprzęt masz komfort wyboru, a kupując gotowy rower w przypadku tego segmentu skazany jesteś niemalże zawsze na rozwiązanie 48rz.
« Ostatnia zmiana: 26 Wrz 2013, 14:28:59 wysłana przez persson »

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Wrz 2013, 14:50:52 »
Jak dla mnie takie uogólnienia nie mają wielkiego sensu, ramy określane mianem "rower trekkingowy" i "rower mtb" mają tak szerokie spektrum kątów i długości rur że jak dla mnie głównym rozróżnikiem jest średnica kół, nawet nie czuję, jak rymuję. Ja przy kołach 700 i korbie 175mm regularnie korzystam z trzeciego blatu (48), może i sama kaseta by wystarczyła na drugim blacie, ale długotrwałe jeżdżenie na ustawieniu 2-8 nie jest zbyt zdrowe dla łańcucha, a przy mniejszej korbie granica między blatem 2 a 3 wypadałaby w przedziale który ciągle przekraczam, jak już pisałem. Jeśli w moim napędzie jest coś niepotrzebnego, to jest to ósmy bieg, bez niego na luzie bym się obszedł, bo nawet najmniejszy blat z przodu wykorzystuję kiedy wjadę w lesie w jakieś błoto, piach albo na podjeździe nad kanałkiem przy pomniku pięć-piw-proszę.

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #37 dnia: 27 Wrz 2013, 07:06:34 »
Ok. Czyli tył: kaseta szosowa (a konkretniej co byś polecał?), przerzutka Alivio, a z przodu zostaje przerzutka Deore zaś  korba Acera. Wszystko 9-rzędowe. I to będzie działać?

Kaseta szosowa najtańsza, to chyba będzie Sora.

I tak, to będzie działać.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)

Offline fottoman

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Tomek alias fottoman
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #38 dnia: 02 Paź 2013, 12:58:21 »
Witam,
co powiecie na suporty VP Components np VP-BC81
- interesuje mnie suport rozmiar 118 na kwadrat, obecnie posiadam korby NEXAVE FC-T 411 .



Offline Drottnar

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 270
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #39 dnia: 23 Paź 2013, 12:13:20 »
Jeszcze raz podpytam, bo korci mnie, żeby zacząć zakupy robić ;)
Czy takie ceny za poszczególne elementy są już ok? Bo jak się kontaktowałem z paroma sklepami, dostałem info, że już nie zamawiają nowego towaru... więc nie wiem, czy jest szansa na dalszy spadek cen?

Suport BB-UN26 123 - 34
Korba ACERA FC-M391 - 114,99
Przerzutka ALIVIO RD-M430 - 85
Łańcuch CN-HG53 9 - 47
Kaseta 11-25 - 69,99

Mówię oczywiście o nowych częściach.

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #40 dnia: 23 Paź 2013, 12:39:20 »
Wygląda chyba ok (chociaż trochę dużo za kasętę, ale to pewnie dlatego, że jest to grupa szosowa. możesz się rozejrzeć za jakąś 11-28 która może być trochę tańsza, przynajmniej tak sądzę), ale nie śledzę cen na bieżąco, najlepiej poszukać każdego z elementów na allegro, może akurat trafi się gdzieś jakaś interesująca wyprzedaż/promocja. Gdybyś kupował wszystko w jednym sklepie to spytaj się o rabat.

Offline Drottnar

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 270
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #41 dnia: 23 Paź 2013, 12:42:51 »
No właśnie mam ustawione powiadomienia na allegro o pojawiających się nowych elementach, których szukam i robię sobie wykres zmian cen. One cały czas oscylują na podobnym poziomie i nie wiem, czy to już jest minimum, czy jest szansa, że jeszcze spadnie. Może ktoś siedzi w tym temacie i wie, jakie są / mogą być trendy cenowe.

Offline em c

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 493
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #42 dnia: 23 Paź 2013, 13:26:19 »
Szansa zawsze jest, ale raczej trochę później, kiedy sklepy będą opróżniały magazyny żeby zrobić miejsce na nowe części przed nowym sezonem.

Offline Drottnar

  • Stały uczestnik
  • ***
  • Wiadomości: 270
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #43 dnia: 16 Gru 2013, 12:02:00 »
Wracam do Was z prośbą o potwierdzenie, czy zestaw, który chcę kupić (pewnie w styczniu) będzie OK.

Mechanizm korbowy ACERA FC-M391 48x36x26T / korby 175 mm / kwadrat / osłona
Kaseta Sora CS-HG50 11-25z 9rz. 11-12-13-15-17-19-21-23-25T
Przerzutka tylna Alivio RD-M430 SGS srebrna
WKŁAD SUPORTU BB-UN55 68x122 mm / BSA
ŁAŃCUCH DEORE CN-HG53 114 OGNIW

Offline Raffi

  • Uzależniony od forum ;-)
  • ****
  • Wiadomości: 6 530
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana blatów w Truvativ ISOflow Power Spline
« Odpowiedź #44 dnia: 16 Gru 2013, 13:03:00 »
Suport BB-UN26 123 - 34
Korba ACERA FC-M391 - 114,99
Przerzutka ALIVIO RD-M430 - 85
Łańcuch CN-HG53 9 - 47
Kaseta 11-25 - 69,99

Mówię oczywiście o nowych częściach.

Suport cena ok, ale korba za 120zł (można je dostać za 100-110zł), łańcuch za 50zł (kupowałem podobne za 35-40zł) i kaseta za 70zł (można wyskubać za 50-60zł) to jednak drogo. Nie znam ceny przerzutek Alivio, zerknij na Allegro, będziesz widział po ile chodzą.

Inna sprawa ile czasu poświęcisz na szukanie. Może się nie opłacać szukać tygodniami by oszczędzić kilka PLN.

Wracam do Was z prośbą o potwierdzenie, czy zestaw, który chcę kupić (pewnie w styczniu) będzie OK.

Mechanizm korbowy ACERA FC-M391 48x36x26T / korby 175 mm / kwadrat / osłona
Kaseta Sora CS-HG50 11-25z 9rz. 11-12-13-15-17-19-21-23-25T
Przerzutka tylna Alivio RD-M430 SGS srebrna
WKŁAD SUPORTU BB-UN55 68x122 mm / BSA
ŁAŃCUCH DEORE CN-HG53 114 OGNIW

Jeżeli pytasz czy podejdzie i zadziała to - owszem,powinno. Tylko długości suportu Ci nie zweryfikuje, może się okazać, że konieczna jest inna długość.
---
Rafał 'Raffi' Muszczynko

WMK, ZM, MdR, XTR, ABS i inne fajne skróty ;-)